Elbilforum.no
Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: blackleaf1 på onsdag 02. januar 2019, klokken 13:40
Hei, har noen hatt service på sin nye Leaf enda? Priser ?
Fikk for ett år tid siden når jeg skrev kontrakt tilbud om pakke. årlig service i 3år til 9000 på BNH. Syntes ikke det var spesiellt interessant.. spesiellt når de sa at servicen er personlig og ikke følger bilen om man selger..
Dette er et aktuelt spørsmål nå når det snakkes om behov for software oppdateringer.. som man sikkert kun får hos Nissan i forbindelse med service..
Hadde service i desember. Kostet kr 3459.
I desember allerede? Pga km det da?
Fått pris på 3600,-, skal ha ved 30000km eller 1 år.
Noen som vet hvor man bør kjøpe kupefilter? Det er vel eneste som skal skiftes på første service.
For å svare meg selv, sikkert dette https://www.elbilgrossisten.no/products/kupefilter-nissan-leaf-2011-2017
Sitat fra: Pneg på onsdag 02. januar 2019, klokken 18:23
Fikk for ett år tid siden når jeg skrev kontrakt tilbud om pakke. årlig service i 3år til 9000 på BNH. Syntes ikke det var spesiellt interessant.. spesiellt når de sa at servicen er personlig og ikke følger bilen om man selger..
Dette er et aktuelt spørsmål nå når det snakkes om behov for software oppdateringer.. som man sikkert kun får hos Nissan i forbindelse med service..
Jeg kjøpte brukt, og fikk overført serviceavtalen fra opprinnelige eier til meg - fikk bekreftelse skriflig også. Nå er det tid for service, så da får jeg se om de plutselig tar en helomvending.
Liten digresjon, men har noen tatt Premium Bilpleie sammen med service? Erfaringer?
Sitat fra: Pneg på onsdag 02. januar 2019, klokken 18:23
Fikk for ett år tid siden når jeg skrev kontrakt tilbud om pakke. årlig service i 3år til 9000 på BNH. Syntes ikke det var spesiellt interessant.. spesiellt når de sa at servicen er personlig og ikke følger bilen om man selger..
Dette er et aktuelt spørsmål nå når det snakkes om behov for software oppdateringer.. som man sikkert kun får hos Nissan i forbindelse med service..
En serviceavtale bør følge bil og ikke person når avtalen er betalt. Dette må være feil informasjon.
Dette er hva BMW sier om serviceavtale:
Går kravet på ytelser over til den nye eieren når bilen selges?
Ja, avtalen er knyttet til bilen. Derfor kan den også brukes av nye eiere innenfor rammen av den fastsatte kjørelengden/tidsperioden.
Sv: Serviceavtale ved videresalg
« Svar #3 på: onsdag 06. juni 2018, klokken 09:06 »
Sitat
Tok meg tid å leste igjennom vilkårene, og grunnen til at jeg avslå avtalen var nettopp denne grunnen. Avtalen følger ikke bilen.
Sitat
4.4 Opphør ved stillstand og eierskifte m.m.
Endelig stillstand, salg, fremleie, kondemnering eller
bortkommet kjøretøy går ut av avtalen.
5. MISLIGHOLD
Serviceyteren kan si opp avtalen med umiddelbar virkning
dersom Kunden vesentlig misligholder sine forpliktelser under
denne BNH Serviceavtale Hvit. Som vesentlig mislighold anses
blant annet:
a) Kjøretøyet skiftet eier.
b) Forsøk på å få dekket mer enn avtalen omfatter.
Ved vesentlig mislighold av en avtale kan samtlige avtaler i ett
kundeforhold sies opp.
Oppsigelse grunnet mislighold gjelder fra den dato misligholdet
oppstod eller ved det verkstedbesøk dette blir oppdaget, Utført
arbeid på denne dag eller etter dette vil ikke dekkes av avtalen,
men bli fakturert kunde.
Sitat fra: Pneg på søndag 06. januar 2019, klokken 17:47
Sv: Serviceavtale ved videresalg
« Svar #3 på: onsdag 06. juni 2018, klokken 09:06 »
Sitat
Tok meg tid å leste igjennom vilkårene, og grunnen til at jeg avslå avtalen var nettopp denne grunnen. Avtalen følger ikke bilen.
Sitat
4.4 Opphør ved stillstand og eierskifte m.m.
Endelig stillstand, salg, fremleie, kondemnering eller
bortkommet kjøretøy går ut av avtalen.
5. MISLIGHOLD
Serviceyteren kan si opp avtalen med umiddelbar virkning
dersom Kunden vesentlig misligholder sine forpliktelser under
denne BNH Serviceavtale Hvit. Som vesentlig mislighold anses
blant annet:
a) Kjøretøyet skiftet eier.
b) Forsøk på å få dekket mer enn avtalen omfatter.
