Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: terhalbo på tirsdag 19. april 2016, klokken 19:59

Tittel: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: terhalbotirsdag 19. april 2016, klokken 19:59
Det er nesten så vi må håpe at tv2 hjelper deg aldri kommer til å måle kundeservice mellom ulike bilmerker, da tror jeg desverre Tesla vil slite. Når jeg etter mange forsøk og lagt igjen meldinger uten å få noe tilbakemelding endelig får svar så, hvorfor skal det være nødvendig å måtte stottre fram problemet jeg har med bilen til en engelsk talende mann. Ordforådet på bilterminologi da særlig på engelsk er desverre rimelig fraværende hos meg. Det skulle jo være mulig å ansette noen som kan snakke norsk... Får så beskjed om at jeg vil bli tilbake ringt fra mitt lokale servicesenter, men når det går 3-4 uker uten at man hører noe blir jeg ikke imponert. Skal man ha service og kjører en del med bilen, for guds skyld ikke vent til neste service nærmer seg, da ventetiden kan virke noe lang(6mnd+), og de fleste av oss legger bak oss noen kilometer på den tiden. Har hatt en del bilmerker tidligere, men tror alltid jeg har fått svar når jeg prøver å komme i kontakt med dem, så her har Tesla en del å ta igjen.
Det var dagens hjertesukk, mens jeg fortsatt kjører rundt i min Tesla som bråker som et grusværk fra forstillingen å håper det kommer en telefon fra mitt lokale servicesenter☺
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixtirsdag 19. april 2016, klokken 22:19
Send mail - det virker alltid raskt.

Ringe kan lett gå i mellom to stoler.

Om mulig virker personlig oppmøte alltid også veldig kjapt.


Jeg har for øvrig bilen på service i dag, med noe smårusk de skulle se på i samme slengen - og på slutten av dagen ble jeg oppring og gitt status på som hadde blitt gjort hittil, og hva de skulle gjøre i morgen. Aldri opplevd slik personlig service noen steder før.

Så poenget er at de sliter ikke like mye på alle punkter.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: petersvtirsdag 19. april 2016, klokken 22:39
Dessverre er TM elendige på ettersalgkommunikasjon. Det har de vært fra dag 1 og det ser ikke ut som om det har blitt noe bedre. Heldigvis er bilen såpass bra at man holder ut. Det er forståelig at det er mye å takle, men uforståelig at de enda ikke har klart å stable et skikkelig system for kundebehandling på bena etter så mange år.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: fonbergtirsdag 19. april 2016, klokken 23:30
Sitat fra: petersv på tirsdag 19. april 2016, klokken 22:39
Dessverre er TM elendige på ettersalgkommunikasjon. Det har de vært fra dag 1 og det ser ikke ut som om det har blitt noe bedre. Heldigvis er bilen såpass bra at man holder ut. Det er forståelig at det er mye å takle, men uforståelig at de enda ikke har klart å stable et skikkelig system for kundebehandling på bena etter så mange år.

Jeg vil ikke si elendig, men svært variable. De fleste gangene har jeg fått strålende oppfølging, et par ganger har det vært under pari. Det er min erfaring i Trondheim.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: nietirsdag 19. april 2016, klokken 23:42
Personlig oppmøte er det beste.
Jeg ville aldri eid Tesla hvis jeg ikke bodde så nær et servicesenter at jeg bare kunne stikke innom.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: overlayonsdag 20. april 2016, klokken 00:50
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 19. april 2016, klokken 22:19
Send mail - det virker alltid raskt.



Vet nå ikke det, sendte en mail 31 mars, enda ikke hørt ett fnugg.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: boppusonsdag 20. april 2016, klokken 07:10
Jeg sendte også epost i mars en gang, intet svar ennå. Bare smårusk, men allikevel.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixonsdag 20. april 2016, klokken 07:18
Sitat fra: overlay på onsdag 20. april 2016, klokken 00:50
Vet nå ikke det, sendte en mail 31 mars, enda ikke hørt ett fnugg.

Send purring. Få gjerne epostadresse direkte til ditt servicesenter.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmanonsdag 20. april 2016, klokken 08:27
Det er nok ikke en hemmelighet at enkelte avdelinger i perioder ikke har evnet å hverken besvare alle mail eller telefoner. Stort arbeidspress, utfordrende å besette ledige stillinger med kvalifiserte folk, sykemeldinger og mange andre faktorer - alt dette kan bidra til at opplevelsen fra kundeperspektivet ikke blir god. Men det jobbes nok hardt for at slike tilstander ikke skal vedvare. Når det er sagt, jeg er forundret over at det fremdeles ikke er orden i sysakene etter snart fire år i Norge. Tesla har jo ikke solgt SÅ mange biler i landet, og samtlige er jo nesten nye...

Selv har jeg valgt å henvende meg til et senter som ser ut til å være langt mindre presset enn det jeg opprinnelig brukte. Det kan være noe å tenke på for mange; tiden det tar ekstra å reise dit sparer man inn og vel så det ved at ting blir bra på første forsøk og at man slipper å bruke tid på å prøve å få kontakt. Og så avlaster det jo avdelingene som opplever mer trøkk. Vinn-vinn. Nå skal det sies at det ikke nødvendigvis trenger å gå etter planen hvor det er akseptable ventetider heller, så litt tålmod er det nok lurt å ha på lur.

En ubesvart mail er best å følge opp med telefon btw. Spør om de har mottatt mailen.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: thoonsdag 20. april 2016, klokken 08:54
Servicesenteret i Kristiansand er vertfall top notch! Får svar på mail etter noen timer. Veldig fornøyd med de!
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: BMW850onsdag 20. april 2016, klokken 09:59
Har grei erfaring med denne. Teslamotors.com og "kontakt" nederst på siden.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: kjølholdtonsdag 20. april 2016, klokken 11:30
jeg bruker tesla bergen, og har kun gode erfaringer med de. Ja lang ventetid på service. Men bestiller i god tid. Og oppfølgingen underveis er upåklagelig
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixonsdag 20. april 2016, klokken 13:13
Sitat fra: kjølholdt på onsdag 20. april 2016, klokken 11:30
jeg bruker tesla bergen, og har kun gode erfaringer med de. Ja lang ventetid på service. Men bestiller i god tid. Og oppfølgingen underveis er upåklagelig

Stemmer, har bilen inne på service i dag, og det er flinke å gi tilbakemelding.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: xderiaonsdag 20. april 2016, klokken 13:32
OsloNorth_Service@teslamotors.com er helt tragisk. De svarer ikke selv etter mange purringer.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: overlayonsdag 20. april 2016, klokken 13:35
Sitat fra: xderia på onsdag 20. april 2016, klokken 13:32
OsloNorth_Service@teslamotors.com er helt tragisk. De svarer ikke selv etter mange purringer.

Da er jeg ikke alene med det service stedet...
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: xderiaonsdag 20. april 2016, klokken 14:34
Bedre i Drammen?
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Cookie Monsteronsdag 20. april 2016, klokken 14:43
Litt bedre i Drammen.

Men ingen er på høyde med Brumunddal. De virker som utrolig nok har ansatt folk som har jobbet innen bilservice før og erfarne bilmekanikere og ikke folk fra H&M osv samt den lokale polakken som maler, legger fliser og fikser bil.
Dette er nok en helt nytt konsept som ingen i bransjen har gjort før, så tar nok litt tid for denne revolusjonen når de andre.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: flapponsdag 20. april 2016, klokken 20:29
Jeg skal ha bilen på vanlig service i Oslo neste uke. Det ligger halvannen time kjøring unna der jeg bor. Jeg ble oppringt av verkstedet uka før servicen som en påminning om avtalen. Jeg ble forklart at servicesenteret hadde reservert "loaner". Jeg svarte at det har jeg ikke bruk for, jeg kommer ikke til å kjøre halvannen time hjem for så å komme tilbake mot slutten av dagen. Da forklarte kundebehandleren meg at jeg absolutt burde ta i mot "loaneren", fordi verkstedet ikke kunne love meg at jeg kom til å få tilbake bilen samme dag. Jeg måtte være beredt på å komme tilbake en annen dag å bytte "loaneren" mot egen bil. Kan verkstedet holde på slik ? er det ikke rimelig å forvente at en vanlig service gjøres ferdig samme dag som bilen leveres ?
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: RaBalderonsdag 20. april 2016, klokken 21:31
Sitat fra: flapp på onsdag 20. april 2016, klokken 20:29
Jeg skal ha bilen på vanlig service i Oslo neste uke. Det ligger halvannen time kjøring unna der jeg bor. Jeg ble oppringt av verkstedet uka før servicen som en påminning om avtalen. Jeg ble forklart at servicesenteret hadde reservert "loaner". Jeg svarte at det har jeg ikke bruk for, jeg kommer ikke til å kjøre halvannen time hjem for så å komme tilbake mot slutten av dagen. Da forklarte kundebehandleren meg at jeg absolutt burde ta i mot "loaneren", fordi verkstedet ikke kunne love meg at jeg kom til å få tilbake bilen samme dag. Jeg måtte være beredt på å komme tilbake en annen dag å bytte "loaneren" mot egen bil. Kan verkstedet holde på slik ? er det ikke rimelig å forvente at en vanlig service gjøres ferdig samme dag som bilen leveres ?
Det er akkurat dette som irriterer også meg.

