Elbilforum.no
Populære temaer => Ladeplasser og ladekabler => Emne startet av: Powerflux på torsdag 05. mars 2015, klokken 18:12
Lambertseter senter, stedet jeg stort sett handler alt samt trener, går på kino etc. etc.
Her er det 10 ladeplasser. Disse er det etterhvert blitt stor rift om, både sent og tidlig.
Jeg har begynt å legge merke til at det er en del biler jeg kjenner igjen og som står der påfallende ofte.
I dag kikket jeg på 2 av de bilene jeg ser til stadighet og disse hadde utstedt et 24 timers parkeringsoblat og det var påført hvilken butikk på senteret de tilhører!
Jeg trodde disse plassene var tiltenkt kunder, ikke ansatte som okkuperer disse plassene langt utover de 3 timene p-billetten gir anledning til!!
En elbil trenger vel lading selv om den tilhører en ansatt ..... ::)
Sitat fra: RaBalder på torsdag 05. mars 2015, klokken 18:20
En elbil trenger vel lading selv om den tilhører en ansatt ..... ::)
Men da bør butikk/senter ordne med egne ansattparkering med lademulighet. IKEA Slependen har gjort det med egne ansatteplasser. IKEA sørlandet lar de ansatte bruke kundenes elbilplasser, men regner med at det blir endringer den dagen det blir kapasitetsprioblemer.
Så fint at ikke bare kundene, men også de ansatte har elbil.
Høres ut som det trengs flere ladeplasser. Ikke gjør det vanskeligere for de ansatte å lade på jobb.
Man kan da ikke sette så mye restriksjoner på hvem som kan bruke/lade på en ladeplass at det til slutt bare er elbiler med maks 7 stk AA lommelyktbatterier som får lov å lade.
Alle bør kunne lade der. Om dem er ansatt, kunde, bestefar eller prest.
Poenget er at disse ansattbilene okkuperer disse ladeplassene langt utover de 3 timene en vanlig p-billett gir anledning til. Rotasjonen på disse plassene blir derfor begrenset.
I mine øyne burde noen plasser være forbeholdt ansatte slik at de tilgjengelige kundeplassene er tilgjengelige for nettopp kundene!!
Jeg synes dwt er bedre med 20 delte plasser enn 10 til a satte og 10 til kunder. Kjedelig om alle 10 kundeplassene er opptatt og mange ledige ansattplasser som står ubrukt. Poenget er heller at flere må innse utviklingen og installere flere ladeplasser.