Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn => Emne startet av: Brødbilsjåfør på søndag 15. mars 2015, klokken 08:02
Vi har fått et behov for pendlebil og vurdere en av trillingene. Så billi bil som mulig men har noen en anbefaling av hvilken av de 3? Eller går d mye på smak o behag å forholde til verksted?
Temaet blir diskutert i denne ferske tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20058.0.html
Se om du har råd til å kjøpe en ny, de billige på finn ligger 50% for høyt i pris i forhold til garanti på batteri. Men vil du ha brukt så ligger det to 2014 ion som da fortsatt har 4 år igjen med garanti og det er vel 120.000km garanti på batteriene også, og det er jo greit hvis den skal brukes til pendling.
Har vært diskutert priser på ny kontra gammel på denne tråden også:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19879.0.html
Nå har ikke jeg hørt om så mange Trillinger med havarerte batterier, så det blir jo å spekulere om hvor stor risiko man tar ved å kjøpe en som er utløpt på batterigarantien. Her er en som har fått nytt batteri: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56361212&searchclickthrough=true
Ellers er det vel noen på forumet som har opplevd at det har sviktet, men det var innenfor garantitiden tror jeg?
Når det nevnes ny pris på 200' på batteriet er jeg jo enig i at det kan være en viss risiko å kjøpe de rimeligste importerte som snart går ut ::)
Forskjellene på de tre merkene er vel behørig diskutert her inne på forumet, og serviceprisene likeså!
Er ikke lett å velge, så lykke til!