Elbilforum.no

Bilmerker => Hyundai => Hyundai Ioniq => Emne startet av: RazAquato på lørdag 19. januar 2019, klokken 17:12

Tittel: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: RazAquatolørdag 19. januar 2019, klokken 17:12
Kommer september i år med 38,3 kWh batteri, rekkevidde på 378km (ndec)

Kilde (https://pushevs.com/2019/01/19/2020-hyundai-ioniq-electric-arrives-this-september-with-more-range/)  :D

Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Skeptikerenlørdag 19. januar 2019, klokken 18:13
Hvordan tror dere prisen vil se ut for bil med teknikk, metallic, skinn, to sett hjul som i dag typisk vil ligge rundt 300? Snakker vi 350 eller mer også muligens?
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: RazAquatolørdag 19. januar 2019, klokken 19:00
Vel..  Det ryktes (https://www.tv2.no/a/10151836/) at nissan leaf med 60 kwh batteri får en økning på 45.000kr (mot 40kwh i dag), altså en prisøkning på 2.250kr per kWh.

Ioniq øker med rett over 10kwh, så man kan jo gjette på minimum 22.500kr i økning.

Jeg tipper da mellom 30-40.000 ekstra.
. - Noe mer enn det, så priser de seg nok ut av markedet med tanke på alt som kommer fra ande aktører.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Skeptikerenlørdag 19. januar 2019, klokken 19:12
Hvis prisøkningen er så liten hadde det nesten vært fristende å droppe den jeg har bestilt med levering i april og signe up på denne i stedet men det blir sikkert hårreisende lang leveringstid.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: RazAquatolørdag 19. januar 2019, klokken 19:17
Jeg var innom forhandler i desember og sa jeg ville ha 2020 modell. De hadde ikke åpnet for forhåndsbestilling for forhandlere enda, men  sa jeg blir den aller første han selger 2020mod. til, og at han bestiller opp så snart de får lov.  - Så det er helt klart muligheter for å få en i sept/okt.   Men denne nyheten blir vel snart bekreftet av hyundai og da skal du se at ventelistene vokser raskt.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Skeptikerenlørdag 19. januar 2019, klokken 19:36
Det blir for lenge å vente for meg. Fossilhora mi har knelet totalt nå, så blir 3-4 måneder uten bil fra før av. Passer jo absolutt helt perfekt ettersom det er to unger som skal i barnehagen og det er -19 grader osv  :D
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: RazAquatolørdag 19. januar 2019, klokken 20:47
Gjør som meg og kjøp ett vrak til 6-7.000 på finn som er EU godkjent ut året og selg for vrakpant når ioniq kommer. - så har du bil umiddelbart, og slipper føle anger over ikke å ha ventet på større batteripakke ;-)
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Balaklavalørdag 19. januar 2019, klokken 20:58
Kjøp importbil av den nye utgaven med varmepumpe til samme pris som en "norsk" med teknikkpakke koster i dag.



Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Hansilørdag 19. januar 2019, klokken 21:41
Hvis man kjøper importbil av den nye utgaven vil man sannsynligvis gå glipp av app som den ser ut til å få?
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Balaklavalørdag 19. januar 2019, klokken 21:56
Øh, så europa skal være uten app, men Norge skal få. Lite trolig.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Hansilørdag 19. januar 2019, klokken 22:30
Ah, import fra Europa, da får man antageligvis med app ja.. Tenkte USA-import
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: ProsjektXlørdag 19. januar 2019, klokken 22:41
Sitat fra: RazAquato på lørdag 19. januar 2019, klokken 19:00
Vel..  Det ryktes (https://www.tv2.no/a/10151836/) at nissan leaf med 60 kwh batteri får en økning på 45.000kr (mot 40kwh i dag), altså en prisøkning på 2.250kr per kWh.
Det er mer enn rykter. Prisene på Leaf 60kWh ble publisert tidligere denne måneden ifb med CES. Se f.eks https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43395.0

383.000kr, FE/Tekna utstyrt.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Balaklavalørdag 19. januar 2019, klokken 22:51
Sitat fra: Hansi på lørdag 19. januar 2019, klokken 22:30
Ah, import fra Europa, da får man antageligvis med app ja.. Tenkte USA-import

