Elbilforum.no
Bilmerker => Volkswagen VW => e-Golf => Emne startet av: Mobileum på fredag 09. mars 2018, klokken 21:55
Det er en ny oppdatering som skal fikse Car-Net. Min skal inn i neste uke-
Spør verkstedet om å få utført aksjon 91R6.
Kun FL eller gamle også?
Sitat fra: Råde på fredag 09. mars 2018, klokken 23:56
Kun FL eller gamle også?
Det vet jeg ikke, men det er vel samme system som brukes. Du får ta en telefon til verkstedet ditt.
:+1:
Lover bra at de nå vil installere hos oss i Norge.
Noen som har fått oppdateringen og har noen resultater å komme med?
Den nærmeste jeg vet om er en tysker som har time torsdag kl. 13:30 8)
Ok, spennende å se om dette gir noen resultater da. Jeg er selv i dialog/monolog med kundeservice hos Møller angående sviktende Car-Net på min 14 dager gamle 300 e-Golf :P
Car-net har hatt en lei tendens til å ikke virke på kalde dager, når jeg, og mangen andre(?), trenger den mest. I Rogaland blir det fort regn på dagen, med frost på natten. Dermed får jeg ikke opp dørene..
Jeg har den "gamle" modellen og lurer selvsagt på om det følger med andre funksjoner som FL har? Håper man bytter ut mest mulig :P
Tror ikke det er snakk om å bytte noe. Dette er nok ganske sikkert en software-oppdatering. Hva er det FL har som ikke pre-FL har når det gjelder Car-Net?
ps. Husk at det er forskjell på "Oppgradering" og "Oppdatering"
Er dette noe man kan laste ned selv, eller må verkstedet gjøre det. Jeg lærte her på forumet hvordan man oppdaterte kartene. Det var litt tungvint, men det fungerte.
Må på verksted
I forbindelse med ettermontering av dynamiske baklykter, så har jeg også fått bekreftet oppdatering av CarNet. Han jeg snakket med sa at dette hadde sammenheng med/ endring av strømstyringen til kommunikasjonsenheten i bilen, noe som høres plausibelt ut med tanke på tidligere utsagn om at enheten går i « dvalemodus».
Fikk min oppdatert idag, og nå fungerer det - alltid. Riktignok litt kort tid å friskmelde helt, men dette ser bra ut. Verkstedet uttalte at man nå var ganske sikre på at problemet er løst.
Fikk kliss ny FL2018 forrige mandag. Car-Net virket tre dager, siden da har appen på telefonen hengt med samme info om batterinivå og gjenværende ladetid.
Sitat fra: HEL på onsdag 14. mars 2018, klokken 08:08
Fikk kliss ny FL2018 forrige mandag. Car-Net virket tre dager, siden da har appen på telefonen hengt med samme info om batterinivå og gjenværende ladetid.
Oppdateringen ble først sluppet mandag denne uken. Avsted til verksted for oppdatering. Husk at bilen din mest sannsynlig ble produsert for 3-4 uker siden.
Er det noe nytt som har kommet til eller er det bare forbedret stabilitet?
Stabilitet. Ikke noe nytt, og det var heller ikke ventet. VAG er ikke akkurat kjent for å komme med oppgraderte funksjoner i modellens levetid.
Jeg fikk oppdatert min FL i dag, og nå virker car-net endelig som den alltid skulle gjort. Har testet av og på klima noen ganger, og nå bruker den ca 4-5 sekunder på å reagere. Ladestatus i appen virker som den er reell og ikke bare det den var sist jeg parkerte. Så langt virker det lovende. Så nå virker det som "dvaleproblemet" er borte. Får bare håpe det holder seg slik fremover.
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 14. mars 2018, klokken 09:07
Oppdateringen ble først sluppet mandag denne uken. Avsted til verksted for oppdatering. Husk at bilen din mest sannsynlig ble produsert for 3-4 uker siden.
Spiller ingen rolle når bilen ble produsert, softwareoppdateringer som dette er en del av klargjøringen i Norge før bilen blir utlevert. Men i akkurat dette tilfellet var vel ikke oppdateringen sluppet ved klargjøring heller.
Jeg ringte kontaktpersonen min hos Møller igår å fikk beskjed om å melde inn en sak via Car-Net web.. Han kunne visstnok ikke kalle inn bilen for oppdatering. Har nå selv meldt inn en sak selvfølgelig, sliter utrolig med car-net app på en iPhone hvor appen fungerer 1/10 ganger.
Kan dette stemme?
