Elbilforum.no

Bilmerker => Nissan => Nissan e-NV200 => Emne startet av: Palpalpal på lørdag 16. september 2017, klokken 09:40

Tittel: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpallørdag 16. september 2017, klokken 09:40
Hei,
Endelig ser det ut til at ny e-nv200 kommer med utvidet batteri:

https://www.goingelectric.de/forum/nissan-e-nv200/e-nv200-2018-vorbestellen-t26512.html

https://www.ludego.com/reservierungen-fuer-nissan-e-nv200-2018-40-kwh/
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ladrablørdag 16. september 2017, klokken 12:31
Sitat fra: Palpalpal på lørdag 16. september 2017, klokken 09:40
Hei,
Endelig ser det ut til at ny e-nv200 kommer med utvidet batteri:

https://www.goingelectric.de/forum/nissan-e-nv200/e-nv200-2018-vorbestellen-t26512.html

https://www.ludego.com/reservierungen-fuer-nissan-e-nv200-2018-40-kwh/

Endelig, det er det nok mange som har ventet på!

http://pushevs.com/2017/09/15/2018-nissan-e-nv200-will-get-40-kwh-battery/
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: snoemannlørdag 16. september 2017, klokken 21:43
Kjempefine nyheter.

Dette ser ut til å være en veldig allsidig bil.

Denne kan nok komme godt med i varetransport segmentet, men også i familiebil segmentet!
Mange familier trenger bedre bagasjeplass enn hva som finnes på markedet idag.
I tillegg har jo nåværende e-nv200 hengerfeste, så dersom denne nye også får det, så kan det hende jeg er solgt :)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: THEmandag 18. september 2017, klokken 12:25
Dette kan vel bli gjennombruddet for elektrisk framdrift på varebiler også? Med 40kWt batteri og hurtiglading vil nok E-NV200 dekke behovene til mange budfirma og håndverkere.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Olofmmandag 18. september 2017, klokken 12:51
Sitat fra: snoemann på lørdag 16. september 2017, klokken 21:43
Kjempefine nyheter.

Dette ser ut til å være en veldig allsidig bil.

Denne kan nok komme godt med i varetransport segmentet, men også i familiebil segmentet!
Mange familier trenger bedre bagasjeplass enn hva som finnes på markedet idag.
I tillegg har jo nåværende e-nv200 hengerfeste, så dersom denne nye også får det, så kan det hende jeg er solgt :)

Er det hengerfeste på nåværende e-nv200? Jeg har fortsatt til gode å se en slik med hengerfeste, men håper ny gen. får mulighet til hengerfeste.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebetirsdag 19. september 2017, klokken 06:52
Ja, nyere modeller kan montere dette, dog med sterkt reduserte hengervekter.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: ksorlundtirsdag 19. september 2017, klokken 19:04
Fikk mail fra Nissan-forhandleren i dag. De har fått ordrestop i eksisterende e-NV200
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Knut Røetirsdag 19. september 2017, klokken 20:16
Hva kan prisen bli for ny?
For de som klarer seg med dagens rekkevidde er ikke nåværende utgave noe dårlig kjøp heller.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: ksorlundonsdag 20. september 2017, klokken 00:10
Sitat fra: tiger`n på tirsdag 19. september 2017, klokken 20:16
Hva kan prisen bli for ny?
For de som klarer seg med dagens rekkevidde er ikke nåværende utgave noe dårlig kjøp heller.

OBS! ren personlig gjetning. Dette er ikke noe jeg har hørt fra noe sted.
Ettersom forskjellen på e-NV200 og Leaf 24 med tilsvarende spesifikasjon er ca 50 000 gjetter jeg på at e-NV200 lander på rett over 300 000. Håper virkelig de putter ei varmepumpe inni den nye varianten.

Personlig droppet jeg å kjøpe ny e-NV200 24 og går for en brukt ca 100 000 lavere i pris. Må bare selge unna dieseldyret først.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Måkemannentorsdag 21. september 2017, klokken 18:35
Sitat fra: Olofm på mandag 18. september 2017, klokken 12:51
Sitat fra: snoemann på lørdag 16. september 2017, klokken 21:43
Kjempefine nyheter.

Dette ser ut til å være en veldig allsidig bil.

Denne kan nok komme godt med i varetransport segmentet, men også i familiebil segmentet!
Mange familier trenger bedre bagasjeplass enn hva som finnes på markedet idag.
I tillegg har jo nåværende e-nv200 hengerfeste, så dersom denne nye også får det, så kan det hende jeg er solgt :)

Er det hengerfeste på nåværende e-nv200? Jeg har fortsatt til gode å se en slik med hengerfeste, men håper ny gen. får mulighet til hengerfeste.

Det er en tråd om det rett under her:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33371.0.html
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 01. oktober 2017, klokken 10:27
Dere som kjører 24 kWh-modellen, hva vil praktisk rekkevidde være om vinteren med 40 kWh batteri?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)søndag 01. oktober 2017, klokken 10:52
Sitat fra: tomrh på søndag 01. oktober 2017, klokken 10:27
Dere som kjører 24 kWh-modellen, hva vil praktisk rekkevidde være om vinteren med 40 kWh batteri?

Har prøvd å gjette fram en rekkevidde basert på erfaringer med dagens eNV200:

år   Merke      Modell          Rekkevidde  anb.daglig  pendling  pendling  merknad      NEDC         
                                              lading     sommer  vinter 80%                           
_____________________________________________________________________________________________________ _
2014 Nissan     eNV200 Evalia (24)  113         80 %       86        69     estimert      170         
2018 Nissan     eNV200 Evalia (40)  189         80 %      143       115     estimert      283         


Se også denne for sammenlikning med andre elbiler:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34844.0.html

Hvis disse verdiene ser ut til å holde stikk så regner jeg med at vi bytter ut vår nr 2 elbil med en Evalia 7s 40kWh når den kommer.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 01. oktober 2017, klokken 17:53
Tenker også på det. Den må kunne ha et par kajakker på taket og trekke lett henger. Og klare 145 km til hytta hele året, uten å måtte hurtiglade underveis.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Amperamandag 02. oktober 2017, klokken 08:28
Da blir det vel også den nye og sterkere motor på denne med 150 hk ...:) Kanskje en facelift også...:)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhonsdag 04. oktober 2017, klokken 07:48
Jeg har bestandig lurt på hva luftmotstandskoeffisienten er på denne bilen. Det var umulig å finne noe når jeg googlet env200, men fant specs for fossilvarianten NV200 (http://www.leftlanenews.com/new-car-buying/nissan/nv200/specifications/), og karosseriet er vel det samme. En oppgitt Cd på 0,31 er slett ikke ille, og forklarer kanskje også hvorfor 24 kWh versjonen ikke har så mye dårligere rekkevidde enn Leaf.

Lurer også på om 40 kWh er brutto eller netto?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: turfsurfonsdag 04. oktober 2017, klokken 08:16
0,31 Cd ja, men husk at dette er en høy bil, så luftmotstand (CdA) blir veldig høy uansett. På motorvei vil nok forskjellen være vesentlig større enn oppgitt.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhonsdag 04. oktober 2017, klokken 08:34
Fant en interessant PDF med måling av NV200 i vindtunnel: http://dro.dur.ac.uk/22383/1/22383.pdf
Cd = 0,326
A = 2,85 m2
Som kombinert gir CdA = 0,326 * 2,85 = 0,929 m2

Leafens er iflg. caranddriver (https://www.caranddriver.com/features/drag-queens-aerodynamics-compared-comparison-test-fifth-place-nissan-leaf-page-2) målt i vindtunnel:
Cd = 0,32
A = 24,5 ft2 = 2,28 m2
Som kombinert gir CdA = 0,32 * 2,28 = 0,730 m2

Altså har e-NV200 omtrent 27% høyere luftmotstand enn Leaf.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhonsdag 04. oktober 2017, klokken 09:07
Og egenvekt er oppgitt til 1539 kg, se f.eks. EL78000 i kjøretøyregisteret. Dette er omtrent det samme som Leaf. Så da er det bare luftmotstanden som er større. Hva 40 kWh versjonen kommer til å veie er jo ikke oppgitt enda, men skulle vel ikke bli veldig mye tyngre. Tyngdeforskjellen vil derfor ikke slå inn på forbruk.

