Elbilforum.no
Bilmerker => OPEL (PSA) => Ampera-e/Chevrolet Bolt => Emne startet av: Vannkraft på mandag 07. januar 2019, klokken 22:12
Jeg har installert Torque Pro app'en på min telefon og kjøpt en billig ODBC-2 dings til å plugge i CAN-bussen til bilen. Sammen med en liste over "Chevrolet Bolt OBD2 PIDs" jeg fant i skyene kan jeg more meg med noen flere teknodetaljer enn det GM synes jeg har godt av.
Vedlagte bilde viser f.eks at "cupevarmereren" ikke er puslete med sin 7,4Kw effekt, og at batteriets spenning ved 86%ish SOC er på 375V
Bolt PID listen: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sY5n8WFu52U6a4_mg3MdcGcmDk3scAP8_muSy-BlXPc/edit?usp=sharing (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sY5n8WFu52U6a4_mg3MdcGcmDk3scAP8_muSy-BlXPc/edit?usp=sharing)
Bolt - DIP dokumentet inneholder en ganske bra bruksanvisning både for Android og IOS.
- Plug i ODBC-2 dingsen
- Konfigurer Torque av hjelp av DIP listen
- Lag ditt eget dashbord - dessverre finnes det ikke noe ferdiglaget slik som for Nissan Leaf tror jeg
btw: Battery DIC (Driver Information Charge eller noe slikt) tror jeg er det du ser i dashbordet, mens RAW er faktisk SOC (State of Charge) Det finnes noen diskusjoner på amerikanske Bolt forum om GM har "stjålet litt mer av DIC i forbindelse med en oppdatering av software. Det diskuteres det en forskjell mellom dem på 5%, men hos meg er den bare 2,5%
"Driver Information Center (DIC)"
Hei, er det noen som bruker eller har testet en gratis app?