Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: BMW850 på søndag 25. oktober 2015, klokken 12:33
Har fått oppdateringen men ikke innstallert ennå. Usikker på hva vi får og ikke får. Er det noen som synes det er en forbedring både utseendemessig og i praksis? Forstod at dekktrykksoveråking ikke funker på eldre biler med tidligere sensorer. Synes i såfall at Tesla etterhvert og ved service kunne byttet med ny type sensorer slik at vi "early adaptors" ihvertfall får denne oppgraderingen.
Det er ikke bare å bytte sensorer, teknologien som avleser de nye er heller ikke på gamle biler. Så det vil nok være rimelig kostbart å bytte.
Fikk min oppdatering i går (S85- april 2014). Einaste faktiske forandringa, dvs endring utover grafikk / layout, er at 'Now Playing' og 'Browse' viser kvar for seg istadenfor at man må velge kva av dei som skal visast. Eg ser på dette som ei lita forbedring, men klarte meg fint tidligere også.
Må også nevne at eg kun har brukt ca 3 minutt i bilen etter oppdateringa, ingen kjøretur enda.
Den inneholder kun det jeg vil kalle kosmetiske endringer, og selv der vil nok mange mene at det er til det verre. F.eks. er gjenstående km på batteriet nå flyttet fra sentral posisjon i speedometeret til en plass nede i venstre hjørne av skjermen.
Syns det var deilig å slippe det gammeldagse "bryterpanelet" på storskjermen. Det var noe amerikansk og 50-talls over det hele. Ny design er et stort fremskritt. Når det gjelder den lille skjermen ble den fryktelig pikselert. Rett og slett stygt. Vet jeg har den gamle typen med dårlig oppløsning, men den er bedre bak klokka og girindikator området så det virker nesten som det er med overlegg. Er det slik for dere andre?
Sitat fra: Tuxedo på søndag 25. oktober 2015, klokken 12:50
Den inneholder kun det jeg vil kalle kosmetiske endringer, og selv der vil nok mange mene at det er til det verre. F.eks. er gjenstående km på batteriet nå flyttet fra sentral posisjon i speedometeret til en plass nede i venstre hjørne av skjermen.
+1 foreløpig ;D
Tja..ikke mye å rope hurra for :( . 2D look som jeg ikke har sansen for, savner fortsatt 3D looken som vi hadde på dashen frem til sommeren 2014.
Hadde håpet på bedre UI på radio, spesielt DAB. Dekktrykkvisning og bedre mellomakselerasjon.
Eneste positive er torque sleep, litt lenger rekkevidde betyr tross alt endel.
Velger å ikke oppdatere foreløpig . Flere rapporterer dårlig oppvarming av kupeen etter oppdatering.
Skjønner at det er en del smak og behag når det gjelder det grafiske, men jeg synes den nye looken er mye bedre. Det ser rett og slett mer moderne ut. Omtrent som å oppgradere fra ios 6 til ios 7, for de som er vant til iPhone.
Kjørte noen mil i dag etter oppgradering, og jeg har ikke merket noe til problemer med temperaturstyring som er nevnt over i denne tråden. Min anbefaling er i alle fall helt klar: Det er bare å oppgradere.
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:25
Velger å ikke oppdatere foreløpig . Flere rapporterer dårlig oppvarming av kupeen etter oppdatering.
Ja den buggen har jeg fått. Har stilt AC på 24 grader og sitter å fryser, må guffe på mer.
Sitatoppvarming fungerer
Må trekke den. Forvarmet i 25 minutter på 22 grader, og kom ut til kald bil i dag. Er det mulig...to tanker:
1. At man slipper gjennom en slik bug på et område oppdateringen faktisk skal forbedre tyder på at intet testes tilstrekkelig.
2. Slutten av oktober er feil tid å "lansere" en slik feil i Norge...
Personlig synes jeg det er fremskritt at fokuset er tatt bort fra batterinivå og rekkevidde i lilleskjermen.
Etter å ha hatt bilen såpass lenge så er det ytterst få ganger jeg har behov for denne informasjonen og da finner jeg den alltids.
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 25. oktober 2015, klokken 17:25
Velger å ikke oppdatere foreløpig . Flere rapporterer dårlig oppvarming av kupeen etter oppdatering.
