80s | 88s | 96s | 98s | 108s |
2013- C-Zero/iOn | e-Golf | Ampera-e | e-Niro64 | e-tron (396V) |
-2012 C-Zero | e-NV200 | i-pace (390V) | ||
84s | -2012 iOn | i3 (alle) | 100s | |
MB B250e (84s) | i-MiEV | ioniq | DS3 | 216s |
Tesla 60/70/75 | Kona40 | Kona64 | pug e-208 | Taycan |
Leaf | Soul30 | |||
90s | MB EQ A/C | |||
e-Niro40 | Smart ED4/EQ | 102s | ||
93s Smart ED3 | Soul27 TM3 50/75 Tesla 85/90/100 Zoe | e-up! | ||
Sitat fra: elektrolux på søndag 23. desember 2018, klokken 18:13Ja, for batterier med samme spenning så vil det muligens være ganske likt, men forskjellige generasjon av samme bil har forskjellig spenning så jeg vil anta at du ikke kan si 20Ah i en bil er 1/3 av 60Wh i en annen i energimengde.
De har vel antatt at det høres enklere ut.
Til sammenligning har min BMW R1200RS et 20 Ahr batteri, altså tilsynelatende 1/3 så stort som det første i3 batteriet.
Sitat fra: Radiv på søndag 23. desember 2018, klokken 11:56
hvorfor har BMW valgt Ah?
Sitat fra: elektrolux på søndag 30. desember 2018, klokken 13:32Hvor mange ehh er det startbatteriet ditt på, sa du? :laugh:
[...] ryddig å oppgi kapasiteten i ehh kapasitet, og ikke Ahr [...]