Elbilforum.no
Bilmerker => Jaguar => i-Pace => Emne startet av: Pilot på mandag 25. juni 2018, klokken 08:01
Hørte rykter om siste uken i juni/første uken i juli.
Litt irriterende at min forhandler ønsker å prioritere de som ikke har signert kontrakten, men forståelig fra salgsperspektivet.
Sitat fra: Pilot på mandag 25. juni 2018, klokken 08:01
Hørte rykter om siste uken i juni/første uken i juli.
Litt irriterende at min forhandler ønsker å prioritere de som ikke har signert kontrakten, men forståelig fra salgsperspektivet.
Egentlig ikke forståelig. Vil du ha en kunde som kjøper flere biler så prioriterer du den som har forpliktet seg i stedet for mange som kanskje eller kanskje ikke kjøper.
Hellestø/Paviljongen nevnte i mai event med demobilkjøring for oss som har bestilt ila juni. Nå er snart juni historie og mange reiser på ferie. Har ikke hørt en døyt. Kjipt å ikke følge dette opp.
Synes også vi som har kontrakt og ganske rask levering kan få kjørt bilen først, istedenfor folk som kanskje får bil om et snaut år. De har jo god tid til å prøve, vi andre må raskt klargjøre bruktbilsalg finanser m.m hvis det ikke er showstoppere på prøvekjøring.
Sist jeg spurte om dette så ble det opplyst at også demobilene måtte vente på sw oppdatering. I så fall blir det vel neppe noen prøvetur for mitt vedkommende.
Tror jeg dropper prøvekjøring, bedre å få gleden ved å kjøre sin egen bil. Har jo uansett bestilt og kommer jo ikke til å avbestille...
Demobiler kommer neste uke til Insignia
Har man hørt noe mer om når demobilene kommer?
Demobilene står visst på Fornebu og venter på denne endelige oppdateringen...
Sitat fra: daktari på mandag 25. juni 2018, klokken 11:29
Synes også vi som har kontrakt og ganske rask levering kan få kjørt bilen først, istedenfor folk som kanskje får bil om et snaut år. De har jo god tid til å prøve, vi andre må raskt klargjøre bruktbilsalg finanser m.m hvis det ikke er showstoppere på prøvekjøring.
Enig. For vår del er det e-tron eller i-pace, begge med leveranse om 6-12 måneder (gjetter på ca 6 mnd for e-tron, ut fra antatt produksjonstakt).
For oss på e-tron-listen er det tilstrekkelig å ha prøvekjørt i-pace når det nærmer seg e-tron-bestilling, så Jaguar har god tid til å la oss prøvekjøre også etter lansering av e-tron. Og den er som kjent langt ut i september.
Insignia i Oslo prioriterer de med kontrakt og setter på liste nå, ingen dato gitt enda. Det blir korte turer i starten.
Sitat fra: daktari på fredag 27. juli 2018, klokken 16:21
Demobilene står visst på Fornebu og venter på denne endelige oppdateringen...
Fornuftig at de venter på oppdateringen. Jeg er veldig spent på prøvekjøringen, skal bare rett ut på motorveien og se hva den bruker i 110++
Folk får legge ut oppdateringer her fortløpende. Håper det blir noen demobiler i blå med sort optikk ;)
A.J.
Passerte en lastebil med en Firenze rød I-Pace idag ved Porsgrunn. Så ut som en skikkelig fin farge.
Burde være mulig med prøvekjøringer i løpet av en ukes tid...
A.J.
Fikk snap idag av en hvit og en sort i-Pace på en biltransporter i Oslo.
Sitat fra: AJ82 på mandag 30. juli 2018, klokken 11:28
Passerte en lastebil med en Firenze rød I-Pace idag ved Porsgrunn. Så ut som en skikkelig fin farge.
Burde være mulig med prøvekjøringer i løpet av en ukes tid...
A.J.
Synd du ikke fikk tatt bilder, men endelig godt å høre at demo bilene er på vei til forhandlerne for oss til å prøvekjøre. Har selv bestilt Firenze rød med "black pack", så er litt spent på fargen. Spesielt når jeg ikke er veldig stor fan av Photon Red på FE.
Sitat fra: A3etron15 på mandag 30. juli 2018, klokken 21:07
Sitat fra: AJ82 på mandag 30. juli 2018, klokken 11:28
Passerte en lastebil med en Firenze rød I-Pace idag ved Porsgrunn. Så ut som en skikkelig fin farge.
Burde være mulig med prøvekjøringer i løpet av en ukes tid...
A.J.
Synd du ikke fikk tatt bilder, men endelig godt å høre at demo bilene er på vei til forhandlerne for oss til å prøvekjøre. Har selv bestilt Firenze rød med "black pack", så er litt spent på fargen. Spesielt når jeg ikke er veldig stor fan av Photon Red på FE.
Den så ikke ut som Photon Red, noe helt annet. Tror ikke du blir skuffet. Godt mulig flere hadde valgt denne fargen visst den hadde blitt vist mer frem. Så ikke feil ut. Mulig denne var på vei til Kristiansand eller Stavanger.
A.J.
Jeg så en grå Ipace på parkeringsplassen ved nærbutikken i dag med prøveskilt.
Motorpool har fått inn en demobil. Men den er ikke registrert enda.
Ny software er på plass.
Sitat fra: Hårek på tirsdag 31. juli 2018, klokken 12:58
Motorpool har fått inn en demobil. Men den er ikke registrert enda.
Ny software er på plass.
