Elbilforum.no

Bilmerker => Toyota / Lexus => Emne startet av: MrBacardi på mandag 07. november 2016, klokken 19:22

Tittel: Toyota snur omsider! Planlegger masseproduksjon av elbiler i 2020
Skrevet av: MrBacardimandag 07. november 2016, klokken 19:22
http://www.autoblog.com/2016/11/07/toyota-electric-vehicle-mass-production-2020/

Snakkes om 300 km rekkevidde, men det er ikke imponerende i 2020.
Tittel: Sv: Toyota snur omsider! Planlegger masseproduksjon av elbiler i 2020
Skrevet av: TrondT1mandag 06. desember 2021, klokken 12:43
Toyota sier: "Toyota jumping into electric vehicle mass production by 2020"

NÅ (2021):  Toyota skal satse på elbiler, med mål 2030-2035!!

HVA ER DET MED DETTE SELSKAPET ???
Tittel: Sv: Toyota snur omsider! Planlegger masseproduksjon av elbiler i 2020
Skrevet av: Trekkoppbilmandag 14. februar 2022, klokken 17:20
Dagens batteriteknologi er ikke skalerbar, holdbar eller nok bærekraftig til å passe inn i massemarkedet hvor Toyota opererer.
Derfor er jeg glad vi har Toyota som forsker på skalerbareløsninger som kan nåes med holdbare batterier.

Dagens elbiler har ofte batterier med sjeldne materialer, kort levetid og produsentene løper stor risiko da man må stadig utvikle nye versjoner av batteriene, uten at man kjenner til om de varer ut garantitida, og om man må kalle batterene tilbake av sikkerhetshensyn.

I forrige dekade klarte bilbransjen å produsere elektriske biler til en 1 promille av verdens befolkning, og ca 70% av disse bilene var reine batteribiler. Kina drar opp statistikken med sine høye tall, men der skal det ha vært produsert mange elbiler som ikke er på veiene, og som bare flyttes mellom parkeringsplasser.

I varme områder som det sørlige California, varer ikke bateriene så lenge, og de må gjerne byttes etter eller i leasingperioden,  eller man har kjøling på batteriene, og det kan kreve mye energi.
Tittel: Sv: Toyota snur omsider! Planlegger masseproduksjon av elbiler i 2020
Skrevet av: turfsurfmandag 14. februar 2022, klokken 17:42
Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 14. februar 2022, klokken 17:20
Dagens batteriteknologi er ikke skalerbar, holdbar eller nok bærekraftig til å passe inn i massemarkedet hvor Toyota opererer.
Derfor er jeg glad vi har Toyota som forsker på skalerbareløsninger som kan nåes med holdbare batterier.

Dagens elbiler har ofte batterier med sjeldne materialer, kort levetid og produsentene løper stor risiko da man må stadig utvikle nye versjoner av batteriene, uten at man kjenner til om de varer ut garantitida, og om man må kalle batterene tilbake av sikkerhetshensyn.

I forrige dekade klarte bilbransjen å produsere elektriske biler til en 1 promille av verdens befolkning, og ca 70% av disse bilene var reine batteribiler. Kina drar opp statistikken med sine høye tall, men der skal det ha vært produsert mange elbiler som ikke er på veiene, og som bare flyttes mellom parkeringsplasser.

Regner med du har masse dokumentasjon som bekrefter det du skriver her? Tvert om viser erfaring fra de siste ti år at batterier har levd mye lengre enn forventet.

Mengden batterier blir jo styrt av tilbud/etterspørsel. Å snu en hel megaindustri er ikke noe som gjøres på ett blunk.