Mye av nybilimportioniq nå er fra Nederland. De er i hovesak Ioniq med basic utstyrsnivå+ varmepumpe.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec) | Håper jeg tar feil
Skrevet av: elekTrondsøndag 20. januar 2019, klokken 00:14
Helt siden jeg hørte at MY20 får Kona40 batteriet, tenkte jeg at det blir tregere hurtiglading. Det er bare 90s, ergo e-Golf og trilling territorium (88s). Litt teit å bare få litt over 40 kW ladeeffekt på en 50 kW lader, mens dagens 96s batteri "makser" den samme 50 kW-ladern ...  ::)

Til sammenligning er Soul27 og Soul30 hhv. 96s og 100s. e-tron og i-pace troner på topp med 108s og ~450 VDCmax. Se side to av regnearket på: speakev.com/threads/comparative-ev-and-battery-pack-specs.109449 (https://www.speakev.com/threads/comparative-ev-and-battery-pack-specs.109449/) (oppdatert 2019-01-12).
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: MrOttosøndag 20. januar 2019, klokken 07:33
Samme NEDC, men kommer til å ha en god del lenger praktisk rekkevidde en Leaf. Håper den endelig blir godkjent med taklast.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: AppleKnockersøndag 20. januar 2019, klokken 20:40
Sitat fra: Skeptikeren på lørdag 19. januar 2019, klokken 18:13
Hvordan tror dere prisen vil se ut for bil med teknikk, metallic, skinn, to sett hjul som i dag typisk vil ligge rundt 300? Snakker vi 350 eller mer også muligens?
Kan neppe koste mer enn Kona med 64kwh batteri
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Skeptikerenmandag 21. januar 2019, klokken 06:36
Er ho en større og mer anvendelig bil enn Kona.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: AppleKnockermandag 21. januar 2019, klokken 14:42
Sitat fra: Skeptikeren på mandag 21. januar 2019, klokken 06:36
Er ho en større og mer anvendelig bil enn Kona.
Personlig er jeg helt enig. Men av en eller annen merkelig grunn går folk mann av huse for å kjøpe SUVer. Også miniatyrutgavene som Kona. Så jeg tror nok Kona sin karroseriform er mer etterspurt enn en Ioniq type bil.

Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: RazAquatomandag 21. januar 2019, klokken 17:38
De spår jo at WW I.D. får en startpris rett i overkant av 300, og den har jo bedre rekkevidde, - så hyundai må nok under 350' for fullspec. bil *krysse fingrene*

Edit: men de norske forhandlerne vet vel å ta seg ekstra betalt for 'muligheten til å forhåndsvarme bilen om vinteren' etc via appstyring også tenker jeg.. blir uansett spennende :)
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Balaklavamandag 21. januar 2019, klokken 23:46
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 21. januar 2019, klokken 14:42
Sitat fra: Skeptikeren på mandag 21. januar 2019, klokken 06:36
Er ho en større og mer anvendelig bil enn Kona.
Personlig er jeg helt enig. Men av en eller annen merkelig grunn går folk mann av huse for å kjøpe SUVer. Også miniatyrutgavene som Kona. Så jeg tror nok Kona sin karroseriform er mer etterspurt enn en Ioniq type bil.

Vet ikke om det er så merkelig. SUV/Crossover har så og si spist opp markedet ifht både stv og kompakt hatcback/kombi- kupe, som vel Ioniq er. Folk vil sitte høyt, lett kunne gå inn- ut av bilen osv. Så det er vel noe med hele biltypen SUV/Crossover som er mer tiltalende enn "lave" biler.

Er ikke 70 selv ;-) men liker også "høye" biler med mer "opp- ned" sittestil enn det en får i Ioniq. Jeg tenker litt sånn at skal en måtte sitte så lavt så må det være fordi det er en sportslig bil med spesielt gode kjøreegenskaper, da er det greit å "bytte bort" "sitte høyt og godt". Så for Ioniq sin del ser jeg den lave sittestillingen som en ulempe, men karosseriformen har mange andre fordeler som jeg syns veier opp for det.. så det blir ett kompromiss.
Tittel: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: turfsurftirsdag 22. januar 2019, klokken 06:55
Sitat fra: Sutalaus på mandag 21. januar 2019, klokken 23:46
Vet ikke om det er så merkelig. SUV/Crossover har så og si spist opp markedet ifht både stv og kompakt hatcback/kombi- kupe, som vel Ioniq er.
Nå er de to mest solgte bilene i Norge (med god margin) hatchback, så å si at crossovers har spist opp markedet blir litt feil. Her spiller vel prisen inn, da crossovers i samme klasse stort sett er dyrere.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: jkirkebotirsdag 22. januar 2019, klokken 10:30
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 22. januar 2019, klokken 06:55
Sitat fra: Sutalaus på mandag 21. januar 2019, klokken 23:46
Vet ikke om det er så merkelig. SUV/Crossover har så og si spist opp markedet ifht både stv og kompakt hatcback/kombi- kupe, som vel Ioniq er.
Nå er de to mest solgte bilene i Norge (med god margin) hatchback, så å si at crossovers har spist opp markedet blir litt feil. Her spiller vel prisen inn, da crossovers i samme klasse stort sett er dyrere.