Samme her. Fikk den lastet ned over 3G i går, men har valgt å ikke oppdatere enda. Skal kjøre tur -retur Stavanger-Flekkefjord i morgen og torsdag. Muligens jeg oppdaterer i mellom disse to for å se om det er noen målbar forskjell. Tenker å sett CC på fartsgrensen på hele turen og håper været er noenlunde likt.
Innstallerte akkurat. Kan like greit gjøre det først som sist. Synes virkelig 17" ser billig og kjip ut med den nye utforminga :-\
Lite å rope hurra for:-) kan ikke akkurat påstå bilen bruker mindre strøm
Er god fornøyd. Veldig ok å ikke stirre på resterende kilometer igjen hele tiden... Endel av ikonene har blitt større og det er også helt greit uten at jeg har hatt problemer med å treffe dem tidligere heller...
synd man ikke kan velge mellom disse "fontene/layoutene/ selv. likte faktisk den gamle best totalt sett.
hater å bli påtvunget nytt om det som var fungerte tilfredstillende.
ENDELIG har vi fått flatet ut 90-tallsdesignet! Det gjør symboler og skjermflater større og mer tydelige, noe som absolutt er en fordel for alle aldre. Det er fortsatt en del igjen på den store skjermen, men på den lille er det bare velstand. Det ER en fordel at GUI ligner på Android/iOS/Windoze, det gjør det lettere å forstå.
Så med andre ord: Jeg synes 7.0 er en flott oppdatering som gjør selv en eldre topp moderne bil enda mer moderne. Det er jo ikke allverdens ny funksjonalitet å bli vant til denne gangen for oss med eldre biler, men når vi blir vante med utseendet kommer det mer (i 7.1).
Sitatoppvarming fungerer
Må trekke den. Forvarmet i 25 minutter på 22 grader, og kom ut til kald bil i dag. Er det mulig...to tanker:
1. At man slipper gjennom en slik bug på et område oppdateringen faktisk skal forbedre tyder på at intet testes tilstrekkelig.
2. Slutten av oktober er feil tid å "lansere" en slik feil i Norge...
EDIT: Greide å redigere opprinnelig innlegg istedet for å sitere det. Sikkert fordi det var så kaldt i bilen i dag ;D
Vel, min (2014-) bil forvarmet helt fint i morges, og jeg synes varmesystemet fungerer litt raskere nå (utfra test med kald bil i går ettermiddag). At noen biler trenger noen ekstra omstarter el.l. for at oppdateringene skal 'ta ordentlig' er vi jo egentlig vante med...?
Her ser det også ut til at varmen fungerer godt.
Varm bil etter forvarming og jeg har en følelse av at den holder meg varmere på beina enn den tidligere gjorde, men også mulig det er dagsformen. :)
Edit:
Er det kanskje bare vi med alu-tak som ikke sliter med varmen Ew? ;D
Har da alu-tak jeg. Får varme i bilen, men må skru opp minst 4-5 grader mer enn tildigere for å oppnå komfort.
Definitivt noe galt med varmen, ja. Har satt den på 22 grader, og den blåser kald luft.
Forvarming så ut til å fungere nogenlunde normalt på min p85 2014mod, men under den påfølgende kjøreturen ble det vesentlig kaldere i bilen enn jeg har vært vant til før 7.0 ble installert.
Noe er feil med varmen i bilen etter oppdateringen. Kjørte Oslo-Arendal i dag, hadde termostaten på 26 grader og setevarmen på 1, men frøs fortsatt på øra og hender. Har jo hvert så bra tidligere.
P85 des-2013. Panorama
Prøvd å slå av auto på varmen, hjelper det?
Synes det ser mye bedre ut enn før. Dato og trip borte fra liten skjerm, skulle gjerne beholdt det.
Sitat fra: o.b.lix på mandag 26. oktober 2015, klokken 15:51
Prøvd å slå av auto på varmen, hjelper det?
Prøvde å kjøre viften opp manuelt også, men det ble ikke bedre. Håper Tesla fikser dette raskt.
Kona savner ute-temperaturmåleren på 17 toms skjermen ;D
Testet litt mer i dag. Må opp på 25-26 grader for å oppnå samme temp som 19 gav før oppdateringen, og i tillegg holder den ikke jevn temperatur. Videre sjekket jeg om den bebudede hill hold-funksjonen var på plass - det var den ikke. Så da sitter jeg vel egentlig igjen med klimaanlegg som ikke fungerer som det skal i pluss og et design jeg likte veldig godt i minus.
