Elbilforum.no
Bilmerker => Mercedes/ EQ => EQV - Vito Electric => Emne startet av: snakkesalig på Torsdag 30. August 2018, klokken 21:03
-
http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=50446
Rekkevidde: 150 km (WLTP)
Nyttelast: 1.000 kilo
Lastvolum: 6,6 m3
Akselavstand: 5140 mm/5370 mm
Motoreffekt: 84 kW
Dreiemoment: 300 Nm
Batteri: 41,4 kWh
Toppfart: 80 km/t (kan valgfritt stilles inn på 120 km/t)
-
Det blir nok ikke solgt så veldig mange av denne. Prisen er for høy i forhold til konkurrentene.
Liten rekkevidde i forhold til batteristørrelsen trekker også ned.
Men 1000 kg nyttelast og 6,6 m2 lastevolum er det vel ingen foreløpig ingen som kan konkurrere med? (Kanskje er man i nærheten hvis man trekker en henger på en Kangoo eller eNV-200.)
-
Denne er en grei størrelse over Berlingo/NV200 særlig med tanke på takhøyde. Den har også seiling via padder å dette blir mye brukt på vår B klasse. Bilen var derfor veldig aktuell for min del som firma varebil helt til jeg fant ut at hurtiglading ikke er tilgjengelig-da ble den uaktuell. Hadde håpet på noe større batteri 20-25 mil WTLP hadde vært nok for min del. Nå går den jo ikke stort lengre enn min 4 år gamle Berlingo og det blir akkurat for lite på vintern. Prisen er også i høyeste laget men ikke overraskende siden det er Mercedes vi snakker om. Passerer nok 500 000 ganske så enkelt med litt utstyr.
-
Slik eg forstår det som står på websida er det same ladeløysing som egolf. 2x16 A på IT-nett. Det betyr at det kun er 3,6 kW ved einfase lading?