Når jeg avtaler tid med dem om å levere bilen for å få gjennomført en service, så forventer jeg at dem har satt av tid til min bil. Jeg forventer at dem starter på min bil toppen et par timer etter at jeg har levert den. Og i utgangspunktet er forventningen at jeg får den tilbake på ettermiddagen ferdig.

Det er jo bare dumt å levere en bil til service for at verkstedet skal se på den i løpet av uka "dersom dem får tid". Da kan man likegodt ha bilen selv fremfor at den samler støv utenfor verkstedet i 2-3 dager eller uker.

Dem burde lage seg to køer.

At det er mye som haster bør ikke gå ut over forutsigbarheten til det som faktisk kan planlegges.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Sjøhyeneonsdag 20. april 2016, klokken 21:54
Har aldri opplevd at de starter på bilen før etter minimum 4-5 dager. De to siste gangene har det gått nøyaktig en uke før de har tatt i bilen. Må jo gå ekstremt mye penger til leiebil, helt unødvendig. Leiebil, bom og drivstoff har de nok kun til meg kastet et fem sifret beløp ut av vinduet pga elendig planlegging.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: pejonsdag 20. april 2016, klokken 22:03
Klag på facebook! Da får du både mail og telefon. Fikk senest idag mail fra service om at de hadde "registrert" at jeg hadde problemer med bilen. DA svarer de, men ikke når man ringer eller mailer direkte:) hehe, bare å gratulere med 1. plassen i ustabil service, som jeg velger å kalle det. Noen ganger alt for bra (f.eks bytte av seter pga slitt skinn) og andre ganger absolutt helt elendig.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Birgeronsdag 20. april 2016, klokken 22:57
Sitat fra: tho på onsdag 20. april 2016, klokken 08:54
Servicesenteret i Kristiansand er vertfall top notch! Får svar på mail etter noen timer. Veldig fornøyd med de!

Jeg kan underskrive på det også. Svært god service og god oppfølging så langt.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: fredagonsdag 20. april 2016, klokken 23:03
Eller: Jeg vet at verkstedet ofte ikke har tid til å begynne med bilen med det samme. Etter gjennomgang, spør jeg bare når de har tid til å faktisk begynne med bilen. Mandag i neste uke? OK, jeg bor 5 minutter fra verkstedet, da kommer jeg tilbake med bilen på mandag. Begge parter er happy.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: flapptorsdag 21. april 2016, klokken 07:02
det er kanskje der løsningen ligger ? Flytte litt nærmere et servicesenter .........
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: xderiatorsdag 21. april 2016, klokken 07:19
Hvor lang tid tar det å bytte to dørhåndtak? De i Oslo sier jeg må ha loaner bil. Noen som har fått det byttet mens de venter?
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmantorsdag 21. april 2016, klokken 08:21
Tipper de gjør det på en time pr håndtak eller deromkring. Men de vil vel gjerne ha bilen inne en hel dag slik at de kan koordinere det med andre aktiviteter.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: tkjoerlaugtorsdag 21. april 2016, klokken 09:12
Sitat fra: xderia på torsdag 21. april 2016, klokken 07:19
Hvor lang tid tar det å bytte to dørhåndtak? De i Oslo sier jeg må ha loaner bil. Noen som har fått det byttet mens de venter?

Jeg byttet ett dørhåndtak i forrige uke. På appen så jeg at den var innendørs på verkstedet i ca 3 timer for å bytte dørhåndtak, fjerne en løs gjenstand inne i en annen dør og vaske bilen. Om de jobbet aktivt på bilen hele tiden vet jeg ikke.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmantorsdag 21. april 2016, klokken 09:29
Normerte arbeidstider under, går vel an å lese seg fram til noe. Erfarne mekanikere bruker gjerne kortere tid.

Sitat1130 – DØRSKALL OG HENGSLER

Arbeid   Beskrivelse   Handling   FRT
11300004   Generell diagnose for dørskall og hengsler   Generell diagnose   1,0000
11301000   Dør – foran – venstre – justering   Test/juster   0,5000
11301002   Dør – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,4000
11301100   Dør – foran – høyre – justering   Test/juster   0,5000
11301102   Dør – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,4000
11301202   Hengsel – dør – foran – nedre – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,1500
11301302   Hengsel – dør – foran – øvre – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,1500
11301402   Hengsel – dør – foran – nedre – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11301502   Hengsel – dør – foran – øvre – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11301602   Hengsler – dør – foran – par   Fjerne og gjenmontere   0,2500
11302000   Dør – bak – venstre – justering   Test/juster   0,5000
11302002   Dør – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,4000
11302100   Dør – bak – høyre – justering   Test/juster   0,5000
11302102   Dør – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,4000
11302202   Hengsel – dør – bak – nedre – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11302302   Hengsel – dør – bak – øvre – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11302402   Hengsel – dør – bak – nedre – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11302502   Hengsel – dør – bak – nedre – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11302602   Hengsler – dør – bak – par   Fjerne og gjenmontere   0,1000
Sitat1135 – DØRLÅSER OG HENDLER

Arbeid   Beskrivelse   Handling   FRT
11350004   Generell diagnose for dørlåser og hendler   Generell diagnose   1,0000
11351002   Lås – dør – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,2500
11351102   Lås – dør – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,2500
11351502   Lås – dør – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,5000
11351602   Lås – dør – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,5000
11352002   Hendel – dør – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11352102   Hendel – dør – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11352502   Hendel – dør – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
11353602   Hendel – dør – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,1000
Sitat
1140 – INNVENDIGE DØRHÅNDTAK

Arbeid   Beskrivelse   Handling   FRT
11400004   Generell diagnose for innvendige dørhåndtak   Generell diagnose   1,0000
11401002   Håndtak – innvendig utløser – dør – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,2500
11401102   Håndtak – innvendig utløser – dør – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,2500
11401202   Håndtak – innvendig utløser – dør – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,3000
11401302   Håndtak – innvendig utløser – dør – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,3000
11402002   Kabel – innvendig utløser – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,2500
11402102   Kabel – innvendig utløser – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,2500
Sitat1145 – UTVENDIGE DØRHÅNDTAK

Arbeid   Beskrivelse   Handling   FRT
11450004   Generell diagnose for utvendige dørhåndtak   Generell diagnose   1,0000
11450100   Håndtak – utvendig utløser – dør – justering   Test/juster   0,8000
11451002   Håndtak – utvendig utløser – dør – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,9000
11451102   Håndtak – utvendig utløser – dør – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,9000
11451503   Håndtak – fordør – utvendig utløser – demonter og monter igjen   Modul tilbakestilt/oppgradert   1,7000
11452002   Håndtak – utvendig utløser – dør – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,7500
11452102   Håndtak – utvendig utløser – dør – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,7500
11452503   Håndtak – bakdør – utvendig utløser – demonter og monter   Modul tilbakestilt/oppgradert   1,5500
11453002   Gripehåndtak – dør – utvendig håndtak – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,0500
11453102   Gripehåndtak – dør – utvendig håndtak – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,0500
11453202   Gripehåndtak – dør – utvendig håndtak – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,8500
11453302   Gripehåndtak – dør – utvendig håndtak – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,8500
11454002   Bakplate – dør – utvendig håndtak – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,0000
11454102   Bakplate – dør – utvendig håndtak – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,0000
11454202   Bakplate – dør – utvendig håndtak – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,8500
11454302   Bakplate – dør – utvendig håndtak – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,8500
11454502   LED – dør – utvendig håndtak – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,0000
11454602   LED – dør – utvendig håndtak – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,0000
11454702   LED – dør – utvendig håndtak – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,8000
11454802   LED – dør – utvendig håndtak – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,8500
11455002   Motor – dør – utvendig håndtak – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,1000
11455102   Motor – dør – utvendig håndtak – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,1000
11455202   Motor – dør – utvendig håndtak – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,9500
11455302   Motor – dør – utvendig håndtak – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,9500
11455502   Trykt kretskort – dør – utvendig håndtak – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,6000
11455602   Trykt kretskort – dør – utvendig håndtak – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,6000
11455702   Trykt kretskort – dør – utvendig håndtak – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,4000
11455802   Trykt kretskort – dør – utvendig håndtak – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,4500
11456002   Trykksensor – dør – utvendig håndtak – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,0500
11456102   Trykksensor – dør – utvendig håndtak – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,0500
11456202   Trykksensor – dør – utvendig håndtak – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,9000
11456302   Trykksensor – dør – utvendig håndtak – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,9000
11456502   Posisjonssensor – dør – utvendig håndtak – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,0000
11456602   Posisjonssensor – dør – utvendig håndtak – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,0000
11456702   Posisjonssensor – dør – utvendig håndtak – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   0,9000
11456802   Posisjonssensor – dør – utvendig håndtak – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   0,9000
11457002   Gaffel- og reguleringsarm – dør – utvendig håndtak – foran – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,5000
11457102   Gaffel- og reguleringsarm – dør – utvendig håndtak – foran – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,5000
11457202   Gaffel- og reguleringsarm – dør – utvendig håndtak – bak – venstre   Fjerne og gjenmontere   1,3000
11457302   Gaffel- og reguleringsarm – dør – utvendig håndtak – bak – høyre   Fjerne og gjenmontere   1,3000
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Cookie Monstertorsdag 21. april 2016, klokken 23:56
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156842703275287&id=254533640286