Ved kjøring i 80 km/t utgjør luftmotstanden typisk 2/3 av energiforbruket. Altså burde e-NV200 da ha ca (2/3 * 27%) = 18% høyere forbruk enn Leaf, eller 1/1.18 = 85% av rekkevidden.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: EKonsdag 04. oktober 2017, klokken 12:36
Takk for innsikt om luftmotstanden.
På forrige tur da vi nærmet oss skilpadde på vei til ladestasjon gikk vi ned i 40km/t og det er vel der optimal kjørelengde ligger. De siste prosentene gav i allefall flere prosenter. Men da kom jeg til å tenke på om det ville hjulpet luftmotstanden i høyere hastighet om bilen hadde en avrunding bak og ikke flat dør. jeg tenkte dette som en pyramide som ble festet til bakdøren og som derfor gjorde at bilen slapp luften lettere. Dette er jo litt sært, men det hadde vært morsomt å vite om det hadde økt rekkevidden.

Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhonsdag 04. oktober 2017, klokken 12:50
Sitat fra: EK på onsdag 04. oktober 2017, klokken 12:36
Men da kom jeg til å tenke på om det ville hjulpet luftmotstanden i høyere hastighet om bilen hadde en avrunding bak og ikke flat dør. jeg tenkte dette som en pyramide som ble festet til bakdøren og som derfor gjorde at bilen slapp luften lettere. Dette er jo litt sært, men det hadde vært morsomt å vite om det hadde økt rekkevidden.

Det pdf-dokumentet jeg linket til har nettopp dette som tema, hvordan endre utforming av karosseri for å senke luftmotstanden på en NV200. Bl.a. måles det virkning av en spoiler bak nettopp slik du sier, se seksjon 4.5 og figur 11.
Sitat fra: tomrh på onsdag 04. oktober 2017, klokken 08:34
Fant en interessant PDF med måling av NV200 i vindtunnel: http://dro.dur.ac.uk/22383/1/22383.pdf
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebeonsdag 04. oktober 2017, klokken 16:56
Sitat fra: tomrh på onsdag 04. oktober 2017, klokken 09:07
Ved kjøring i 80 km/t utgjør luftmotstanden typisk 2/3 av energiforbruket. Altså burde e-NV200 da ha ca (2/3 * 27%) = 18% høyere forbruk enn Leaf, eller 1/1.18 = 85% av rekkevidden.

Dette gjelder bare luftmotstand. Man må ikke glemme at e-NV200 har et vesentlig større volum å varme opp, samt en større overflate for varmetap. Dette vil også medføre redusert rekkevidde i forhold til Leaf.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Reodoronsdag 04. oktober 2017, klokken 18:07
Er det noen som har hørt noe om endring i maks tilhengervekt når batterikapasiteten øker?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhonsdag 04. oktober 2017, klokken 20:32
Sitat fra: Ebe på onsdag 04. oktober 2017, klokken 16:56
e-NV200 har et vesentlig større volum å varme opp, samt en større overflate for varmetap. Dette vil også medføre redusert rekkevidde i forhold til Leaf.
For oss med 12-Leaf uten varmepumpe og 11 batteriprikker blir det uansett en dobling av rekkevidden vi er vant til.

Og de «kjipe» 15"-hjulene med 185/65R15, om de videreføres, gir jo litt ekstra rekkevidde sml med Leaf.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: kaiatonsdag 04. oktober 2017, klokken 21:42
Sitat fra: Reodor på onsdag 04. oktober 2017, klokken 18:07
Er det noen som har hørt noe om endring i maks tilhengervekt når batterikapasiteten øker?

Tilhengervekten forblir den samme, selv om Nissans reklamevideo kan gi inntrykk av det motsatte.
https://youtu.be/xF3ga6yEzoo
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpalonsdag 04. oktober 2017, klokken 22:39
Nye modeller med 40 kWh har første levering i april 2018, i følge forhandler
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: palhenfmandag 09. oktober 2017, klokken 12:24
Fikk høre fra forhandler at E-NV200 med 40 kWh vil få rekkevidde på 280 km NEDC.

Kangoo Z.E er oppgitt med 270 km NEDC og 33 kWh batteri.

Hvordan kan forskjellen i rekkevidde være så liten mellom Kangoo Z.E og E-NV200? Forskjell i batterikapasitet tilsier at forskjellen i rekkevidde skulle vært større. Har E-NV200 mye dårligere virkningsgrad?

Jeg skulle helst klare 180 km uansett årstid på motorvei, men E-NV200 og 40 kWh vil vel komme til kort her. Holder kanskje med pen kjøring sommerstid?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhmandag 09. oktober 2017, klokken 12:46
Tipper 40 kWh er brutto mens 33 kWh på Kangoo er netto? Kan være litt av forklaringen?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhmandag 09. oktober 2017, klokken 13:07
NEDC syklusen består røffly av 3 sykluser på 50 km/t og en kort på 80 km/t, så høy luftmotstand har liten innvirkning på NEDC-tall.

Fossilversjonen av Kangoo har Cd = 0,35 (https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Renault/12391/Renault-Kangoo-2-Phase-1-Combi-15-dCi-70HP.html), som er noe dårligere enn e-NV200.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: turfsurfmandag 09. oktober 2017, klokken 13:09
Sitat fra: tomrh på onsdag 04. oktober 2017, klokken 09:07
Ved kjøring i 80 km/t utgjør luftmotstanden typisk 2/3 av energiforbruket. Altså burde e-NV200 da ha ca (2/3 * 27%) = 18% høyere forbruk enn Leaf, eller 1/1.18 = 85% av rekkevidden.
Ja, og på motorvei i 120 vil luftmotstanden være dominerende, og øke forskjellen betraktelig.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)mandag 09. oktober 2017, klokken 13:32
Sitat fra: palhenf på mandag 09. oktober 2017, klokken 12:24
Fikk høre fra forhandler at E-NV200 med 40 kWh vil få rekkevidde på 280 km NEDC.

Kangoo Z.E er oppgitt med 270 km NEDC og 33 kWh batteri.

Hvordan kan forskjellen i rekkevidde være så liten mellom Kangoo Z.E og E-NV200? Forskjell i batterikapasitet tilsier at forskjellen i rekkevidde skulle vært større. Har E-NV200 mye dårligere virkningsgrad?

Jeg skulle helst klare 180 km uansett årstid på motorvei, men E-NV200 og 40 kWh vil vel komme til kort her. Holder kanskje med pen kjøring sommerstid?

NEDC er tulleverdi uansett; begynn å forlang WLTP ved enhver anledning :).

Nissan oppgir bruttokapasitet, netto er vel sannsynligvis på ca 36kWh. Renault oppgri netto slik at delta mellom disse to er ca 3kWh.

I tillegg kan faktisk forbruket være lavere på en Kangoo ZE i forhold til eNV200 på samme måte som Zoe har lavere forbrukk enn Leaf.
Uansett vil nye Kangoo ZE ha en fordel om vinteren med både varmepumpe og tilleggsvarmer på fossilbrennstoff, men Kangoo ZE taper stort på manglende hurtiglading.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: odahlefredag 13. oktober 2017, klokken 08:50
Det største problemet mitt med E-NV200 er vel NCAP resultatene. Den står vel fortsatt ved de 3 stjernene til den fossile varianten? Ellers er den jo meget aktuell med ny batteripakke.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebefredag 13. oktober 2017, klokken 15:49
Den stryker nok med glans på moderne sikkerhetssystemer, ja. Mens selve kollisjonstestene er ikke helt krise tror jeg, sammenlignet med biler i samme segment fra samme årstall.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: kaiatlørdag 14. oktober 2017, klokken 07:19
Sitat fra: odahle på fredag 13. oktober 2017, klokken 08:50
Det største problemet mitt med E-NV200 er vel NCAP resultatene. Den står vel fortsatt ved de 3 stjernene til den fossile varianten? Ellers er den jo meget aktuell med ny batteripakke.

