Elbilforum.no

Lokale elbilforeninger => Troms elbilforening => Emne startet av: Nordtroms på søndag 30. august 2015, klokken 09:23

Tittel: Harryhandel på Kilpis
Skrevet av: Nordtromssøndag 30. august 2015, klokken 09:23
Da er turen fra Nordreisa til Kilpis unnagjort. Distansen er ganske nøyaktig 17 mil hver vei. Og jeg beregnet at jeg kan ha et forbruk på 220 Wt/km for å klare t/r uten lading. Med andre ord, ingen problemer sommerstid. Vinter kan imidlertid være noe annet. En annen Tesla eier der kunne fortelle at distansen fra Tromsø var 18 mil så med andre ord omtrent halvvegs. Etter noe leting fant jeg en Rød 16 A kontakt på baksiden som var koblet til en søppelkontainer men fant ingen vettige folk for å avklare om den kan brukes til lading men prøv å stoppe meg om det kniper ;D fin tur i nydelig vær 24 grader fra Skibotn og opp. Kan anbefales som helgeutflukt. En femtilapp i strøm er heller ikke avskrekkende kostnader for kjøreturen.  ;)
Tittel: Sv: Harryhandel på Kilpis
Skrevet av: Simen1lørdag 12. august 2017, klokken 23:29
Jeg vet dette er et gammelt innlegg, men nå som superladeren i Skibotn er oppe og går så blir harryhandelen ennå billigere. :)

De skal også få opp en superlader i Töre, mellom Piteå og Kalix i løpet av 2017, men det trengs en superlader i mellom Töre og Skibotn.

Sverige og Finland har skuffende SC-dekning i nord. Norge trenger bare noen i Finnmark før vi har full dekning.
Tittel: Sv: Harryhandel på Kilpis
Skrevet av: Simen1lørdag 23. september 2017, klokken 12:28
Nå har jeg tatt turen jeg også. Tror jeg brukte i snitt rundt 200 Wh/km Tromsø-Skibotn, bortimot 300 Wh fra Skibotn opp til Kilpis. Med mye regenerering nedover bakkene tror jeg det endte på ca 200 Wh/km på turen Skibotn-Kilpis-Skibotn. Derfra til Tromsø brukte jeg ca 200 Wh/km. Jeg ladet ikke på Kilpis men ladet både på tur og retur i Skibotn. En observasjon bet meg merke i var at jeg ikke så en eneste Tesla på hele turen fra kommunegrensa til jeg kom tilbake til Tromsø kommune.