Elbilforum.no
Bilmerker => Tidlige elbiler: Think => Emne startet av: edybvik på fredag 08. januar 2016, klokken 06:56
Ikke strøm til aktuator som skal frigjøre girstang fra P(ark).
Mulige feil:
- strømbrudd på ledning til aktuator.
- i mitt tilfelle feil på motstand inne i krympestrømpe på ledningen like før aktuator.
- kan være feil på strømbryter på bremsepedalen. Denne slår på strøm til ledningen til aktuator når man trykker på pedalen.
Førstehjelp: bruk en pinne / skrujern for å frigjøre girstang fra P ved å ta av skinn/plastdeksel ved girstang og på høyre side stikke ned og dytte frem det gule plastdekselet på aktuatoren (laget for dette formålet)
Jeg har hatt en feiljustert bremselysbryter på bremsepedalen en gang. Dette medførte at P-aktuator naturlig nok ikke frigjorde heller.
Sitat fra: edybvik på fredag 08. januar 2016, klokken 06:56
Ikke strøm til aktuator som skal frigjøre girstang fra P(ark).
Mulige feil:
- strømbrudd på ledning til aktuator.
- i mitt tilfelle feil på motstand inne i krympestrømpe på ledningen like før aktuator.
- kan være feil på strømbryter på bremsepedalen. Denne slår på strøm til ledningen til aktuator når man trykker på pedalen.
Førstehjelp: bruk en pinne / skrujern for å frigjøre girstang fra P ved å ta av skinn/plastdeksel ved girstang og på høyre side stikke ned og dytte frem det gule plastdekselet på aktuatoren (laget for dette formålet)
I think i'm having this problem too, but it happens intermittently and still didn't have to call the truck driver neither to do the manual release: http://thinkcitypdx.com/blog/index3116.html?p=772. Let's hope it works for two more days before I bring the car to service.