Ja det er faktisk markedet for stasjonsvogner som har blitt spist opp. Slike selges nesten ikke lengre. Ford får knapt solgt en eneste Mondeo (tidligere storselger) og VW får kun solgt Passat fordi den kan levere GTE-utgaven. Octavia er vel den som selger best ennå, men salgstallene er bare en skygge av de fra glanstidene.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: turfsurftirsdag 22. januar 2019, klokken 10:51
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 22. januar 2019, klokken 10:30
Ja det er faktisk markedet for stasjonsvogner som har blitt spist opp. Slike selges nesten ikke lengre. Ford får knapt solgt en eneste Mondeo (tidligere storselger) og VW får kun solgt Passat fordi den kan levere GTE-utgaven. Octavia er vel den som selger best ennå, men salgstallene er bare en skygge av de fra glanstidene.
Ja, helt riktig. De som har såkalte "Allroad" varianter selger vel fremdeles en del. Viser bare at mange foretrekker å sitte litt høyt.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Hansisøndag 27. januar 2019, klokken 12:37
Når tror dere de første oppdaterte bilene kommer til Norge? Tror dere de vil klare å levere nok biler til Norge så det ikke blir lang ventetid?
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Balaklavasøndag 27. januar 2019, klokken 17:13
Sitat fra: Hansi på søndag 27. januar 2019, klokken 12:37
Når tror dere de første oppdaterte bilene kommer til Norge? Tror dere de vil klare å levere nok biler til Norge så det ikke blir lang ventetid?

Vanskelig å vite. Og i realiteten, om en ville/vil ha Ioniq så kunne en velge mellom å vente natt og dag, uten å egentlig kunne gjøre store endringer på konfigurasjonen, eller kjøpe en importbil og ta med hjem ;-)

Pluss at import letter på køen for de som vil vente for å få bil i sin farge også.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: staljinsøndag 17. februar 2019, klokken 10:38
http://www.mynewsdesk.com/no/hyundai-motor-norway-as/pressreleases/hyundai-ioniq-kommer-i-ny-utgave-2825369

http://www.mynewsdesk.com/no/hyundai-motor-norway-as/images/nye-hyundai-ioniq-foto-hyundai-1538877

http://www.mynewsdesk.com/no/hyundai-motor-norway-as/images/interioeret-i-nye-hyundai-ioniq-foto-hyundai-1538878

Info jeg nettopp fikk fra forhandler.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: AppleKnockersøndag 17. februar 2019, klokken 16:52
Samme pakka som ble formidlet for en mnd siden ;D

Hadde forhandleren noe nytt å bringe til torgs?
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: advalesøndag 24. mars 2019, klokken 00:56
Ioniq bør koste maks 315 000..

Hvem vil kjøpe en Ioniq(WLTP 330km) til over 300 000 når man kan kjøpe en Tesla Model 3 SR Plus(WLTP 430km) for ca 330 000?
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: turfsurfsøndag 24. mars 2019, klokken 09:02
Sitat fra: advale på søndag 24. mars 2019, klokken 00:56
Hvem vil kjøpe en Ioniq til over 300 000 med ca 330km WLTP når man kan kjøpe en Tesla Model 3 SR Plus med ca 430 WLTP for ca 330 000?
Alle som ikke vil ha Tesla av forskjellige grunner vil jeg tro. Vi kjøpte nettop i3 i stedet for TM3 på tross av at TM3 har bedre spec på mye. Rekkevidde og lading er ikke alt. Orker bare ikke å ha to Tesla i husstanden.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: advalesøndag 24. mars 2019, klokken 11:54
Skjønner. Men tror ikke du er den typiske målgruppen for Tesla Model 3 SR eller Ioniq. Kjøperne av disse ser gjerne etter bang for bucks. Samt bilene er veldig like (kontra BMW i3..)
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Crownsøndag 24. mars 2019, klokken 11:59
Ioniqen vil jo ha et lass med utstyr som standard i forhold til en strippet M3, i tillegg til langt bedre kvalitet. Når man kommer opp på det nivået i rekkevidde så teller det ikke like mye, for det er nok for de fleste i begge.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: advalesøndag 24. mars 2019, klokken 12:40
Tipper selv de legger seg rundt 330 000 for Ioniq'en.

