Elbilforum.no
Bilmerker => Tidlige elbiler: Think => Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) => Emne startet av: moderator 2 på fredag 11. august 2017, klokken 11:06
På forumet har vi kjørt en relativt hard linje på at annonser kun er tillat under annonsedelen :police:
For å prøve å holde så mange som mulig av de tidlige elbilene på veien, innfører vi nå en regel om at det er tipp-topp å annonsere deler her inne, til hver enkelt av de tidlige elbilene. Dette gjelder dog kun deler relatert til disse bilene :)
Lars
Forum admin
Har stort sett alt av deler, inkludert hele kjøretøy for salgs.
Bl.a flere hundre batteriblokker. ;) Greit å vite siden Vegvesenet kom med forbud mot å oppgradere til nye og bedre batteri omtrent samtidig som flere av disse flotte bilene kunne trenge nye og oppgraderte batteri. :o
Har også deler, bare å si ifra
Kan også bistå med godkjent llithium oppgradering, det har jeg sagt i lang tid.
Men ingen ønsker denne tjenesten som er fult mulig å gjennomføre og selvsagt ikke ulovlig.
OneMore!
Dette var en god ide. Kjøp og salg har jo de siste årene blitt fyllt opp av gummimatter til Leaf og lignende
Eg vil selge hele bil i daglig bruk, med mange reservedeler og nikometer :)
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=117446446&fks=117446446
Flott bil.
Selges den som fungerende bil med 2 års reklamasjonsrett, eller som fungerende delebil der du slipper erstattningskrav når ny eier får problemer om 2-4 måneder?
Sjekk denne annonsen om du lurer på hva jeg mener:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=116086864&fks=116086864
Hjelper det hvis eg skrive vel fungerende reparasjonsobjekt?
Det burde fungere det også.
Dessverre er det folk som tror en 18 år gammel bil er noe annet enn en hobby, så best å sikre seg mot reklamasjoner best mulig.
Det aller vanligste handelen med Think classic er følgende:
Bileier vet noe er gale siden rekkevidden har sunket, og velger å selge med 40 km rekkevidde.
Kunde vet ikke at dette betyr at batteriet er i rask degenerasjon og satser på at en rimelig bil med 40 km rekkevidde er greit nok til hans bruk.
Etter 2-4 måneder er batteriet helt ødelagt og alle blir tapere.
Ikke minst bilen som kunne vært reddet i stedet for salg, og som nå gjerne havner hos huggeren.
Ja, eg er klart over det. Heldigvis min batteri er i orden men eg veit hvor lite skal til til å drepe denne bilen. De bilene dør oftest når de blir kjøpt av en feil person, som kjører med gas i bunn og helst helt tomt. Så eg er redd til å selge den til feil person.
Ingen av disse vridningene holder juridisk.
Oppgi kjente feil og mangler, så er det er god begynnelse.
OneMore