Tenk om vi kunne få justere strømtrekk v/lading via app og automatisk bytte mellom dag/nattmodus i tunneler. DET hadde vært en forbedring.
Hei,
Som så mange andre har rapportert varmeapparatet har problemer. I dag morges 26 grader + 2 i puta og det var fortsatt litt kaldt. Skal se om noen resettter gjelder.
Liker hvordan den ser ut, men skulle ønske at det var noe ny funksjonalitet også.
Sitat fra: Muffinman på mandag 26. oktober 2015, klokken 16:17
Tenk om vi kunne få justere strømtrekk v/lading via app og automatisk bytte mellom dag/nattmodus i tunneler. DET hadde vært en forbedring.
Enig, spesielt sistnevnte. Utrolig at det ikke er på plass, burde være en smal sak å programmere. Eller i det minste autodimming.
2D designet er jo heller ikke helt gjennomført. Ikonene for nav, kamera, energyapp osv har fortsatt 3D- design. 14- åringen kommenterte at det så dumt ut :)
Sitat fra: Muffinman på mandag 26. oktober 2015, klokken 16:17
Videre sjekket jeg om den bebudede hill hold-funksjonen var på plass - det var den ikke.
Den oppdaterte hill hold-funksjonen forutsetter det nye bremsesytemet, siden den ikke bruker park-bremsen. Det som skjer er at etter du slipper pedalen fra full stopp, så står de vanlige bremsene fortsatt inne, inntil du trykker på wattpedalen. Sikkert kjekt å ha når man f.eks. står lenge og venter på grønt lys - da kan man hvile foten litt. For oss med veteranbiler er alternativet å sette bilen i Park, men det er naturligvis mer komlete.
Men klart de kunne ha laget en variant av dette for oss veteraner ved å bruke parkbremsen i stedet.
Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Den har jo "hill assist" som holder i ett sekund før den slipper. Er det noen teknisk begrensning som gjør at den ikke kan holde lenger?
Sitat fra: Muffinman på mandag 26. oktober 2015, klokken 18:34
Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Den har jo "hill assist" som holder i ett sekund før den slipper. Er det noen teknisk begrensning som gjør at den ikke kan holde lenger?
Nei, det tror jeg ikke. Handler om prioriteringer, eller i verste fall latskap.
Jeg blir ikke klok på varmestyringen jeg heller. Må ha på 24-25 grader før det begynner å bli behagelig.
- Ser nesten ut som det er en offset på innstilt temperatur. ~5 grader
- Og vifta går jo nesten ikke i det hele tatt nå.
Jeg overlever og "står han av", men alt var nå bedre før :)
En bil som utvikles og der alle nyefeatures skulle være mulig å ettermontere ble det sagt den gangen av blendahvit glisene som promoterte bilen
SW oppdatering skulle gjøre bilen bedre etc etc...
Gamle biler har fått hva??
Ikke dekktrykk display . Ikke hilhold . Den lovete performance forbedringen uteble . Etc etc
Så den nye v7 på en gammel p85 og den nye grafikken på gammel display med mindre oppløsing er bare fryktelig. Kornete og pixlet . Overgangen i nyanse er ikke jevn men heller slik som ved en lcd skjerm på 90tallet .. huff . Og at displayen fremdeles ikke klarer å gå over i nattmodus når det er natt eller i tunnel er for meg et mysterium at det ikke prioriteres ...
Går over til nattmodus etter 5 minutter med lys under et visst nivå. Hvis du har valgt "auto" vel og merke. Det fungerer til natt, men ikke til tuneller.
Grafikken var en kjærkommen oppgradering! Ser mye mer moderne og lekkert ut.
MEN det pixelerer noe voldsomt på den lille skjermen for vi som har gammelt display. :(
Jeg opplever bra stabilitet på Rdio og TuneIn. Det er supert.
Apropos denne varmen. Har også merket meg at jeg må skru opp ca. 3 grader på innstillingene. Litt irriterende på søndag, men etter en tur på over 500km så sitter det i knotten at varmen er opp kontra tidligere.
Men, kom til å tenke på en ting. Hadde en kar innom for dashcam-montering for noen uker siden, og han hadde målt temperaturen i kupeen en del med 6.2 og eldre SW. Han kunne fortelle at bilen med denne SW alltid holdt 4-5 grader mer i kupeen enn det som stod på displayet tidligere. Kan det være så enkelt som at de har justert dette nbå, og at vi derfor reagerer?
