Elbilforum.no
Bilmerker => Jaguar => i-Pace => Emne startet av: Stikkkontakt på lørdag 10. februar 2018, klokken 13:09
Fikk denne i går:
"Vi har gleden av å kunne invitere deg til en ekstraordinær opplevelse.
Din interesse for den nye Jaguar I-PACE har vært med på å gi vår nye helelektriske modell en utrolig mottagelse i Norge, og på grunn av nettopp dette har vi fått muligheten til å vise deg produksjonsmodellen av I-PACE – helt eksklusivt, i god tid før selve verdenslanseringen i mars.
Meld deg på i dag og bli blant de første til å se helt nye Jaguar I-PACE her i Bergen.
Dato: 22. februar 2018
Tid: Kl. 12:00-14:00, 16:00-18:00 eller 19:00-21:00
Sted: Sandven British Cars Bergen AS, Kokstadveien 15, 5257 Kokstad"
"Vi har begrenset antall plasser, så registrer deg og eventuelt en venn/kollega, så raskt som mulig for å sikre deres inngang til visningen.
VIKTIG INFORMASJON: Vennligst les gjennom før registrering.
Vi ønsker å gjøre deg oppmerksom på at denne invitasjonen er personlig og kan ikke videresendes. Arrangementet kan romme et maksimalt antall deltagere, og vi må på grunn av dette begrense antall inviterte. Kun registrerte gjester vil kunne ta del i visningen. Muligheten for påmelding vil stenge når det ikke er flere ledige plasser.
Da dette er en eksklusiv mulighet til å se produksjonsmodellen før selve verdenslanseringen i mars, vil det være høye sikkerhetskrav og du vil bli bedt om å signere en konfidensialitetserklæring. Det vil være film/foto forbud på visningen og vi vil ha sikkerhetsvakter som opprettholder dette tiltaket. Derfor anbefaler vi å ikke ta med mobilen din inn i visningslokalet, eller så vil vi be deg levere denne ved registrering."
Det bekreftes altså at produksjonsbilen vises i Norge før den offisielle premieren i Geneve.
Fikk samme mail, og har meldt meg på
Er dette en produksjonsmodell?
Sitat fra: Eoniq på lørdag 10. februar 2018, klokken 20:35
Er dette en produksjonsmodell?
Ja. Det er vel det som er poenget. Og grunnen til fotoforbud.
Det hørtes bra ut, takker for raskt svar
Har fått samme mail og akseptert visning i Stavanger. I Stavanger er datoen 21.02. Men, det er totalt fotoforbud så vi kan ikke forvente å kunne dele bilder.
https://www.spyshop.no/esonic-cam-3hd-skjult-kamera-i-penn.html :police:
God ide å bryte vilkårene for eksklusiv visning, tro hvor stort erstatningskrav Jaguar kan finne på å fremme for at du ødelegger lanseringsplanen deres :laugh:
Sitat fra: ludwig_holberg på søndag 11. februar 2018, klokken 11:28
God ide å bryte vilkårene for eksklusiv visning, tro hvor stort erstatningskrav Jaguar kan finne på å fremme for at du ødelegger lanseringsplanen deres :laugh:
Jeg og fruen skal på visningen for å se om det er en bil som passer våre behov. Ikke for å vise den frem for andre.
Det var vel mer ment som en spøkefull kommentar til at mobilen blir konfiskert ved inngangen, heller enn en seriøs oppfordring til spionasje.
:police: :police: :police:
...og til Trondheim kommer den først 6. og 7. mars... sett at det er lenge etter 28.feb som er satt som frist for bestille for prioritet føler man som seg som trønder ganske så nedprioritert >:(
Ja ja. Jeg skal på ferie når bilen er på visning så får ikke muligheten til å dra.
Hadde vært interessant dersom noen tok noen mål:
- størrelse på bagasjerom bak og foran
- avstand mellom indre isofixfester
Noen fra Oslo som har fått invitasjon enda? Jeg savner den, bare et par uker igjen...
Kommer de til å røpe noe mer informasjon på selve visningen eller blir alle fakta først kjent ved lansering?
Sitat fra: Krabbe 2 på tirsdag 13. februar 2018, klokken 19:38
Kommer de til å røpe noe mer informasjon på selve visningen eller blir alle fakta først kjent ved lansering?
Regner kanskje med det kommer noen fra Jaguar i UK, i såfall vil jeg tro man får spørsmål på alt man spør om. Fikk i allefall veldig mange svar på visningen i fjor sommer.
