Sitat fra: turfsurf på mandag 18. juni 2018, klokken 21:36Jeg lever fremdeles i troen på at det blir rundt påske 2018 :o
Tro er egentlig ganske uvesentlig.
Sitat fra: Elmo på mandag 18. juni 2018, klokken 22:10
Jeg lever fremdeles i troen på at det blir rundt påske 2018 :o
Sitat fra: Einride på mandag 18. juni 2018, klokken 22:20Jepp en du må vente og vente og vente på........Sitat fra: Elmo på mandag 18. juni 2018, klokken 22:10
Jeg lever fremdeles i troen på at det blir rundt påske 2018 :o
Var det eg visste! Musk holder på med ein tidsmaskin :o
Sitat fra: ELefant på tirsdag 19. juni 2018, klokken 07:09
Tro ja - det finnes jo egne hus for slikt, og de er godt merket ;)! Avventer til jeg går i et slikt rundt juletider :angel:.
Sitat fra: AppleKnocker på onsdag 20. juni 2018, klokken 19:21Altså, jeg *håpet* jo at jeg skulle fått bilen min allerede for 3 måneder siden men det var jo åpenbart allerede fra starten at det forutsatte medvind, nedoverbakke og kjøttkaker til middag. ;)
Hvor er de som håpet å se de første M3 i Norge i Q4 2017? Jeg er interessert i høre hva de tror nå.
Sitat fra: S4e på søndag 12. august 2018, klokken 23:51
Når jeg logger meg inn på min bestilling finner jeg ikke lenger en antydning når bilen kan leveres. Har noen av dere andre angitt et tidspunkt for leveranse?
Sitat fra: creal på mandag 13. august 2018, klokken 20:12Hvor raskt Norge oversvømmes med Model 3s vil jeg tro begrenses av det norske mottaksapparatet, ikke av Teslas produksjon. Selv om de produserer 5000 biler i uka så har ikke nødvendigvis norske havner og norske Tesla stores kapasitet til å ta imot og levere så mange biler så raskt. Vi har 12 Tesla stores i Norge i dag. Det betyr at de må i snitt levere 59,5(=5000/12/7) biler hver, hver dag, dersom Norge skal få 5000 biler i uka. Neppe realistisk. Tesla vil nok levere til flere land enn bare Norge, når de først begynner her. Så blir vel heller sakte drypp.
Med et tempo på 6-8 tusen i uken vil norske veier fylles opp med Model 3 ganske kjapt utover våren.
Sitat fra: Amoss på mandag 13. august 2018, klokken 00:59Sitat fra: S4e på søndag 12. august 2018, klokken 23:51
Når jeg logger meg inn på min bestilling finner jeg ikke lenger en antydning når bilen kan leveres. Har noen av dere andre angitt et tidspunkt for leveranse?
Jeg har fortsatt en link "Leveringsestimator" på "Min side", og går jeg inn der får jeg fortsatt opp "Tidlig i 2019".
Sitat fra: Vesel på mandag 13. august 2018, klokken 22:20Her i Norge har vi hatt leveringsevent på Norges Varemesse, vet ikke hvor mange de leverte ut, men det var en god del.
Hvor raskt Norge oversvømmes med Model 3s vil jeg tro begrenses av det norske mottaksapparatet, ikke av Teslas produksjon. Selv om de produserer 5000 biler i uka så har ikke nødvendigvis norske havner og norske Tesla stores kapasitet til å ta imot og levere så mange biler så raskt.
Sitat fra: TeslaJan på lørdag 18. august 2018, klokken 11:55
En som tror åpning av konfigurasjoner av Model 3 internasjonalt vil starte i slutten av 3.kvartal 2018.
https://seekingalpha.com/article/4200221-low-demand-model-3-outside-existing-reservation-holders
Sitat fra: Løve på onsdag 29. august 2018, klokken 16:42Sitat fra: TeslaJan på lørdag 18. august 2018, klokken 11:55
En som tror åpning av konfigurasjoner av Model 3 internasjonalt vil starte i slutten av 3.kvartal 2018.
https://seekingalpha.com/article/4200221-low-demand-model-3-outside-existing-reservation-holders
Model 3 er vel ikke nærheten av å være typegodkjent utenfor USA og Canada?