Sitat fra: Arceez på torsdag 15. mars 2018, klokken 08:30
Jeg ringte kontaktpersonen min hos Møller igår å fikk beskjed om å melde inn en sak via Car-Net web.. Han kunne visstnok ikke kalle inn bilen for oppdatering. Har nå selv meldt inn en sak selvfølgelig, sliter utrolig med car-net app på en iPhone hvor appen fungerer 1/10 ganger.
Kan dette stemme?
Send en mail til kundeservice@moller.no også
Jeg ble kontaktet av forhandler i dag for å sette opp time til oppdateringen. Har allerede en pågående sak meldt inn til kundeservice@møller.no, så det er vel årsaken til innkallingen. Håper dette løser problemet permanent.
Fikk time uken etter påske hos Møller bil Asker og Bærum.
Gleder meg til å få fikset Car-Net.
Skuffende at de ikke låner ut bil nå det er fiksing av en mangel (produksjons feil). Blir ca 2,5 time å vente.....
Sitat fra: Amatøren på torsdag 15. mars 2018, klokken 17:09
Fikk time uken etter påske hos Møller bil Asker og Bærum.
Gleder meg til å få fikset Car-Net.
Skuffende at de ikke låner ut bil nå det er fiksing av en mangel (produksjons feil). Blir ca 2,5 time å vente.....
Joda, men nå var ikke Volkswagen alene!
Da var andre som var verre i utslipp, men det var Volkswagen som fikk støyten da det var de som ble avslørt først.
Flere kom etter, men da var dieselgate allerede assosiert med Volkswagen.
Poenget mitt at de bør strekke seg noe lenger for å bygge tillit igjen. Å tilby lånebil ved slike oppgraderinger må da være liten kostnad i forhold til det de betalte i USA for dieselgate, men allikevel bygge tillit på nytt.
Selvfølgelig kan man ikke øse ut penger til alt mulig, men noe bør de kunne omdisponere for å få det til.
Selvfølgelig kan folk si at jeg kunne valgt annet merke og det skinner veldig igjen fra en del at de hater Volkswagen på grunn av dieselgate. Noen andre igjen hater alt annet enn Tesla for de de er idealister som hater andre merker fordi de ikke er rene elbil produsenter.
Jeg sier ikke alle, men en del!
Jeg valgte Volkswagen (e-up! og e-Golf) ut fra de kriteriene som er viktig for meg ved biler når jeg skulle ha noe annet enn fossilbil. Akkurat som noen velger Renault, Nissan, Tesla og så videre uten å være fanatiske.
Jeg ble kjørt hjem, og hentet da bilen var ferdig! ;D
:+1:
Jeg skal på arbeid så jeg venter og kjører videre dit etterpå. Har oppmøte når de åpner og har da første time.
Møller Bil Romerike hadde tre ukers ventetid på å få utført dette (første uka i April), og bilen skal være inne i 6 timer.
Skjønner egentlig ikke at de tradisjonelle bilprodusentene vil gjøre ting så utrolig vanskelig for seg selv, kontra å bare legge til rette for at folk kan gjøre programvareoppdateringene selv hjemme i sin egen garasje (ala Tesla).
Men dette kommer kanskje på I.D. plattformen, så vidt jeg har skjønt.
Sitat fra: Erlingni på fredag 16. mars 2018, klokken 09:46
Møller Bil Romerike hadde tre ukers ventetid på å få utført dette (første uka i April), og bilen skal være inne i 6 timer.
Skjønner egentlig ikke at de tradisjonelle bilprodusentene vil gjøre ting så utrolig vanskelig for seg selv, kontra å bare legge til rette for at folk kan gjøre programvareoppdateringene selv hjemme i sin egen garasje (ala Tesla).
Men dette kommer kanskje på I.D. plattformen, så vidt jeg har skjønt.
Det tar i hvert fall ikke 6 timer å gjøre selve oppdateringen. Jeg leverte bilen på Møller Kalbakken og de brukte ca. 1 time mens jeg prøvekjørte en annen bil. Og det var inkludert feilsøking på en frontlykt som lyser feil. De fortalte at selve oppdateringen tok 30-40 min. Men er enig i at det er veldig tungvint å måtte dra på verksted bare for å få en software update. Men på en annen side er jeg fornøyd med at ikke bilen må stå på verksted eller å måtte vente månedsvis i påvente av fysiske deler når det er andre ting. (ala Tesla)
:+1:
Når slikt ikke oppdateres online så har de vel også grundigere testing av SW før installasjon for å slippe mange runder med oppgraderinger.
Lettere å slippe uferdige fiks når det gjøres online for da kan man jo legge ut en til hvis ikke siste virker og en til og en til.....
Det gir misfornøyde kunder.
Med tanke på hvordan Car-Net oppfører seg så er det kanskje like greit :)