Elbilvarianten er testet den også, til samme resultat: https://cdn.euroncap.com/media/4731/euroncap_nissan_e-nv200_evalia_2014_3stars.pdf (https://cdn.euroncap.com/media/4731/euroncap_nissan_e-nv200_evalia_2014_3stars.pdf)

Det skorter litt på sikkerhetssystemer og fotgjengerbeskyttelse, ellers er det sånn tålelig greitt. En sånn bil kan være et greitt alternativ til en eldre fossil flerbruksbil, og da blir nok e-NV200 et sikrere alternativ.

Jeg har selv en eldre flerbruksbil som fikk fem stjerner i 2003, men det var den gang da. Da kan det godt være at en bil som fikk tre stjerner i 2014 er en sikrere bil.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Andy Dufresneonsdag 18. oktober 2017, klokken 21:40
E-NV200 kom vesentlig bedre ut en fossil varianten, den havnet på samme antall stjerner som følge av endringer i poengsystemet. Altså vekting av eksempelvis sikkerhetssystemer.
Ser nærmere på resultatene har den fått 12.6 pts i front offset krasj noe som er betydelig mer en de 9.1 pts fossile varianten fikk. 
Største problem jeg ser med E-NV200's sikkerhet er manglende moderne aktive sikkerhet systemer samt dårlig whiplash beskyttelse.
Grunnet høyde og størrelse vil du sannsynligvis sitte tryggere i en E-NV200 en det du ville i en mindre 5 stjerners sedan ved en frontkollisjon.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpallørdag 25. november 2017, klokken 20:01
Hei alle sammen
Jeg planlegger å kjøpe Nissan e-nv200 når den kommer for salg med nytt batteri. Samtidig selger jeg dieselbilen, så da skal hele familien bruke elbil som eneste bil.
De tre forhandlerne jeg har pratet med, vet hverken når den nye e-nv200 kommer for salg eller hva salgsprisen blir.

Noen som har hørt noe om salgsstart og salgspris?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: goggolørdag 25. november 2017, klokken 20:42
Jeg har snakket med 2 forskjellige forhandlere som begge sier noe sånt som at de "regner med" å få info med priser etc før jul, og at de "håper på" at de kan levere "til våren" :)

Men dette kan jo være bare ønsketenkning fra selgernes side, hvem vet...

Mvh
Hugo
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: brattbakkelørdag 25. november 2017, klokken 21:55
Lokal forhandler her mente prisen ville bli ca 20k opp fra dagens modell slik at den havnet rett rundt 300k som 7-seter. Levering var vår/sommer. Står i grunnen og vurderer denne kontra nye leaf....
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpalsøndag 26. november 2017, klokken 00:49
Hei
Takk for svar begge to.
Dette var interessant.
Da håper vi å kunne bestille denne bilen før jul da! Levering før sommerferien passer fint.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpalsøndag 10. desember 2017, klokken 00:54
Hei,
Det ser ut til at prisen for ny e-nv200 blir omlag som eksisterende modell og salgsperioden begynner før nyttår. Det er ganske snart
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Reodortirsdag 02. januar 2018, klokken 18:08
På http://m.bilnorge.no/artikkel.php?aid=49101
Er ny e-nv200 markert som ny modell i motsetning til facelift.
Er det noen som har hørt om den får oppgradert førerstøtte på linje med ny Leaf?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebetirsdag 02. januar 2018, klokken 20:16
Min forhandler har bare sagt større batteri, samme bil. Men de sier også damtidig at de vet lite om bilen.

Men jeg er generelt skrptisk til informasjon som kommer fra journalister, virker som de missforstår en del. Eller mangler kunnskapen som presenteres i slike artikler.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhtirsdag 02. januar 2018, klokken 21:14
Håper bare de putter i varmepumpe.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Hansitorsdag 04. januar 2018, klokken 18:44
Er 40kWh-utgaven i salg i Norge nå?
Ingen info om det kommer 60kWh samtidig som Leaf 60kWh?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: elekTrondtorsdag 04. januar 2018, klokken 22:26
Jeg var nettopp inne og leste på specsa, og der står det kun om 24 kWh ...
Sitat fra: https://www.nissan.no/biler/nye-biler/e-nv200/ytelse-batteri.html24 KWH OPPLADBAR ENERGI
Nissan eNV200-bilene har et avansert 24 kWh oppladbar litiumion-batteripakke som er designet for å levere ren, pålitelig strøm. Det  er halvparten av vekten og gir to ganger så mye energi som nikkel-metallhydrid-batteriene som brukes i hybridbiler. Energien lagres i 48 litiumion-moduler som passer godt i gulvet.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebetorsdag 04. januar 2018, klokken 22:49
Ikke i salg eller reservasjon ennå, annet enn evetuelle interesselister hos den enkelte forhandler. 24khw kan visstnok ikke bestilles lengre, men jeg tror ikke vi får se nye e-nv200 på veien før tidligst etter sommeren.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpalfredag 05. januar 2018, klokken 14:47
Bekreftet fra sikre kilder at ny e-nv200 kommer for salg ila januar.

Prisen synes å bli ca kr 300.000 for syvseter.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebesøndag 07. januar 2018, klokken 19:27
Oi, hvis det er tilfellet er det jo veldig bra! Nedte spørsmål er da leveringstidspunkt :)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebesøndag 07. januar 2018, klokken 19:34
https://cornwallnissan.ca/news/Nissan+retailers+open+order+books+for+longer-range+10025+electric+e-NV200+with+Limited+Edition+2.ZERO/20725/

Fant denne, ser ut som ikke Norge er først ute... :-/
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 07. januar 2018, klokken 19:40
Hva kan være årsaken? Ville vel vært naturlig å satse først i det største europeiske elbilmarkedet?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: kaiatsøndag 07. januar 2018, klokken 21:32
http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=49199 (http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=49199)

Elektriske varebiler har jo ikke tatt av på samme måte som de elektriske personbilene her i Norge ennå, og det kan finnes betydelige flåtekunder i disse europeiske landene som gjør at de prioriteres.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Gogssøndag 07. januar 2018, klokken 21:48
Det står jo at det åpnes for ordre fra andre land om noen uker...
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 07. januar 2018, klokken 23:13
Kan vel også være at norske biler trenger mer utstyr, tenker på vinterpakke, og at dette ikke er helt på plass enda? Håper jo at de leverer den med varmepumpe. (Står bare auto air conditioning i pressemeldingen, hva nå det betyr..)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Osloensissøndag 07. januar 2018, klokken 23:22
Canada har vel minst like kalde vintre som Norge, med et lite unntak for sørvestlysten?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: goggosøndag 07. januar 2018, klokken 23:41
Sitat fra: tomrh på søndag 07. januar 2018, klokken 19:40
Hva kan være årsaken? Ville vel vært naturlig å satse først i det største europeiske elbilmarkedet?

De vet vel at de vil få en enorm etterspørsel i Norge, og er kanskje ikke klar med de produksjonsvolumene som skal til ennå. De vil kanskje unngå at den blir enda en "ventelistebil"...

Denne kommer jo til å bli enormt populær, både som varebil og Taxi/familiebil. Med 40 KWh og Chademolading så finnes det jo absolutt ingen konkurrenter. Den kan komme til å selge like mye som nye Leaf hvis prisen blir god og de bare klarer å levere.

mvh
Hugo
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebetirsdag 09. januar 2018, klokken 16:45
Sjekket forresten hva den nye modellen ligger på i pris nå ved lansering i Tyskland, og det er ca. € 37.300,-. I denne summen ligger den er "Nissan elektrisk rabatt" (lanseringstilbud?) på ca. € 2.400,-. Slik jeg tolker det er da normal pris på den nye modellen € 39.700,-.

Til sammenligning ligger utgående modell på ca. € 39.100,-. Så vi snakker om en lanseringspris som er ganske identisk med dagens prisnivå på utgående modell. Det er jo gode nyheter!


