Elbilforum.no
Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: Jansen på fredag 23. mars 2018, klokken 22:07
Hei.
Er det fler som har problemer med Nissan EV appen?
Hvordan kan jeg fikse det?
Når jeg starter appen lukker den seg ned i samme sekund, og like etter åpner den en nettside med følgende tekst:
An invalid operation was detected against this application. The application cannot be used after an invalid operation is performed..
Jeg bruker en Nokia 8 med nyeste oppdatering til android 8.1.0.
Hei,
det eksisterer allerede en tråd om den nye appen.
Den finner du her; https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37943.0 (https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37943.0)
Men tror ikke du er aleine om å ha problemer med den nye appen.
Den er fryktelig ustabil og forferdelig treg. Heldigvis er Leafen en fin bil,
for appen trekker inntrykket ned!
Sitat fra: Dag_Erik på mandag 26. mars 2018, klokken 09:33
Hei,
det eksisterer allerede en tråd om den nye appen.
Den finner du her; https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37943.0 (https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37943.0)
Men tror ikke du er aleine om å ha problemer med den nye appen.
Den er fryktelig ustabil og forferdelig treg. Heldigvis er Leafen en fin bil,
for appen trekker inntrykket ned!
Takk for info. Det var den tråden jeg prøvde å lete etter før jeg skrev innlegget mitt.
De som sliter bør si ifra til Nissan. En app kan umulig være det vanskeligste å rette på.
Hentet nye Leafen på tirsdag. Koblet opp Nissan sin app mot bilen og fikk det til å fungere fint. Men de siste dagene kommer jeg ikke inn på appen (iPhone). Får bare opp denne feilmeldingen. Klarer å logge meg på hjemmesiden hos Nissan, men kan ikke forandre eller legge til noe der. Har prøvd å slette bilen og hele kontoen for å begynne helt på nytt, men det går ikke. Noen andre som har samme problem?
Feilmeldingen i appen er: Bruker-ID/passord ugyldig.
må kille min hver gang jeg skal bruke den
også får jeg ikke varmet bilen, med mindre den står tilkoblet nettstrøm, er det instilling som må gjøres noe sted?
Hvordan bruker jeg remote (Connect-ev appen) til å starte lading?
Har nå funnet ut av dette.
Ladetimer i bilen må settes for å ikke starte ladning med en gang strøm tilsluttes. App kan deretter da starte ladning, selv om dette er utenfor satt ladetimer. Appen kan ikke stoppe ladning igjen. Ladning blir da vel stående til 100%. Litt trist...
Jeg får nå bare ugyldig bruker ID og passord, men satte den over på Japan, da virker den. Dette gjelder både nissan appem og Leaf Manager.
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 10. april 2018, klokken 20:04
Jeg får nå bare ugyldig bruker ID og passord, men satte den over på Japan, da virker den. Dette gjelder både nissan appem og Leaf Manager.
Min sluttet å fungere i dag."Brukernavn/Passord ugyldig." Også på japansk (men japan har "glemt passord). Fikk varm bil i morges, da. Kan logge meg inn på nettsidene til Nissan, uten at det hjelper noe særlig.
Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 10. april 2018, klokken 20:04
Jeg får nå bare ugyldig bruker ID og passord, men satte den over på Japan, da virker den. Dette gjelder både nissan appem og Leaf Manager.
Tusen takk for tipset. Jeg har hatt bilen i 6 måneder og har ikke hatt problemer en eneste gang. Helt fram til denne helgen. Kommer ikke inn i det hele tatt. Veldig irriterende. Endret til Japan. Da virker den med en gang som vanlig.
Jeg fikk heller ikke logget på (iPhone) appen i dag. Fikk feilmelding om at brukernavn eller passord var feil. Fulgte tipse i denne tråden og byttet land fra Norge til Japan og da kom jeg inn.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvor/hvordan endrer jeg til Japan?
Makan til dårlige app skal man lete lenge etter
Forvarmet 2 ganger i dag for å være sikker, tok ca 10 minutter med stop start i appen for å få det til å virke.
Kom ut til bunnfrossen nedsnødd bil, totalt min feil for å ikke kjøre den inn i garasjen i går. Virker som nissan gir totalt faen også, har klaget inn, og 0 svar.
Den virket 1 gang på fredag var det vel, men thats about it.
Har ikke fungert i det hele tatt hos meg i en ukes tid.
Prøver å logge inn på nettsiden, den aksepterer ikke passordet mitt. Ber om nytt passord, men får ikke.
Helt fantastisk at Nissan lar en app ødelegge så mye for brukeropplevelsen av bilen. Det har vært masse trøbbel med appen siden jeg fikk Leaf i 2015, aldri noe tull med bilen.
Sitat fra: hemi på mandag 19. november 2018, klokken 10:44
Forvarmet 2 ganger i dag for å være sikker, tok ca 10 minutter med stop start i appen for å få det til å virke.