Tja, folk betaler gjerne extra for en Tesla, enten man liker det eller ikke, og det er vel ikke uten grunn. Dog, i bunn og grunn hvor mye de setter ned Ioniq'en  så vil Tesla Model 3 SR selge i bøtter og spann over Ioniq.

Hva ekstrautstyr tenker du på? Må ikke glemme at Model 3 er markedets desidert sikreste biler, +++ Tror det triumfer ganske klart noe få ekstrautstyr. Så blir rart at de skal prise den likt Model 3 SR Plus. De må under hvis de er seriøse om å selge.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Crownsøndag 24. mars 2019, klokken 13:19
Vi får se når bilene faktisk kommer og kan bestilles/konfigureres. Ioniq gjør seg ikke bort sikkerhetsmessig den heller, best i klassen da den ble testet av EuroNCAP (der er vel ikke M3 testet enda).

Tenker på ting som adaptiv cruise, blindsonevarsling, elseter med ventilasjon og minne etc. De billigste M3 vil vel f.eks. ha manuelle seter og må betale ekstra for SW for ACC etc, selvsagt med større muligheter bare man betaler mer der.

M3 vil selvsagt selge mye mer, Hyundai produserer jo ikke på langt nær nok biler. Men Ioniq vil nok ikke gjøre seg bort, og en del orker ikke den dårlige finishen, lang ventetid på service etc på Tesla.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: advalesøndag 24. mars 2019, klokken 15:11
Model 3 har blitt testet i USA og den er ikke litt bedre enn nr 2 på listen, men mye bedre på sikkerheten etc. Også drar du støtt og stadig sammenligning mot den vanlig SR, og ikke Plus..?

Uansett, vi kan vel være enig om totalt sett er Tesla Model 3 bedre pakke enn Ioniq (om du ikke er enig er majoriteten av elbilkjøperne der ute det), og som man faktisk får mer enn 100km+ reelt lengre kjøring (hvor mye mer koster Leaf E-Plus med ca 100km lengre rekkevidde enn den vanlig?).

At de skal prise likt Model 3 SR Plus henger ikke på greip. Det er poenget mitt. Derfor bør de prise den lavere enn 330 000. Men siden det er nok en compliance car så er det nok fair at de tar 320-330 000.

Selvfølgelig er Ioniq en knasende god bil, men snart kommer M3 SR (Plus) og de bør ha det i bakhodet når de skal prise bilen. Utviklingen går fort og flere konkurrenter kommer til.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Crownsøndag 24. mars 2019, klokken 16:32
Vi får sammenligne nærmere når prislisten er klar for begge :) Er jo fortsatt ikke mulig å velge den på Teslas norske bestillinssider heller. Hva totalpakken er beror jo på totalopplevelsen for hva hver enkelt vektlegger, og det er ikke kun rekkevidde, akselerasjon og ladestasjontetthet. 
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: e.e.nmandag 25. mars 2019, klokken 01:31
Må ikkje glemme at Tesla er langt forran mtp på det teknologiske, infotainment og app-styring.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: tuonomandag 25. mars 2019, klokken 14:23
De som har en stor interesse for elbil har vel etterhvert handla og er også veldig framme i skoene med hensyn til å orientere seg i markedet. Vi ser nå...og vil se framover....en økende grad av at Hvermannsen ser at de vil gå over til elbil. De vil ha en rimelig og feilfri bil med enkelt bilhold og et pålitelig og godt utbygget forhandlernett.

Så om Hyundai klarer å levere, så er jeg rimelig forutinntatt med hensyn til hvem som krysser av flest bokser. På den andre siden er vi jo mange som krysser fingrene for at Tesla skal bli ferdig med tenåringstrasset sitt. Tiden for å unnskylde feil, rot og manglende kvalitetssikring med at det er barnesykdommer er forlengst over.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Balaklavamandag 25. mars 2019, klokken 14:59
Sitat fra: advale på søndag 24. mars 2019, klokken 12:40
Tipper selv de legger seg rundt 330 000 for Ioniq'en.