Virker som Elon Musk ble helt satt ut av spørsmålet om å starte produksjon av Tesla i Norge  :P Sier at det har vært vanskelig å ansette folk i Norge for salg og service. Tro om det er et ledelses problem i Norge eller er lønningene til Tesla så lave at det er umulig å få tak i dyktige folk?

Virker jo som det er veldig mange øst europeere osv som jobber på verkstedene til Tesla rundt om som ikke snakker Norsk en gang.
Ikke nødvendigvis et problem, men virker ikke som de gjør noe bra jobb heller.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: NilsGmandag 25. april 2016, klokken 08:52
Manglende/fraværende kundeservice???? Hva i all verden???
Jeg leverte som avtalt vår bil på service torsdag 14. april i Drammen. Var der ca 0810. De beklaget at de ikke kunne starte på bilen med en gang da det var noen biler fra dagen før de ikke var ferdige med. Helt greit for meg så lenge jeg hadde lånebil. Spurte om jeg like godt skulle basere meg på henting over helgen, neida, de regnet med på bli ferdige dagen etter!
Dette var 60k-service, så litt jobbing var det jo. Sjekket appen 2-3 timer etterpå, da var de i gang! Litt ut på dagen ringte de meg for å følge opp. Hadde meldt inn et trøblete håndtak på høyre side bak, de fant ikke feil men skulle fortsette feilsøk på det. De forklarte at de kunne ikke skifte på garanti med mindre de faktisk fant feil, helt ok for meg det! Trolig var det blitt "rebootet" på oppdatering dagen før servicen?
Meldte også inn en lyd som kom fra bak i bilen, hadde hørt den etter at jeg skiftet til sommerdekk tirsdagen og kjøring for resetting av dekksensorer (Kjører vanligvis med musikk på , men ikke den kvelden...)

Snakket med de på telefonen fredagen og for å forsikre meg om at de ble ferdige og at fruen kunne kjøre til de direkte fra jobb. De mente de skulle bli ferdige den dagen. Ca 30 minutter etter stengetid ble bilen utlevert nyvasket til en fornøyd kone, for da slapp hun å kjøre Audi noe mere. I følge henne helt j@vlig å kjøre og helt j@vlige seter med smerter i hofte som resultat etter få minutter.

Hva hadde de gjort med bilen ut over service? Jo de fant tydeligvis feil på håndtaket, for det var skiftet. I tillegg hadde de funnet en "buzzing sound" og skiftet DU.... så da er ikke Tessie "feilfri" lenger, men har enda ikke opplevd feil som har skapt nevneverdig trøbbel, eller som har gått ut over vår bruk av bilen de første 74k!

Har aldri opplevd annet enn god service fra Drammen. Har jeg opplevd at ting kan ta litt tid hos Drammen på service? Ja selvfølgelig, men det er jeg klar over når jeg leverer, så da gjør ikke det meg så mye! Jeg sier og til de at så lenge jeg har lånebil så er det ingen bråhast! Bor ca en time unna. Når de i tillegg etter mine opplevelser er flinke til å følge opp under veis så er jeg godt fornøyd!
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Teslanewbiemandag 25. april 2016, klokken 19:01
Ser å være et globalt problem :

From highway showpiece to driveway ornament.

Venture capitalist Byron Deeter was one of the first owners of the Tesla Model X, an all-electric crossover SUV that Tesla Motors  TSLA -0.04%  began delivering last fall. But today he drove his 2011 Jeep Rubicon to work, following a series of software glitches that have reduced his Tesla to little more than an expensive driveway ornament.

There does not appear to be any roadside assistance option on the car's computer, so Deeter sent emails to three different customer service addresses listed on Tesla's website. The first email was sent after yesterday's troubles and, as of 12 hours later, he still had not received a reply. So he followed up with a phone call, but was told that Tesla is booked up for service issues through the third week in May.

http://fortune.com/2016/04/20/why-this-tesla-model-x-owner-can-no-longer-use-his-car/
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: terhalbomandag 25. april 2016, klokken 21:30
Betviler vel ikke teslas kundeservice når de først har påbegynnt servicen, det er vel heller det at de ikke ringer tilbake når man har problemer å da ønsker å kontakte dem. Er vel snart 1 måned siden jeg ringte 1. gang for å få vurdert en ulyd i forstilling. Har i ettertid ringt 3-4 ganger å hver gang snakket med en utenlansk person som lover at de skal ringe tilbake omgående. Når dette ikke skjer gang etter gang synes jeg det hele minner om en luguber utenlansk internettbutikk. Det er derfor denne delen av teslabåndet som absolutt før forbedres  for å sikre fornøyde kunder. Det skal ikke være nødvendig å ringe flere ganger, sende mail, eller kontakt på facebook for å få ordnet servicetime.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Joachim@sancon.nomandag 25. april 2016, klokken 21:57
Bestilte service i forrige uke på Mail til tesla på Lade, og fikk beskjed i dag om time 31 AUG. Ikke så gærnt i forhold til andre sine opplevelser her inne.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: xderiamandag 25. april 2016, klokken 22:01
Sitat fra: terhalbo på mandag 25. april 2016, klokken 21:30
Betviler vel ikke teslas kundeservice når de først har påbegynnt servicen, det er vel heller det at de ikke ringer tilbake når man har problemer å da ønsker å kontakte dem. Er vel snart 1 måned siden jeg ringte 1. gang for å få vurdert en ulyd i forstilling. Har i ettertid ringt 3-4 ganger å hver gang snakket med en utenlansk person som lover at de skal ringe tilbake omgående. Når dette ikke skjer gang etter gang synes jeg det hele minner om en luguber utenlansk internettbutikk. Det er derfor denne delen av teslabåndet som absolutt før forbedres  for å sikre fornøyde kunder. Det skal ikke være nødvendig å ringe flere ganger, sende mail, eller kontakt på facebook for å få ordnet servicetime.

Snakker du om Oslo North servicesenter?

Jeg skulle hatt service der snart men avbestilte i dag da de ikke svarer på mail selvom jeg sender kopi til 3-4 av de. Ingen svarer selv etter flere purringer.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: terhalbomandag 25. april 2016, klokken 22:05
Nei, om du får en tilbakemelding er det innenfor, selv om det kan være ventetid på å få det ordnet☺ Mulig det er svikt i et ledd mellom kundebehandlerne i utlandet og de norske servicesentrene som svikter. Får bare håpe noen høye herrer i systemet leser på dette forumet og tar kritikken til følge.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmanmandag 25. april 2016, klokken 22:18
Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 25. april 2016, klokken 21:57
Bestilte service i forrige uke på Mail til tesla på Lade, og fikk beskjed i dag om time 31 AUG. Ikke så gærnt i forhold til andre sine opplevelser her inne.
Da har de kortet inn køen med 2-3 uker siden i fjor høst.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredetirsdag 26. april 2016, klokken 11:37
Leverte bilen til service hos Tesla i Trondheim i går for fire dagers 40k-service/garantireparasjoner.
Bestillte denne servicen helt tilbake i november og fikk time først i går klokka 07:30. De måtte ha bilen helt fra morgenen av for å få gjort unna alt.

