Elbilforum.no

Bilmerker => Mercedes/ EQ => EQC => Emne startet av: Toalmar på søndag 17. september 2017, klokken 16:44

Tittel: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Toalmarsøndag 17. september 2017, klokken 16:44
Hvordan blir bilen?
Blir den lik GLC F-cell eller blir den lik Konseptutgaven?
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: bmw2002mandag 18. september 2017, klokken 12:42
F-Cell er vel basert på dagens GLC. EQ C blir en helt ny plattform så den likner nok ikke dagens GLC. Men vil tro den blir noe tonet ned fra konseptutgaven.
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Daimlerfredag 22. september 2017, klokken 13:02
Nå har selvsagt Auto Motor und Sport fått med seg at vi er først i verden:

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/mercedes-eq-c-elektro-suv-reservierung-marktstart-11509238.html

For de som kan litt tysk står det mer å lese, blant annet om batterikapasitet på opptil 110 kWh og hurtiglading (10 mil på 5 minutter med 300 kW). Men hva som er en beskrivelse av Concept EQ og hva som gjelder EQ C kommer ikke helt tydelig frem. Kamera istedenfor speil vil i hvertfall kreve ny godkjenning.
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Ansjosfilettirsdag 03. oktober 2017, klokken 00:21
Skal navnet utales Equuk, eller Equse?
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Megaoctanetirsdag 03. oktober 2017, klokken 10:42
Krysser fingrene for at det er «e-kuk».
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: brako79onsdag 04. oktober 2017, klokken 21:38
e-kuk og kona
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Alfa Bergentirsdag 16. januar 2018, klokken 22:25
Er dette de første spionbildene?
http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49276
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Tor Pingonsdag 17. januar 2018, klokken 07:14
I følge artikkelen:

Bilen på bildene er en SUV som i størrelse ligger et sted mellom GLE og GLS – ikke ulikt Audi e-tron som nylig var på Norgesbesøk, og i så fall et nummer eller to større enn Jaguar I-Pace som flere nå er i ferd med å skrive kontrakt på.

Det er mulig de har rett men jeg synes ikke den ser så stor ut. Nå er det vel sagt at EQC skal bli noe større en GLC.
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: snoemannonsdag 17. januar 2018, klokken 20:01
Jeg forventet meg at den skulle bli nærmere i-pace i størrelse enn e-tron ... ellers synes jeg det panseret der er utrolig langt. Lurer på hva bruksområdet er... motor? Frunk??  Håper på det sistnevnte
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: bmw2002lørdag 17. februar 2018, klokken 17:42
Ser ut som EQC skal vises i produksjonsform allerede nå i Genève:
https://www.cnet.com/roadshow/news/mercedes-benz-geneva-eq-electric-debut/
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Knut Røelørdag 17. februar 2018, klokken 18:35
Hva tror man om denne, blir det stort avvik fra dagens GLC? Eller mer som en bror antagelig.
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Toalmarsøndag 18. februar 2018, klokken 18:06
Da er det bare kort tid før vi forhåpentlig får ett svar på hvordan denne bilen blir.
Utstillingen i Geneve starter allerede 8. mars
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: PionerThinktirsdag 20. februar 2018, klokken 13:02
Flere som melder at lansering blir på bilmessa i Geneve:
https://www.motorauthority.com/news/1115339_mercedes-says-first-eq-electric-car-will-debut-in-geneva
Spennende :+1:
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Trond.monsdag 21. februar 2018, klokken 09:09
Veldig spennende  :+1:
Har reservasjonsnummer 136 og har planlagt å dra på Genève Motor Show 13.3   :)
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Elbildillaonsdag 21. februar 2018, klokken 22:25
Ny video av kamuflert EQC i trafikken:
https://www.youtube.com/watch?v=NGUFNCJ5mJA (https://www.youtube.com/watch?v=NGUFNCJ5mJA)

Artikkel som viser noen spionbilder:
https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/mercedes-benz/mercedes-benz-eq-2018s-new-electric-crossover-steps-out/ (https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/mercedes-benz/mercedes-benz-eq-2018s-new-electric-crossover-steps-out/)

Om man ser bort fra kamuflasjen, ser den jo ut til å ha samme form og proposjoner som konseptbilen. Er jo ganske GLC'ish utvendig hvis man ser bort fra grillen.
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Toalmartirsdag 03. april 2018, klokken 19:35
Da er en ny artikkel lagt ut

http://www.side3.no/motor/mercedes-eq-pris-rekkevidde-hengerfeste-og-dato-i-norge/3423432490.html
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Lepet65onsdag 09. mai 2018, klokken 17:09
https://www.youtube.com/watch?v=Y7ZjkoJgXWk&feature=share

Da har Fully Charged fått være med på tur, egentlig ikke noe nytt;
Over 70 kWh batteri
300 kw motor(er)
500 km range
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: 4Matic Fanaticfredag 22. juni 2018, klokken 13:35
Sitat fra: Lepet65 på onsdag 09. mai 2018, klokken 17:09
Over 70 kWh batteri
300 kw motor(er)
500 km range
70ish kWh, bil på 2,5tonn formet noenlunde som en GLC skal gå 50 mil? Mmm...
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: Tellusfredag 22. juni 2018, klokken 13:38
Minst 70 kWh netto kan bety nærmere 80 og nærmere 85 brutto kanskje.

Kun 70 kWh virker litt stusselig for en såpass tung bil i 2019. Tipper batteriet blir større enn som så.
Tittel: Sv: Hvordan blir EQC - En tråd om alt vedrørende denne spennende bilen
Skrevet av: hsa77torsdag 05. juli 2018, klokken 15:05
Sitat fra: Tellus på fredag 22. juni 2018, klokken 13:38
Minst 70 kWh netto kan bety nærmere 80 og nærmere 85 brutto kanskje.

Kun 70 kWh virker litt stusselig for en såpass tung bil i 2019. Tipper batteriet blir større enn som så.
Vel så viktig som batteristørrelsen er om batteriet har skikkelig kjøling/varming slik at man har full kapasitet og kan lade med full hastighet uansett utetemperatur. Ioniq er et eksempel på hvordan det skal gjøres,  nye Leaf et eksempel på det motsatte...