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 07:44
SW oppdatering skulle gjøre bilen bedre etc etc...
Gamle biler har fått hva??
Ikke dekktrykk display . Ikke hilhold . Den lovete performance forbedringen uteble . Etc etc
Hva med torque sleep? Har dere merket noe til det? Jeg skjønner uansett ikke NÅR den skulle sove på en RWD, men jeg prøvde i park og drive, med og uten creep i går. Ser ut som bilen bruker 0 strøm når den står stille uansett. Som før.
Sitat fra: amund på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 12:36
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 07:44
SW oppdatering skulle gjøre bilen bedre etc etc...
Gamle biler har fått hva??
Ikke dekktrykk display . Ikke hilhold . Den lovete performance forbedringen uteble . Etc etc
Hva med torque sleep? Har dere merket noe til det? Jeg skjønner uansett ikke NÅR den skulle sove på en RWD, men jeg prøvde i park og drive, med og uten creep i går. Ser ut som bilen bruker 0 strøm når den står stille uansett. Som før.
Det er flere på Facebookgruppen som mener at de har fått redusert energiforbruk på sine faste ruter med sine RWD, størrelsesorden +/- 10%.
Jeg har en S60 (med AP), og uten eksakte målinger mener jeg å se redusert forbruk. Litt vanskleig å måle til og fra jobb med mye kø og variabel temperatur, men likevel...
Varmeapparatet måtte jeg skru ned en grad fra 22 til 21 i dag, så det ser også ut til å funke bra hos meg.
Ooops: ser nå at dette var tråden for eldre modeller, men lar det likevel stå da det er relevant for RWD.
Sitat fra: F_P på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 09:31
Men, kom til å tenke på en ting. Hadde en kar innom for dashcam-montering for noen uker siden, og han hadde målt temperaturen i kupeen en del med 6.2 og eldre SW. Han kunne fortelle at bilen med denne SW alltid holdt 4-5 grader mer i kupeen enn det som stod på displayet tidligere. Kan det være så enkelt som at de har justert dette nbå, og at vi derfor reagerer?
Haha, skulle ikke forbause meg! Spent på om noen nå legger et termometer i bilen for å sjekke dette?
Sitat fra: fonberg på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:28
Det er flere på Facebookgruppen som mener at de har fått redusert energiforbruk på sine faste ruter med sine RWD, størrelsesorden +/- 10%.
Njaa... 10% høres helt sprøtt ut. Da hadde nok Tesla gjort dette for lenge siden.
Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:56
Sitat fra: fonberg på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:28
Det er flere på Facebookgruppen som mener at de har fått redusert energiforbruk på sine faste ruter med sine RWD, størrelsesorden +/- 10%.
Njaa... 10% høres helt sprøtt ut. Da hadde nok Tesla gjort dette for lenge siden.
100% enig i at det høres usannsynlig mye ut, jeg bare henviser ukritisk til det jeg har lest på Facebook, og du har derfor all mulig grunn til å utøve kildekritikk ;)
Hadde vært kult om f.eks. bb-Bjørn kunne kjøre en energiforbrukstest som sammenligner 6.x og 7.0.
Har oppgradert nå. Kjørte i solskinn . Grafiken er fryktelig . Vansklig å lese av den lille skjermen og den er veldig pixlete sammenlignet med tidligere . Det er fremfor alt gradienten fra lyst til mørkt som er veldig kornete . Det er også vansklig å se konturen av målertavlen nå det er lyst . Synes det ble mer rotete etter v7.
jeg syns virkelig ikke det nye designet er løftende på bilen. noen elementer ja, men kunne heller gitt oss valget med skins snart som de har lovet. få 3.parts løsninger, da det skjer spennende saker :)
For min del var oppdatering virkelig en god ting. Jeg har hatt problemer pære 7.0 med lang responstid eller at ikke noe skjedde på displayet når jeg prøver å f.eks. finne en sang eller navigere. Av det lille jeg nå har prøvd ut etter 7.0 var dette som jeg tror det var ment å være: raskt og smidig. Jeg prøvde flere navigasjonssteder på rappen, og den fant fram i løpet av sekunder. Samme når jeg søker etter en sang med voicecommand: mye raskere enn tidligere!
Det er jeg veldig fornøyd med. Varmeapparatet er også merkbart raskere.
T
Moro å se når bremselyset går på i et minste da, lekebilen i speedometeret skrur lysene på i takt med bilen. Lettere å se hvor mye regen som slår på bremselyset.