Så jeg brøyt meg opp av senga klokka 03:30 i går for å være fremme ved åpningstid, bilen ble parkert og levert.
Nå er det altså dagen etter og klokka nærmer seg 12, ser for meg ikke ut til at bilen har vært flyttet en meter..  >:(
Liker ikke å stå opp klokka 03:30 jeg...

Gikk også gjennom arbeidsordrene med kundemottaker.
Skal blant annet bytte braketter på sidespeil til en type som ikke korroderer. Dette skulle egentlig gjøres på 20k-servicen. Jeg ble den gangen spurt om jeg ville oppgradere til elektrisk innfellbare speil, men takket nei til det. Da jeg hentet bilen opplyste de om at jobben ikke var gjort pga. delemangel og de hadde bestillt opp deler og ville ta det neste gang bilen var inne.
Da jeg bestillte service i november i fjor hadde denne jobben gått i glemmeboken i systemen deres og de lurte nok en gang på om jeg ville ha innfellbare speil (takket nok en gang nei) og at de ville bestille deler til timen i april.
Jaja.. Fikk i går igjen spørsmål om jeg vil ha innfellbare speil...  Tredje gangen nå, får bare gå ut i fra at de ikke har fått bestillt deler da..  ::)

Fikk så utdelt en lånebil. Forholdsvis ny Passat uten motor, men greit nok.
Det som imidlertid ikke er greit er at bilen så ut som en dass.. Nedsyltet av møkk utvendig og innvendig var det unger som hadde klatret over hele innredningen og gulvet var fullt av godt brukte porsjonsposer av snus. Og dette var etter at de tok en ekstra runde med støvsugeren før jeg fikk bilen.

Så i dag, men Tesla ikke har gjort noe med bilen min, har jeg brukt et par timer på å vaske Passat..

Joda.. Jeg skulle sikkert ha klaget og tatt det opp med Tesla der og da, men som kronisk konfliktsky er det enklest å klage på nett.  ;)
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Hyperstresstirsdag 26. april 2016, klokken 12:40
Har min inne for årlig service på Grorud (hvor oppfølging og svaring på mail for såvidt har vært bra). Etter to uker fikk jeg melding om at de hadde ingen tidsestimat for når bilen var ferdig, pga stort press og delemangel. Nå har det gått 4 uker. Sist jeg hadde bilen inne (i Bergen) pga ladeproblem så tok det 6 uker. Kan ikke være særlig lønnsomt, så får håpe de får orden på sakene snart. Håper de vil bruke forhandlere når M3 kommer, hvis ikke går det dårlig tror jeg. Med så mange biler på veien så må de ha en sjappe i alle byer.

Får jo ikke veldig lyst til å bestille ny servicetime i desember når ting tar så fryktelig lang tid.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredetorsdag 28. april 2016, klokken 09:52
Sitat fra: Brede på tirsdag 26. april 2016, klokken 11:37

Så jeg brøyt meg opp av senga klokka 03:30 i går for å være fremme ved åpningstid, bilen ble parkert og levert.
Nå er det altså dagen etter og klokka nærmer seg 12, ser for meg ikke ut til at bilen har vært flyttet en meter..  >:(
Liker ikke å stå opp klokka 03:30 jeg...


Dag 4, bilen har fortsatt ikke flyttet seg en meter.  ::) Må snart fylle diesel på leiebilen..  :-\
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: RaBaldertorsdag 28. april 2016, klokken 10:10
Verkstedene til Tesla begynner å minne om slike brød-køer man har sett på film fra krigens dager.

Man måtte stå i kø i en halv dag for å få lov til å kjøpe et halvt brød.


Tilsvarende med Tesla, bilen må stå utenfor hos Tesla minst en arbeidsdag (eller en uke/måned, velg selv) før dem i det hele tatt  begynner på bilen.

Det er akkurat like meningsløst som å stå et døgn i kø for å få lov til å kjøpe en vare.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Maotorsdag 28. april 2016, klokken 16:13
Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 25. april 2016, klokken 21:57
Bestilte service i forrige uke på Mail til tesla på Lade, og fikk beskjed i dag om time 31 AUG. Ikke så gærnt i forhold til andre sine opplevelser her inne.

Wow, fikk du respons på mail? Det må jeg si er en meget stor fremgang.
Og ventetiden har de tydeligvis også kuttet ned en del (jeg bestilte time til service for 2 mnd siden ved personlig oppmøte, og har time i midten av august). De snakket om å prøve ut en 2-skiftsordning på Lade, så godt mulig det er den som begynner å gi effekt. Håper den positive utviklingen fortsetter  :D
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: hstadtorsdag 28. april 2016, klokken 17:03
4 mnd ventetid på service??? Og piss elendig kundebehandling. Der forsvant mine planer om å kjøpe Tesla ihvertfall!!
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Leihatorsdag 28. april 2016, klokken 17:33
Sitat fra: Brede på torsdag 28. april 2016, klokken 09:52
Sitat fra: Brede på tirsdag 26. april 2016, klokken 11:37

Så jeg brøyt meg opp av senga klokka 03:30 i går for å være fremme ved åpningstid, bilen ble parkert og levert.
Nå er det altså dagen etter og klokka nærmer seg 12, ser for meg ikke ut til at bilen har vært flyttet en meter..  >:(
Liker ikke å stå opp klokka 03:30 jeg...




Dag 4, bilen har fortsatt ikke flyttet seg en meter.  ::) Må snart fylle diesel på leiebilen..  :-\

Min sto fra Tirsdag kl 08.00 til fredag kl 09.00 så tok den den inn og tok 40k service + at jeg hadde meldt en del feil de skulle rette- Bremser, dugg i lykter, ut datert navi og ladeluke som ikke åpnes av UMC.

De tok service, byttet bremseklosser, fucket opp innerskjermene så de skraper borti dekkene ved stort rattutslag, gikk forbi bilen med en avslått høytrykkspyler (og kalte det utvendig vask). Resten ble ikke gjort noe med og jeg ble fortalt at de ikke kom til å gjøre noe med det på en laaaang stund heller.

Jeg spurte om jeg skulle bestille 60k service med det samme jeg var der- ja da får du tatt den i sept sa de..

Elsker bilen og kunne ikke tenkt meg å kjøre noe annet, men service må bli bedre veldig kjapt.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: fredagtorsdag 28. april 2016, klokken 17:42
Sitat fra: Joachim@sancon.no på mandag 25. april 2016, klokken 21:57
Bestilte service i forrige uke på Mail til tesla på Lade, og fikk beskjed i dag om time 31 AUG. Ikke så gærnt i forhold til andre sine opplevelser her inne.

Noen burde sette opp en webside med info om hvor lang ventetid det nå er på service hos de forskjellige Tesla servicesenterne i Norge.

Jeg tør ikke anbefale venner å kjøpe Tesla uten å si fra om laaaang ventetid på service. Det er ganske vesentlig forbrukerinformasjon som egentlig fortjener å bli lett offentlig tilgjengelig.

Hvordan skal det gå når Model 3 kommer? Er Teslas systemer forberedt på stort antall solgte biler i massemarkedet? Erfaringene fra Norge - der Tesla har vært i massemarkedet i et par år - lover ikke bra.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixfredag 29. april 2016, klokken 09:15
Min kom i gang innen en time etter jeg leverte den.

Er på service bestilt i god tid i forveien.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredefredag 29. april 2016, klokken 09:34
På slutten av dag 4 har de iallefall kjørt bilen inn på verkstedet ser jeg  ;D
Nå får ikke appen kontakt lengre så da er det vel bare å glemme bilen til langt uti neste uke..
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: SunSeekerfredag 29. april 2016, klokken 09:46
Nå vet ikke jeg hva de skal gjøre på bilen din, men vær klar over at om DE skrur av "mobile access" ,så er det en oppsigelsesgrunn på mekanikker i henhold til Tesla's regler. Det er din eiendom, og kun DU skal bestemme om den skrus av.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Øyvind.hfredag 29. april 2016, klokken 09:54
What? Høres merkelig ut.
Hva med setet? Kan de justere det så det er fysisk mulig for dem å kjøre bil levert inn av en knøttliten dame?
Synes det er helt greit at de skrur av. Folk har gjort mye kjipt med appen, så det måtte bli slik.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmanfredag 29. april 2016, klokken 10:02
Har opplevd at remote er blitt slått av ved en eneste anledning, og det var i starten på en prøvekjøring. Da synes jeg det må være lov. Men ellers er det veldig greit at det står på. For eksempel så jeg for ikke lenge siden at de superladet bilen opp til 90% på fredag ettermiddag like før de tok helg. Da skulle bilen stå i over halvannen uke. Det er jo helt meningsløst lang tid på høy soc, og jeg benyttet anledningen til å svi av noe med klimaanlegget.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredefredag 29. april 2016, klokken 10:03
Sitat fra: SunSeeker på fredag 29. april 2016, klokken 09:46
Nå vet ikke jeg hva de skal gjøre på bilen din, men vær klar over at om DE skrur av "mobile access" ,så er det en oppsigelsesgrunn på mekanikker i henhold til Tesla's regler. Det er din eiendom, og kun DU skal bestemme om den skrus av.