PS. Ta høyde for en litt rusten tyskforståelse, men noen kan kanskje bekrefte dette? :)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)tirsdag 09. januar 2018, klokken 16:52
Sitat fra: Osloensis på søndag 07. januar 2018, klokken 23:22
Canada har vel minst like kalde vintre som Norge, med et lite unntak for sørvestlysten?
Blir enda ikke solgt i Nord-Amerika (og området på sørvestkysten i Canada: Vancouver, Vancouver Island kan ha kalde kystvintre slik som Norge; ingen gulfstrøm der)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)tirsdag 09. januar 2018, klokken 16:58
Sitat fra: Ebe på tirsdag 09. januar 2018, klokken 16:45
Sjekket forresten hva den nye modellen ligger på i pris nå ved lansering i Tyskland, og det er ca. € 37.300,-. I denne summen ligger den er "Nissan elektrisk rabatt" (lanseringstilbud?) på ca. € 2.400,-. Slik jeg tolker det er da normal pris på den nye modellen € 39.700,-.

Til sammenligning ligger utgående modell på ca. € 39.100,-. Så vi snakker om en lanseringspris som er ganske identisk med dagens prisnivå på utgående modell. Det er jo gode nyheter!

PS. Ta høyde for en litt rusten tyskforståelse, men noen kan kanskje bekrefte dette? :)
Hyggelig hvis det blir slik, men prising i Norge kan være helt annerledes med høyere avanse fra Nissan importøren i forhold til mange andre europeiske land. Ser vi på utgående Leaf modell er dette hovedgrunn til at parallellimport av Leaf er så populær med sin betydelig lavere pris.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhtirsdag 09. januar 2018, klokken 20:46
Nyheter om produksjonen i Barcelona:
http://www.turkeytelegraph.com/m/business/nissan-stops-producing-two-models-in-barcelona-but-maintains-the-workforce-h14905.html
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Reodoronsdag 10. januar 2018, klokken 15:18
http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=49230
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpalonsdag 10. januar 2018, klokken 15:37
Reodor: takk for info. Lovende pris.
Nå håper jeg at Nissan snart oppdaterer hjemmesidene snart med ny prisliste og bestillingsmuligheter
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpalonsdag 10. januar 2018, klokken 17:27
Fra Nissans hjemmesider:

«

IKKE VENT – BESTILL DIN NYE E-NV200 NÅ
FORHÅNDSSALG AV LANSERINGSMODELL 2.ZERO
Med bedre og lengre rekkevidde er tiden inne for å gå over til elbil eller oppdatere den elektriske varebilen du allerede har! Nissan har gjort de 100 % elektriske e-NV200 varebil og Evalia bedre enn noen gang. Disse nye modellene har et nytt batteri på 40 kWt, et bedre navigasjonssystem og nyeste utgaven av våre tilkoblede tjenester for elbiler.
Lanseringsmodellene gir deg det beste som 100 % elektriske e-NV200 varebil og Evalia har å by på. Kontakt eller dra innom Nissan-forhandleren din for å få mer informasjon om tilbudene og gjeldende vilkår. 
«
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpalonsdag 10. januar 2018, klokken 17:37
Hei alle sammen

Jeg har sendt forespørsel til forhandler om å få pris.
Kan vi dele tilbud her for å sammenlikne?
Jeg legger ut tilbudet når jeg får det.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpaltorsdag 11. januar 2018, klokken 09:48
Jeg fikk tilbud på kr 380.000 ferdig levert med normalt utstyr på Vestlandet.
Litt dyrt,.
Må nok forhandle videre
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Knut Røetorsdag 11. januar 2018, klokken 10:02
Holy crap, døren blir nok ikke rent ned med slike priser.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: birkelandtorsdag 11. januar 2018, klokken 10:22
Pris på 380.000,- er langt fra hva som er forespeilet i artikkelen fra yrkesbil.no. Her må noen ha blingset.

"Nissan e-NV200 Evalia 7-seter koster 290.090 kroner. Klarer du deg med to seter er prisen på varebil kr 262.990. De første bilene kommer til Norge i april"

http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=49230 (http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=49230)

Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: brattbakketorsdag 11. januar 2018, klokken 10:23
Hva slags utstyr ligger  den prisen? Ifølge prislisten som er lagt ut på facebook er startprisen 299 inkl levering med 10 000. Er vel ikke så mye ekstrautstyr å få i det hele tatt og vinterdekk, lakk og litt småtjafs kan da umulig bli så mye? Synes det skal mye til at jeg vil betale mye over 300k for denne så ser vi på slike priser utgår jo bilen fullstendig.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77torsdag 11. januar 2018, klokken 10:30
380k er jo en vill pris når veiledende pris er fra 299900. Metallic lakk og vinterhjul blir vel ikke mer enn 20k, så hva i alle dager for slags ekstrautstyr er det som blir 60k? Tipper vel at det kommer en eller annen kampanje etterhvert der man får med litt ekstra, kan vel kanskje lønne seg å vente litt?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: brattbakketorsdag 11. januar 2018, klokken 10:32
punchefeil for 308?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)torsdag 11. januar 2018, klokken 11:29
Sitat fra: brattbakke på torsdag 11. januar 2018, klokken 10:32
punchefeil for 308?
308 må være mer korrekt, vinterhjul er billige til eNV200 og metallic lakk er 3900 er prisen på metallic fra siste eNV200 prisliste.
Men hadde forventet at 2.zero utgaven inkluderte metallic.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)torsdag 11. januar 2018, klokken 12:41
En nabo fikk følgende pristillegg over startpris i fjor høst (24kWh utgaven):
Levering  - 10 000
Metallic   - 3 900
6,6kw     -   7 500
vinterdekk - 7 500   
gummimatter  -830   
bag. Mat   - 1 000
takbøyler (3 stenger)  - 3 030

På 2.zero utgaven skal i det minste 6.6kwh lader være inkludert.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpaltorsdag 11. januar 2018, klokken 13:02
Hei igjen

Jeg tok kontakt igjen med selger.
Ny pris var 306000.
Det var altså en feil hos selger
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77torsdag 11. januar 2018, klokken 13:03
Sitat fra: Finnøy på torsdag 11. januar 2018, klokken 12:41
En nabo fikk følgende pristillegg over startpris i fjor høst (24kWh utgaven):
Levering  - 10 000
Metallic   - 3 900
6,6kw     -   7 500
vinterdekk - 7 500   
gummimatter  -830   
bag. Mat   - 1 000
takbøyler (3 stenger)  - 3 030

På 2.zero utgaven skal i det minste 6.6kwh lader være inkludert.
Dette er jo langt unna 80k i ekstra utover  veiledende pris...
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)torsdag 11. januar 2018, klokken 13:04
Sitat fra: Palpalpal på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:02
Hei igjen

Jeg tok kontakt igjen med selger.
Ny pris var 306000.
Det var altså en feil hos selger
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpaltorsdag 11. januar 2018, klokken 13:09
Sitat fra: Finnøy på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:04
Sitat fra: Palpalpal på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:02
Hei igjen

Jeg tok kontakt igjen med selger.
Ny pris var 306000.
Det var altså en feil hos selger
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Mateusztorsdag 11. januar 2018, klokken 14:30
Når kan man forvente levering på denne bilen? Mulighet for tilhengerfeste?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77torsdag 11. januar 2018, klokken 15:44
Sitat fra: Palpalpal på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:09
Sitat fra: Finnøy på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:04
Sitat fra: Palpalpal på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:02
Hei igjen

Jeg tok kontakt igjen med selger.
Ny pris var 306000.
Det var altså en feil hos selger
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpaltorsdag 11. januar 2018, klokken 16:21
Sitat fra: hsa77 på torsdag 11. januar 2018, klokken 15:44
Sitat fra: Palpalpal på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:09
Sitat fra: Finnøy på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:04
Sitat fra: Palpalpal på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:02
Hei igjen

Jeg tok kontakt igjen med selger.
Ny pris var 306000.
Det var altså en feil hos selger
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Anderslientorsdag 11. januar 2018, klokken 19:42
Jeg fikk tilbud på 330.000kr på denne i varebil utgave med alt tilgjengelig ekstrautstyr.
Da er også hengerfeste og takstativ på plass. Levering Mai/Juni/Juli
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Thorbjørn Hellehavenfredag 12. januar 2018, klokken 11:19
De nye E-NV200 kan vist ha tilhengerfeste, men er ikke mye vekt å skryte av. Det fungerer fint til sykkelstativ/bagasjeboks, men bør ha liten tilhenger for at det i det skal være igjen noe praktisk nyttelast etter å trekke fra egenvekt.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)fredag 12. januar 2018, klokken 12:27
Sitat fra: Palpalpal på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:09
..Jeg tok kontakt igjen med selger.
Ny pris var 306000.
...
Tillegg er rustbehandling, vinterdekk, mattesett og metallic lakk.
Betyr det at leveranse var inkludert i en startpris på 290 090 og det kom et tillegg på ca 15 900 for rustbehandling, vinterdekk, mattesett og metallic lakk?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebefredag 12. januar 2018, klokken 14:00
Da gikk min bil i bestilling.

