Elbilforum.no
Bilmerker => Volkswagen VW => e-up! => Emne startet av: Autowinder på fredag 17. april 2015, klokken 11:50
Nå er eUP bestilt og leveres til uka når også EL60000 avdukes (not me) :)
Nå har jeg lest mye på foraene, og det er mange gode tips og smarte folk her.
Det har vært endel saker om påkjørsel bakfra, og når jeg prøvekjørte eUp'en sist uke, var noe av det første som slo meg, at "slår bremselysene seg på når B-mode aktiveres" ? Litt skummelt om dette ikke er tilfelle og en uoppmerksom person ligger litt for tett bak...
Sitat fra: Autowinder på fredag 17. april 2015, klokken 11:50
Nå er eUP bestilt og leveres til uka når EL60000 avdukes :o)
Nå har jeg lest mye på foraene, og det er mange gode tips og smarte folk her.
Det har vært endel saker om påkjørsel bakfra, og når jeg prøvekjørte eUp'en sist uke, var noe av det første som slo meg, at "slår bremselysene seg på når B-mode aktiveres" ? Litt skummelt om dette ikke er tilfelle og en uoppmerksom person ligger litt for tett bak...
Bremselysene slår seg på ved bruk av D2, D3 og B på min bil. D1 vil ikke tenne bremselys, da den utgjør så lite endring i fart.
Takk for svar, da er det bare å glede seg :)
Du vil kanskje etterhvert erfare at det enkleste angående regenerering er å bruke enten D eller B. På B regulerer du regenereringen med fartspedalens stilling. Helt oppe så er regenereringen B-rutal
Samt at Rekuperasjon / B-mode ikke vil kunne aktiveres når bilen er fulladet, siden den da ikke kan motta mer strøm. Disse vil også ha redusert virking frem til batteriet er ned på ca 90%.
Ja, har merket dette, B-mode er det jeg bruker mest, med unntak i nedoverbakker hvor D1-3 er nyttig. Er batteriet fullt er det jo greit med vanlig bremsing noen kilometer...