Har ellers satt temperaturen opp 2 grader og all luft til føttene. Funker subjektivt relativt bra etter to dager. Tidligere ønsket jeg meg endel mer hår på beina, og føttene, siden det sjelden kom noe varme ned dit. Merker at den nå fyrer så hardt at det lukter svidd ved oppstart, men slakker av etterhvert.
Sitat fra: ew på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 13:42
Haha, skulle ikke forbause meg! Spent på om noen nå legger et termometer i bilen for å sjekke dette?
For å være forberedt så kjørte jeg 270 km i går med forvarmet batteri/kupe og kupeen på AC på 20 grader (range mode på). Utetemperatur mellom 6 og 8. Termometeret viste da 22 grader i den lille hyllen under storskjermen, 19,5 grader ved koppeholder 18 grader ved brysthøyde (har pano) og ved venstre armlene i døren viste den 20,5 grader. Sjekket flere ganger på turen og det så ut om temperaturene var stabile, så ingen ting tyder på de store avvikene på min med versjon 6.2
Har ikke oppgradert til v7.0......så får vi se om jeg gidder å måle en nye gang om /når jeg installerer v7.0
Sitat fra: rakriste på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 14:08
jeg syns virkelig ikke det nye designet er løftende på bilen. noen elementer ja, men kunne heller gitt oss valget med skins snart som de har lovet. få 3.parts løsninger, da det skjer spennende saker :)
Ja, dårlige greier. Og indikatorer for lys som nå er flyttet opp helt til venstre er jo umulig å se for meg som liker å senke rattet...
Synes det ser veldig bra ut :) Bare de som har den gamle type lille skjermen med dårlig oppløsning som opplever at det er pixlete.
Så Tesla skulle vel kanskje gjort noe med desiget der så det ikke skjer på de som har den gamle typen.
Hvordan velger man hva man vil ha på den lille skjermen? Tenker da på at jeg vil ha forbruket oppgitt som "since last charge" og tripptellere og ikke det diagrammet som viser forbruk siste 10,25 eller 50km, som jeg har hatt i over 2 år nå.
Sitat fra: Jejl på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 18:01
Hvordan velger man hva man vil ha på den lille skjermen? Tenker da på at jeg vil ha forbruket oppgitt som "since last charge" og tripptellere og ikke det diagrammet som viser forbruk siste 10,25 eller 50km, som jeg har hatt i over 2 år nå.
Du trykker inn rulleknappen og holder den inne. Deretter velger du hvilken app du vil ha på høyre eller venstre side.
Og samtidig oppfordrer jeg om å faktisk lese brukermanualen.
Den kan vel lastes ned som PDF slik at man kan lese den effektivt på en stor skjerm.
Sitat fra: Muffinman på mandag 26. oktober 2015, klokken 08:21Forvarmet i 25 minutter på 22 grader, og kom ut til kald bil i dag.
Tror den leser interiør temp fra en feil sensor, hvis man følger temperatur i appen så varmes den opp helt utrolig fort.
Jeg bruker ConnecTT appen og har en makro som slå på oppvarming og setter temp på high og en som setter den tilbake til 21 grad. 10-15min på high fungerer helt fint.
Kjørte en liten tur tidligere og jeg synes også at det er merkbart kaldere i bilen. Måtte opp på 24-25 grader for at det skulle bli komfortabelt mot 20-21 tidligere.
Tai
Jeg har bil fra mars 2014. Synes det nye 7.0-designet er vanskelig å se i sollys, kjørte med sol inn bakvinduet forrige dagen og det var helt håpløst. Men oppløsningen er helt fin, og "nattmodus" liker jeg, da kommer designet til sin rett.
Når det gjelder temp virker det som at den oppnår riktig temperatur ganske fort men så begynner den å blåse kaldluft etter hvert. Jeg innbiller meg at jeg får riktig temp i bilen etter noen få minutter, men turer på +30 min er kaldt..
Jeg synes også at forbruket har gått litt ned. Faste turer der jeg har slitt med å holde forbruket under 200 ligger nå på 185-ish. Varierende selvfølgelig, men synes jeg ser en trend. Kanskje det kommer av kaldere innetemp?
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 17:34
Synes det ser veldig bra ut :) Bare de som har den gamle type lille skjermen med dårlig oppløsning som opplever at det er pixlete.