Sitat fra: lirekassa på fredag 31. august 2018, klokken 15:08Det er tall jeg er spent på å høre!
Hvor mange anslår man at har reservert her til lands? Mellom 10 og 15 tusen?
Sitat fra: Vesel på søndag 02. september 2018, klokken 09:44
Ifølge nyhetsankeret på Dagsrevyen i går "venter rundt 30 000 nordmenn i kø på å få elbil". Det er jo alle modeller, ikke bare TM3s.
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/NNFA02090118/01-09-2018
Ved 12:07.
Sitat fra: knut.aulie på søndag 02. september 2018, klokken 13:37
Hvordan kommer dere frem til 30 k Model 3 reservasjoner?
Sitat fra: Car for a Civilized Age på søndag 02. september 2018, klokken 12:51
Tror ikke Dagsrevyen har tatt med Teslas tall for Model 3. Tesla går ikke ut med dette og derfor har nok Dagsrevyen enten utelatt det eller beregnet et for lavt antall. (Tror ikke NRK helt forstår dette) Svakt at det ikke opplyses om det i innslaget. Tipper vi må legge til ca 30 000 Model 3 i tillegg til de 30 000 de operer med.Sitat fra: Vesel på søndag 02. september 2018, klokken 09:44
Ifølge nyhetsankeret på Dagsrevyen i går "venter rundt 30 000 nordmenn i kø på å få elbil". Det er jo alle modeller, ikke bare TM3s.
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/NNFA02090118/01-09-2018
Ved 12:07.
Sitat fra: Løve på fredag 31. august 2018, klokken 09:01
Jøss, 17 Model 3 registrert i Europa :o
https://cleantechnica.com/2018/08/31/tesla-registers-17-lhd-model-3-vins-comin-to-europe-baby-cleantechnica-exclusive/
Sitat fra: Skvulp på tirsdag 04. september 2018, klokken 09:43Det siste må vel på plass før det første starter ;)
Ser Tesla søker 137 ansatte i Oslo inkludert Rud.
Kan dette ha noe med ut rulling av M3 ?
Kanskje mest for å ruste opp service apparatet...
Sitat fra: Skvulp på tirsdag 04. september 2018, klokken 09:43
Ser Tesla søker 137 ansatte i Oslo inkludert Rud.
Kan dette ha noe med ut rulling av M3 ?
Kanskje mest for å ruste opp service apparatet...
Sitat fra: bno på torsdag 06. september 2018, klokken 07:19
Det blir veldig arrogant i mine øyne når Tesla ikke en gang greie å få over et par tre biler slik at vi (lojale potensielle kunder) kunne i et hvert fall få tatt fysisk på produktet. Det hadde ikke kostet Tesla Norge noe som helst å gjort dette som en gestus overfor ventende kunder (ref. over).
Sitat fra: daktari på torsdag 06. september 2018, klokken 09:53
Hvorfor markedsføre et produkt du enda ikke kan levere - når du har et annet, som du tjener mer på? De har vel knapt begynt tilpasninger av europeiske spesifikasjoner. Husk det er forskjeller på krav til speil, lys, markeringslys. Og behov for DAB, lader etc.
Sitat fra: Myrvang på torsdag 06. september 2018, klokken 10:06
Er vel kun Norge som skal ha DAB+, får håpe den kommer uten DAB+ slik at enda færre gidder å lytte til radio fremover. Spotify og podcaster er bedre enn å støtte en avgjørelse som ble tatt på diktatorisk vis.
Sitat fra: Paul på torsdag 06. september 2018, klokken 09:46Sitat fra: bno på torsdag 06. september 2018, klokken 07:19
Det blir veldig arrogant i mine øyne når Tesla ikke en gang greie å få over et par tre biler slik at vi (lojale potensielle kunder) kunne i et hvert fall få tatt fysisk på produktet. Det hadde ikke kostet Tesla Norge noe som helst å gjort dette som en gestus overfor ventende kunder (ref. over).
grunnen at det er ikke M3 demobiler i Norge er intensjon fra Tesla, dem vil jo selge mest mulig S og X nå, og ikke friste for mye med Model 3. ikke ennå.
