Elbilforum.no

Bilmerker => Volkswagen VW => Emne startet av: MrBacardi på onsdag 07. november 2018, klokken 06:29

Tittel: Første VW e-Crafter registrert i Norge ( EV 31560 )
Skrevet av: MrBacardionsdag 07. november 2018, klokken 06:29
Da er første VW e-Crafter registrert i Norge, EV 31560 (https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=EV31560).

Sitat
Teknologi:
Teknologien i Volkswagen e-Crafter baserer seg på Volkswagen e-Golf med en 36kWh batteripakke. Dette gir en rekkevidde etter NEDC på 160km. Batteripakken er plassert under vareromsgulvet mot skilleveggen, noe som gir en godt balansert bil med lavt tyngdepunkt. Den eneste forskjellen fra systemet på e-Golf er at rekuperasjonen av bremseenergi alltid vil være på høyeste nivå. e-Crafter kan enten lades ved AC-lading inntil 7,2kW, eller ved hurtiglading på 40kW (45 minutter ladetid til 80% kapasitet). Ladekontakten er plassert under lokket hvor dieselpåfyllingen normalt sett befinner seg på Crafter.
https://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no/no/om-oss/pressemeldinger/e-Crafter-elektrisk-varebil-pressemelding.html
Tittel: Sv: Første VW e-Crafter registrert i Norge ( EV 31560 )
Skrevet av: elektroluxonsdag 07. november 2018, klokken 07:06

Sitat
Den eneste forskjellen fra systemet på e-Golf er at rekuperasjonen av bremseenergi alltid vil være på høyeste nivå. e-

Hvorfor i alle dager fjernet VW favoritt funksjonen Autoseiling?

Tittel: Sv: Første VW e-Crafter registrert i Norge ( EV 31560 )
Skrevet av: Myrvangonsdag 28. november 2018, klokken 22:47
Varebil med rekkevidde på 160 km etter NEDC som vil si toppen 100 km på en god dag?

Samme som på i-MiEV...
Tittel: Sv: Første VW e-Crafter registrert i Norge ( EV 31560 )
Skrevet av: Glanmandag 17. desember 2018, klokken 23:05
Dette er spill for galleriet fra vw igjen hadde de ment et snev av alvor så hadde de i det minste satt inn et dobbelt så stort batteri.
Høres helt idiotisk ut å levere en yrkes bil med +/- 100 km rekkevidde og blant de tregeste på hurtiglading. Her er det tydelig at ingen seriøse aktører som Tesla er på banen enda.
Tittel: Sv: Første VW e-Crafter registrert i Norge ( EV 31560 )
Skrevet av: Adrian Stachniktorsdag 24. januar 2019, klokken 23:30
Dette er spill for galleriet fra vw igjen hadde de ment et snev av alvor så hadde de i det minste satt inn et dobbelt så stort batteri.
Høres helt idiotisk ut å levere en yrkes bil med +/- 100 km rekkevidde og blant de tregeste på hurtiglading. Her er det tydelig at ingen seriøse aktører som Tesla er på banen enda.

Spill for galleriet? Ikke helt enig.

Dette handler nok litt om vekt-grenser her også.
Jo større batteri - jo mindre nyttelast, viktig å ikke komme over 3,5tonn, for ingen firmaer gidder å kjøpe elektriske varebiler som krever C1-førerkort,
da det vil bli en merkostnad for å oppgradere førerkortene til de ansatte.

Ser for meg ut som om det kan bli alvor av elektriske arbeidsbiler i nær fremtid:
https://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no/no/el-varebiler/e-transporter-elektrisk-varebil.html

En Transporter med 400km rekkevidde (NEDC) som tilsvarer 280km hvis man trekker fra 30% som jeg finner realistisk. Da begynner det å bli salgbart for flere kundegrupper. Og 700kg nyttelast er ikke så galt.
Tittel: Sv: Første VW e-Crafter registrert i Norge ( EV 31560 )
Skrevet av: Amatørenonsdag 06. februar 2019, klokken 12:40