Elbilforum.no
Bilmerker => Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) => Emne startet av: chrgod på onsdag 09. januar 2019, klokken 18:20
Etter at det ble lov med selvgående elektriske "kjøretøy", som kan gå i opp til 20 km/t, har jeg vurdert en elektrisk sparkesykkel til jobbpendling. :)
Ser for meg å kunne suse greit til jobb i 20 km/t og sparke litt innimellom. Har ca 14km relativt flat vei, så må lade på jobb.
Begynner å komme noen tester, og alle synes å være positive.
https://elbil.no/elektriske-sparkesykler-varens-store-kick/ (https://elbil.no/elektriske-sparkesykler-varens-store-kick/)
https://www.tek.no/artikler/samletest-elsparkesykler/434810
(https://www.tek.no/artikler/samletest-elsparkesykler/434810)
(Har prøvd vanlig elsykkel, Kalkhoff. Det holdt en måned og svarte ikke helt til forventningene. Greit nok, men ble for rart... Savnet responsen i en vanlig sykkel, samtidig som den ikke trakk uten at jeg tråkket. Utvekslingen gjorde at en måtte tråkke temmelig fort for ikke å miste flyten).
Er det noen her som har erfaringer? Vurderer spesielt Ninebot ES2, som med ekstra batteri har lenger rekkevidde.
Lurer på lading.. Ninebot ES2 har et innebygget batteri og et eksternt "Range extender". Har nok problemer med å få med en sparkesykkel inn på kontoret, men å lade et eksternt batteri på jobb skal gå bra. Er det eventuelt noen problemer hvis det innebygde batteriet er nesten flatt, mens det eksterne batteriet er fulladet?
Hei,
Jeg har en ES4, (ES2 med extra batteri)
Kjøpt av norsk importør og dermed lovlig sperret på 20kmt.
En annen fordel med ekstra batteri er at den klarer å holde bra fart selv opp bakker.
Jeg vet ikke hvordan den eventuelt vil fungere hvis bare det ekstra batteriet er ladet. Det har jeg ikke prøvd.
Men jeg er veldig fornøyd. Med den fine sommeren i fjor så endte jeg opp med 367 km totalt på telleren.
Takk for tilbakemeldingen. Folk ser ut til å være fornøyde med sine Segway Ninebots. Dyre, men god kvalitet. Jeg har lagt det på is, men følger med på markedet. :-)
Hei. Jeg er også på kjøpsjakt etter ES2/ES4 (ikke helt bestemt om jeg skal ha ekstra batteri enda).
Ser at E-Wheels får den inn 15. mai. De har egen serviceavdeling for reparasjon. Multicom har den på lager, men de har vel ingen servicesenter? Vente og velge E-Wheels eller slå til på Multicom nå?
Til dere som har denne sykkelen. Har dere opplevd noen problemer med den? Hvordan er garantien?
Det ser ut som det er manglende vannbeskyttelse, mot vannsprut ved kjøring i sølepytter og slikt, som skaper bekymringer. Kankje det er mulig å modifisere dette selv.. ekstra pakninger og silikon?
Men, har faktisk ikke hørt noen negative erfaringer om dette, så er også interessert i å høre mer.
Å kjøpe av noen som har egen serviceavdeling er et pluss. Jeg ville nok ventet, med mindre de andre er rimeligere. En frittstående reperatør kan nok også bytte deler.
Jeg klarte ikke å vente så jeg handlet hos Multicom. Veldig fornøyd med sykkelen så langt. Har kjørt rundt 30 km. Veldig bra fart på den, men sliter litt i oppoverbakker så jeg skal ha det ekstra batteriet. Virker som en solid sykkel. Anbefales!
Jeg hadde en i fjor som jeg kjørte 200 km. Superfornøyd med ES2. Solgte den etter sommeren var ferdig, og vurderer å kjøpe på nytt.
Es2 kan fartsbegrenser gjennom appen.
Har kjøpt en Es2 lekt meg litt i kveld morro blir nok ekstra batteriet på meg oxo
Da kom ekstra batteriet til ninboten ganske enkel montering. Lader opp å få teste litt om været tillater det i morgen.
Edit Drar mye bedre opp bakker stor forskjell ble en mere anvendelig kick bike.Bedre aks som er litt morro og 30km top fart mot 27km. Lengre range men litt vanskelig å få testet det men ser appen viser 45km estimert.