Sitat fra: Myrvang på torsdag 06. september 2018, klokken 10:06Sitat fra: daktari på torsdag 06. september 2018, klokken 09:53
Hvorfor markedsføre et produkt du enda ikke kan levere - når du har et annet, som du tjener mer på? De har vel knapt begynt tilpasninger av europeiske spesifikasjoner. Husk det er forskjeller på krav til speil, lys, markeringslys. Og behov for DAB, lader etc.
Er vel kun Norge som skal ha DAB+, får håpe den kommer uten DAB+ slik at enda færre gidder å lytte til radio fremover. Spotify og podcaster er bedre enn å støtte en avgjørelse som ble tatt på diktatorisk vis.
Sitat fra: bno på torsdag 06. september 2018, klokken 15:51
Paul, med all respekt, men dette blir en for enkel årsaksforklaring. Da kunne man ha fått over noen biler for å vist dem som allerede har ventet noen år med gratislånet. Jeg har hørt slike fake news forklaringer, men det blir for premature. Tror ikke en gang du tror på det selv?
Sitat fra: JorEl på torsdag 06. september 2018, klokken 21:10
Hadde vært kjekt å få se eller aller helst prøvd en TM3 før man konfigurerte.
Tesla burde kommet med LR,AWD og Performance.
Sitat fra: bno på torsdag 06. september 2018, klokken 21:29
@Amoss
Delvis troverdig ok, men ser ikke at dette kan holde vann lengre. Vi har alle data vi har alle farger vi har for såvidt alle M3 potensielle priser.
Sitat fra: JorEl på torsdag 06. september 2018, klokken 21:10
Hadde vært kjekt å få se eller aller helst prøvd en TM3 før man konfigurerte.
Tesla burde kommet med LR,AWD og Performance.
Sitat fra: erikho på fredag 07. september 2018, klokken 09:13
Sjefen for Tesla Investor Relations sa paa en konferanse i gaar at Model 3 vil bli levert i Europa i Q1 og Asia i Q2.
Sitat fra: erikho på fredag 07. september 2018, klokken 09:15$35+LR+PUP=$49k X 8,41 = 412k + 0(leveringskostnader - reservasjonsgebyr)
Vil kun selge $49,000 bilen. En startpris rundt 450,000 kroner?
Sitat fra: fredag på fredag 07. september 2018, klokken 11:07
Eller er produksjonen av Model 3 så stor at Tesla må slutte med utleveringsskippertak for de europeiske bilene i slutten av kvartalet, og heller utlevere en jevn strøm av biler?
Sitat fra: bno på fredag 07. september 2018, klokken 21:31
Tatt av børs ville vært "farlig" VW var svært interessert og da hadde vel gått dårlig tror jeg om ikke slik det gjorde med Think som Ford drepte.
Sitat fra: Amoss på fredag 07. september 2018, klokken 21:56At WV benekter noe er vel det samme som at de bekrefter at det er santSitat fra: bno på fredag 07. september 2018, klokken 21:31
Tatt av børs ville vært "farlig" VW var svært interessert og da hadde vel gått dårlig tror jeg om ikke slik det gjorde med Think som Ford drepte.
Gikk ikke VW ut og benektet at de skulle hatt vært med på denne privatiseringsavtalen?
Uansett var det ikke snakk om å *kjøpe opp* hele Tesla, kun gå inn som en av mange eiere.
Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. september 2018, klokken 22:05Ljuger så de tror det selv - enda en gang.
At WV benekter noe er vel det samme som at de bekrefter at det er sant
Sitat fra: knut.aulie på fredag 07. september 2018, klokken 22:05
At WV benekter noe er vel det samme som at de bekrefter at det er sant
Sitat fra: erikho på fredag 07. september 2018, klokken 09:15
Vil kun selge $49,000 bilen. En startpris rundt 450,000 kroner?
Sitat fra: georglu på fredag 07. september 2018, klokken 22:51Sitat fra: erikho på fredag 07. september 2018, klokken 09:15
Vil kun selge $49,000 bilen. En startpris rundt 450,000 kroner?
Jeg tipper den modellen vil koste fra ca. 412.000 kr. (LR og PUP)
http://bit.ly/2uiIwHB
Sitat fra: Mazzbot på lørdag 08. september 2018, klokken 13:03Nå vet vi ikke hvordan "ikke PuP" vil se ut eller hva en vil miste? Men tror det er mye snadder en vil savne her.