Så Tesla skulle vel kanskje gjort noe med desiget der så det ikke skjer på de som har den gamle typen.
Synes ikke det ser så veldig pikselert ut på min, og jeg har den gamle skjermen. Samboeren min er derimot ikke helt fornøyd med lekebilen. Hun har betydelig korrigert syn, og mener at den er forstyrrende. Spesielt når hovedlysene står på og man får et lyst felt foran, like under speedometer-tallene.
Jeg skal kjøre langt i mørket i kveld og med lysallergi er jeg allerede plaget med for mye lys fra den lille skjermen . Det begrensede sortnivået fra skjermen får man ikke gjort noe med, men jeg kunne absolutt tenkt meg å kunne fjerne alle lysende objekter som ikke var helt nødvendig. Det ville sikkert hjulpet noe. Når timene i mørket blir mange legger jeg ofte lommebok/lue foran deler av skjermen, slik at kun speedometertallene vises. Da blir det faktisk OK.
Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. oktober 2015, klokken 08:23
Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 17:34
Synes det ser veldig bra ut :) Bare de som har den gamle type lille skjermen med dårlig oppløsning som opplever at det er pixlete.
Så Tesla skulle vel kanskje gjort noe med desiget der så det ikke skjer på de som har den gamle typen.
Synes ikke det ser så veldig pikselert ut på min, og jeg har den gamle skjermen. Samboeren min er derimot ikke helt fornøyd med lekebilen. Hun har betydelig korrigert syn, og mener at den er forstyrrende. Spesielt når hovedlysene står på og man får et lyst felt foran, like under speedometer-tallene.
Jeg skal kjøre langt i mørket i kveld og med lysallergi er jeg allerede plaget med for mye lys fra den lille skjermen . Det begrensede sortnivået fra skjermen får man ikke gjort noe med, men jeg kunne absolutt tenkt meg å kunne fjerne alle lysende objekter som ikke var helt nødvendig. Det ville sikkert hjulpet noe. Når timene i mørket blir mange legger jeg ofte lommebok/lue foran deler av skjermen, slik at kun speedometertallene vises. Da blir det faktisk OK.
lekebilen i midten er svært forstyrrende , spesiell når en kjører i kveldsmodus, jeg har lys farge og lekebilen i midten lyser opp som et lykt mot den anners sorte bakgrunnen.
I tillegg har jeg merket at navigasjons vinduet ved siden av den lille skjermen er i nattmodus til tross for dag instilling . irriterende
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 28. oktober 2015, klokken 08:28
lekebilen i midten er svært forstyrrende , spesiell når en kjører i kveldsmodus, jeg har lys farge og lekebilen i midten lyser opp som et lykt mot den anners sorte bakgrunnen.
Kan ikke si at det er noe som har plaget meg, men nå driver heller ikke jeg og leter etter ting å klage på... :)
Så langt må jeg si meg fornøyd med UI-endringene, blir spennende å se hva som endres på den store skjermen i 7.1. Forhåpentligvis får media-spilleren en stor endring, der er det dårlig utnyttelse av plass, samt at DAB-interfacet har forbedringspotensiale for å si det mildt.
kupevarme
Kjørte til jobben idag og hadde satt temp på 22 grader. Temp føltes greit.
Parkerte.
Så trykket jeg temperaturen nedover en halv grad om gangen.
- På gammel software, så ville vifta begynt å blåse kald luft. Og når instillingen stod på 18 grader ville det blåst ganske kraftig av dysene.
- Nå, så kom jeg til 18 grader og vifta stod fremdeles på 2. Merket ingen forskjell på det som blåste ut av dysene.
Tippet jeg den over på LO, så satte det igang for full guffe. Vifte på fullt og det blåste kald luft med en gang.
Jeg undrer på hva dem har gjort med klimakontroll-styringen...
For oss med eldre biler (uten AP) så begriper jeg ikke hypen med 7.0.. Som så alt for mange ganger før, så medfører disse "opp"dateringene flere ulemper enn fordeler.
Jeg har mistet dato og ukedag og fått svakere varmeapparat.. i tillegg har dem flyttet den "relativt" viktige tankmåleren ut av synsfeltet, og erstattet den med noe helt ubrukelig som feks kan lyse meg i øynene på natta og vise meg at bremselysene kommer på når jeg bremser...
Men heldigvis har jeg jo fått enda en klokke... så nå kan jeg ha oppe 3 klokker som viser samme tiden.. Genialt!