Ved vesentlig mislighold av en avtale kan samtlige avtaler i ett
kundeforhold sies opp.
Oppsigelse grunnet mislighold gjelder fra den dato misligholdet
oppstod eller ved det verkstedbesøk dette blir oppdaget, Utført
arbeid på denne dag eller etter dette vil ikke dekkes av avtalen,
men bli fakturert kunde.
Forsøkte og linke til tråden.. men det ble kopi.. jeg fikk også samme beskjeden om at den var personlig. Uaktuelt for min del da min LE er en ventepølse :)
Det er rett og slett en skammelig avtale. Kan ikke tilby kunder slikt.
Salg av bilen anses som vesentlig mislighold av en avtale? Ja, ja, ikke hvordan jeg bruker ordet "mislighold", men de har sikkert jusen på sin side.
Varsler bilen selv om service i god tid?
Du kan sette opp km-varsling, men ikke varsling på tid. Dvs, hvis du ikke er i nærheten av å kjøre 30000 km i året, får du ikke varsling.
Vi nærmer oss 20000 men i mars er det ett år siden vi fikk bilen. Tikket inn en sms fra BnH i dag og jeg sjekket med de hva de tok for servicen. 3600 kroner.
Kontaktet Snap Drive, har benyttet disse tidligere på en Skoda vi har, og har god erfaring. Som vanlig en blid person på servicetelefonen som før han ville oppgi pris ønsket å dra meg gjennom hva som stod i serviceplanen. Bytte pollenfilter, ellers sjekk av det meste jeg kan komme på. Pris 1915 kroner.
Noen som vet om det eksisterer softwareoppdateringer pt til nye Leaf som gjør ned nødvendig å ta turen til autorisert forhandler? Har BnH litt opp i halsen og kommer uansett ikke til å bruke disse, regner likevel at andre autoriserte verksteder tar omtrent den samme prisen. Hvis ikke blir det Snap Drive denne gangen.
Man må vel til autorisert Nissanforhandler for å evt. få den så mye omtalte oppgraderingen av Rapidgateproblemet.
Om det blir en software oppgradering som Nissan offisielt innrømmer så bør den kunne tas utenom service. Kostnadsfritt..
Joda. Men ofte er det jo andre ting som blir oppgradert også. Det kan være generelle fix på mindre ting osv.
Men det kan forhandler svare på pr telefon.
Fikk pris på 1865,- ink for første service for min Leaf LE 2018. Gått 10.000Km.
Verkstedet er Romerike Auto. Dem er godkjent for nye Leaf - Elbilverksted og har originale service skjema. Utfører dette mens du venter.
Skal jeg satse på dette?
Jeg betalte cirka 3.500 hos lokal Nissan-forhandler. Da var det med service også på bremsene, vet ikke om dette er med i alle standardservicer hos de som gir lavest pris? Fikk ny programvare, men det skal jeg ikke ha betalt noe ekstra for. Synes de kunne klart dette for rundt 3.000, men greit nok. De holder et godt servicenivå, og det er verdt en del for meg. Forholder meg nok til forhandleren så lenge jeg har garanti på bilen.
Skal på service 03.05.2019 SandeAuto Vest pris: 3200,- ny programvare,(rep.av speil/knirking garanti)
Bil gått snaue 12000km 1.år gammel.
Syns serviceprisen er dyr nok, med tanke på hva som inngår i prisen.
Selv hadde jeg nok raskt mistet en slik avtale grunnet punkt 5b.
Ser for meg følgende schenario: Jeg: Hva, er ikke pussing av rust på skivene bak inkludert i serviceavtalen.
Nissan. Nei, og siden du nå forsøkte å få det inkludert sletter vi deg fra de neste årene du har betalt for og må ta betalt for denne servicen. Forresten kunne du tenkt deg den nye Leaf som kommer neste år.
Jeg. Nei. Tror heller jeg kjøper en brukt bil som er ute av garantien så jeg slipper å bruke penger på å holde garantien i hevd.
Hei,
Madammen har nå hatt bilen sin i et år og det kom da opp snakk om service.
Hun mener at dette ikke trengs, og at hun kan ta det som trengs av service under EU-kontroll etter 4 år.
Ettersom dette er en elbil er jeg i utgangspunktet enig, bortsett fra at gjerne bremser bør smøres. Spørsmålet mitt er - Hva skjer med garantien på bilen dersom service ikke blir overholdt? Jeg tror muligens at denne bortfaller dersom man ikke følger serviceintervallene til fabrikanten. Noen som vet?
PS: Vet selvsagt at annenhåndsverdien synker når anbefalt service ikke er fulgt.
Hvis det oppstår en feil på bilen som kan skyldes manglende vedlikehold vil garantien ryke!