Hva ville dere valgt ? LR uten PuP og awd eller LR med rwd og PuP ?
Sitat fra: S4e på lørdag 08. september 2018, klokken 13:34Sitat fra: Mazzbot på lørdag 08. september 2018, klokken 13:03Nå vet vi ikke hvordan "ikke PuP" vil se ut eller hva en vil miste? Men tror det er mye snadder en vil savne her.
Hva ville dere valgt ? LR uten PuP og awd eller LR med rwd og PuP ?
Jeg selv ønsker AWD på grunn av vei ved hytta, men tror mange klarer seg uten denne.
En opsjon er også å gå for mindre batteri. Har Ampera-e i dag og standard vil ha minst like god rekkevidde, trolig bedre forbruk på motorvei/vinter og SC. Tror det vil holde for de aller fleste.
Sitat fra: jorgror på lørdag 08. september 2018, klokken 16:05
Kilde: https://www.tesla.com/no_NO/model3
Standard interiør
- 15-tommers berøringsskjerm
- Klimaanleggssystem med to soner
- FM-radio og Bluetooth®-tilkoblingsmuligheter, med behovsbetinget og Internett-radioevne
- Tekstilseter
- Midtkonsoll med åpen lagringsplass og to USB-porter
Premium interiør
- Premium oppvarmede seter og kabinmaterialer i hele interiøret, inkludert tredekor med synlige fiber og to bakre USB-porter
- 12-veis, elektrisk regulerbare forseter, ratt og sidespeil, med tilpassede førerprofiler
- Kraftigere premium lydsystem, diskanthøyttalere, surround-høyttalere og subwoofer
- Farget glasstak med ultrafiolett og infrarød beskyttelse
- Autodimmende, innfellbare, oppvarmede sidespeil
- LED-tåkelys
- Midtkonsoll med dekket lagringsplass og dokking for to smarttelefoner
Personlig ville jeg valgt Premium pakken fremfor AWD. Jeg har klart meg med 2-hjuls trekk på det begrensede vinterføret vi har her hvor jeg bor på alle tidligere biler. Glasstak er nok det største savnet hvis man dropper Premium.
Sitat fra: Taben på lørdag 08. september 2018, klokken 20:19
Hei. Jeg tok meg en tur til Tesla i New York for noen uker siden, fikk se og prøvekjøre model 3. Eeeeeh avbestille fordi du ikke kan velge akkurrat helt som dine ønsker, ja gjør det, hva bil skal du velge da, lurer jeg veldig på? Beholde Leafen?
Sitat fra: Taben på lørdag 08. september 2018, klokken 20:56
jkirkebo.
Hei. For vår del så ble Leafèn kjøpt som en ventebil til model 3 kommer.... Ja, det kommer mange fine biler med lang rekkevidde fremover for de som kan/vil vente. Etter å ha prøvekjørt model 3 så tror jeg det skal bli vanskelig å finne bil med sammenlignbar kjøreopplevelse i den prisklassen den representerer. Kjørekomforten er høy, veldig høy i klassen mellomstor, liten bil. Den er rå, tro meg :)
Sitat fra: Mazzbot på søndag 16. september 2018, klokken 05:55
Rød farge koster nå 2500$ , har det klikka for mr Musk ? Dette blir for dumt !!
Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 16. september 2018, klokken 13:34
Mange reklamerer med kvalitetsproblemer med rød lakk? Den var ny for meg. Hørt det motsatte - rød "double coat" er sterkere enn vanlig metallik. Ikke hatt noen problemer.
Sitat
The multi-coat colors (pearl white & red) are hardest, red especially, as it has red tint in the clear coat layer itself for depth & complexity
Sitat fra: N0ya på tirsdag 18. september 2018, klokken 11:46
Tror dere det vil være realistisk å kunne forvente levering av en LR PUP EAP WPC SW (+ eventuell TH) før sommerferien 2019?
Sitat fra: Svolar på onsdag 19. september 2018, klokken 16:57
Hva er de største ulempene eller dårligste features?
Sedan form kan jeg leve med
Baksetene er veldig lave
Er hovedlysene bedre enn de var på model s 2013?
Andre ting?
