Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Emne startet av: ludwig_holberg på tirsdag 08. mai 2018, klokken 10:50
Da er nytt eik interiør på plass i konfiguratoren - man får det til krem interiør. På bildene ser det meget smooth ut :)
Hva er det med amerikanere og bruk av tre i biler? Kunne godt tenkt meg noen flere ikke-tre alternativer i tillegg til karbon og pianolakk.
Pianolakken er jo faktisk også et treinteriør, selv om det ikke er særlig synlig. Det er kun karbonet som ikke har trestruktur, og dessverre syns jeg karbondetaljer er skikkelig jalla i alt annet enn sportsbiler hvor alt er gjort for å spare vekt. Standardlistene ("pianolakken") er den jeg syns er penest, men den får riper bare man drar fingeren bortover det! Dessverre ikke noe unikt for Tesla, akkurat prikk likt i en ny C63 AMG.
Spesielt i Model X virker eik å løfte helhetsinntrykket betraktelig, da. Generelt en finere tretype, og den passer også mye bedre til kremseter. Det ble plutselig mer aktuelt å ta overgangen til X :)
Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. mai 2018, klokken 12:06
Hva er det med amerikanere og bruk av tre i biler? Kunne godt tenkt meg noen flere ikke-tre alternativer i tillegg til karbon og pianolakk.
Enig. Hva med matt sort og børstet alu?
Ellers er jeg fornøyd med karbon i min X men det går ikke an å kombinere med stoffseter lengre av en eller annen grunn :( Jeg bestilte heldigvis i tide, mens det fortsatt var mulig ;)
Dette er et punkt hvor vi vanskelig blir enige og det er vel greit. Verre er det at valgmulighetene er så begrenset. Jeg valgte krem og skulle veldig gjerne ha kombinert det med mørkt innertak. Av praktiske årsaker. Minst fare for flekker, særlig bak og på innsiden av duevingene. Men det var altså ikke mulig. Enda godt det gjør tiden fra bestilling til leveranse ultrakjapp. Så du taper noe og vinner noe annet. (Kan godt leses som ironi.).
Vi valgte karbon selvfølgelig. :)
Sitat fra: OleJA på tirsdag 08. mai 2018, klokken 12:06
Hva er det med amerikanere og bruk av tre i biler? Kunne godt tenkt meg noen flere ikke-tre alternativer i tillegg til karbon og pianolakk.
Amerikanere? Bruk av treverk i interiørdetaljer har vært brukt av europeiske bilprodusenter også i mange tiår
Hm matt eik er mye mere framtidssikkert som det er gjort i Tesla vil jeg si.
Lurer på om man bare putte svarte matter inn istedet for krem-matter de blir jo sikkert skitten på et blunk, men fresh kombinasjon.
Litt underlig at nye det Eik-interiøret ikke er tilgjengelig for P100D, kun tilgjenglig for ikke-performance-biler.
Personlig synes jeg det ser meget bra ut og hadde valgt det hvis jeg skulle legge en bestilling i dag.
Mail om at Dekorlistene i kupeen har blitt oppdatert med vår nye grafitt-finish.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Endelig....
Håpe det kjem som tilvalg for utvendig chrome også.
Sitat fra: pers1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 09:23
Mail om at Dekorlistene i kupeen har blitt oppdatert med vår nye grafitt-finish.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Jeg så nettopp interiøret på en helt kliss ny S100D i hvitt. Jeg la merke til at i den var hele dashbordet svart inkludert hanskeromdør og under ratt. På dette bildet er dette hvitt. Merkelig.
På min X100D har jeg bestillt krem og jeg har fått beskjed om dette med grafitt dekor. Glad for det. Men på bildet jeg mottok er alle overflatene jeg beskrev over også farget i krem. Til og med midtkonsoll er gjengitt i krem. Jeg håper dette stemmer.
Ja, krem benyttes på mer av interiøret enn når man velger hvitt. Derfor krem gir totalt sett et mye lysere interiør enn hvitt. Krem er best.. :D
Sitat fra: GeirHM på onsdag 16. mai 2018, klokken 10:39
Sitat fra: pers1 på tirsdag 15. mai 2018, klokken 09:23
Mail om at Dekorlistene i kupeen har blitt oppdatert med vår nye grafitt-finish.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Jeg så nettopp interiøret på en helt kliss ny S100D i hvitt. Jeg la merke til at i den var hele dashbordet svart inkludert hanskeromdør og under ratt. På dette bildet er dette hvitt. Merkelig.
På min X100D har jeg bestillt krem og jeg har fått beskjed om dette med grafitt dekor. Glad for det. Men på bildet jeg mottok er alle overflatene jeg beskrev over også farget i krem. Til og med midtkonsoll er gjengitt i krem. Jeg håper dette stemmer.
Er vel fordi bildet er av en X, mens du så på en S? Hvitt interiør er ulikt i de to modellene av en eller annen grunn...
Så det er en forskjell mellom X og S i interiøret? Gjelder det krem også? Hvordan da? Jeg liker altså veldig godt at selv midtkonsollet er lyst på X (tror jeg).