Konge! Får da håpe at noen får sjekket litt forbruk fremover.
A.J.
Sitat fra: LFC på mandag 30. juli 2018, klokken 23:48
Jeg så en grå Ipace på parkeringsplassen ved nærbutikken i dag med prøveskilt.
Det er vistnok Insignia sin, ifølge en selger der.
Ser på Facebook at flere forhandlere har fått demobiler nå :) :+1:
A.J.
En kollega av meg satt på med en som hadde fått låne en i går. ( Kristiansand )
Sitat fra: mj på tirsdag 31. juli 2018, klokken 21:05
En kollega av meg satt på med en som hadde fått låne en i går. ( Kristiansand )
Det er nok den grå :)
Mulig dette er gammelt nytt, men det er kommet en bil her jeg bor. Jeg var såpass heldig at de lot meg prøvekjøre den, litt før de hadde tenkt at noen skulle slippe til. Det er ettersigende litt kø for å få kjørt bilen.
Jeg fikk kjøre den på motorvei, landevei og litt i by.
Testet ut aks 0-100, og kanskje mest imponerende 50 -130km/t. :D
Fikk testet ut adaptiv cruise og turn assist, noe som fungerte utmerket.
Hadde med barneseter og barnevogn for test av plass, alt fikk plass uten problem. Måtte ta ut "hattehyllen" som ligger over bagasjerommet for å få plass til vogna.
Første inntrykket er at dette er en sportsbil i SUV klær. Skinnsyk akselerasjon, fantastisk stiv når man setter den i "dynamisk" (fin touch den V8 lyden de har lagt over anlegget i dynamic), vanvittig flott finnish på interiør og instrumenter. Jeg har ganske høye krav, og kjørt 5-serie i 6-7 år, men Jaguaren knuser BMW`en på det meste.
Endte opp med at jeg signerte kontrakt på dagen.
Sitat fra: JPM på fredag 03. august 2018, klokken 12:20
Jeg fikk kjøre den på motorvei, landevei og litt i by.
Testet ut aks 0-100, og kanskje mest imponerende 50 -130km/t.
Velkommen i elbilklubben!
Men kan du si noe om komfortnivået (fjæring og støy) sammenlignet med en 5er?
Støynivået er i samme kategori, noe lavere. Det kommer en liten "vining" fra el-motoren ved pådrag, ellers hører du litt vindstøy når du kommer ut på motorvei.
Det var luftfjering på Jaguaren, noe jeg også har på BMW`n. Disse gjør bilen stivere ved valgt aktiv kjøring, noe som lar bilen krenge litt, men ikke mye i svinger. Luftfjeringen sluker hull og ujevnheter uten problem. Vil si den er i samme kategori som BMW, noe bedre, da den har en funksjon som lar deg heve bilen ganske mye.
Ta dette med en liten klype salt, da jeg var ganske opp hauset da jeg kjørte. Det gasspådraget og akselerasjonen er det villeste jeg har opplevd siden jeg lånte en p90D av en kollega.
Jeg fikk en 15 minutters prøvetur i dag. Motorpool har to biler på prøveskilt. I-Pace skuffer ikke :D. Nå er det bare å glede seg til min egen blir utlevert om en måneds tid.
Sitat fra: JPM på fredag 03. august 2018, klokken 13:09
Det kommer en liten "vining" fra el-motoren ved pådrag,
Er dette den samme sirkelsaglyden som Tesla ble berømt for mon tro?
Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 03. august 2018, klokken 17:24
Sitat fra: JPM på fredag 03. august 2018, klokken 13:09
Det kommer en liten "vining" fra el-motoren ved pådrag,
Er dette den samme sirkelsaglyden som Tesla ble berømt for mon tro?
Tvilsomt da S har induksjonsmotor og Jag permanentmagnetmotor.
Såvidt jeg vet har ikke Model 3 noen sirkelsaglyd....... og den har permanentmagnetmotor.
Sirkelsaglyden har ikke med type motor å gjøre, men at drivakselen på Teslaene ble belastet på en måte som lager i motoren ikke tålte. Finnes noen videoer på YouTube av demontering og analyse.
Hvining får man fra alle typer elmotorer og andre komponenter.
Sitat fra: daktari på fredag 03. august 2018, klokken 22:50
Sirkelsaglyden har ikke med type motor å gjøre, men at drivakselen på Teslaene ble belastet på en måte som lager i motoren ikke tålte. Finnes noen videoer på YouTube av demontering og analyse.
Hvining får man fra alle typer elmotorer og andre komponenter.
Det var ment som en spøk.
Alle mine bekjente som fikk tidlige TMS fikk sirkelsaglyd og måtte bytte DU.
Aha.
Heldigvis har Tesla ikke lagd noe trøbbel der. Alltid en risiko å være først ut med ny tek... De har også hatt trøbbel med at noen utvalgte AWDer har særdeles mye hvining forfra. Usikker etiologi.
Har møtt demobilen til Autostrada på veien noen ganger nå. Må si den ser utrolig bra ut, og faktisk litt større enn jeg hadde forventet...
A.J.
Enda en ny demobil på Autostrada. Meget bra valg, helt likt eksteriør som min
Nydelig farge :+1:
Ser veldig lav ut den blå. Er dette såkalt "access height"?
Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 12. august 2018, klokken 20:06
Ser veldig lav ut den blå. Er dette såkalt "access height"?
Tror det, men kjørte aldri denne så fikk aldri sjekket innstillinger...
A.J.