Sitat fra: Svolar på onsdag 19. september 2018, klokken 16:57
Hva er de største ulempene eller dårligste features?
Sedan form kan jeg leve med
Baksetene er veldig lave
Er hovedlysene bedre enn de var på model s 2013?
Andre ting?
Sitat fra: Løve på lørdag 08. september 2018, klokken 13:18Så langt unna disse $35 000...
Sitat fra: georglu på onsdag 19. september 2018, klokken 22:39Sitat fra: Svolar på onsdag 19. september 2018, klokken 16:57
Hva er de største ulempene eller dårligste features?
Sedan form kan jeg leve med
Baksetene er veldig lave
Er hovedlysene bedre enn de var på model s 2013?
Andre ting?
Baksetene i Model 3 ble oppgradert tidligere i år: https://teslamotorsclub.com/blog/2018/06/02/tesla-adds-more-cushion-to-model-3-rear-seat/
Sitat fra: Svolar på onsdag 19. september 2018, klokken 16:57Mangler varme i ratt og Gabrielsen.
Hva er de største ulempene eller dårligste features?
Sedan form kan jeg leve med
Baksetene er veldig lave
Er hovedlysene bedre enn de var på model s 2013?
Andre ting?
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på fredag 21. september 2018, klokken 22:57Og ikke speedometer/instrumentcluster bak ratt.Sitat fra: Svolar på onsdag 19. september 2018, klokken 16:57Mangler varme i ratt og Gabrielsen.
Hva er de største ulempene eller dårligste features?
Sedan form kan jeg leve med
Baksetene er veldig lave
Er hovedlysene bedre enn de var på model s 2013?
Andre ting?
Sitat fra: Svolar på onsdag 19. september 2018, klokken 16:57
Hva er de største ulempene eller dårligste features?
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på fredag 21. september 2018, klokken 22:57Sitat fra: Svolar på onsdag 19. september 2018, klokken 16:57Mangler varme i ratt og Gabrielsen.
Hva er de største ulempene eller dårligste features?
Sedan form kan jeg leve med
Baksetene er veldig lave
Er hovedlysene bedre enn de var på model s 2013?
Andre ting?
Sitat fra: Glan på søndag 30. september 2018, klokken 17:33
Er det bekreftet at Europa får leveringer før f.eks sør korea og kina som allerede har utstillt biler hos forhandlere.
Skulle ikke overaske om de får først.
Sitat fra: Glan på søndag 30. september 2018, klokken 17:33
Er det bekreftet at Europa får leveringer før f.eks sør korea og kina som allerede har utstillt biler hos forhandlere.
Skulle ikke overaske om de får først.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. oktober 2018, klokken 13:02Fin gjetning og dermed kan Tesla levere alle som er bestilt i Norge i løpet av en måned neste år om de skulle ønske.
Basert på andel av salg av S og X er vi på rundt 30.000+.
Men ettersom en del kjøper andre biler eller ender med S/X kan vi anta 10-15.000 reelle forhåndssalg. Over tid kanskje 10000 årlig?
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 03. oktober 2018, klokken 13:55Dette hadde jo åpenbart vært morsomt men særlig realistisk er det nok ikke.
Men se ikke bort fra at det leveres 15.000 Modell 3 til Norge I LØPET AV 2019.
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 03. oktober 2018, klokken 13:02Det regnestykket forstod jeg ikke. S og X er etter min mening biler i et helt annet segment. Den potensielt lange ventelisten og usikre leveringstiden er den største begrensende faktor for at ikke de aller fleste som ønsker elbil går for model 3. Alle jeg kjenner som går med elbilplaner kunne tenkt seg en, men velger heller Kona e.l. som de ihvertfall får nogenlunde konkrete leveringstider på. Men 30-40K høres sannsynlig ut
Basert på andel av salg av S og X er vi på rundt 30.000+.
Men ettersom en del kjøper andre biler eller ender med S/X kan vi anta 10-15.000 reelle forhåndssalg. Over tid kanske 10000 årlig?
Sitat fra: anorway på onsdag 03. oktober 2018, klokken 23:09
Nå har de første norske Tesla Model 3 reservasjonsholderne begynt å få info fra Tesla Norge om prøvekjøring i Januar og invitasjon til konfigurering i løpet av denne uken.
Noen flere her som har fått info rundt dette?