Så kommer de europeiske importbilene med samme batteri og varmepumpe til rundt 280,- eks venteliste på slutten av 2020 ;-)

Det er mye for penga, men litt trist for de med 2019 Ioniq med teknikkpakke osv til 315,- hvis de skal selge for å oppgradere.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: xyzzyonsdag 27. mars 2019, klokken 10:12
Sitat fra: e.e.n på mandag 25. mars 2019, klokken 01:31
Må ikkje glemme at Tesla er langt forran mtp på det teknologiske, infotainment og app-styring.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Tesla ligger endel bak på infotainment, da de mangler det aller viktigste i så måte: CarPlay /Android Auto. Et lite utvalg av custom-apper hjelper ikke der.

I tillegg så ligger de jo langt bak på byggekvalitet, serviceorganisasjon, førermiljøet er terningkast 0 og den har falsk skinn. Sedan trekker også ned.

Fordelen med Tesla er rekkevidde, 4-hjulstrekk, appstyring, at leverandøren faktisk leverer biler (riktignok på bekostning av byggekvalitet og service) og det uten tvil beste ladenettverket.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: turfsurfonsdag 27. mars 2019, klokken 10:57
Sitat fra: xyzzy på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:12
Tesla ligger endel bak på infotainment, da de mangler det aller viktigste i så måte: CarPlay /Android Auto. Et lite utvalg av custom-apper hjelper ikke der.
Uhh, jeg har BMW med trådløst CarPlay og Tesla. Noe er kjekt med CarPlay, men det er stort sett det samme som allerede er i Tesla: Google søk i maps og Spotify.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: xyzzyonsdag 27. mars 2019, klokken 12:15
Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:57
Sitat fra: xyzzy på onsdag 27. mars 2019, klokken 10:12
Tesla ligger endel bak på infotainment, da de mangler det aller viktigste i så måte: CarPlay /Android Auto. Et lite utvalg av custom-apper hjelper ikke der.
Uhh, jeg har BMW med trådløst CarPlay og Tesla. Noe er kjekt med CarPlay, men det er stort sett det samme som allerede er i Tesla: Google søk i maps og Spotify.

Trådløs CarPlay og trådløs lading er den ideelle kombinasjonen. Jeg bruker ikke Spotify, men Apple Music - og før det Tidal. Jeg har noen apper for lydbøker og podcasts, og ikke minst er stemmestyring kjekt - "send melding til kona Jeg er hjemme om 20 minutter", "finn veien til ...".
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Voltemortonsdag 27. mars 2019, klokken 13:39
Noen som har vært i prat med forhandler og fått noe info om når man kan bestille den nye? Eller blir det et køsystem lignende det på Kona?
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: turfsurfonsdag 27. mars 2019, klokken 15:57
Sitat fra: xyzzy på onsdag 27. mars 2019, klokken 12:15
Trådløs CarPlay og trådløs lading er den ideelle kombinasjonen. Jeg bruker ikke Spotify, men Apple Music - og før det Tidal. Jeg har noen apper for lydbøker og podcasts, og ikke minst er stemmestyring kjekt - "send melding til kona Jeg er hjemme om 20 minutter", "finn veien til ...".
Det er trådløst begge deler i BMWen. Stemmestyringen er det jeg bruker mest, men jeg gjør egentlig det samme med Apple Watch i Teslaen, så det savner jeg ikke. Synes dog stemmestyring av musikk (bruker Apple Music og Spotify) blir for tungvindt, så da savner jeg Teslaen...
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: Dawiddemfredag 29. mars 2019, klokken 08:51
Sitat fra: Voltemort på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:39
Noen som har vært i prat med forhandler og fått noe info om når man kan bestille den nye? Eller blir det et køsystem lignende det på Kona?

Snakket med en forhandler i Bergen, de hadde ingen nye info angående den elektriske versjonen, kun hybrid. Jeg avtalte med forhandleren at han skal sende en mail med en gang han vet noe mer.
Tittel: Sv: Ioniq 2020: 378km (ndec)
Skrevet av: MrOttotirsdag 02. april 2019, klokken 12:51
KIA/Hyundai vil ikke selge biler, så da blir det vanskelig for dette å bli noe alternativ til Tesla.