De skal blant annet ned med batteri for å oppgradere kontaktor, så det er vel en viss mulighet for at bilen er "død" i forbindelse med dette?
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: krlfredag 29. april 2016, klokken 10:22
Sitat fra: SunSeeker på fredag 29. april 2016, klokken 09:46
Nå vet ikke jeg hva de skal gjøre på bilen din, men vær klar over at om DE skrur av "mobile access" ,så er det en oppsigelsesgrunn på mekanikker i henhold til Tesla's regler. Det er din eiendom, og kun DU skal bestemme om den skrus av.
Dette høres fornuftig ut, men er du sikker på at det stemmer? Det er svært irriterende når de skrur av fjerntilgang, i og med at man ikke kan planlegge neste kjøretur. Eller passe på å minne dem på å sette bilen på lading dersom den har vært helt tappet ut. Noe som er viktig før eventuell langtur rett etter service.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixfredag 29. april 2016, klokken 11:47
I Bergen ble jeg opplyst om at dasjkamera ble slått av og mobile access likeså, når de skulle jobbe på bilen. Det var for at de ansatte ikke skulle bli overvåket på jobb.

Helt ok for meg. Dette er basic i et hvert personvern.


Til gjengjeld er de veldig flinke med å oppdatere meg på hva som skjer - fremdrift og fremover, nesten daglig.

Dette er i forbindelse med ordinær service samt noen smårep på garanti.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: overlayfredag 29. april 2016, klokken 12:03
De skrudde av remote access sist jeg var inne også.
Ble veldig fornøyd da jeg satt meg inn i bilen etter tre uker og så at det var veldig lite strøm. Da måtte jeg vente på lading, så ble en veldig lang ventetid da de allerede hadde brukt over en time på å finne bilnøkkelen min...
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: rsombyfredag 29. april 2016, klokken 21:22
Vent hvertfall til de har prøvd å ringe deg et par ganger. Du kan jo si du jobber i nordsjøen og er tilbake om 2 uker... eller er det urimelig? 
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmanfredag 29. april 2016, klokken 22:04
Sitat fra: rsomby på fredag 29. april 2016, klokken 21:22
om 2 uker
Hehe, liker ikke urent trav men det ville vært litt komisk om de to Tesla- ukene kom fykende tilbake som en bomerang  ;D
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: arvsøndag 01. mai 2016, klokken 08:10
Jeg har meget god erfaring med Tesla nord, svarer på e-post etter noen timer.
Arv
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: LASOLsøndag 01. mai 2016, klokken 10:17
Sitat fra: arv på søndag 01. mai 2016, klokken 08:10
Jeg har meget god erfaring med Tesla nord, svarer på e-post etter noen timer.
Arv

Da er du heldig. Har sendt noen enkle spørsmål til de tre ganger nå uten svar..
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: xderiamandag 02. mai 2016, klokken 19:02
Jeg avbestilte min time i dag da de ikke svarte på mail med flere purringer til Oslo Nord, også med kopi til flere av de som jobber der. Ingen svar. Men så ringer de på fredag og sier at jeg har time på i dag, mandag. Jeg sier jeg har sendt så mange mail og at dere ikke svarer slik at jeg har avbestilt min time. Det skjønte hun ikke noe av. Har vært der i dag og ventet på stedet mens de byttet dørhåndtak, tok 1,45 timer, men det er helt greit. De virket hyggelig og profesjonelle. Så hva som er greia med deres mailsystem skjønner jeg ikke. Og hvorfor står det ca. 30 brukte Tesla parkert ute på deres parkeringsplass??? Er det 30 stykk som kjører rundt i deres loaner biler? 
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: amundtirsdag 03. mai 2016, klokken 08:25
Sitat fra: xderia på mandag 02. mai 2016, klokken 19:02
Og hvorfor står det ca. 30 brukte Tesla parkert ute på deres parkeringsplass??? Er det 30 stykk som kjører rundt i deres loaner biler?

Hehe da har du ikke vært på Rud. Der har de en hall med kanskje 50 biler, jeg spurte om alle var biler til service og det kunne de bekrefte.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Dulle76tirsdag 03. mai 2016, klokken 09:55
Bagasjeluke-låsen sluttet plutselig å virke natt til søndag i Bergen. Kunne ikke låse verken bakluken, eller noen av dørene...og bakluken var følgelig "åpen" under kjøring. Ringte til veihjelp søndag ettermiddag, leverte bilen på Oslo Nord mandag kl 13 med lovnad om at bilen skal være ferdig innen onsdag. Kl 1635 ringer de opp og sier at bilen er fikset og klar for henting. Med andre ord, superfornøyd med kundeservice og oppfølging.

Eneste nedtur: Fikk en Bmw 220d som lånebil... Det er jo som en traktor å regne.... Jeezes...  :D :P
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredetirsdag 03. mai 2016, klokken 13:53
Sitat fra: Brede på fredag 29. april 2016, klokken 09:34
På slutten av dag 4 har de iallefall kjørt bilen inn på verkstedet ser jeg  ;D
Nå får ikke appen kontakt lengre så da er det vel bare å glemme bilen til langt uti neste uke..


Dag 8:
De har nå funnet ut at de mangler deler.
Grei sak da de kun har hatt 6 måneder på seg til å bestille opp..  ::)
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredetirsdag 10. mai 2016, klokken 08:54
Dag 15...
Har fortsatt ingen anelse om når bilen blir ferdig.
Batteriet har vært eksemplarisk tatt vare på siden 2013, setter derfor liten pris på at den nå står med 2-3% og synkende..
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmantirsdag 10. mai 2016, klokken 09:28
Får du info underveis fra verkstedet? Når ting ikke går som planlagt bør det være en selvfølge.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: fonbergtirsdag 10. mai 2016, klokken 10:21
Sitat fra: Brede på tirsdag 10. mai 2016, klokken 09:45
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. mai 2016, klokken 09:28
Får du info underveis fra verkstedet? Når ting ikke går som planlagt bør det være en selvfølge.

"Du hører fra meg så snart jeg har mer informasjon til deg." har jeg fått to ganger. Sist fordi jeg selv etterlyste opplysninger.  ::) Batterinivået har de vistnok kontroll på..

For en som må belage seg på 40 mils kjøring så hadde det vært greit å ha en viss ide om bilen blir ferdig denne uka eller i august..

Si fra når den er ferdig så skal jeg kjøre den hjem for deg, Passaten du fikk låne av Tesla kan du beholde til tilhengerkjøring, som kompensasjon for tort og svie som det heter  ;D
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredemandag 23. mai 2016, klokken 11:56
Oppdatering fra meg:
Bilen ble ferdig etter to og en halv uke.
Får plutselig melding om at "bilen din blir ferdig i dag". Klokka er halv 12 og jeg sitter i møte og har straks et møte til, reiser til London utpå kveldingen. Tesla nekter å la meg beholde lånebil til uti neste uke (som er neste mulighet for meg å komme til Tr.heim). Jeg melder avbud fra møtet og hiver meg i bilen for å kjøre 20 mil, komme meg 20 mil hjem igjen, pakke og få kjørt 10 mil til flyplass og rekke fly. Jeg rakk det, men det ble en særdeles dårlig dag av det.
Hadde dere dagen før virkelig ikke en anelse om at bilen kunne bli ferdig følgende dag Tesla?  >:( Tror dere at at dere kan drøye tid alt dere vil, men at kunden må stå skjelvende på startstreken klar til å sette himmel og jord i bevegelse for å hente bilen og levere lånebil på dagen dere ringer med "overraskelsesbeskjeden" om at bilen nå er klar!?

På den positive siden så hadde verkstedet fått utbedret alt som skulle utbedres og mere til. De hadde oppgradert bremsene til en fantastisk standard i forhold til de gamle. De hadde skiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne, utført 4-hjulskontroll og justert hjulvinkler.
De monterte nye 12V punkt, satte på ny kromlist over lys bak, byttet klosser på park.brems og smurte opp denne, fikset setebeltealarmen i baksetene, byttet utevendige speil til nyere type, byttet hovedbrytere og bakerste deksel på hovedbatteriet, skiftet 12V batteri samt utførte 40k service.

