Elbilforum.no
Bilmerker => Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn => Emne startet av: Elbilskeptisk på mandag 26. november 2018, klokken 20:26
Vi hadde idag såvidt minusgrader og allerede nå er det trøblete å holde frontruta fri for is.
Kona kjørte hjem fra jobb dag, ca 25km og hadde full guff på varme og vifte med prioritet på frontruta. Bare såvidt den ikke frøys til og på den halvtimen det tok økte temperaturen i kupeen fra 4 til 6 grader.
Bilen hadde stått en halvtime da jeg tok en tur. Allerede is på ruta og ingen særlig varmeapparatet hverken fra start eller etter ti min.
Er det en ideell innstilling på varme/vifte/dyser som vi ikke har funnet ennå eller kan jeg gå ut fra at noe er galt?
Her er det noe galt som ikke er riktig. Rykk frem til verksted.
Verkstedtime bestilt. Takk for raskt svar!
Det som jag först och främst tänker på är att cirkulationspumpen kan ha gett sig, då får man i stort sett ingen värme i kupen:(
Med värmen på ska man kunna se att vattnet cirkulerar i expantionskärlet med locket av.
Sitat fra: engolf på tirsdag 27. november 2018, klokken 17:27
Med värmen på ska man kunna se att vattnet cirkulerar i expantionskärlet med locket av.
Man vil se det uten å ta av lokket, man vil også høre det.
Ja, varme apparat i trilling er ikkje det beste, men så dårlig skal det ikkje være.
Kjenn på ekspansjons tanken om den blir varm, skal bli godt og varmt. Det surkler godt i den når varmen er på.
Om selve varmeren er defekt vil det ikkje bli varme i det hele tatt? ,Her forstår eg det blir litt varme, men svært lite.
Mens De venter på Verkstedet, anbefales en varmende dose sengelektyre:
- Sv: Hva er varmekilden i trilling - iOn? (https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=31456.msg540614#msg540614)
- http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual/2013/index_M1.htm (WM)
- http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual/2013/index_M2.htm (TIM)
- MMC-Forum.ru(?) (2016) Mitsubishi i-MiEV: Service Manuals
http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_i-MiEV:_Service_Manuals (http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_i-MiEV:_Service_Manuals) (Lest 2016-12-27) - MMC (2010) Air-Conditioning system For Electric Vehicles (i-MiEV)
http://www.sae.org/events/aars/presentations/2010/W2.pdf (http://www.sae.org/events/aars/presentations/2010/W2.pdf) (Lest 2016-12-27)
Kjøp deg også en feilkodeleser og/eller OBD2-dongle + caniOn app :+1: :+1: :+1:
Amen
Takk for gode tips men så lenge det er garanti på herligheten overlater jeg feilsøkingen til merkeverksted.
Jeg var innom på verksted og hentet bilen idag og fikk opplyst at selve varmeelementet var skifter. Kona kjørte den derifra til jobb så jeg har ikke fått prøvd den selv men får nok rapport til middag.
Sitat fra: Elbilskeptisk på mandag 10. desember 2018, klokken 11:22
Jeg var innom på verksted og hentet bilen idag og fikk opplyst at selve varmeelementet var skifter. Kona kjørte den derifra til jobb så jeg har ikke fått prøvd den selv men får nok rapport til middag.
Nyttig info. Tror ikkje dette er en utbredt feil, men alt kan feile. Godt det ble reparert på garanti.