7-seter
Grå Metallic Pearl
Takstativ, 3 bøyler
Bagasjeromsmatte
Gummimatter 1. og 2. rad (var visst inkludert)
Parkeringssensor både foran og bak
Undersprøyting
IKKE vinterhjul

322.000,- ferdig levert og inkl. engangsavgift. Leveringstid juni/juli (usikker).

Kunne fått leveringstid i mai, men da måtte jeg valgt hvit bil. Det ønsket jeg ikke, rett og slett fordi jeg aldri
vasker bilen  :D

Minstepris levert i Bergen var 304.990,-  (302.590,- + 2.400,-)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Selefredag 12. januar 2018, klokken 14:02
Aldri vasker bilen,uffda ;)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebefredag 12. januar 2018, klokken 14:04
Hehe, tilnærmet aldri er vel rette ordet. Et par ganger i året er vel mer riktig. Den grå fargen er genial da :)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Reodorfredag 12. januar 2018, klokken 14:10
Er det noen som har hørt når 5 seter kommer?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhfredag 12. januar 2018, klokken 16:31
Forhandler sa at bestilling på 5-seter ikke vil kunne gjøres før ca mai med levering utpå høsten.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhfredag 12. januar 2018, klokken 16:40
Sitat fra: Ebe på fredag 12. januar 2018, klokken 14:04
Hehe, tilnærmet aldri er vel rette ordet. Et par ganger i året er vel mer riktig. Den grå fargen er genial da :)
Vi har en hvit fossil og to svarte elbiler, det er den hvite som alltid ser renest ut - også for noen år siden da den var oftere i bruk. Heller hvit enn svart.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebefredag 12. januar 2018, klokken 17:36
Ja, svarte er heller ikke optimalt, spesielt ikke i «saltområder» :)

Men var redd for renner og asfaltflekker på den hvite.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Palpalpalmandag 15. januar 2018, klokken 13:42
Hei, da har jeg bestilt bilen i dag.

Levering i august.

Sølv metallic farge.


Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebeonsdag 17. januar 2018, klokken 09:50
August? Var det standard leveringstid for andre farger enn hvit? Hvor i landet var dette? Jeg filk opplyst juni/juli med gråfarge.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Frorosøndag 11. februar 2018, klokken 10:24
Nokon som har fått med seg om det er oppvarming av batteripakka? Trur det trengs der vi bur med 15-30 minus... Og varmepumpe?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebesøndag 11. februar 2018, klokken 10:58
Evalia har alltid hatt temperaturstyring til batteripakka, tror jeg. Hvordan den fungerer vet jeg derimot ikke. Men kjører man mye i -15-30 grader, så hadde jeg nok vurdert å montere en luftvarmer i bilen.

Og bilen er dessverre fortsatt uten varmepumpe, av det jeg har fått av informasjon.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)søndag 11. februar 2018, klokken 11:07
Er dessverre ingenting nytt tilført 40kWh utgaven utover tidligere e-NV200 annet enn større batteri og en mild oppgradering av "infotainment" som nå inkluderer DAB+.
Det betyr at varmepumpe fortsatt er fraværende og ingen av "godsakene" som følger med nye Leaf kommer e-NV200 til gode.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 11. februar 2018, klokken 11:09
Jeg regner med de viderefører den gamle modellen i alt, bare at batteristørrelsen er endret sammen med 7 kW innebygd lader. Utstyrsnivået vil da tilsvare 1. gen Leaf.

Det betyr at det vil finnes en «nødoppvarming» av batteriet som inntrer ved -25 grader mens den står tilkoblet strømnettet, dette for at batteriet ikke skal bli for kaldt til å kunne lades. Nå er det slik at for å oppnå -25 grader batteritemperatur så må utetemperaturen være mye kaldere og bilen må stå lenge uten å lades. Vi har aldri hatt lavere batteritemperatur enn -3 grader i vår Leaf selv om den har stått parkert i uisolert garasje natta over i -15 grader. Mens man lader vil det også utvikles varme.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 11. februar 2018, klokken 11:20
Egentlig genialt sett fra produsentens perspektiv: de bytter ut to komponenter som har samme størrelse og tilkoblinger som de gamle og kan beholde produksjonslinja som den er, helt uten nye investeringer.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Finnøy (Arne Johan Larsen)søndag 11. februar 2018, klokken 11:24
Sitat fra: tomrh på søndag 11. februar 2018, klokken 11:20
Egentlig genialt sett fra produsentens perspektiv: de bytter ut to komponenter som har samme størrelse og tilkoblinger som de gamle og kan beholde produksjonslinja som den er, helt uten nye investeringer.
Sant nok; synd de ikke lot dette komme kjøperne til gode med uendret pris/mer moderat økning av pris.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77søndag 11. februar 2018, klokken 19:11
Sitat fra: Finnøy på søndag 11. februar 2018, klokken 11:24
Sitat fra: tomrh på søndag 11. februar 2018, klokken 11:20
Egentlig genialt sett fra produsentens perspektiv: de bytter ut to komponenter som har samme størrelse og tilkoblinger som de gamle og kan beholde produksjonslinja som den er, helt uten nye investeringer.
Sant nok; synd de ikke lot dette komme kjøperne til gode med uendret pris/mer moderat økning av pris.

Nissan og allianseparner Renault tjener i motsetning til mange av konkurrentene penger på elbilene sine, ulempen med det er at prisen går opp fra tid til annen. Konkurrentene selger biler med tap for å blidgjøre myndighetene og pynte på utslippstallene til bilparken sin - fint for dem som får tak i en subsidiert bil, dumt for alle andre som må vente i måneder og år på å få seg ny bil....
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: pudderjagarsøndag 11. februar 2018, klokken 20:13
Er batteripakka lik i utforming. Kanskje da kjem mulighet for batteribytte på den gamle versjonen då.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 11. februar 2018, klokken 20:18
Sikkert teknisk mulig men ikke sikkert det kommer til å tilbys av Nissan. Jfr https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37530.0
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: pudderjagarsøndag 11. februar 2018, klokken 20:57
Leste gjennom den tråden. Dette kan jo friste til å teste i garasjen. Var ikkje så vanskeleg berre eg får tak i batteri.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhtirsdag 06. mars 2018, klokken 13:09
Noen som vet mer om når 5-seteren kan bestilles?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhonsdag 14. mars 2018, klokken 21:11
Svarer meg selv, nå er prislista for 40 kWh modellen oppdatert med 5-seter versjon også.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Mateusztorsdag 15. mars 2018, klokken 10:47
Hva det koster?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhtorsdag 15. mars 2018, klokken 12:09
12.000 mindre enn 7-seter
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhfredag 16. mars 2018, klokken 07:41
Har bestilt 5-seter nå, kostet 297.610 levert Stjørdal + omregistrering, metallic lakk, hengerfeste, lastestativ (2 stenger) og skvettlapper foran, så landet på ca. 322.000. Forventet levering i september. Kjøpte ikke med vinterhjul siden vi har et ekstra sett felger liggende.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: krlfredag 16. mars 2018, klokken 14:11
Hva er godkjent hengervekt for 5-seter?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhlørdag 17. mars 2018, klokken 10:04
Latterlige 150 kg. Kan trekke en lett tom henger. Men for oss er det viktig at bilen er godkjent med hengerfeste, så får vi selv avgjøre bruken...
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: pudderjagarlørdag 17. mars 2018, klokken 12:02
alle bilar kan ha hengerfeste. Da trengs ikkje godkjenning på da.

