Sitat fra: Bombus på torsdag 03. august 2017, klokken 09:36
Alternativene i denne avstemningen er vel bare gjetninger? Startpriser og leveringsdatoer er ikke gjort kjent enda..
Sitat fra: snoemann på torsdag 03. august 2017, klokken 23:45
Det mangler et "vet ikke enda" valg :)
Sitat fra: nr1rayner på fredag 04. august 2017, klokken 03:58
Jippiii, jeg fikk lagt inn første "vet ikke" :D
Sitat fra: Troald på torsdag 03. august 2017, klokken 07:39
Jeg er avventende og bestemmer meg i september eller når vi vet alt om bilen.
...
Min fremtidige bil skal maks koste 350k og kjøre 50 mil med maks halvtimes ladepause og ha 4 mennesker med bagasje ombord. ...
Sitat fra: Finnøy på lørdag 05. august 2017, klokken 10:15Sitat fra: Troald på torsdag 03. august 2017, klokken 07:39
Jeg er avventende og bestemmer meg i september eller når vi vet alt om bilen.
...
Min fremtidige bil skal maks koste 350k og kjøre 50 mil med maks halvtimes ladepause og ha 4 mennesker med bagasje ombord. ...
50 mil reell rekkevidde blir en vanskelig match ved disse kriteriene, per i dag er det bare TMS 100 som har denne rekkevidden. Nye Leaf med 60kWh lander mer sannsynlig på en WLTP/EPA rekkevidde ca rundt Bolt/AmeperaE, dvs ca 38-40mil.
Sitat fra: Troald på torsdag 03. august 2017, klokken 07:39
Min fremtidige bil skal maks koste 350k og kjøre 50 mil med maks halvtimes ladepause og ha 4 mennesker med bagasje ombord. ...
Sitat fra: bob-bob på mandag 07. august 2017, klokken 13:22
Bytter ikke ut min 30kWh om det er bare 40kWh i den nye. Forskjellen er ikke stor nok.... 8)
Sitat fra: tiger`n på tirsdag 08. august 2017, klokken 11:43
350 km reell med 40 kwh?
Bolt får 383 km EPA med 60 netto, bare for å ha nevnt det...
Må isåfall være 40 netto og med veldig lav fart på sommertid, forbruk ca 120 wh/km da.
Sitat fra: snoemann på tirsdag 08. august 2017, klokken 14:06
Ioniq har EPA rekkevidde på 200, med 28,5kwh batteri altså et forbruk på : 1,4kw/10km
Ampera-e har EPA rekkevidde på 383 med 60kwh (?) batteri, dette gir et forbruk på : 1,56kw/10km
For at nye Nissan Leaf skal få en EPA rekkevidde på 350 med 38,5 (40) kwh må den da ha et forbruk på : 1,11kw/10km
Dette høres altfor optimistisk ut for meg. Det som er viktig når man sammenlikner biler er jo iallefall at man sammenlikner på samme vilkår, altså bruker samme beregningsmetoder.
La oss si at Nissan Leaf får 38,5kwh utnyttbart og får effektiviteten til Ioniq -> 1,4kwh/10km (EPA), så vil den kunne kjøre 275km i henhold til EPA standarden.