Kom ut til bunnfrossen nedsnødd bil, totalt min feil for å ikke kjøre den inn i garasjen i går. Virker som nissan gir totalt faen også, har klaget inn, og 0 svar.
Den virket 1 gang på fredag var det vel, men thats about it.
Merkelig. Eg trykker på et ikon på hjemskjermen som eg har kalt "varme leaf", så går det en snautt minutt og da starter varmen.
Hvis eg vil være litt artig sier eg til google at de skal slå den på. Aldri opplevd at den ikke slår seg på.
Får du tilbakemelding fra appen at varmen slår seg på? Det får eg hver gang eg slår den på.....
Varierende, i dag fikk jeg OK og pushmelding tilbake begge ganger.
Jeg har opplevd at programmert forvarming, både vi app og via dashboard, ikke har startet.
Sitat fra: hemi på mandag 19. november 2018, klokken 11:30
Varierende, i dag fikk jeg OK og pushmelding tilbake begge ganger.
Men den varmet ikke selv om du fikk tilbakemelding?
Korrekt, varmet ikke, selv om jeg fikk melding.
I går kveld fikk jeg "ok grønn" på varming, men ikke pushmelding, og ikke varming
I dag tidlig fikk jeg ikke push melding på varme, i og den varmet ikke. Fikk derimot umiddelbart pushmelding når jeg koblet fra ladern.
Tar gode 5-10 forsøk å komme inn i appen hver gang.
Min har ikke fungert på et døgn. Kommer ikke inn, har sikkert forsøkt 30 ganger.
Den var elendig fra før, nå er den ubrukelig....
Prøv appen myleaf. Finnes hverfall gratis til Android.
Den er like avhengig av serverene men henter ikke gamle data til enhver tid.
Verdt et forsøk. Eg er fornøyd med oppgraderingen fra Nissan sitt makkverk.
Hjelper selvsagt ikke i tider som nå når serverne til Nissan kneler.
By the way. Hver gang eg leser at noen her inne har problemer prøver eg å logge meg inn. Hvis det går tregere enn vanlig sender eg mail til nissan. Hvis eg ikke kommer inn sender eg mail til nissan.
De sa eg måtte ha klokkeslett og dato for når eg har problemer med appen. Det får de. HVER gang!
Appen er jo dårlig i seg selv. Men MyLeaf funker mye bedre, og med IFTTT til å starte varmeren så funker det kanon til vanlig. Men serverene skal de pinadø få pepper for.
Min app har funka greit i en ukes tid. Bare greit fordi den fortsatt er treg, men nå funker den. Det var en periode den ikke fikk kontakt i det hele tatt. Jeg fikk bare feilmelding.
Registrert feilen på Nissan sin support side og i går fikk jeg dette svaret:
Takk for at du kontaktet Nissan Kundeservice.
Vi beklager sen svar grunnet stor pågang. Vi har hatt tekniske komplikasjoner med NissanConnect EV appen for alle biler som har Carwings systemet. Problemet er blitt løst i forrige uke.
Bytt gjerne land tilbake til "Norge" og prøv å logge inn.
Hvis du fortsatt opplever problemer med appen må du gjerne ta kontakt med oss på e-post eller telefon.
De siste 20-30 klagene mine med screenshots og app detaljer har de elegant ignorert
Ja som sagt sender eg inn HVER gang det feiler.
Etter første dato sa de at de sendte til teknisk. Siden har eg ikke hørt noenting.
Halvannen mnd siden nå.
Sitat fra: Joltus på lørdag 01. desember 2018, klokken 10:33
Ja som sagt sender eg inn HVER gang det feiler.
Etter første dato sa de at de sendte til teknisk. Siden har eg ikke hørt noenting.
Halvannen mnd siden nå.
Samme her. Ikke hørt noe den siste tiden. Bra kundeservice når de helt uten videre slutter å svare kundene sine.
Gammel tråd det her, men jeg lurer bare på om det er noen forbedring på appen? Ser den er oppdatert for 3 måneder siden på iOS ihvertfall.
Niks, ingen bedring her. Jeg vet det er et nytt api som finnes, men visstnok fortsatt bare i USA. Vet ingenting om når det finner veien hit.
Jeg la nylig ut en annen syte-tråd om samme emne. Og så vips kom det ny versjon i app store, og nå virker det faktisk!
Er det 2G eller andre trege linjer som blir benyttet for server å kommunisere med bilen?
Er det mulig å bytte nettverkskortet i bilen til 4G?
Vanlig GSM. Og nei.
Når det er sagt så er ikke problemet at det er for treg kommunikasjon til og fra bilen siden dataene som blir sendt bare er en liten tekst streng.
Men serverene og måten det blir sendt på gjør det tregt
Hei Nissan.
Hei mr x
Kan eg få vite noe om bilen min
Hva er passordet?
Passordet er.....
Ja det skal gå greit. Skal bare sjekke om bilen er klar.
Hei leaf, er du der?