Sitat fra: Krabbe 2 på tirsdag 13. februar 2018, klokken 19:38
Kommer de til å røpe noe mer informasjon på selve visningen eller blir alle fakta først kjent ved lansering?
Venter på det samme, signerer ingen kontrakt før bilen er besiktiget og noen flere spørsmål er besvart...
Har fått beskjed fra Insignia om visning på Fornebu 28. februar, men at importøren ikke har klart å sende ut invitasjoner enda. Frist for tegning av kontrakt for oss som har betalt depositum skal være satt til 15. mars. Jeg vi se bilen først.
Er det ikke 1. mars som er deadline for kontrakt da for levering til sommeren?
Ryktene tilsier hengerfeste. Fint om dette blir undersøkt.
Sitat fra: elektrolux på torsdag 15. februar 2018, klokken 18:07
Ryktene tilsier hengerfeste. Fint om dette blir undersøkt.
Det er jo bekreftet for lenge siden. Max 750 kilo.
Minimum maximum 750 kg ;)
Nå er invitasjon sendt ut i Oslo for visning 26-28. februar.
Elling
Noen som har hørt noe om farge på bilen(ene) som kommert til Norge for før-visning?
Ser det er kommet tilsvarende invitasjoner ellers i Europa også..
Sitat fra: Sarepta på torsdag 15. februar 2018, klokken 14:56
Har fått beskjed fra Insignia om visning på Fornebu 28. februar, men at importøren ikke har klart å sende ut invitasjoner enda. Frist for tegning av kontrakt for oss som har betalt depositum skal være satt til 15. mars. Jeg vi se bilen først.
Stemmer det at fristen er flyttet til 15. Mars? Fikk info om at det var den 1. Som var deadline for bestilling.
Sitat fra: trt på fredag 16. februar 2018, klokken 17:00
Sitat fra: Sarepta på torsdag 15. februar 2018, klokken 14:56
Har fått beskjed fra Insignia om visning på Fornebu 28. februar, men at importøren ikke har klart å sende ut invitasjoner enda. Frist for tegning av kontrakt for oss som har betalt depositum skal være satt til 15. mars. Jeg vi se bilen først.
Stemmer det at fristen er flyttet til 15. Mars? Fikk info om at det var den 1. Som var deadline for bestilling.
Noen andre som kan bekrefte at fristen er flyttet til 15. mars?
Er det ikke bare å ringe forhandleren og spørre?
Sitat fra: S.S på mandag 19. februar 2018, klokken 16:47
Er det ikke bare å ringe forhandleren og spørre?
Jeg snakket som sagt med forhandler i forrige uke. Han sa 15. mars.
Per
Er det idag bilen vises for første gang i Norge?
Ja, kl 15 i Hellestø bilpaviljongen på Sola er den første [fungerende] invitasjonen jeg finner ved å modifisere på invitasjonslenken. Men siden alle deltagerne må skrive under på ikke å fortelle noe videre, kommer det nok ikke så mye informasjon her på forumet.
Sitat fra: S.S på mandag 19. februar 2018, klokken 16:47
Er det ikke bare å ringe forhandleren og spørre?
Jeg fikk også bekreftet fra forhandler i dag at ny frist er 15. mars. Men de forventer stor pågang de siste par ukene.
Han sa også at de fortløpende sender inn kontrakter til Jaguar for at de skal kunne planlegge produksjonen. Virker derfor som andre har nevnt tidligere at det nå er signeringstidspunktet for kontrakt som avgjør hvor man havner i produksjonskøen.
Det er vel mest nærliggende å tolke den tilbakemeldingen slik at mange reservasjonsholdere har holdt igjen på signering av kontrakt fordi de avventer at X eller Y blir avklart ifm lanseringen av produksjonsmodellen - og dernest at Jaguar vet at de innfrir de kravene folk har for å bestille :)
Jeg har respekt for NDA, men kanskje noen som var i Stavanger i dag har lyst til å dele litt mer generelt hvordan opplegget på visningen var? Fikk dere prøvesitte, prøvetrykke, måle, kjenne og ta? Eller var bilen gjerdet inn? Slike ting hadde vært artig å vite så vi stakkarer som må vente en uke vet litt mer om hva vi har i vente...
Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. februar 2018, klokken 16:29
Jeg har respekt for NDA, men kanskje noen som var i Stavanger i dag har lyst til å dele litt mer generelt hvordan opplegget på visningen var? Fikk dere prøvesitte, prøvetrykke, måle, kjenne og ta? Eller var bilen gjerdet inn? Slike ting hadde vært artig å vite så vi stakkarer som må vente en uke vet litt mer om hva vi har i vente...
Fritt fram til å sitte, trykke, måle og stryke.
Bilen var utstilt i et mørkt rom med fluorecent lys så fargen viste ikke godt.
Første inntrykk var at bilen var solid bygd
Ble det frigitt informasjon rundt lading (hurtig og ombord lader).
Vet at dere som har deltatt på visningen har taushetsprlikt, men ble dere positivt overrasket over lademulighetene?
Sitat fra: Xander på tirsdag 20. februar 2018, klokken 17:13
Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. februar 2018, klokken 16:29
Jeg har respekt for NDA, men kanskje noen som var i Stavanger i dag har lyst til å dele litt mer generelt hvordan opplegget på visningen var? Fikk dere prøvesitte, prøvetrykke, måle, kjenne og ta? Eller var bilen gjerdet inn? Slike ting hadde vært artig å vite så vi stakkarer som må vente en uke vet litt mer om hva vi har i vente...
Fritt fram til å sitte, trykke, måle og stryke.
Bilen var utstilt i et mørkt rom med fluorecent lys så fargen viste ikke godt.
Første inntrykk var at bilen var solid bygd
Var det noen vesentlige endringer på interiør/eksteriør design på pre-produksjons i forhold til konsept? (Seter er selvfølgelig anderledes på produksjon. enn konsept, så jeg mener alt annet)
Opplevde du ellers bilen som romslig fra baksetene?
Sitat fra: Xander på tirsdag 20. februar 2018, klokken 17:13
Opplevde du ellers bilen som romslig fra baksetene?
Forsøkte ikke med tre voksne i baksetet.
Jeg er selv 185 og prøvesatt bak en som var 2m, og vi hadde greit med plass og god sittekomfort.
Kan hende at midtsetet bak kan bli litt trangt for en godt voksen person.
Interiøret er veldig lik Velar med flere skjermer. Meget god byggekvalitet. Frunk i stort sett ubrukbart, tror kanskje det er plass til en iPad. Godt med beinplass i baksete, men som vanlig med elbil sitter man noe høyt med knærne.
Alle måtte legge mobilen i en pose som det ikke gikk å fotografere fra och fire engelskmenn kontrollerte hele tiden rundt bilen. Til og med de norske selgerne måtte legge mobilen i pose.
Hvordan opplevde dere plassen i bagasjerom? Får en plass til barnevogn og stæsj til en tur?
Sitat fra: HelectriC på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:21
Interiøret er veldig lik Velar med flere skjermer.
Interiøret ligner Velar, men det ligner mer på i-Pace concept.
Ellers stemmer jeg i ang byggekvaliteten. Den var super. Panelgaps på mer enn 3-4 mm var fraværende.
Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:44
Hvordan opplevde dere plassen i bagasjerom? Får en plass til barnevogn og stæsj til en tur?
Bagasjen er mindre enn Model S, vanskelig å si om barnevogn får plass. Kommer nok an på hva type vogn du har. Men bagasjen er nok det eneste jeg følte som noe negativt.
Sitat fra: HelectriC på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:46
Sitat fra: Krabbe 2 på torsdag 22. februar 2018, klokken 21:44
Hvordan opplevde dere plassen i bagasjerom? Får en plass til barnevogn og stæsj til en tur?
Bagasjen er mindre enn Model S, vanskelig å si om barnevogn får plass. Kommer nok an på hva type vogn du har. Mine bagasjen er nok det eneste jeg følte som noe negativt.
Oppfattet bagasjerommet som relativt langt. Med hattehylle er det nok vanskelig med barnevogn,men uten skal det gå greit.
Jeg fant frem instruksjonsboken og lit info som ingen av selgerne fortalte :) bilen har 90kWh batteri med 84kWh tilgjengelig for kjøring. Bilen veier 2160kg.
Bra gjort @HelelctriC! Så du noe om rekkevidde og ladehastighet?
Sitat fra: daktari på torsdag 22. februar 2018, klokken 22:33
Bra gjort @HelelctriC! Så du noe om rekkevidde og ladehastighet?
Det ble sagt mye. Høres ut som Tesla X100-ish.