Sitat fra: anorway på onsdag 03. oktober 2018, klokken 23:09Det var ei uheldig rekkefølge; konfigurering først, deretter prøvekjøring?
Nå har de første norske Tesla Model 3 reservasjonsholderne begynt å få info fra Tesla Norge om prøvekjøring i Januar og invitasjon til konfigurering i løpet av denne uken.
Sitat fra: Vesel på torsdag 04. oktober 2018, klokken 13:18
For øvrig så har noen utarbeidet en muligens mer realistisk delivery estimator (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1rKDw72FOIMmSY8wBVl0ECjAjwYV9shlvRiVKKzfu3L8/edit#gid=0), som folka på Reddit/r/teslamotors virker å ha stor tiltro til basert på erfaringer fra tidligere modeller. Ifølge den så vil jeg som reserverte i juli 2016 få bilen mellom oktober og desember 2019, avhengig av utstyrsnivå.
Sitat fra: Vesel på torsdag 04. oktober 2018, klokken 13:18
For øvrig så har noen utarbeidet en muligens mer realistisk delivery estimator (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1rKDw72FOIMmSY8wBVl0ECjAjwYV9shlvRiVKKzfu3L8/edit#gid=0), som folka på Reddit/r/teslamotors virker å ha stor tiltro til basert på erfaringer fra tidligere modeller. Ifølge den så vil jeg som reserverte i juli 2016 få bilen mellom oktober og desember 2019, avhengig av utstyrsnivå.
Sitat fra: Svolar på fredag 05. oktober 2018, klokken 12:40Slik har det vel alltid stått. Du må velge Delivery Estimator og der får du nok fortsatt opp tidlig 2019. I det minste så gjør jeg det som var på plass før åpningstid 31.03.2016 for å reservere.
Levering tidlig 2019 er fjernet fra min side
Nå står det bare at jeg vil bli invitert til konfigurere i henhold til min bestillingsdato , ( som var første mulige).
Sitat fra: GOS på fredag 05. oktober 2018, klokken 12:49Ja, "Du vil bli invitert til å konfigurere basert på reservasjonsdatoen." har stått på toppen av siden hele tiden.Sitat fra: Svolar på fredag 05. oktober 2018, klokken 12:40Slik har det vel alltid stått. Du må velge Delivery Estimator og der får du nok fortsatt opp tidlig 2019. I det minste så gjør jeg det som var på plass før åpningstid 31.03.2016 for å reservere.
Levering tidlig 2019 er fjernet fra min side
Nå står det bare at jeg vil bli invitert til konfigurere i henhold til min bestillingsdato , ( som var første mulige).
Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:13
Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.
Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:13Bla bla ukebla ;) Nå får du bla videre i FUDboka di løve ::)
Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.
Sitat fra: emurof på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:32Tenker vi sier - hei skål....Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:13
Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.
Herregud... Er dette virkelig noe som er relevant i denne tråden?
Sitat fra: emurof på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:32Sitat fra: Løve på lørdag 06. oktober 2018, klokken 23:13
Jeg tror, sett ut fra siste ukers utvikling at Telsa fort ender opp i en CH11 lenge før noen i Norge får konfigurert sin Model 3, og i alle fall veldig lenge før noen eventuelt får levert en Model 3.
Det er relevant fordi jeg tror en CH11 vil som et minimum utsette muligheten for en Model 3 levert i Norge med flerfoldige måneder, muligens ett år eller to, mens en omstrukturerer hele Tesla.
Herregud... Er dette virkelig noe som er relevant i denne tråden?
Sitat fra: Løve på søndag 07. oktober 2018, klokken 00:42
Det er relevant fordi jeg tror en CH11 vil som et minimum utsette muligheten for en Model 3 levert i Norge med flerfoldige måneder, muligens ett år eller to, mens en omstrukturerer hele Tesla.
SitatWe expect to start taking orders in Europe and China for Model 3 before the end of this year.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 25. oktober 2018, klokken 01:10
Produksjon i januar, første leveranser i Europa i fabruar/mars, utifra conference call nettopp.
Sitat fra: Løve på torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:32At du gidder.
Nei? De som bestiller nå må ikke vente en dag lenger enn de som gav Musk rentefritt lån i 2016.