Et heller middels første bilde av eik/graphite gjennom et vindu:
Sitat fra: kirky på torsdag 24. mai 2018, klokken 12:45
Et heller middels første bilde av eik/graphite gjennom et vindu:
Ser ut som det er limt sammen av tynne staver med ved..
Sitat fra: GeirHM på lørdag 19. mai 2018, klokken 09:13
Så det er en forskjell mellom X og S i interiøret? Gjelder det krem også? Hvordan da? Jeg liker altså veldig godt at selv midtkonsollet er lyst på X (tror jeg).
Det er bare å konfigurere begge alternativer på Tesla.com for S og X så ser du jo hvordan de ser ut på bildene...
Sitat fra: Slettix på lørdag 26. mai 2018, klokken 09:56
Sitat fra: GeirHM på lørdag 19. mai 2018, klokken 09:13
Så det er en forskjell mellom X og S i interiøret? Gjelder det krem også? Hvordan da? Jeg liker altså veldig godt at selv midtkonsollet er lyst på X (tror jeg).
Det er bare å konfigurere begge alternativer på Tesla.com for S og X så ser du jo hvordan de ser ut på bildene...
Det har jeg gjort. Og jeg har også mottatt bilde fra Tesla med endringene på det som skal være interiøret på min bestilte bil. Der er midtkonsollen lys. Men møtte en hyggelig fyr på Nebbenes med krem interiør i enX90. Og der var den mørk. Og for gjøre forvirringen komplett så jeg to biler med krem interiør hos Tesla Skøyen, en Model X og en Model S. Og den som hadde lyst midtkonsoll var Model Sen. Så det er ikke lett å finne noen åpenbar logikk. Kompliserende faktor er at dette er biler produsert over flere år
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Flere bilder herfra
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2768468/
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ] [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ] [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ] [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Ikke meningen å tråkke på noen tær. Men fikk skikkelig båt-assosiasjoner med den tre-looken der :o
Graphite-fargen i "metallet" i interiøret var stilig da. Hadde sett fint ut i bilen min (sort med karbon-interiør).
Tusen takk! Bildene er tydeligvis fra en Model S. Jeg legger merke til at gulv og vegger også er i samme kremfargen. Jeg håper virkelig jeg får den slik. Og om ikke, er jeg veldig interessert i hvordan jeg kan gå fram for å få det til.
Ps. Jeg venter karbon, ikke eik.
Sitat fra: GeirHM på søndag 27. mai 2018, klokken 21:26
Tusen takk! Bildene er tydeligvis fra en Model S. Jeg legger merke til at gulv og vegger også er i samme kremfargen. Jeg håper virkelig jeg får den slik. Og om ikke, er jeg veldig interessert i hvordan jeg kan gå fram for å få det til.
Ps. Jeg venter karbon, ikke eik.
Ja, dette var i grunn veldig lekkert!
Hvordan blir sorte originalmatter framme (evt bak og) seende ut der tro. Disse blir nok skitten fort selv om det kan være lekkert som nytt. Grafitt var noe nytt hvertfall, må nesten se mere hvordan det blir i full størrelse.
Litt finere midtkonsoll så er begynner vi nærme oss en inside-facelift!
Sitat fra: GeirHM på søndag 27. mai 2018, klokken 21:26
Tusen takk! Bildene er tydeligvis fra en Model S. Jeg legger merke til at gulv og vegger også er i samme kremfargen. Jeg håper virkelig jeg får den slik. Og om ikke, er jeg veldig interessert i hvordan jeg kan gå fram for å få det til.
Ps. Jeg venter karbon, ikke eik.
Vegger har såvidt meg bekjent vært i kremfargen på Model X tidligere. Kompis sin med krem har iallefall kremfarget tak og vegger. Litt mer usikker på gulvfargen, men der har han uansett gummimatter som er sorte (som blir obligatorisk når man har småbarn).
I følge tråden det vises til på det amerikanske forumet er det bare S som får matter og vegger nederst lyse.
Sitat fra: CaZpaH på søndag 27. mai 2018, klokken 23:22
Sitat fra: GeirHM på søndag 27. mai 2018, klokken 21:26
Tusen takk! Bildene er tydeligvis fra en Model S. Jeg legger merke til at gulv og vegger også er i samme kremfargen. Jeg håper virkelig jeg får den slik. Og om ikke, er jeg veldig interessert i hvordan jeg kan gå fram for å få det til.
Ps. Jeg venter karbon, ikke eik.
Vegger har såvidt meg bekjent vært i kremfargen på Model X tidligere. Kompis sin med krem har iallefall kremfarget tak og vegger. Litt mer usikker på gulvfargen, men der har han uansett gummimatter som er sorte (som blir obligatorisk når man har småbarn).
Jeg har sagt det før og sier det igjen, gummimatter hører ikke hjemme i en Tesla! Det ser billig ut og står ikke i stil med bilen. Jeg har nå svarte stoffmatter og hvit interiør med to små barn, ingen problemer i det hele tatt. Hadde for noen år siden Volvo med lyst interiør og lyse stoffmatter, ikke heller noen problemer der! Alt kan vaskes og matter er ikke noe unntak. Hadde faktisk en kast-opp episode over Hardangervidda i baksete, men det var ingen problemer å fikse! Er det skikkelig skittent så tar du bare høytrykken og spyler de av, la de henge og tørke, ferdig arbeid!