Interessant det. 84 kWh er jo det samme som er tilgjengelig i Teslas 90-pakker. 100-pakkene har hele 15 kWh mer. Da ser vi altså 15-20% lavere forbruk enn en Tesla?!
Altså i samme leiet som Model S. Høres vel rimelig sannsynlig ut (spør du meg).
Sitat fra: daktari på torsdag 22. februar 2018, klokken 22:55
Interessant det. 84 kWh er jo det samme som er tilgjengelig i Teslas 90-pakker. 100-pakkene har hele 15 kWh mer. Da ser vi altså 15-20% lavere forbruk enn en Tesla?!
Tesla 90 har vel sannsynligvis tilgjengelig 81.8 av 85.8 totalt (Dvs 2.2kWh mindre enn I-Pace tilgjengelig)
Tesla 100 har sannsynligvis 98.4 tilgjengelig av 102.4 totalt. (Dvs 14.4kWh mer enn I-Pace)
Kildene er ikke fra Tesla så vi kan jo ikke vite, men tallene virker relativt velfunderte.
Vi ser også at Tesla bruker mindre buffer enn I-Pace i følge samme kilder.
Kilder:
https://electrek.co/2016/12/14/tesla-battery-capacity/
https://electrek.co/2017/01/24/tesla-teardown-100-kwh-battery-pack/
Tesla 90 har ca 84kWh tilgjengelig. Hvordan er aerodynamikken på iPace, mener jeg leste noe om en Cd på over 0,3? Og hvis den i tillegg har ett større frontareal enn S så blir ikke rekkevidden overveldende på motorvei.
De fleste kjøper jo S75 eller X75, som er også de Tesla-modellene I-Pace 90Kwh ligger opp mot prismessig. I-Pace skal ha minimum 500 km i NEDC. S90D marginelt bedre, S100D merkbart bedre, men også veldig mye dyrere. I-Pace virker rett og slett som en god del bedre totaldeal enn Tesla. Så blir det spennende hva Tesla svarer med - noe er de nødt til å finne på.
Det blir litt som å si at en en Jaguar epace er en bedre deal enn en fpace. Det hadde vært lettere å sammenligne iPace mot en Model Y. Men for de som ikke trenger plassen i en Tesla eller rekkevidden til en S100 så er det jo mye som frister med en iPace. Det mest negative for meg utenom at den er for liten er mangelen på ladenettverk med tilstrekkelig kapasitet en stund fremover.
Joda, i en rekke tilfeller er folk ute etter litt forskjellig, og modellene er ikke direkte sammenlignbare.
Men I-Pace - som SUV med romslig kupe, og bagasjerom på ca 500L treffer vel ca 70-80% av norske bilkjøpere, og for de som ikke har større plassbehov, er det vel I-Pace som trekker det lengste strået per sommeren 2018.
Sitat fra: turfsurf på fredag 23. februar 2018, klokken 10:53
Tesla 90 har ca 84kWh tilgjengelig. Hvordan er aerodynamikken på iPace, mener jeg leste noe om en Cd på over 0,3? Og hvis den i tillegg har ett større frontareal enn S så blir ikke rekkevidden overveldende på motorvei.
Har du noen kilder for dette? Hadde vært interessant og lest.
Min S90D har jeg lest av til 83,7 da den var ny.
Sitat fra: ludwig_holberg på fredag 23. februar 2018, klokken 13:13
Men I-Pace - som SUV med romslig kupe, og bagasjerom på ca 500L treffer vel ca 70-80% av norske bilkjøpere, og for de som ikke har større plassbehov, er det vel I-Pace som trekker det lengste strået per sommeren 2018.
Det kan jeg være enig i, bilen sett isolert. Håper det blir fart på utbygging av ladenettverk og at Jaguar kan levere i antall.
Sitat fra: Tellus på fredag 23. februar 2018, klokken 13:27
Har du noen kilder for dette? Hadde vært interessant å sett.
Cookie Monster og Sigurdi på forumet har lest av mange 90 pakker. Det er en måling som velkjente wk57 på tmc forumet rotet til som gjør at det verserer noe feil tall for 90 pakken. En del info her: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=31260.0 (https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=31260.0)
Typisk 88-89kWh på 90 batteri, og ca 102kWh på 100 pakken.
