Elbilforum.no
Bilmerker => Volkswagen VW => e-Golf => Emne startet av: Bosun på tirsdag 13. mars 2018, klokken 18:43
Noen som har noen formeninger om endringer på 2019 mod. i forhold til 2018 mod.?
Sitat fra: Bosun på tirsdag 13. mars 2018, klokken 18:43
Noen som har noen formeninger om endringer på 2019 mod. i forhold til 2018 mod.?
Tror ikke det blir noe stort. Ressursene brukes vel nå på I.D som skal komme 2019/20.
Nei, blir nok ikke de største endringene :)
Det var på et tidspunkt rykter om en 48 kWh e-Golf (generasjon 8 ) med 420 km NEDC (ca. 30 mil effektiv rekkevidde) fra ca. 2019
https://speakev.com/threads/2019-egolf.53961/
Jeg har imidlertid ikke observert noen offisiell lanseringsdato fra VW.
Virker som fokus nå er I.D. Vizzion / Crozz fra 2020. Crozz versjonen ser jo interessant ut med tanke på norske forhold med 500 km NEDC (ca 36 mil effektivt) som motsvar til Korea-varianter (Kona Electric / Kia Niro EV) som jo skal pushes ut om ikke lenge.
Håper e-Golf som produksjonsmodell fortsetter etter 2020, ettersom den framstår langt mer som en "vanlig bil" og ikke som et "Apollo månelandingsfartøy" :-)
Lest tidligere (husker ikke hvor) at generasjon 8 som e-Golf er "fake news" og at generasjon 7 er siste årsmodell som e-Golf og de skal satse videre mot I.D. serien (også det kan jo være "fake news" for ikke å skape konkurranse mot I.D.) .
Time will show.
Sitat fra: DeaconBlue på lørdag 07. april 2018, klokken 09:37Håper e-Golf som produksjonsmodell fortsetter etter 2020, ettersom den framstår langt mer som en "vanlig bil" og ikke som et "Apollo månelandingsfartøy" :-)
Helt enig!
Derimot så vil vi nok se mer på rekkevidde når Volkswagen kommer med I.D. serien.
Funksjon er viktigere enn design bare det ikke er for ekstremt.
Det er rimelig sikkert at det ikke kommer flere e-Golf ut fra det som har vært sagt og skrevet. Jeg blir også overrasket om det kommer vesentlige endringer på dagens modell. Det vil vise seg om den lever videre til ID kommer, eller hvordan de gjør det.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kommer det en MY2019 i det hele tatt? Mk8 skal vel på markedet fra april/juni '19, så da avslutter de vel produksjonen på høsten '18?
Det var det jeg mente å antyde ja, dette er uklart.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Golf mk8 kommer dessverre ikke som e-Golf, dette har vært bekreftet av VW lenge. Det er I.D. som er fokus. Mk8 kommer dog som GTE-variant, altså hybrid.
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/89538/new-volkswagen-golf-mk8-june-2019-production-confirmed
SitatVariants such as the GTI and R will benefit from performance boosts, with power up to 250bhp and 350bhp respectively. The plug-in hybrid GTE will also be offered, but the e-Golf won't make it to another generation due to the arrival of the I.D. family, Diess confirmed
Viser bare til link i tidligere diskusjon:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37522.msg646216#msg646216
Ja, men spørsmålet er fortsatt når de vil sette produksjonsstopp for e-Golf. Hvis de gjør som de pleier, så er det produksjonsstopp i høst en gang.
Up! kom på markedet før Golf Mk7, og er vel også nær utskiftning/avslutning. Spørsmålet jeg stiller meg er om VW tåler å ikke ha elbil i sortimentet sitt (iallfall ikke større enn e-Up) fra høsten 2018 til ID kommer i 2020? Ikke fordi elbilsalget er en stor andel av produksjonen til VW, men det har noe med renommé og å ha et produkt å tilby alle kundene, slik at man ikke mister de til andre merker. Hva vil VW eventuelt gjøre i mellomtiden? Elektrifisere Mk8 allikevel? Fortsette å produsere e-Golf Mk7? Ingenting?
Tror nok at de er veldig oppmerksomme på omdømmet sitt i disse post dieselgate tider. I hvor stor grad de vektlegger å kunne tilby biler til folk utover det som trengs for det er jeg litt usikker på. Dersom de stopper produksjonen av både e-up og e-golf så tror jeg ikke de venter veldig lenge med å komme med den nye elektriske modellserien.
Sitat fra: gr på tirsdag 17. april 2018, klokken 09:26
Ja, men spørsmålet er fortsatt når de vil sette produksjonsstopp for e-Golf. Hvis de gjør som de pleier, så er det produksjonsstopp i høst en gang.
Up! kom på markedet før Golf Mk7, og er vel også nær utskiftning/avslutning. Spørsmålet jeg stiller meg er om VW tåler å ikke ha elbil i sortimentet sitt (iallfall ikke større enn e-Up) fra høsten 2018 til ID kommer i 2020? Ikke fordi elbilsalget er en stor andel av produksjonen til VW, men det har noe med renommé og å ha et produkt å tilby alle kundene, slik at man ikke mister de til andre merker. Hva vil VW eventuelt gjøre i mellomtiden? Elektrifisere Mk8 allikevel? Fortsette å produsere e-Golf Mk7? Ingenting?
Mercedes ga fullstendig beng i akkurat det da de droppet B-klasse. Hvorfor skulle det vært noe annerledes for VW? Interessen for elektriske biler er forsvinnende liten i de store markedene. De vil ikke tape noe særlig på det utenfor Norge - et marked som er like mye verdt som en dråpe i havet, selv om vi liker å tro vi er kjempeviktige ...
Er enig i at de fort kan gi blanke fanden i det, men det samme valget av MB har vel ikke akkurat bidratt til å bedre ryktet deres?
Tviler på at det går ubemerket hen hos Mercedes at Tesla Model 3 solgte bedre enn Mercedes C-klasse (og 3-serie/A4) i USA i mai, og er i sterk stigende trend, og foreløpig kun begrenset av leveringskapasiteten til Tesla, kjøperne står i kø.
Bestilte e-golf i april i år, og fikk beskjed om produksjon uke 47.
Dette er ganske seint på året (slutten av November). Er det noen sjans for at jeg ikke får levering av denne bilen?
Møller selger jo e-golf enda...
Har ikke krystallkule å spå med, men Møller (Volkswagen) er såpass stort og seriøst selskap så jeg tror ikke de vil ta opp bestillinger uten å levere.
Skulle det være fare for å ikke få levert så tror jeg du ville fått opplyst det med forbehold i kontrakten.
Så da må det være ganske sannsynlig at de fortsetter med Mk7.5-produksjon av e-golf, mens de andre modellene blir Mk8?
Blir e-golf produsert på en egen produksjonslinje nå?