Elbilforum.no
Diverse => EV treff => EVS35, EVS24 og EV2009 => Emne startet av: Griffel på torsdag 14. mai 2009, klokken 12:30
http://www.vikingrally.no/results (http://www.vikingrally.no/results)
Mini rally
1. Arnstein Bugge and Lennart Hellberg, Ford Ranger, 2:24.3
2. Ravn Gundersen, Ford Ranger EV, 2:30.0
3. Robert Kristensen, Vectrix EV bike, 2:30.9
Electric class (550 km)
1. Gunnar Sømåen Birkenfeldt and Andreas Handeland, Tesla Roadster, 4:06.5
2. Tore Skjervheim and Jørgen Ohlson, Think City 2, 4:25.3
3. Svein Teistedal and Tor Heldal, Citroen Saxo EL, 4:26.2
Hydrogen class (750 km)
1. Marlene Engan and Veronica Engan, Quantum HY 10002 Prius, 5:49.8
2. Paolo Marchese and Alessandro Pozzato, Fiat Panda HyTran, 6:05.6
3. Jørn Paus and Torgeir Nakken, Quantum HY 10001 Prius, 8:40.0
Plug-in hybrid class
1. Inge Møller and Even Wiger, Amberjac Prius, 6:10.7
2. Matz Nettby and Tommy Jansson, Amberjac Prius, 28:47.1
Gratulerer
Jeg syns at 4. plass i MiniRally må få være med også (i all beskjedenhet) ;D
4. Tom Roy Simenstad (El Rayo) and Jørn Uldalen (Elmo), Think PIV 4, 2:31.4
Forøvrig veldig interessant å legge merke til at en ny-Think tok 2. plassen og en gammel Saxo (riktig nok oppgradert til Litium) tok 3. plassen i hovedrally. De slo altså to Tesla'er ! :o
Th!nk and PSA beats Tesla ;D
Godt gået, folkens! Gratulerer! :D
Gratulerer Svein og Tom Roy + Elmo for en forbausende god resultat.
Neste gang vinner en litium PIV4 Think hvis Gunnar eller Henry kjøre sine biler konvertert av Svein!
Sitat fra: Elmo på fredag 15. mai 2009, klokken 10:18
Jeg syns at 4. plass i MiniRally må få være med også (i all beskjedenhet) ;D
4. Tom Roy Simenstad (El Rayo) and Jørn Uldalen (Elmo), Think PIV 4, 2:31.4
Forøvrig veldig interessant å legge merke til at en ny-Think tok 2. plassen og en gammel Saxo (riktig nok oppgradert til Litium) tok 3. plassen i hovedrally. De slo altså to Tesla'er ! :o
Th!nk and PSA beats Tesla ;D
Gratulerer til dere også.
ThunderThinken fikk 5 min straff, og hadde ellers havnet på 4 plass på hovedrallyet, forrand 2 Tesla'er.
Ellers kunne ThunderThink'en kjøre med flat pedal hele tiden grunnet god ladekapasitet, mens Tesla måte spare på strømmen de klarte å lade mellom etappene.
Synes ikke min 6 plass var så gal den heller..... :D :D :D
Benytter anledningen til å takke Team Baltor 1-2 for husrom og en aldeles fortreffelig frokost.
Takk!
Det er vi som skal takke, det følger mye god underholdning med å ha Revalover i huset :D :D
Jeg er også godt fornøyd med å komme på 5.plass, kun slått av 2x Ranger, 1 Vectrix og den drevne Autoslalomføreren ElRayo.
Partner er som skapt for raske asfaltbaner ;D ;D
Jeg hadde egentlig ikke trodd at Rangeren skulle klart seg så godt.
Den veier tross alt 1,8 tonn!!!
Men at den klarer seg godt ser vi jo av listen 8)
Morro var det, og med litt mer trening tror jeg fint vi kunne kommet under 2 minutter.
Vi hadde en banetid på 2:11
Det var det bare to Teslaer og en "original" Think2 (ikke trimmet) med Øyvind Lunde som klarte.
Kartleseren min Lennart var med i Monaco for to år siden, og han vant da også.
Nå har han invitert meg til å være med neste gang han skal delta i Monaco...
Får begynne å spare til billetten...
Benytter samtidig anledningen til å takke alle som var med i Stavanger for en trivelig tid sammen, og mye morro.
Gratulerer igjen, Boogie og Lennart! Hadde jeg fått kjøre noen runder til hadde jeg garantert klart å ta inn 5 sekunder på dere på gokartbanen.
For de som ikke var med skal det nevnes at minirally besto av flere "øvelser". To-tre transportetapper som skulle gjennomføres på idealtid, asfaltbanekjøring på en gokartbane (bredere enn vanlig landevei) og akselerasjonskonkurranse fra stående start over 201 meter (1/8 mile).
På transportetappene er det codriveren som sikrer en god plassering, da man hverken må komme for tidlig eller for sent til mål, men akkurat på minuttet.
Det er bra tett i toppen; de 8 første i minirally er innenfor et halvt minutt!
Akkurat oppdaget hvorfor Vectrix'en gjorde det så dårlig på slalom etappen på gokart banen.
Jeg hadde redusert luftrykket på dekkene ( med ukjent trykkmåler ) for bedre feste, men endte opp med nifse kjøreegenskaper, og kunne ikke "skrape" svingene. I dag målte jeg trykket, og fant ut at det jeg trodde var 2,5 bar, var 0,2 bar. Det var omtrent bare de stive dekksidene som holdt dekkets form. >:(
Det blir hardere konkurranse fra denne karen neste gang, så legg dere i hardtrening. :D
Hehe, det er greit. Må bare finne en bane å trene på...
Da foreslår jeg at vi som bor i Stavangerområdet låner banen en gang i sommer og lager et treff med innebygd kappkjøring ;D ;D
Også vi andre skal nok klare å knipe inn noen sekunder, så det kan bli tett i toppen ;D