Elbilforum.no
Bilmerker => Mercedes/ EQ => EQC => Emne startet av: Toalmar på søndag 17. september 2017, klokken 16:44
Hvordan blir bilen?
Blir den lik GLC F-cell eller blir den lik Konseptutgaven?
F-Cell er vel basert på dagens GLC. EQ C blir en helt ny plattform så den likner nok ikke dagens GLC. Men vil tro den blir noe tonet ned fra konseptutgaven.
Nå har selvsagt Auto Motor und Sport fått med seg at vi er først i verden:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/mercedes-eq-c-elektro-suv-reservierung-marktstart-11509238.html
For de som kan litt tysk står det mer å lese, blant annet om batterikapasitet på opptil 110 kWh og hurtiglading (10 mil på 5 minutter med 300 kW). Men hva som er en beskrivelse av Concept EQ og hva som gjelder EQ C kommer ikke helt tydelig frem. Kamera istedenfor speil vil i hvertfall kreve ny godkjenning.
Skal navnet utales Equuk, eller Equse?
Krysser fingrene for at det er «e-kuk».
e-kuk og kona
Er dette de første spionbildene?
http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49276
I følge artikkelen:
Bilen på bildene er en SUV som i størrelse ligger et sted mellom GLE og GLS – ikke ulikt Audi e-tron som nylig var på Norgesbesøk, og i så fall et nummer eller to større enn Jaguar I-Pace som flere nå er i ferd med å skrive kontrakt på.
Det er mulig de har rett men jeg synes ikke den ser så stor ut. Nå er det vel sagt at EQC skal bli noe større en GLC.
Jeg forventet meg at den skulle bli nærmere i-pace i størrelse enn e-tron ... ellers synes jeg det panseret der er utrolig langt. Lurer på hva bruksområdet er... motor? Frunk?? Håper på det sistnevnte
Ser ut som EQC skal vises i produksjonsform allerede nå i Genève:
https://www.cnet.com/roadshow/news/mercedes-benz-geneva-eq-electric-debut/
Hva tror man om denne, blir det stort avvik fra dagens GLC? Eller mer som en bror antagelig.
Da er det bare kort tid før vi forhåpentlig får ett svar på hvordan denne bilen blir.
Utstillingen i Geneve starter allerede 8. mars
Flere som melder at lansering blir på bilmessa i Geneve:
https://www.motorauthority.com/news/1115339_mercedes-says-first-eq-electric-car-will-debut-in-geneva
Spennende :+1:
Veldig spennende :+1:
Har reservasjonsnummer 136 og har planlagt å dra på Genève Motor Show 13.3 :)
Ny video av kamuflert EQC i trafikken:
https://www.youtube.com/watch?v=NGUFNCJ5mJA (https://www.youtube.com/watch?v=NGUFNCJ5mJA)
Artikkel som viser noen spionbilder:
https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/mercedes-benz/mercedes-benz-eq-2018s-new-electric-crossover-steps-out/ (https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/mercedes-benz/mercedes-benz-eq-2018s-new-electric-crossover-steps-out/)
Om man ser bort fra kamuflasjen, ser den jo ut til å ha samme form og proposjoner som konseptbilen. Er jo ganske GLC'ish utvendig hvis man ser bort fra grillen.
Da er en ny artikkel lagt ut
http://www.side3.no/motor/mercedes-eq-pris-rekkevidde-hengerfeste-og-dato-i-norge/3423432490.html
https://www.youtube.com/watch?v=Y7ZjkoJgXWk&feature=share
Da har Fully Charged fått være med på tur, egentlig ikke noe nytt;
Over 70 kWh batteri
300 kw motor(er)
500 km range
Sitat fra: Lepet65 på onsdag 09. mai 2018, klokken 17:09
Over 70 kWh batteri
300 kw motor(er)
500 km range
70ish kWh, bil på 2,5tonn formet noenlunde som en GLC skal gå 50 mil? Mmm...
Minst 70 kWh netto kan bety nærmere 80 og nærmere 85 brutto kanskje.
Kun 70 kWh virker litt stusselig for en såpass tung bil i 2019. Tipper batteriet blir større enn som så.
Sitat fra: Tellus på fredag 22. juni 2018, klokken 13:38
Minst 70 kWh netto kan bety nærmere 80 og nærmere 85 brutto kanskje.
Kun 70 kWh virker litt stusselig for en såpass tung bil i 2019. Tipper batteriet blir større enn som så.
Vel så viktig som batteristørrelsen er om batteriet har skikkelig kjøling/varming slik at man har full kapasitet og kan lade med full hastighet uansett utetemperatur. Ioniq er et eksempel på hvordan det skal gjøres, nye Leaf et eksempel på det motsatte...