Elbilforum.no
Bilmerker => OPEL (PSA) => Ampera-e/Chevrolet Bolt => Emne startet av: Tormod Beck på fredag 25. mai 2018, klokken 09:47
Litt rart at de Boltene som ligger på Finn ikke blir solgt raskere?
Er det noen her som har erfaring med bilen de har kjøpt så langt?.
Det er registrert totalt 62 biler
Jun 2017 0 cars
Jul 2017 1 cars
Aug 2017 0 cars
Sep 2017 0 cars
Oct 2017 1 cars
Nov 2017 1 cars
Dec 2017 1 cars
Jan 2018 0 cars
Feb 2018 7 cars
Mar 2018 20 cars
Apr 2018 22 cars
May 2018 9 cars
Den siste er registrert 24.05.2018
Ok, litt rart at det ikke er flere som er solgt da?
Det er jo flere bilfirmaer som sitter med mange på lager og mange på Finn
Importer Bergheim på en annen måte enn 6 MNDR regelen?
Ny bil til samme pris som brukt import?.
Er det noen her som kan dele noen erfaringer med bilen?
Import Bolt har vel i hvert fall følgende mangler/problemer
- Ingen hurtiglading
- Ingen fabrikkgaranti
I tillegg er jeg usikker på om app biten fungerer som den skal, men det vet helt sikkert andre her inne.
Tror den mangler DAB-radio også.
Håper noen her kan avkrefte eller bekrefte påstandene og evnt høre om erfaringer med Bolten. Men mye er vell likt Ampera-e til og med prisen?.
Jeg har kjørt en slik norsk Bolt. Svært lik Ampera-e , mindre forskjeller som f.eks bakspeil med innebygget skjerm. Den hadde vanlig norsk hurtiglading og det er vel det viktigste.
Sitat fra: Tormod Beck på fredag 25. mai 2018, klokken 09:47
Litt rart at de Boltene som ligger på Finn ikke blir solgt raskere?
Høy pris for en liten (brukt-)bil som ikke har offisiell importør/forhandlernett i Norge.
Mine umiddelbare tanker om importert Bolt er:
Hvor lang garanti?
Hvem står for garantien?
Får man tilbakekallinger og oppgraderinger?
Hva koster den + utgift for å bygge den om til vår hurtigladerstandard , versus, hva koster en ny eller lett brukt Ampera-e som føles tryggere å eie?
Er det verdt besparelsen på Bolt når en tar overnevnte faktorer med?
Var på Sør Import på mandal i dag og prøvde deres Bolt. Spurte de samme spørsmål omtrent og dette var hva de sa:
Hvor lang garanti? 5 år på bil 8 år på batteri (ingen km begrensning)
Hvem står for garantien? Sør Import
Får man tilbakekallinger og oppgraderinger? Oppgraderinger kan man installere selv med en USB minnepinne, men de fikser oppgraderinger.
Hva koster den + utgift for å bygge den om til vår hurtigladerstandard , versus, hva koster en ny eller lett brukt Ampera-e som føles tryggere å eie? De sender den til elbilmek for 15000kr.
De låner dessuten ut gratis en CCS type 1 Hannkjønn-CCS type 2 hannkjønn adapter hvis du vil på langtur.
Bilen gikk som et lite lyn ift til min leaf 2012, og hadde utrolig god plass til bena både foran og bak (jeg er 190). Man kan legge ned setene og sove i setet, og føttene vil ikke nå helt fram en gang. Imponert.
For meg ble det ikke aktuelt da lane assist'n var milevis unna Leaf 2018. Vel, kanskje når prisen har sunket betydelig. Men 60kwh er ganske snadder.
Hva blir sluttprisen på en Bolt med ombygging 15.000,-?
Det ligger ferdig ombygde Bolter ute til 349 000 kr.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118488312
Som du kan hente i morgen. Ikke verst egentlig. Rart ikke flere vet om dette.
Hvor får man tak i ccs1 /ccs2 plugg da,
Hva koster den?
Sitat fra: Tormod Beck på søndag 27. mai 2018, klokken 09:09
Hvor får man tak i ccs1 /ccs2 plugg da, Hva koster den?
Her. Koster like mye som ombygging.
http://www.nofuel.no/Produkt/adapterkabel-ccs1-ccs-2
Ok, går det ann da? Er det gull i denne lille dingsen?
Koster vell 150 å produsere i Kina.???
Sitat fra: Tormod Beck på onsdag 30. mai 2018, klokken 07:25
Koster vell 150 å produsere i Kina.???
Hvis du Googler "CCS1 CCS2 adapter" så får du opp en dullion treff fra Kina som er billigere, men det er jo helt umulig å skille "klinten fra hveten", og brann i ladeport+bil eller ladestasjon er vel enda dyrere.
Det har du rett i,men det er vel kostprisen på et stykke ledning med 2 kontakter jeg reagerte på! Men det er jo markedet som bestemmer,
Husk at dette skal tåle store strømmer, så det er ikke akkurat kontakter du kjøper på Biltema.
Videre er vel kontaktene belagt med noe lisensavgift for protokollen eller noe - tror jeg.
Men når det er sagt så syns jeg også at prisen er i overkant stiv.
Hvor mange er det som har kjøpt Bolt pt.
Noen som kan dele erfaringer så langt?.
Sitat fra: Tormod Beck på torsdag 14. juni 2018, klokken 14:01
Hvor mange er det som har kjøpt Bolt pt.
http://elbilstatistikk.no/?sort=1&d=n
Er 77 stk på norske skilt.
Jeg har dessverre ingen erfaring med bolt.
Er det snart 100stk Bolt register til nå?
Da bør det vell være noen som kan dele sine erfaringer på godt og ondt så langt?
Totalt kjørte km,
Servicer
Rekkevidde,
Har en Rav Ev kjørt 66700 km uten noe service
En 2012 Leaf kjørt 35000 km uten service.
Kan jeg gjøre det samme med Bolten.
87 stk PR. 7. Juli
Sitat fra: Tormod Beck på lørdag 07. juli 2018, klokken 10:12
Kan jeg gjøre det samme med Bolten.
Det er jo samme bil som en Ampera-e, min ser ut til å trille videre etter 21000Km helt ufortrødent. Bremseskiver helt uten merker.
Ser det har blitt solgt noen flere bolter på Finn nå,den siste tiden:
Hvor mange er registert pt?
110 stk på norske skilter i følge elbilstatistikk.
https://elbilstatistikk.no (https://elbilstatistikk.no)
Direkte link
https://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Chevrolet%20Bolt&mnd=%25&year=%25