Du kan ogt ha så mye du vil på hengerfestet men du kan ikkje trekke henger med det utan at det står i vognkortet.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: gigafactorylørdag 17. mars 2018, klokken 14:27
Jo, det går helt fint.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77lørdag 17. mars 2018, klokken 17:10
Sitat fra: gigafactory på lørdag 17. mars 2018, klokken 14:27
Jo, det går helt fint.
Alt som politiet/vegvesenet ikke oppdager er lov? Jaja det er jo også en måte å forholde seg til loven.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: pudderjagarlørdag 17. mars 2018, klokken 17:30
Hsa77: synest du er på veldig tynn is med den litt sarkastiske uttalelsen din.

Da er ingen lov som forbyr hengerfeste på en hver bil. Politi og vegvesen gjev verken bot eller mangellapp om dei ser at du har hengerfeste og 0 kg i vognkortet.

Du kan ha kva du vil på hengerfestet bare da ikkje berører vegbana med eit ekstra hjulsett el.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77lørdag 17. mars 2018, klokken 18:43
Sitat fra: pudderjagar på lørdag 17. mars 2018, klokken 17:30
Hsa77: synest du er på veldig tynn is med den litt sarkastiske uttalelsen din.

Da er ingen lov som forbyr hengerfeste på en hver bil. Politi og vegvesen gjev verken bot eller mangellapp om dei ser at du har hengerfeste og 0 kg i vognkortet.

Du kan ha kva du vil på hengerfestet bare da ikkje berører vegbana med eit ekstra hjulsett el.
Klar over det,  uttrykte meg kanskje ikke helt klart. Hengerfeste godkjent for 150kg kan jo i praksis ikke trekke henger, men det er selvfølgelig ikke noe i veien med sykkelstativ eller lignende.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhlørdag 17. mars 2018, klokken 19:38
Bilen er i stand til å trekke et helt hus på henger (video på youtube), begrensningen ligger kun i vognkort.

Jeg finner det merkelig at en 2-seter med last i bagasjerommet lovlig kan trekke 425 kg (så lenge totalvekt er under 2250 kg) mens en 5-seter helt uten passasjerer og last lovlig bare kan trekke 150? Er bare byråkrati dette, og et svært urettferdig sådan.

For oss er det snakk om 2-3 turer i året med søppel til gjenbrukstorget og evt noe material til hytta. Akkurat som man av og til sjanser på å bryte fartsgrensa så sjanser jeg på at disse turene går bra. Har ihvertfall lov til å trekke tom henger med meg hjem igjen. :)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77lørdag 17. mars 2018, klokken 19:47
Sitat fra: tomrh på lørdag 17. mars 2018, klokken 19:38
Bilen er i stand til å trekke et helt hus på henger (video på youtube), begrensningen ligger kun i vognkort.

Jeg finner det merkelig at en 2-seter med last i bagasjerommet lovlig kan trekke 425 kg (så lenge totalvekt er under 2250 kg) mens en 5-seter helt uten passasjerer og last lovlig bare kan trekke 150? Er bare byråkrati dette, og et svært urettferdig sådan.

For oss er det snakk om 2-3 turer i året med søppel til gjenbrukstorget og evt noe material til hytta. Akkurat som man av og til sjanser på å bryte fartsgrensa så sjanser jeg på at disse turene går bra. Har ihvertfall lov til å trekke tom henger med meg hjem igjen. :)
Helt enig i at bilen klarer dette på en forsvarlig måte. For at du skal ha lov å trekke den tomme hengeren lovlig må du ha førerkort klasse BE, de av oss som bare har klasse  B skjønner ikke hvor mye en tom henger veier og må følgelig anta at den veier tillatt totalvekt... 
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: pudderjagarlørdag 17. mars 2018, klokken 22:26
Førerkort klasse BE for å trekke henger på Evaliaen????
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Jejllørdag 17. mars 2018, klokken 22:50
Har sett hengere i aluminium som veier 60 kg og som kan ha 300 kg totalt. Da kan en frakte et par hvitevarer f.eks og komme under 150 kg.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Vesterskoglørdag 17. mars 2018, klokken 22:51
Sitat fra: hsa77 på lørdag 17. mars 2018, klokken 19:47
Sitat fra: tomrh på lørdag 17. mars 2018, klokken 19:38
Bilen er i stand til å trekke et helt hus på henger (video på youtube), begrensningen ligger kun i vognkort.

Jeg finner det merkelig at en 2-seter med last i bagasjerommet lovlig kan trekke 425 kg (så lenge totalvekt er under 2250 kg) mens en 5-seter helt uten passasjerer og last lovlig bare kan trekke 150? Er bare byråkrati dette, og et svært urettferdig sådan.

For oss er det snakk om 2-3 turer i året med søppel til gjenbrukstorget og evt noe material til hytta. Akkurat som man av og til sjanser på å bryte fartsgrensa så sjanser jeg på at disse turene går bra. Har ihvertfall lov til å trekke tom henger med meg hjem igjen. :)
Helt enig i at bilen klarer dette på en forsvarlig måte. For at du skal ha lov å trekke den tomme hengeren lovlig må du ha førerkort klasse BE, de av oss som bare har klasse  B skjønner ikke hvor mye en tom henger veier og må følgelig anta at den veier tillatt totalvekt...
Ble ikke den regelen endret for en tid tilbake?

Sent fra min Power_2 via Tapatalk

Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77søndag 18. mars 2018, klokken 00:06
Sitat fra: Vesterskog på lørdag 17. mars 2018, klokken 22:51
Sitat fra: hsa77 på lørdag 17. mars 2018, klokken 19:47
Sitat fra: tomrh på lørdag 17. mars 2018, klokken 19:38
Bilen er i stand til å trekke et helt hus på henger (video på youtube), begrensningen ligger kun i vognkort.

Jeg finner det merkelig at en 2-seter med last i bagasjerommet lovlig kan trekke 425 kg (så lenge totalvekt er under 2250 kg) mens en 5-seter helt uten passasjerer og last lovlig bare kan trekke 150? Er bare byråkrati dette, og et svært urettferdig sådan.

For oss er det snakk om 2-3 turer i året med søppel til gjenbrukstorget og evt noe material til hytta. Akkurat som man av og til sjanser på å bryte fartsgrensa så sjanser jeg på at disse turene går bra. Har ihvertfall lov til å trekke tom henger med meg hjem igjen. :)
Helt enig i at bilen klarer dette på en forsvarlig måte. For at du skal ha lov å trekke den tomme hengeren lovlig må du ha førerkort klasse BE, de av oss som bare har klasse  B skjønner ikke hvor mye en tom henger veier og må følgelig anta at den veier tillatt totalvekt...
Ble ikke den regelen endret for en tid tilbake?

Sent fra min Power_2 via Tapatalk
Kan se ut som du har rett. Pinadø ikke enkelt å lese reglene for tilhenger på vegvesen.no... Men med noen forsøk med å legge inn regnr på diverse biler og hengere i appen "bil og henger" får jeg nå lov til å trekke hengere jeg ikke hadde lov til å trekke før - så noe er endret!

Da er det bare å finne seg en superlett henger og heller kjøre noen runder ekstra - strøm er jo heldigvis billig!
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: leafnorsøndag 18. mars 2018, klokken 08:57
Det er den der "Campingvognregelen" for klasse B som slår inn.
Der beregnes tilhengerens tillate totalvekt i stedet for før at det var maks 750 kg.

Det er så at med klasse B kan man trekke en tilhenger med tillatt totalvekt over 750 kg hvis summen av tilhengerens tillatte totalvekt + bilens tillatte totalvekt er høyst 3500 kg.
Finner tilhengerens maksimum tillatte totalvekt ved å trekke bilens tillatte totalvekt ifra 3500 kg.

For en Evalia som er registrert med totalvekt 2220 kg kan en trekke en tilhenger med registrert totalvekt på => 3500 - 2220 = 1280 kg. Men den kan ikke ha aktuell vekt (Hengers egenvekt + lasten) mer enn Evalia er registrert for å trekke, dvs f.eks for EK24568 betyr det 430 kg.


Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: pudderjagarsøndag 18. mars 2018, klokken 09:04
Denne regelen har eigentleg vært veldig lenge (ca 30 år). Den har fått kallenavnet "campingvognregelen". Kort fortalt så har du lov til å kjøre eit "vogntog" som kan maks kan veie 3500 kg. Dvs at har bilen ei maks totalvekt (fullastet) på 1500 kg så kan du trekke ein henger som kan ha maks 2000 kg totalvekt når den er fullastet. Men vognkortet begrenser dette ved at det er ført inn maks tilhengervekt så pass på her.

Denne vart laga for at folk skulle få lovlig trekke campingvogna på tur.

Men du kan lovlig trekke ein henger med maks tillatt totalvekt på 750 kg sjøl om bilen er 3500 kg.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77søndag 18. mars 2018, klokken 10:17
Det er det med hengere med tillatt totalvekt på inntil 750 kg som har gått meg hus forbi, da er det visst lov for meg med klasse B å tenke selv og beregne "aktuell totalvekt ". Er hengeren imidlertid registrert for "tillatt totalvekt" på f.eks 1000kg må jeg forholde meg til "tillatt totalvekt" selv om hengeren er tom... Skikkelig logisk regelverk...
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77søndag 18. mars 2018, klokken 10:23
Jeg la inn tilhenger UK 8815 og EK 24568 i appen "bil og henger" - da fikk jeg nei med klasse B, og ja med førerkort klasse BE, da med makslast 50kg på hengeren. Har man klasse B klarer man da ikke beregne hvor tungt 50kg er.... Men dersom hengeren har tillatt totalvekt på maks 750kg kan jeg plutselig beregne tyngden av lasten og ta hensyn til den.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: pudderjagarsøndag 18. mars 2018, klokken 10:26
Bare vær ops på at da er tillatt totalvekt som gjelder hvis du skal trekke henger opp til 750 kg. Altså kan du ikkje trekke ein tom henger sjøl om egenvekten på den er under 750kg.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77søndag 18. mars 2018, klokken 11:02
Sitat fra: pudderjagar på søndag 18. mars 2018, klokken 10:26
Bare vær ops på at da er tillatt totalvekt som gjelder hvis du skal trekke henger opp til 750 kg. Altså kan du ikkje trekke ein tom henger sjøl om egenvekten på den er under 750kg.
Du mener kanskje henger registrert for tillatt totalvekt over 750kg?

Jeg la inn JK 9675 i appen, en henger registrert for 750kg, den har jeg med klasse B lov å trekke med EK 24568. Siden egenvekten på hengeren er 180kg, kan jeg ta med 250kg last. Nå har jeg altså lov til å beregne aktuell totalvekt, men er hengeren registrert for tillatt totalvekt over 750kg kan jeg plutselig ikke regne lenger og må anta at hengeren er fullastet - forstå det den som vil....

Appen "bil og henger" er redningen her, bare vær obs på at uten å legge inn regnr på både bil og henger kan du bli lurt.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 18. mars 2018, klokken 16:44
Undrer meg litt over at det ikke er mer aktivitet her på env200 forumet nå som 40 kWh versjonen kommer. Dette er jo en superpraktisk bil med masse bagasjeplass, seter, godkjent taklast og med mulighet for hengerfeste tross alt, men som før hadde for lite batteri. Når jeg forteller folk at vi har bestilt ny elbil, spør de om det er den nye leafen? Når jeg svarer «nye env200» er svaret «hæ»?? ...
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77søndag 18. mars 2018, klokken 19:50
Sitat fra: tomrh på søndag 18. mars 2018, klokken 16:44
Undrer meg litt over at det ikke er mer aktivitet her på env200 forumet nå som 40 kWh versjonen kommer. Dette er jo en superpraktisk bil med masse bagasjeplass, seter, godkjent taklast og med mulighet for hengerfeste tross alt, men som før hadde for lite batteri. Når jeg forteller folk at vi har bestilt ny elbil, spør de om det er den nye leafen? Når jeg svarer «nye env200» er svaret «hæ»?? ...
Nissan markedsfører omtrent utelukkende Leaf, kan ikke huske å ha sett en eneste reklame for Evalia. Litt rart ettersom Leaf må konkurrere med en mengde andre biler mens Evalia i praksis er alene i sitt segment.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 18. mars 2018, klokken 20:51
http://m.wardsauto.com/industry/nissan-pulls-pulsar-production-spanish-plant
Sitat
..expectations for the eNV200 are not high, despite the introduction of a bigger battery.
De forventer visst ikke å selge mange env200, men enig med deg, de kan godt prøve mye hardere!
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: hsa77søndag 18. mars 2018, klokken 21:17
De har ikke engang funnet plass til å annonsere for eNV200 på forsiden til Nissan.no - når de ikke engang prøver litt hardere i elbillandet Norge kan de ikke være skuffet over dårlig salg...
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhmandag 19. mars 2018, klokken 18:49
Tok opp temaet med bilselgeren som solgte evalia til oss. Han sa at det kommer en reklamekampanje i april-mai samtidig med at de mottar demobiler. Fokuset nå er på Leaf, jeg forstod ham slik at det er mer enn nok å gjøre...
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhtirsdag 20. mars 2018, klokken 10:46
Da gikk vår i bestilling
- 5-seter
- Silver metallic lakk
- Hengerfeste m/7-polet kontakt
- Lastestativ 2 stenger
- Skvettlapper foran
(*Ikke* vinterhjul)

totalt 322.680 inkl reg.avgift, leveres sept/okt
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Supermannlørdag 24. mars 2018, klokken 10:32
Problemet er prisen. 300k ble jeg forespeilet for en 2seter med hengerfeste ferdig på veien. Det er 50k for mye.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Leaf1Krisonsdag 28. mars 2018, klokken 09:42
Sitat fra: tomrh på tirsdag 20. mars 2018, klokken 10:46
Da gikk vår i bestilling
- 5-seter
- Silver metallic lakk
- Hengerfeste m/7-polet kontakt
- Lastestativ 2 stenger
- Skvettlapper foran
(*Ikke* vinterhjul)

totalt 322.680 inkl reg.avgift, leveres sept/okt

Så da blir det fort 340-350k for en 7-seter med vinterhjul? De fleste vil nok velge Leaf'n om de ikke absolut trenger plassen. Mer utstyr, lengre rekkevidde  og en del lavere pris er hardt å konkurrere med.

Får håpe den kommer med 60kwh batteriet, større motor og hengerkapasitet etterhvert.

Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhonsdag 28. mars 2018, klokken 10:32
Den konkurrerer vel ikke mot Leaf & co men er unik i sitt segment. Så langt den eneste elektriske 7-seteren som også kan ta taklast, noe Tesla X ikke kan pga dørene (og S har bare to ekstra barneseter). Og så koster den halvparten av Tesla X. Den er også eneste 5-seter som kombinerer både hengerfeste, taklast og hurtiglading. (Kangoo har ikke hurtiglading, X har ikke taklast). Man kan selvfølgelig kritisere brukbarheten av hengerfestet ift til tillatt vekt, men er nå der ihvertfall.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Leaf1Krisonsdag 28. mars 2018, klokken 13:27
Hjelper lite at den kan ha hengerfeste som 5 seter når tillatt vekt er så lav at den ikke kan trekke en tom henger.
Er selvsagt ikke direkte konkurrent til Leaf, men er nok en del av oss som kunne vurdert den/foretrukket den pga plassen om utstyr og rekkevidde var like bra.
Tesla X er jo 2-3 ganger prisen så er ikke noe de fleste kan tenke på engang.

Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhonsdag 28. mars 2018, klokken 19:19
Denne kan trekkes tom: ;)
https://gaupen.no/produkter/varehengere/f0720
Så kjører man lovlig på returen ihvertfall.
Finnes også en på 125 kg men uten bremser. Så kan man lovlig kjøre 25 kg hageavfall til gjenbrukstorget.

Personlig tror jeg ingen stopper og kontrollveier en kassebil med lett henger og noe småtteri. Er nok verstingene de er ute etter.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: kaiatonsdag 28. mars 2018, klokken 22:25
Dette er vel den letteste hengeren jeg har sett med kun 60 kg egenvekt: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41417195 (https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41417195)

Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebetorsdag 29. mars 2018, klokken 09:22
Sitat fra: Leaf1Kris på onsdag 28. mars 2018, klokken 09:42
Så da blir det fort 340-350k for en 7-seter med vinterhjul?