Bilen ble helt fantastisk å kjøre etter besøket og føltes som en ny bil igjen.  :)

De hadde også vasket bilen innvendig og utvendig. En god tanke, men så dårlig utført at jeg må gå over hele bilen (iallefall innvendig) når anledningen byr seg. Vaskestriper over hele interiøret, møkkete bakseter, sorte fingermerker i taket.. Skal be om at de ikke vasker neste gang.
Eller.. Mulig de vasker bedre i Ålesund? For det er dit jeg drar neste gang, Tr.heim er jeg forhåpentligvis ferdig med.  :(
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: xrefmandag 23. mai 2016, klokken 12:01
Det skal sies at de siste gangene jeg har hatt bilen min på service har jeg ikke hatt mulighet til å hente bilen på dagen når jeg får melding om at den er klar. Det har aldri vært noe problem og selv når jeg har holdt på leiebilen i over en uke etter bilen min var klar har de aldri mast eller vært vanskelige på det. Man MÅ altså ikke storme avsted til servicesenteret for å hente bilen med en gang den blir klar.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredemandag 23. mai 2016, klokken 12:09
Sitat fra: xref på mandag 23. mai 2016, klokken 12:01
Det skal sies at de siste gangene jeg har hatt bilen min på service har jeg ikke hatt mulighet til å hente bilen på dagen når jeg får melding om at den er klar. Det har aldri vært noe problem og selv når jeg har holdt på leiebilen i over en uke etter bilen min var klar har de aldri mast eller vært vanskelige på det. Man MÅ altså ikke storme avsted til servicesenteret for å hente bilen med en gang den blir klar.

Vel.. Det måtte jeg, Tesla ville ikke betale for lånebil inn i neste uke.
Problemet med Tesla er vidt forskjellige måter å drive kundebehandling fra SC til SC og mulignes fra kundebehandler til kundebehandler også.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixmandag 23. mai 2016, klokken 12:35
Nja, jeg også hadde lånebil i en uke ekstra fordi jeg var på arbeidsreise, tross alt var ikke bilen ferdig på avtalt dag siden de fant mere garantirep. enn planlagt.

Det er bare å ikke levere tilbake, tenker jeg. Kommer de med regning, sendes skriftlig innsigelse, kommer det inkasso, sendes kopi av innsigelse, så må saken droppes eller til forbrukertvistutvalget.

Men i Bergen var de greie slik. De ville gjerne ha igjen lånebil, men forstod at det ikke var mulig før.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmanmandag 23. mai 2016, klokken 12:59
Sitatskiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne
Hmm, det var en bulletin på at styringen skulle sjekkes for vanninntrenging, og noe endres slik at slik at vann ikke kunne komme inn. Var det noe i den dur på din bil? Jeg har siden bilen var nesten ny bemerket at en til tider ekkel følelse i rattet av at man drar rattet over en treghet ved sving til venstre i visse hastigheter. Det er stabilt og har ikke utviklet seg, men teknikerene har ikke klart å kjenne det. Og min bil hadde ikke vann i snekka. Så det blir i likhet med mobilstøy i høyttalerene og et par andre ting jeg har godtatt at de ikke klarer å utbedre, jeg orker ikke stå der som en dust etter å ha klaget enda en gang,  så finner man ikke feilen.

P85`en er inne i Ålesund i dag for utbedring av diverse, og der er det ikke noe å si på servicen. Hyggelige folk som har orden i sysakene virker det som. De hadde ingen problemer med å kjenne ustabiliteten, og hørte klikkingen bakfra bedre enn meg. Veldig spent på om det blir ny kromlist på bakluka denne gangen - den  ble vel satt på ordrelista i september 2015, men det var tomt ved besøket i vinter.  Nuvel, tålmodighet er fremdeles en dyd. Gutta på servicesenteret virket ihvertfall veldig opptatt av at det skulle bli et godt resultat. Kjørte hjem i dag med en nydelig ny 90D loaner.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Bredemandag 23. mai 2016, klokken 13:11
Var nok i forbindelse med den bulletinen tannstang ble oppgradert ja. "Potensiale for vanninntrenging funnet" eller noe i den duren stod det i papirene.
Bedre og "tyngre" styrefølelse etter utbedring. Til og med fruen bemerket at bilen var mye bedre å kjøre nå.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Touringmandag 23. mai 2016, klokken 13:31
Tesla med følgere gjør et stort nummer ut av de ikke har forhandlere og den store fordelen det gir. Kan liksom ikke helt se fordelen annet enn at du ikke kan forhandle om rabatter. Eller hva synes dere som eiere?  får ikke min før om et par uker.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: rmrmandag 23. mai 2016, klokken 15:50
Heisann Muffinman

Kan du si noe mer om klikkingen bakfra? Vet du hva dette er? Har en eller annen ubeskrivelig klikking i min bil også , 85D juni -15 , men Tesla opptrer som om de ikke vet hva det er. Jeg har avtalt en kjøretur med mekaniker på torsdag , har time da. Hjelper veldig om du har tips :)

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. mai 2016, klokken 12:59
Sitatskiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne
Hmm, det var en bulletin på at styringen skulle sjekkes for vanninntrenging, og noe endres slik at slik at vann ikke kunne komme inn. Var det noe i den dur på din bil? Jeg har siden bilen var nesten ny bemerket at en til tider ekkel følelse i rattet av at man drar rattet over en treghet ved sving til venstre i visse hastigheter. Det er stabilt og har ikke utviklet seg, men teknikerene har ikke klart å kjenne det. Og min bil hadde ikke vann i snekka. Så det blir i likhet med mobilstøy i høyttalerene og et par andre ting jeg har godtatt at de ikke klarer å utbedre, jeg orker ikke stå der som en dust etter å ha klaget enda en gang,  så finner man ikke feilen.

P85`en er inne i Ålesund i dag for utbedring av diverse, og der er det ikke noe å si på servicen. Hyggelige folk som har orden i sysakene virker det som. De hadde ingen problemer med å kjenne ustabiliteten, og hørte klikkingen bakfra bedre enn meg. Veldig spent på om det blir ny kromlist på bakluka denne gangen - den  ble vel satt på ordrelista i september 2015, men det var tomt ved besøket i vinter.  Nuvel, tålmodighet er fremdeles en dyd. Gutta på servicesenteret virket ihvertfall veldig opptatt av at det skulle bli et godt resultat. Kjørte hjem i dag med en nydelig ny 90D loaner.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Hyperstressmandag 23. mai 2016, klokken 20:13
Sitat fra: Brede på mandag 23. mai 2016, klokken 11:56
Oppdatering fra meg:
Bilen ble ferdig etter to og en halv uke.
Får plutselig melding om at "bilen din blir ferdig i dag". Klokka er halv 12 og jeg sitter i møte og har straks et møte til, reiser til London utpå kveldingen. Tesla nekter å la meg beholde lånebil til uti neste uke (som er neste mulighet for meg å komme til Tr.heim). Jeg melder avbud fra møtet og hiver meg i bilen for å kjøre 20 mil, komme meg 20 mil hjem igjen, pakke og få kjørt 10 mil til flyplass og rekke fly. Jeg rakk det, men det ble en særdeles dårlig dag av det.
Hadde dere dagen før virkelig ikke en anelse om at bilen kunne bli ferdig følgende dag Tesla?  >:( Tror dere at at dere kan drøye tid alt dere vil, men at kunden må stå skjelvende på startstreken klar til å sette himmel og jord i bevegelse for å hente bilen og levere lånebil på dagen dere ringer med "overraskelsesbeskjeden" om at bilen nå er klar!?

På den positive siden så hadde verkstedet fått utbedret alt som skulle utbedres og mere til. De hadde oppgradert bremsene til en fantastisk standard i forhold til de gamle. De hadde skiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne, utført 4-hjulskontroll og justert hjulvinkler.
De monterte nye 12V punkt, satte på ny kromlist over lys bak, byttet klosser på park.brems og smurte opp denne, fikset setebeltealarmen i baksetene, byttet utevendige speil til nyere type, byttet hovedbrytere og bakerste deksel på hovedbatteriet, skiftet 12V batteri samt utførte 40k service.

