Elbilforum.no

Bilmerker => Tidlige elbiler: Think => "Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 => Emne startet av: froland på lørdag 12. mars 2016, klokken 23:04

Tittel: Godkjenning EU.
Skrevet av: frolandlørdag 12. mars 2016, klokken 23:04
Hei venner! Jeg har en Think 2008 modell og der lyser airbaglampa. Den har alltid gjort det og fått EU godkjenning. Men etter de nye reglene ville de ikke godkjenne den. Noen som vet råd? Froland
Tittel: Sv: Godkjenning EU.
Skrevet av: mohpetlørdag 12. mars 2016, klokken 23:08
Hei, jeg hadde det samme for en tid tilbake. Det var setebelte festet i gulvet, altså låsen i midten som måtte skiftes. Er visstnok en føler inni den, som da var gåen. R&S gjorde dette den gang. Har fungert fint siden.
Tittel: Sv: Godkjenning EU.
Skrevet av: frolandmandag 14. mars 2016, klokken 06:47
Hei igjen! Etter som jeg erindrer skulle Thinken være på nett hele tiden og når de kuttet det begynte lampen å lyse. De senere modellene hadde ikke dette. Dette godtok biltilsynet før. Men nå fikk mekanikeren som skulle fikse min bil problemer pga denne lampen. Er det noen som har løst dette problemet? MVH Froland.
Tittel: Sv: Godkjenning EU.
Skrevet av: Go-cartermandag 14. mars 2016, klokken 07:35
Sitat fra: froland på mandag 14. mars 2016, klokken 06:47
Hei igjen! Etter som jeg erindrer skulle Thinken være på nett hele tiden og når de kuttet det begynte lampen å lyse. De senere modellene hadde ikke dette. Dette godtok biltilsynet før. Men nå fikk mekanikeren som skulle fikse min bil problemer pga denne lampen. Er det noen som har løst dette problemet? MVH Froland.

Jeg vet at mange får fjernet denne ved å montere OMVS-fjernstyring på Thinken, men det koster litt penger og tar litt tid. Lurer på om det var noen andre metoder også, men det husker jeg ikke helt.
Tittel: Sv: Godkjenning EU.
Skrevet av: BauDemomandag 14. mars 2016, klokken 10:25
I have a made a box that is plug and play - you just unplug the box that does not work and plug my box instead - same connector - takes 10 minutes to install. It is expensive, PM me for price.

I used the knowledge from the box to modify the code for the OVMS - the OVMS is a bit cheaper but you would need to flash the program to it, add components to control the lamp, add matching connectors so you can connect the OVMS to the same lines.

Nikolay
Tittel: Sv: Godkjenning EU.
Skrevet av: Elmomandag 14. mars 2016, klokken 21:45
Sitat fra: Go-carter på mandag 14. mars 2016, klokken 07:35
Lurer på om det var noen andre metoder også . . .
Tape over lampa :D  men det bør gjøres FØR man får anmerkning ;)
Tittel: Sv: Godkjenning EU.
Skrevet av: elektroluxtirsdag 15. mars 2016, klokken 05:39
En tidsforsinker krets http://www.ebay.com/itm/DC-12V-Delay-Time-Delay-ON-OFF-Relay-Module-Switch-Control-Cycle-Timer-TA-N2G2-/291665049124?var=&hash=item43e8977624:m:mhWnoB5JBWVpuuNZP81OdCQ  tilkoblet lampen er nok bedre enn teip. Lampen skal nemlig lyse opp, og så slukke.

Ellers noen som har fått med seg Ford kampanjen der en får gratis vindusviskere om en leverer bilen på EU kontrol. https://secure.ford.no/service/OSBOV

Virker som de hadde glemt ut sin lille Elbil A266, men la inn KA og kom videre i bestillingsprosessen. Ford vurderte nemlig å bygge etterfølgeren til A266; A306 på et KA chassis helt til det viste seg at det Lutur utviklede chassis var eneste som fungerte.

Tittel: Sv: Godkjenning EU.
Skrevet av: Think1tirsdag 15. mars 2016, klokken 22:45
Først må man sjekke om det er noe feil i airbag systemet med diagnose verktøy, så må du sjekke rac, det er den som styrer airbag lampe.
Får du kontakt med den er feilen et annet sted.
Du kan prøve å resette lampen med å lå bilen stå med tenning i posisjon 1, ta av hovedpluggen med mest kabler på og la den stå et minutt og så kobler du inn kontakten og slår av bilen. En del lamper har da slukt, men det er en vei og koble seg om rac uten og sette inn ny boks.
Tittel: Sv: Godkjenning EU.
Skrevet av: POSi411torsdag 17. mars 2016, klokken 16:43
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 15. mars 2016, klokken 05:39
<SNIP>
Virker som de hadde glemt ut sin lille Elbil A266, men la inn KA og kom videre i bestillingsprosessen. Ford vurderte nemlig å bygge etterfølgeren til A266; A306 på et KA chassis helt til det viste seg at det Lutur utviklede chassis var eneste som fungerte.

Hvem/hva er/var "Lutur"?