Sitat fra: ludwig_holberg på fredag 23. februar 2018, klokken 11:01
De fleste kjøper jo S75 eller X75, som er også de Tesla-modellene I-Pace 90Kwh ligger opp mot prismessig. I-Pace skal ha minimum 500 km i NEDC. S90D marginelt bedre, S100D merkbart bedre, men også veldig mye dyrere. I-Pace virker rett og slett som en god del bedre totaldeal enn Tesla. Så blir det spennende hva Tesla svarer med - noe er de nødt til å finne på.
De mente iPace har NEDC 545km/WLTP 480km.
Sitat fra: daktari på torsdag 22. februar 2018, klokken 22:33
Bra gjort @HelelctriC! Så du noe om rekkevidde og ladehastighet?
545km NEDC/480 WLTP. Minst 100kW CCS, men de mener det vil komme overraskelser til messen og de har prøvd å lade iPace med opp mot 600kW, så jeg tar det nesten for gitt att bilen får minst 150kW.
Sitat fra: turfsurf på fredag 23. februar 2018, klokken 14:53
Sitat fra: Tellus på fredag 23. februar 2018, klokken 13:27
Har du noen kilder for dette? Hadde vært interessant å sett.
Cookie Monster og Sigurdi på forumet har lest av mange 90 pakker. Det er en måling som velkjente wk57 på tmc forumet rotet til som gjør at det verserer noe feil tall for 90 pakken. En del info her: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=31260.0 (https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=31260.0)
Typisk 88-89kWh på 90 batteri, og ca 102kWh på 100 pakken.
Ok, så,dere mener denne Jason fra USA tar feil og stoler på egne målinger. Greit nok det. Er vel bare Tesla selv som vet. Ikke nytter det å måle hvor mange kW man fyller på heller da tapet ikke er kjent.
Det enkleste ville jo vært om alle leverandørene mått oppgi både brutto og netto.
Sitat fra: HelectriC på fredag 23. februar 2018, klokken 16:56
... De mente iPace har NEDC 545km/WLTP 480km.
Hvor fikk du disse opplysningene?
Var på I-Pace visning i Stavanger onsdag 22/2. Representanter fra importør hadde ingen kjennskap til WLTP tall.
Sitat fra: Finnøy på lørdag 24. februar 2018, klokken 01:07
Sitat fra: HelectriC på fredag 23. februar 2018, klokken 16:56
... De mente iPace har NEDC 545km/WLTP 480km.
Hvor fikk du disse opplysningene?
Var på I-Pace visning i Stavanger onsdag 22/2. Representanter fra importør hadde ingen kjennskap til WLTP tall.
På andre visninger sa de dette som et av de første punkt de tok opp.
Sitat fra: HelectriC på fredag 23. februar 2018, klokken 16:56
De mente iPace har NEDC 545km/WLTP 480km.
Da er den i X100 territoriet. Det er ekstremt bra hvis den kun har 84kWh tilgjengelig.
Det er ett NEDC forbruk på 154Wh/km som er akkurat det samme som tidlige Model S. Da må de enten ha en mere effektiv drivlinje (absolutt mulig), mindre frontareal (høydexbredde) eller bedre Cd (lite sannsynlig).
Er ikke umulig, og det mest sannsynlige er at de har oppnådd det via mindre tap i drivlinjen (permanent magnet motorer som i Model 3, mindre tap i inverter). Det betyr at den vil oppføre seg ganske likt Model X, kan nå langt på norske landeveier, men vil tape merkbart mot Model S på motorvei. Blir spennende å se.
Dessverre tenker jeg at WLTP er testet med 18'' hjul som nok ingen vil kjøre på, vil se latterlig litet på den bilen. Det vil si med standard 20'' eller sogar 22'' vil vi ikke se noe 480km, spørsmål er da hvor mye kortere rekkevidden blir.
Sitat fra: HelectriC på lørdag 24. februar 2018, klokken 08:28
Dessverre tenker jeg at WLTP er testet med 18'' hjul som nok ingen vil kjøre på, vil se latterlig litet på den bilen.
Ja, 65-profil vil se noe sært ut på en såpass sporty bil.
Men 18-tommerne er bare en cm smalere enn 20-toms.
Er det noen som har mindre enn 20 på X? Har det nødvendigvis noen stor betydning for rekkevidden?
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 24. februar 2018, klokken 09:12
Sitat fra: HelectriC på lørdag 24. februar 2018, klokken 08:28
Dessverre tenker jeg at WLTP er testet med 18'' hjul som nok ingen vil kjøre på, vil se latterlig litet på den bilen.