Bilen ble helt fantastisk å kjøre etter besøket og føltes som en ny bil igjen.  :)

De hadde også vasket bilen innvendig og utvendig. En god tanke, men så dårlig utført at jeg må gå over hele bilen (iallefall innvendig) når anledningen byr seg. Vaskestriper over hele interiøret, møkkete bakseter, sorte fingermerker i taket.. Skal be om at de ikke vasker neste gang.
Eller.. Mulig de vasker bedre i Ålesund? For det er dit jeg drar neste gang, Tr.heim er jeg forhåpentligvis ferdig med.  :(

Ikke helt fornøyd med innvendig vask i bilen min etter årlig service oslo nord(som for øvrig tok 4 uker). Tror bilen må ha stått åpen mens de har pusset opp lokalet eller noe, for den var full av støv/skitt :(

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160523/53a1a1cc3c1855ae2712c047b8a318db.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160523/50a0cc76321cbc0afba7f27a34d2c180.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160523/485c942a4e61305ae7255b5bb07c83b8.jpg)
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Toonstermandag 23. mai 2016, klokken 20:48
Sa du ifra til Tesla når du hentet den (eller etter du hentet), om at du var misfornøyd med vasken?
Hva svarte de eventuelt på din klage/tilbakemelding?
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: lunitiksmandag 23. mai 2016, klokken 20:58
Tr.heim har tapt seg skjønner jeg...
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: andreasmjmandag 23. mai 2016, klokken 22:03
Deler av interiøret lå pent plassert på gulvet i bilen min da jeg hentet den forrige uke. Fikk det på plass selv, men det er tydelig at de ikke har noen kvalitetskontroll.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: hgsmandag 23. mai 2016, klokken 22:28
Sitat fra: Brede på mandag 23. mai 2016, klokken 12:09
Sitat fra: xref på mandag 23. mai 2016, klokken 12:01
Det skal sies at de siste gangene jeg har hatt bilen min på service har jeg ikke hatt mulighet til å hente bilen på dagen når jeg får melding om at den er klar. Det har aldri vært noe problem og selv når jeg har holdt på leiebilen i over en uke etter bilen min var klar har de aldri mast eller vært vanskelige på det. Man MÅ altså ikke storme avsted til servicesenteret for å hente bilen med en gang den blir klar.

Vel.. Det måtte jeg, Tesla ville ikke betale for lånebil inn i neste uke.
Problemet med Tesla er vidt forskjellige måter å drive kundebehandling fra SC til SC og mulignes fra kundebehandler til kundebehandler også.

Det varierer åpenbart veldig. Vi har vel hatt lånebil 5 ganger, og det har aldri vært noe problem å levere inn lånebilen når det passer for oss. Til og med når vi har tilbudt å komme tidligere enn det som passer best har vi fått beskjed om at det går fint å vente.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Sjøhyenetirsdag 24. mai 2016, klokken 08:58
Sitat fra: Brede på mandag 23. mai 2016, klokken 12:09
Problemet med Tesla er vidt forskjellige måter å drive kundebehandling fra SC til SC og mulignes fra kundebehandler til kundebehandler også.

Er det som er hovedproblemet sånn jeg ser det. Man er fullstendig prisgitt hvor man bor og hvem man møter den aktuelle dagen. Er derfor man leser så ekstremt forskjellige tilbakemeldinger og erfaringer i tråder som dette.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: D.Otirsdag 24. mai 2016, klokken 14:48
Sitat fra: rmr på mandag 23. mai 2016, klokken 15:50
Heisann Muffinman

Kan du si noe mer om klikkingen bakfra? Vet du hva dette er? Har en eller annen ubeskrivelig klikking i min bil også , 85D juni -15 , men Tesla opptrer som om de ikke vet hva det er. Jeg har avtalt en kjøretur med mekaniker på torsdag , har time da. Hjelper veldig om du har tips :)

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. mai 2016, klokken 12:59
Sitatskiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne
Hmm, det var en bulletin på at styringen skulle sjekkes for vanninntrenging, og noe endres slik at slik at vann ikke kunne komme inn. Var det noe i den dur på din bil? Jeg har siden bilen var nesten ny bemerket at en til tider ekkel følelse i rattet av at man drar rattet over en treghet ved sving til venstre i visse hastigheter. Det er stabilt og har ikke utviklet seg, men teknikerene har ikke klart å kjenne det. Og min bil hadde ikke vann i snekka. Så det blir i likhet med mobilstøy i høyttalerene og et par andre ting jeg har godtatt at de ikke klarer å utbedre, jeg orker ikke stå der som en dust etter å ha klaget enda en gang,  så finner man ikke feilen.

P85`en er inne i Ålesund i dag for utbedring av diverse, og der er det ikke noe å si på servicen. Hyggelige folk som har orden i sysakene virker det som. De hadde ingen problemer med å kjenne ustabiliteten, og hørte klikkingen bakfra bedre enn meg. Veldig spent på om det blir ny kromlist på bakluka denne gangen - den  ble vel satt på ordrelista i september 2015, men det var tomt ved besøket i vinter.  Nuvel, tålmodighet er fremdeles en dyd. Gutta på servicesenteret virket ihvertfall veldig opptatt av at det skulle bli et godt resultat. Kjørte hjem i dag med en nydelig ny 90D loaner.

Lurer også på dette, har opplevd en lyd som minner om setebeltet som klikker mot plastdeksel, men det er ikke det. Mistenker noe av elektronikken under baksetet. Er kun periodisk.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmantorsdag 26. mai 2016, klokken 12:40
Da har jeg hatt P85`en inne for retting av diverse gamle synder. For å gjøre en (bare sånn passe) lang historie kort; denne gangen satt`n  :D   

På julebordet hos Tesla i år bør alle snakke med gutta som jobber på servicesenteret i Ålesund. De har orden i sysakene.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: morpheostorsdag 26. mai 2016, klokken 14:23
Snakket med Servicesenteret i Bergen nå, siden AC-en ser ut til å ikke blåse kald luft (35 grader i bilen etter at AC har gått i 30 minutter). Fikk time; drumroll; 29. juni. Ikke veldig bra mtp. hvor raskt dette ville gått hos andre forhandlere, men ut fra hva jeg hører fra andre, og hva en kollega som sitter ved siden av (30. august) har fått på å fikse noen mindre greier (riper i ruten etc. som følge av at noe er løst i døren), så er det jo nesten bra. Tanken på ferietur uten AC virker ikke veldig forlokkende.

Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Sandvikafredag 27. mai 2016, klokken 12:08
Sitat fra: D.O på tirsdag 24. mai 2016, klokken 14:48
Sitat fra: rmr på mandag 23. mai 2016, klokken 15:50
Heisann Muffinman

Kan du si noe mer om klikkingen bakfra? Vet du hva dette er? Har en eller annen ubeskrivelig klikking i min bil også , 85D juni -15 , men Tesla opptrer som om de ikke vet hva det er. Jeg har avtalt en kjøretur med mekaniker på torsdag , har time da. Hjelper veldig om du har tips :)

Sitat fra: Muffinman på mandag 23. mai 2016, klokken 12:59
Sitatskiftet tannstang samt alt av ledningsnett ifbm. denne
Hmm, det var en bulletin på at styringen skulle sjekkes for vanninntrenging, og noe endres slik at slik at vann ikke kunne komme inn. Var det noe i den dur på din bil? Jeg har siden bilen var nesten ny bemerket at en til tider ekkel følelse i rattet av at man drar rattet over en treghet ved sving til venstre i visse hastigheter. Det er stabilt og har ikke utviklet seg, men teknikerene har ikke klart å kjenne det. Og min bil hadde ikke vann i snekka. Så det blir i likhet med mobilstøy i høyttalerene og et par andre ting jeg har godtatt at de ikke klarer å utbedre, jeg orker ikke stå der som en dust etter å ha klaget enda en gang,  så finner man ikke feilen.

P85`en er inne i Ålesund i dag for utbedring av diverse, og der er det ikke noe å si på servicen. Hyggelige folk som har orden i sysakene virker det som. De hadde ingen problemer med å kjenne ustabiliteten, og hørte klikkingen bakfra bedre enn meg. Veldig spent på om det blir ny kromlist på bakluka denne gangen - den  ble vel satt på ordrelista i september 2015, men det var tomt ved besøket i vinter.  Nuvel, tålmodighet er fremdeles en dyd. Gutta på servicesenteret virket ihvertfall veldig opptatt av at det skulle bli et godt resultat. Kjørte hjem i dag med en nydelig ny 90D loaner.