Vår 7 seter grey metallic, med 3-bøyle lastestativ, parkeringssensor foran og bak (~6k), gummimatte og underbehandling kom på 322k ferdig levert, uten vinterhjul. Tror man skal klare å få vinterhjul til 10k på denne bilen. De skulle ha 16k for dette hos Nissan.

Det er ikke rare utstyret man kan velge på denne bilen. Så en standard 7-seter begynner på ca. 310.000 + vinterhjul.

Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Leaf1Kristorsdag 29. mars 2018, klokken 15:27
Sitat fra: kaiat på onsdag 28. mars 2018, klokken 22:25
Dette er vel den letteste hengeren jeg har sett med kun 60 kg egenvekt: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41417195 (https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=41417195)

Kan nesten ha med en vaskemaskin da ;-)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhtorsdag 29. mars 2018, klokken 19:19
Den tar du inni bilen ;)
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhlørdag 19. mai 2018, klokken 22:03
Et par tyskere prøvekjører 40 kWh varebilversjonen. Et par ting jeg stusser litt på, de sier at 0-100 går på 8 sekunder (3:48), samt at den beviselig går i 135 km/t (5:22). I prislista jeg lastet ned så står det 0-100 på 14 sek samt 123 km/t toppfart. Kan det være forskjell på norske og tyske modeller?

https://m.youtube.com/watch?v=-sN8GMNQ1bI
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: leafnorsøndag 20. mai 2018, klokken 20:46
Tipper det er trykkfeil. Neppe at bilen leveres med ulike motorer.
De sier i filmen at den den har 110 PS, men må være forsnakkelse, det må være 110kW.
For ut av "datafangst" fra filmen, og andre Youtubes på Gen 1 og 2.0 Leaf så må den ha 110kW motor for å aksellerere bedre enn førstegenerasjons Leaf.

Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhsøndag 20. mai 2018, klokken 22:50
Det gir jo et håp om at de har byttet motor også.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhmandag 21. mai 2018, klokken 23:07
Kan virke som om 40 kWh versjonen er utstyrt med strømuttak som kan belastes med opptil 1500W. Se her: https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-36a71146ed04eaba0f0dff94b50a4566-180419-01-e

«Power Plug is now standard equipment in all models.»

Når dette står på newsroom.nissan-global.com så er det vel nærliggende å tenke at det ikke bare gjelder Japan?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: pudderjagartirsdag 22. mai 2018, klokken 17:58
Kva er powerplugg? Er det sigarettuttaket?
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhtirsdag 22. mai 2018, klokken 20:29
På japanske 24 kWh modeller fås det som ekstrautstyr et 100V 60Hz AC uttak fra en inverter koblet til hovedbatteriet. Uttaket kalles «power plug».

Jeg forstod nyheten slik at det nå blir standard med en onboard inverter med strømuttak på alle modeller, og at dette ene power plug uttaket kan belastes med 1000W. Men også at det tilsammen kan belastes 1500W fordelt på «to uttak» uten at det er angitt hva det andre er.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: leafnortirsdag 22. mai 2018, klokken 20:53
Selges "kit" for Leaf som gjør samme:
http://www.evextend.com/docs/EVEX-1000L.pdf

Finnes dokumenterte historier på nettet fra USA at folk som har mistet strømmen i uvær har driftet kjøleskap via montering av inverter på 12V batteriet.
DC-DC lader på Leaf leverer 135A, 1650W, så en inverter på 1kW skulle gå fint.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: THEonsdag 23. mai 2018, klokken 14:53
Sitat fra: hsa77 på søndag 18. mars 2018, klokken 19:50
Sitat fra: tomrh på søndag 18. mars 2018, klokken 16:44
Undrer meg litt over at det ikke er mer aktivitet her på env200 forumet nå som 40 kWh versjonen kommer. Dette er jo en superpraktisk bil med masse bagasjeplass, seter, godkjent taklast og med mulighet for hengerfeste tross alt, men som før hadde for lite batteri. Når jeg forteller folk at vi har bestilt ny elbil, spør de om det er den nye leafen? Når jeg svarer «nye env200» er svaret «hæ»?? ...
Nissan markedsfører omtrent utelukkende Leaf, kan ikke huske å ha sett en eneste reklame for Evalia. Litt rart ettersom Leaf må konkurrere med en mengde andre biler mens Evalia i praksis er alene i sitt segment.

Hvis det også er slik at eNV200 har batterikjøling, så får man vel raskere reisetid på langtur med 40kWh eNV200 enn med 40 kWh Leaf pga. mye høyere ladehastighet på eNV200? Stor forskjell på 40-45 kW på hver eneste hurtiglading i stedet for 15-25 kW som Leaf tydeligvis har f.o.m. 2. hurtiglading på samme tur.

Er ikke i tvil om at jeg hadde kjøpt eNV200 i stedet for Leaf selv i alle fall.
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebefredag 25. mai 2018, klokken 10:35
Sitat fra: tomrh på mandag 21. mai 2018, klokken 23:07
Kan virke som om 40 kWh versjonen er utstyrt med strømuttak som kan belastes med opptil 1500W. Se her: https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-36a71146ed04eaba0f0dff94b50a4566-180419-01-e

«Power Plug is now standard equipment in all models.»

Når dette står på newsroom.nissan-global.com så er det vel nærliggende å tenke at det ikke bare gjelder Japan?

I utgangspunktet ja, hele verden. Men hele artikkelen gjelder lanseringen i Japan, så spørs om vi får den muligheten her i Europa eller Norge...
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Destifredag 25. mai 2018, klokken 18:43
Nissan begins deliveries of new extended-range e-NV200   :+1:

https://newsroom.nissan-global.com/releases/release-75b19d3a1fdacef50552303145004711-nissan-begins-deliveries-of-new-extended-range-e-nv200
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: Ebetirsdag 29. mai 2018, klokken 17:17
Det er nå vi angrer på at vi ikke valgte hvit som farge, og kunne fått den før sommeren?  :laugh:
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: MrBacarditorsdag 31. mai 2018, klokken 14:52
De første bilene har nå blitt utlevert til kunder i Norge, feks denne til 'Spiskammerset':
SitatI dag hentet vi ut et av Norges første Nissan E-NV200 40kwt. Elektrisk varebil⚡️ Denne ser du snart levere en catering nær deg #nissannv200 #birgernhaug #miljø #elbil #catering #spiskammerset  @ Ski, Norway
https://twitter.com/spiskammerset/status/1002164332380262400
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhfredag 22. mars 2019, klokken 17:30
Sitat fra: tomrh på lørdag 19. mai 2018, klokken 22:03
Et par tyskere prøvekjører 40 kWh varebilversjonen. Et par ting jeg stusser litt på, de sier at 0-100 går på 8 sekunder (3:48), samt at den beviselig går i 135 km/t (5:22). I prislista jeg lastet ned så står det 0-100 på 14 sek samt 123 km/t toppfart. Kan det være forskjell på norske og tyske modeller?
Jeg har fått den opp i 133 km/t på speedometeret. Det er vel endel feilvisning slik at 123 km/t nok er riktig. 0-100 skal jeg teste når piggdekka er tatt av..
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: leafnorlørdag 23. mars 2019, klokken 00:34
Sitat fra: tomrh på fredag 22. mars 2019, klokken 17:30
Sitat fra: tomrh på lørdag 19. mai 2018, klokken 22:03
Et par tyskere prøvekjører 40 kWh varebilversjonen. Et par ting jeg stusser litt på, de sier at 0-100 går på 8 sekunder (3:48), samt at den beviselig går i 135 km/t (5:22). I prislista jeg lastet ned så står det 0-100 på 14 sek samt 123 km/t toppfart. Kan det være forskjell på norske og tyske modeller?
Jeg har fått den opp i 133 km/t på speedometeret. Det er vel endel feilvisning slik at 123 km/t nok er riktig. 0-100 skal jeg teste når piggdekka er tatt av..
133, ikke sett slike fartgrenser her omkring. :police:
Tittel: Sv: E-nv200 med 40 kwh
Skrevet av: tomrhlørdag 23. mars 2019, klokken 08:37
Langt å reise til Tyskland..  :-X