Sitat fra: gr på torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:33Sitat fra: Løve på torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:32At du gidder.
Nei? De som bestiller nå må ikke vente en dag lenger enn de som gav Musk rentefritt lån i 2016.
Sitat fra: Løve på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:20
Å spre gode nyheter for de som først nå lurer på å reservere en Model 3?
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:40Sitat fra: Løve på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:20
Å spre gode nyheter for de som først nå lurer på å reservere en Model 3?
Det er jo ikke mange uker siden du mente Tesla kom til å konkurs lenge før noen nordmann mottok model 3. Så kanskje du bare skal slutte å gi råd?
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:40Sitat fra: Løve på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:20
Å spre gode nyheter for de som først nå lurer på å reservere en Model 3?
Det er jo ikke mange uker siden du mente Tesla kom til å konkurs lenge før noen nordmann mottok model 3. Så kanskje du bare skal slutte å gi råd?
Sitat fra: RuneW på torsdag 25. oktober 2018, klokken 13:13Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:40Sitat fra: Løve på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:20
Å spre gode nyheter for de som først nå lurer på å reservere en Model 3?
Det er jo ikke mange uker siden du mente Tesla kom til å konkurs lenge før noen nordmann mottok model 3. Så kanskje du bare skal slutte å gi råd?
Anbefaler på det sterkeste å svarteliste Skinnfell. Gjør dagen mye bedre ;)
Sitat fra: samotholt på fredag 26. oktober 2018, klokken 00:19
Da kan det vel faktisk for oss tesla-eiere være mulig å få bil i mars. Det blir nok isåfall før Audi.
Men, jeg tror det når jeg får se det (mangler fortsatt hengerfeste).
Sitat fra: Klykken på torsdag 25. oktober 2018, klokken 15:23Thank you!
Ah.
Velg profil øverst på siden -> Endre profil -> Venne/ignoreringsliste -> tilføy brukere, for de som lurer.
Sitat fra: Nilsern på torsdag 01. november 2018, klokken 14:22
Er ikke Tesla eier. Reserverte 27 juni 2018. På Estimert levering så står det fortsatt "Tidlig 2019".
Jeg antar at mange (>10000?) står foran meg i køen. Hvis det er noe hold i dette estimatet så må det da bety at ganske mange vil få bilen sin før sommeren neste år.
Jeg vet at dette blir mest bare synsing... men, er dette bare tomme løfter?
Sitat
InsideEVs @InsideEVs
for 29 minutter siden
It seem @Tesla's #Model3 sales streak of up, up and away has taken a breather for the month of October. -->https://insideevs.com/tesla-model-3-sales-down-october-2018/amp/ ...
4 svar 15 retweets 63 liker
Elon Musk @elonmusk
Svar til @InsideEVs @Tesla
#'s r wrong, but (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f43b.png) in (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f9e0.png) Tesla makes
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 01. november 2018, klokken 20:53
"Overseas" gjelder altså S og X. "East coast" gjelder S, X og 3.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 01. november 2018, klokken 20:53
(Det kan også nevnes at per dags dato har det blitt opprettet 31 stk europeiske Model 3 VIN i registeringssystemet i USA. Det ble opprettet 17 stk i slutten av august, så 7 stk ca 24 september og så 7 stk i dag.)
Sitat fra: Ollie på tirsdag 06. november 2018, klokken 19:16
Nærmer seg konfigurasjon nå! Tesla Norge har endret teksten på administrasjonssiden til min reservasjon. Nå står det at du blir invitert til å konfigurere bilen din basert på når du reserverte. Tidligere lå det inne at tidspunktet var basert på om du jobber i Tesla og om du eier Tesla fra før....Ventetiden nærmer seg slutten!!!
SitatLeveransene av Model 3 begynner i USA basert på om du er en ansatt, om du eier en Tesla og reservasjonstidspunktet.
Sitat fra: Ollie på tirsdag 06. november 2018, klokken 19:16
Nærmer seg konfigurasjon nå! Tesla Norge har endret teksten på administrasjonssiden til min reservasjon. Nå står det at du blir invitert til å konfigurere bilen din basert på når du reserverte. Tidligere lå det inne at tidspunktet var basert på om du jobber i Tesla og om du eier Tesla fra før....Ventetiden nærmer seg slutten!!!