Lurer også på dette, har opplevd en lyd som minner om setebeltet som klikker mot plastdeksel, men det er ikke det. Mistenker noe av elektronikken under baksetet. Er kun periodisk.
Høres ut som det jeg hadde. Svakt "tikk" i ved noen sekunder intervall. Kun delvis sammenheng med kjøring over dumper osv. Klaget i fjor, de fant ut at strammingen til setetrekket hadde løsnet. Etter at dette var fikset så var det borte i 6-8mnd før det nå er tilbake igjen en gang iblant.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Muffinmanfredag 27. mai 2016, klokken 12:13
Samme tikket her også (på 2015-mod), startet etter 4-5000km og økte på til å bli så intenst at det minnet om knirking for så å avta igjen. Nå er det bare et og annet knepp her, også her gjerne i sammenheng med ujevnheter. Har ikke nextgen, men en loaner jeg kjørte med slike seter hadde det også. Tesla hørte ikke lyden når de prøvekjørte da den hadde avtatt, men stresser ikke med det. Blir det ikke verre enn nå er det ikke et problem for min del. Mener Salvesen her på forumet også hadde dette.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: morpheostorsdag 07. juli 2016, klokken 22:09
Kudos til SC Bergen og Evelyn. Hadde bilen inne i forrige uke for fiks av AC-problem, samt dørhåndtak på høyre side fremme som ikke ville komme ut, og "klunkelyd" foran som viste seg å være problem med stabstag.

Alt ble utbedret - og selv om de hadde glemt og notere at jeg skulle ha lånebil, så ble det fikset der og da (riktignok en kjip V40 i stedet for en fullspekket P90D m/Ludi som jeg hadde håpet på, but I digress.. :P). De var ikke sikre på om bilen ble ferdig ila. dagen, så tok ikke sjansen på å hente arvingene via buss, og flyttet barneseter over i leiebilen. Avtalte med dem at de skulle ringe meg mot slutten av dagen, slik at jeg evt. fikk hentet bilen. De ringte aldri (mulig de har lengre dager enn andre) - så litt før kl 15 så ringte jeg og spurte, og fikk det ventede svaret om at den ikke ble ferdig før dagen derpå. Greit nok.

Hentet bilen dagen etterpå, vasket og fin. Alt ble tatt som garantijobb - AC viste seg å være tom for gass (...) - men de hadde sjekket litt og så at bilen hadde vært inne hos verksted på østlandet for diverse (forrige eier) - så de sjekket med verkstedet som ikke var sikre på om de hadde tappet den for gass eller ikke, og enden på visa ble at verkstedet der tok regningen for ny AC-gass. Tesla viderefakturerte det til verkstedet, og jeg betalte ikke noe. Nevnte verkstedsbesøk ble ikke opplyst om av forrige eier, men det er en annen historie. Visse merkeverksteder jeg har hatt erfaring med før (HOST BMW HOST) hadde neppe tatt seg bryet med å gjøre detektivarbeidet som her ble gjort (de så at det var sendt en del deler til verkstedet på østlandet og konkluderte med at det var mulig at de hadde tappet det for gass) - men i stedet gitt meg regningen.

Fikk standard "gi oss din tilbakemelding"-skjema i etterkant, og fylte ut dette. Nevnte at jeg var fornøyd med service generelt, men at jeg synes at det var A) lang ventetid (ca 1 mnd.. - noe som ikke er lang tid har jeg skjønt) og B) greit om man ringer når det er avtalt. Gikk ca. 1 dag, så ringte Evelyn fra SC Bergen og fulgte opp på skjemaet. Hun fortalte bla. at de skulle ansette flere teknikere etter sommeren, og via en kollega blir det fortalt at planen er at fra nyttår av skal man visstnok være på "ca. samme nivå som andre verksteder" hva ventetid gjelder. Uten at jeg helt vet hvordan nivået er andre steder, så tenker jeg at alt er bedre enn 3-4 måneder..
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Ega84fredag 08. juli 2016, klokken 10:21
Er som deg også veldig godt fornøyd med SC Bergen og Evelyn. Lang ventetid, men utrolig god service når man først er der.
Har 85D' en inne til service+garanti fix nå, og jeg fikk P90D'en med Ludi som Loaner
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixfredag 08. juli 2016, klokken 12:12
Bergen har hatt enorm ventetid, men har nå ifølge dem selv klart å redusere ventetiden fra 6 til 3 måneder...

Men når du først har fått bilen inn, så følger de fantastisk opp, med hyppige tilbakemeldinger og god service.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: niefredag 08. juli 2016, klokken 12:16
Sitat fra: Ega84 på fredag 08. juli 2016, klokken 10:21
Er som deg også veldig godt fornøyd med SC Bergen og Evelyn. Lang ventetid, men utrolig god service når man først er der.
Har 85D' en inne til service+garanti fix nå, og jeg fikk P90D'en med Ludi som Loaner
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: rsombyfredag 08. juli 2016, klokken 13:38
De burde så absolutt pushe disse P90DL på de som har tidlige utgaver av bilen inne for diverse garantiutbedringer. Da kunne de fått flere nye bestillinger. Jeg nevnte det da jeg fikk en puslete v40 diesel manuell som lånebil når jeg hadde bilen inn over en uke på garantisaker. Men det virker ikke som de på service har noe kontroll på

I etterkant har jeg dog bestilt ny bil, men da etter å ha testkjørt nye biler.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Hyperstressfredag 08. juli 2016, klokken 20:21
Jeg fikk en tesla AVIS leiebil på Grorud. Det var i alle fall avis merking på nøkkelknippet. Det var litt overraskende :)
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Amossfredag 08. juli 2016, klokken 21:01
Sitat fra: Hyperstress på fredag 08. juli 2016, klokken 20:21
Jeg fikk en tesla AVIS leiebil på Grorud. Det var i alle fall avis merking på nøkkelknippet. Det var litt overraskende :)

Var det ikke en sak her i fjor der det ble snakket om at Avis hadde bestilt en rekke Model S til sin utleievirksomhet, og at det ble snakket om en avtale nettopp om å kunne leie dem tilbake som utlånsbiler ved behov?  Trodde rett nok det var snakk om i Drammen, men kan ha missforstått den delen.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: jodafredag 08. juli 2016, klokken 22:14
Sitat fra: Amoss på fredag 08. juli 2016, klokken 21:01
Sitat fra: Hyperstress på fredag 08. juli 2016, klokken 20:21
Jeg fikk en tesla AVIS leiebil på Grorud. Det var i alle fall avis merking på nøkkelknippet. Det var litt overraskende :)

Var det ikke en sak her i fjor der det ble snakket om at Avis hadde bestilt en rekke Model S til sin utleievirksomhet, og at det ble snakket om en avtale nettopp om å kunne leie dem tilbake som utlånsbiler ved behov?  Trodde rett nok det var snakk om i Drammen, men kan ha missforstått den delen.

Ifbm en garantisak jeg hadde i Mai/Juni i fjor så hadde jeg en Tesla MS 85 fra Avis, dette var i Bergen.
Men de siste leiebilene jeg har hatt nå har vært fra Sixt, så tror kanskje de har byttet leverandør.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixfredag 08. juli 2016, klokken 23:51
Sitat fra: joda på fredag 08. juli 2016, klokken 22:14
Ifbm en garantisak jeg hadde i Mai/Juni i fjor så hadde jeg en Tesla MS 85 fra Avis, dette var i Bergen.
Men de siste leiebilene jeg har hatt nå har vært fra Sixt, så tror kanskje de har byttet leverandør.

Sist jegg hadde inne i Bergen, fikk jeg v40 fra swixt, men da jeg forlangte automatgear, skaffet de en v40 crosscountry fra hertz.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: morpheoslørdag 09. juli 2016, klokken 10:33
Hadde også V40 fra Sixt, med manuell gir. Triste greier, men det var ikke manuell gir som utgjorde den store forskjellen :)
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: o.b.lixlørdag 09. juli 2016, klokken 12:04
stor forskjell på (kjip) v40 fra sixt, og topp utstyrt v40 fra hertz. Siste hadde automatgear og mye stasj. Men alt blir traurig sammenlignet med Tesla.
Tittel: Sv: Manglende/fraværende kundeservice
Skrevet av: Alfa Bergenlørdag 09. juli 2016, klokken 13:23
Jeg var på "Tesla Clubhouse" i Bergen på torsdag og fikk snakket med en av de ansatte der angående ventetid på service. På hans spørsmål om jeg var fornøyd med bilen min, svarte jeg at bilen er den beste jeg noen gang har hatt, men jeg har de to siste årene måttet vente i 6 måneder på service.

Han sa til det at de har ansatt mange teknikere i det siste i Bergen og har innført et nytt internt konsept for utføringen av service som har hjulpet så pass at de pr i dag "kun" har 2 måneders ventetid som stadig blir kortere.

Men det mest interessante han fortalte var at servicesenteret i Bergen har en kapasitet på 28 løftebukker, noe som når det er ferdig utbygd vil bli det største servicesenteret uansett bilmerke i Nord Europa (hans egne ord). Om det stemmer, lover det meget bra for fremtiden.