Ja, 65-profil vil se noe sært ut på en såpass sporty bil.
Men 18-tommerne er bare en cm smalere enn 20-toms.
Er det noen som har mindre enn 20 på X? Har det nødvendigvis noen stor betydning for rekkevidden?
Bare å sammenligne med Tesla Model S, 19'' og 21'' har samme bredde 245, men likevel reduserer 21'' rekkevidden betraktelig.
Sitat fra: HelectriC på lørdag 24. februar 2018, klokken 08:28
Dessverre tenker jeg at WLTP er testet med 18'' hjul som nok ingen vil kjøre på, vil se latterlig litet på den bilen. Det vil si med standard 20'' eller sogar 22'' vil vi ikke se noe 480km, spørsmål er da hvor mye kortere rekkevidden blir.
Når offisielle WLTP verdier kommer så er det et krav at produsenten skal de presentere WLTP energiforbruk og rekkevidde ihht til ulike dekk- og hjuldimensjoner; dvs ulikt fra NEDC og EPA hvor presenterer rekkeviddetall kun for gunstigste hjuldimensjon.
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 24. februar 2018, klokken 09:12
Sitat fra: HelectriC på lørdag 24. februar 2018, klokken 08:28
Dessverre tenker jeg at WLTP er testet med 18'' hjul som nok ingen vil kjøre på, vil se latterlig litet på den bilen.
Ja, 65-profil vil se noe sært ut på en såpass sporty bil.
Men 18-tommerne er bare en cm smalere enn 20-toms.
Er det noen som har mindre enn 20 på X? Har det nødvendigvis noen stor betydning for rekkevidden?
Er det 65 profil på 18 tommer ? F-Pace har så vidt jeg vet 60 profil på 18 tommer.
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 24. februar 2018, klokken 09:12
Er det noen som har mindre enn 20 på X? Har det nødvendigvis noen stor betydning for rekkevidden?
Mange som har 19» vinter på X. Originalt et de 265 foran og bak, mens 20» er 255 og 275 med større hjuldiameter bak. Så ikke direkte sammenlignbart. Dekkmerke ser ut til å ha like mye å si som hjuldimensjon.
Er det noen som har avbestilt etter å ha vært på visning av bilen ?
DET tviler jeg på. ;D
Skal den vises i Oslo i morgen?
Visninger i dag og i morgen. Verdenslansering torsdagen.
Hos importøren?
Sitat fra: Touring på mandag 26. februar 2018, klokken 18:59
Hos importøren?
Det er arrangert av forhandler pr. invitasjon for de som har reservert. Det blir sikker muligheter for ordinær visning hos forhandlere etter offisiell lansering.
Var hos Hellestø på Sola og tok en titt på I-Pace i dag, fikk litt bedre tid på meg denne gang i forhold til forhåndsvisningen.
Må si at det er en veldig flott bil som jeg blir bare mer og mer glad for at jeg har bestilt.
Selgeren hadde vært i Portugal og prøvekjørt den på bane og mente at den hadde veldig gode kjøreegenskaper, bedre enn våres nåværende hovedbil BMW 330 2017 modell med sportsunderstell, noe jeg tviler på, men håper jeg tar feil.
Hva da han om komforten da? Fikk de testet det?
Sitat fra: daktari på lørdag 19. mai 2018, klokken 20:50
Hva da han om komforten da? Fikk de testet det?
Selgerne på Sandven i Bergen som selvfølgelig også har vært og testet bilen, sa at man virkelig hadde noe å glede seg til. Gikk som en kule, fantastisk kvalitet og komfort følelse. Men viktig å presiser at de kjørte på bane, og enda ikke har kjørt på "normale" veier. De mente I-Pace gikk Tesla model S en "høy" gang. Og ikke noe gale om Tesla, da dette blant annet kom fra en selger som har god sans for Tesla.
Glemte å spør om komforten, gikk ut i fra at den er ok. Var/er mer skeptisk til kjøreegenskapene siden bilen er så høy, tung og 4wd, jeg har tidligere hatt 3 serie med 4wd og jeg mener at det tar vekk en del av styrefølsomheten. Han sa at pga at I-Pace hadde to motorer, at når du kjørte vanlig så var effektfordelingen 10% foran og 90% bak og pga vectoring braking som virket sånn at i sving så bremset den på de innerste hjul og økte kraftfordelingen på ytterhjul, så ville 4wd styrefølelsen i stor grad elimineres.