Ja jeg er her.
Er du klar til å sende meg noe data?
Ja det er jeg.
Mr x, hva vil du vite?
Jeg vil vite soc.
Jeg skal spørre leaf. Bare vent litt imens. Her er en runding som går rundt du kan se på imens jeg snakker med leaf.
Hei leaf.
Hei nissan
Sender du meg soc?
Her er soc.
Da skal jeg videresende det.
Mr x, soc er 100 prosent.
Mr x? Hallo?
Har du lukket appen? Da må du begynne på nytt.
Appen er fortsatt like håpløst treg, laget IFTTT kommandoer for klima av og på.
De har virket som de skal, frem til nå nylig, nå virker de ikke lenger.
Loggen fra IFTTT sier "unable to make web request, your server returned a 400"
Vet ikke hva som har skjedd, noen med samme problem og eventuell løsning?
Funket fint senest for en time siden.
Høres nesten ut som passordet er endret eller noe?
Nei, har ikke endret passordet.
Prøve å lage nye når jeg har pc tilgjengelig.
Jeg løste dette elegant ved å selge bilen og heller støtte en med bedre app ;)
Du er rå ass! 🤩🤩
Nå har jeg testet fra pc, får denne tilbakemeldingen: 500 could not send preheat command: Failed to send request UserLoginRequest.php (404: Not Found)
Brukernavn og passord på Nissan EV er ikke endret, der kommer jeg inn.
Appen fungerer utmerket mellom 03.00-05.00 på natten :laugh: Triste saker men nå har det vært for mye nede tid. Kan virke som det er en eller annen server som sliter med for mye trafikk ??
Er det andre som opplever problemer (utenom det vanlige med treghet etc) med forbindelsen til bilen de siste par dagene?
Jeg får ikke hentet status fra bilen, verken med appen eller via YouplusNissan på nettet. Dette skjer etter lang tid med (relativt sett - vi snakker jo tross alt Nissan Connect her) uproblematisk bruk nå.
Ingen respons på ev appen til Nissan må nei.
Men leaf connect hentet alt på under 20 sekunder.
Får null kontakt via nettsiden til Nissan nå. Har ofte funket selv om appen har kortsluttet. Uforståelig at ikke Nissan klarer å rydde opp i disse systemene en gang for alle.
Prøv leaf connect?
Edit: oppdaterer seg ikke den heller nå. Håper grunnen er at de gjør noe med serverne sine. Har null tro på det da....
Jeg er en tålmodig person, men nå begynner alle disse app-problemene å irritere meg ganske mye. Like om hjørnet legger jeg snart dette bak meg for alltid. Dvs at jeg finner en helt annen løsning. Skremmende hva Nissan holder på med. Amatører...
Jeg gav opp og solgte bilen... hadde sikkert 80 mailer med de rundt dette.
Gitt de tekniske detaljene rundt problemet på detaljnivå, men de er for evneveike (eller gidder ikke prioritere det siden de regner med at kundene er dumme sauer som ikke bytter bil uansett)
I dag funker den igjen! Tregt som vanlig...
Sitat fra: Joltus på fredag 27. september 2019, klokken 20:35
Prøv leaf connect?
Edit: oppdaterer seg ikke den heller nå. Håper grunnen er at de gjør noe med serverne sine. Har null tro på det da....
Er Leaf Connenct noe annet enn Nissan Connect (nettsiden man logger seg på hos Nissan)?
Annen app som av en eller annen merkelig grunn funker raskere enn Nissan sin egen.
Jeg finner ingen Leaf Connect på appstore, mener du appen som heter EVA? EVA funket for meg tidligere, men nå får jeg ikke logget meg på den, virker som den ikke får kontakt med Nissan. Ikke veldig overraskende, egentlig...
Android eg. Aner ikke om den finnes til iPhone.
Sitat fra: Joltus på tirsdag 01. oktober 2019, klokken 10:54
Android eg. Aner ikke om den finnes til iPhone.
Er en Android greie. I Appstore finnes «My Leaf». Den er også ofte bedre enn Nissans offisielle.
(Men også tredjeparts apper er avhengige av å kommunisere med bilen via Nissans Commodore 64....🤪 Så stundom stopper disse også opp)
Ja men eg finner det svært snodig når eg i går fant prosenten på både leaf connect og myleaf men ikke i appen og ikke på youplus siden til Nissan. Der står det bare og surrer.
Jeg får varsler på telefonen om hendelser angående lading og klimaanlegg som ikke eksisterer, samt at alle varslene i appen er slått av.
Nå har det vært umulig å få kontakt med bilen via appen i flere dager.
Samme her. Og på youplus.
Sendte nå en mail.....
Fikk beskjed av Nissan å se om bilen oppdaterte ladestasjoner.
Var ute i bilen og klikket inn på ladestasjoner på skjermen. Den koblet til noe greier, lastet ned noe greier, og nå funker plutselig alt i appen for meg igjen..... Rare greier.