Elbilforum.no
Bilmerker => Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn => Emne startet av: bobakka på fredag 23. mars 2018, klokken 09:44
Jeg lurer på hva som "dreper" trillingene.
Det er noen rapporter på:
1. Defekt batteri - svake celler - lar seg enkelt reparere
2. Defekt lader - pris på 30 000 kr - kanskje ikke verdt det?
3. Defekt A/C - pris på 30 000 kr - kanskje ikke verdt det?
4. Ødelagt differensial - pris ??
Vedrørende 4) så sa en på Motorforum verksted at det kunne skje hvis man spant rundt i bilen uten anti-spinn og traff en asfaltflekk med det ene hjulet. Da kunne differensialen gå - og det er en dyr reparasjon.
Er det andre ting som svikter på iMiev som gjør at den blir vraket?
Nr 3, heldigvis innenfor garanti tid. Håper j inne for kjennskap til de andre på listen....
Nr 2 lar seg reparere for kr 16 000 hos Elbilmek. Effektiv og rimelig Livsforlengende behandling.
Nr 1 skjedde med min i-Miev 2012 etter 1 1/2 år. Garantien dekket det
Sorry,jeg vet ikke. Med solen kommer rekkevidde tilbake på 7.året. God Påske.
Angående 3), er det bare AC/kjøling, eller også varme?
Trillingenene nyttar AC for kjøling av kupe. Det er ikkje varme funksjon på AC. Dvs, kan ikkje snu AC funksjonen slik som på mange nyere bilar.
Er og brukt for å kjøle batteriet under hurtiglading.
Sitat fra: lfc4ever på fredag 23. mars 2018, klokken 15:52
Nr 3, heldigvis innenfor garanti tid. Håper j inne for kjennskap til de andre på listen....
Ditto - min røyk forrige sommer - bilen stopper sporadisk med "skiftenøkkel" i dashen dersom AC-kompressoren ikke virker.
;-D Hans
Slapp unna med 20.000,- for å fikse #3 via Elbilmek og lokalt Motorforum som monterte. Men en AC-service kan forhindre at AC ryker, så begynner bilen å bli noen år (5 kanskje?) ville jeg tatt en slik service, evt sjekk av kjølemediestand.