Enig. Gummimatter er ikke kult. Men, om gulv og gulvsider er lyse blir det en utfordring med renholdet. Da får jeg studere YouTube'ene til The Organizer ekstra nøye. De videoene er en våt drøm for oss som venter ny bil. ;D
Edit: Pan TheOrganizer
Jeg er enig med at gummimatter bør unngås. Stoffmattene tåler det meste og kan vaskes. I værste fall byttes. Og dette eik interiøret, og forsåvidt også alt annet "tre-interiør" bare skriker gammel gubbebil... samme med beige interiør. Likte best den lysegrå nyansen som var en stund, ikke helt hvit, men kanskje litt lettere å holde fin.
Sitat fra: HelectriC på mandag 28. mai 2018, klokken 09:02
Jeg har sagt det før og sier det igjen, gummimatter hører ikke hjemme i en Tesla! Det ser billig ut og står ikke i stil med bilen. Jeg har nå svarte stoffmatter og hvit interiør med to små barn, ingen problemer i det hele tatt. Hadde for noen år siden Volvo med lyst interiør og lyse stoffmatter, ikke heller noen problemer der! Alt kan vaskes og matter er ikke noe unntak. Hadde faktisk en kast-opp episode over Hardangervidda i baksete, men det var ingen problemer å fikse! Er det skikkelig skittent så tar du bare høytrykken og spyler de av, la de henge og tørke, ferdig arbeid!
Mange meninger om det. Men samtidig syns jeg Tesla sine originale matter kler bilen svært godt. Har selv sort interiør i bilen og det står veldig i stil der. Kanskje spesielt på andre rad (5-seter) syns jeg ser finere ut med laserkutta originalmatta enn umønstret stoffmatte. Men har planer om å ta i bruk stoffmattene i sommer da det er litt lunere og litt mindre behov for gummimattene rett og slett for å "spare" slitasjen på de.
Men... Smaksak. Og en liten avsporing i forhold til tråden :P
Sitat fra: CaZpaH på søndag 27. mai 2018, klokken 21:24
Ikke meningen å tråkke på noen tær. Men fikk skikkelig båt-assosiasjoner med den tre-looken der :o
Enig, ikke noe jeg hadde vurdert å kjøpe bilen med. Vi vurderer Model 3 men foreløpig ser det ikke ut som det går an å kombinere premium-pakke med trefritt interiør. Det kan bli et problem...
Synes det ser veldig bra ut, hadde lett valgt dette hvis jeg skulle bestilt i dag.
Det er tydelig hvem som styrer interiørdesignet hos Tesla nå, Anders Bell gikk jo fra Volvo til Tesla i starten av 2017. Og Anders står blant annet bak interiøret i Volvo XC90, og det er jo noen likshetstrekk å spore:
(http://hanabi.autoweek.com/sites/default/files/styles/gen-932-524/public/196476_S90.jpg?itok=2l6rS7x7)
Trevor snakker om en loaner S, med kremseter. Ser pene ut synes jeg.
https://youtu.be/2IGw9s6sVHs?t=187
Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. mai 2018, klokken 11:32
Sitat fra: CaZpaH på søndag 27. mai 2018, klokken 21:24
Ikke meningen å tråkke på noen tær. Men fikk skikkelig båt-assosiasjoner med den tre-looken der :o
Enig, ikke noe jeg hadde vurdert å kjøpe bilen med. Vi vurderer Model 3 men foreløpig ser det ikke ut som det går an å kombinere premium-pakke med trefritt interiør. Det kan bli et problem...
Jeg tenker det samme, men løsninger blir da kanskje å foliere dette.
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ] [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ] [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Herlig! det er vel X. Hvorfor får ikke S samme sorte hjulbrønn :(
Forsøker å dele et bilde av interiøret på en ny TMX med den nye Trimmen. Fra samme tråd på det amerikanske forumet.
Syns at det ser veldig fint ut ved første øyekast, men får ganske fort den " ser gammeldags ut" følelsen.
Før bilen er ferieklar må dashbordet beises!
Sitat fra: Alexxx på fredag 01. juni 2018, klokken 10:14
... men får ganske fort den " ser gammeldags ut" følelsen.
Altså, det er gammeldags å kalle ting for gammeldags, nå heter det "Retro", og retro er in ;)
Sånn personlig så driter jeg i om noe ser "gammeldags" ut eller "nytt og moderne". Enten liker jeg det jeg ser, eller så liker jeg det ikke. Om jeg liker det så gir jeg en stor beng i om andre synes det er gammeldags - eller for den sak skyld retro...
Sitat fra: OlaM på fredag 01. juni 2018, klokken 14:07
Før bilen er ferieklar må dashbordet beises!
Er ikke sommerferie før man har drygolin-lukta i bilen :laugh:
Flere av Model X
[ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ] [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]
Må bare beise sjarken...
Digger det på X. På S er det jo ikke dekor i dør samt at fotbrønn er hvit også, unødvendig.