Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 01:20

Tittel: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Hyperstressfredag 26. desember 2014, klokken 01:20
-Merkbar forskjell på setene. Føles som at de har fått overmadrass :) . Føles som en forbedring foreløpig, så får vi se etter hvert hvordan det er på skikkelig langkjøring.
-Nakkestøtter fremme er større uten at det ser teit ut. Mer behagelig å hvile hodet der også.
-Nakkestøtter bak større. Jeg føler ikke at sikt er et problem.
-Jeg bestilte med sort alcantara headliner og dash (+karbon). Det hever opplevd kvalitet  mye. Ser sportslig og fint ut. (Poster bilder i egen tråd)
-Solskjermer er littegrann større. Tror europeisk airbag-varselskilt er mindre enn de amerikanske, det er ikke spesielt skjemmende.
-Fortsatt trekk fra trekantvindu :(. Rart dette ikke er fikset enda.
-Nye hendler som kjent. Opplever det som en forbedring. De er nettere og ser bedre ut enn de store klumpete og forskjellige som var før. Noen rapporterte om at en av sølvknappene på tuppen ikke var i bruk og at det var rart, men alle er i bruk til P, spyling og CC. Hendlene kan være litt korte for de som ikke er langfingret. :)
-Noen rapporterte om at rattet ikke lengre er i skinn, men det er feil. (Med mindre det er tatt bort ifm rattvarme, men det kan jeg aldri tenke meg). For øvrig isolerer rattet veldig godt i forhold til feks e-Up som suger varmen ut av hendene dine.
-Lane dep warn og speed assist fungerer overraskende bra og føles nyttig. Føles som rumlestriper i veien.  Om ACC ++ fungerer like bra så lover det godt.
-Lille skjermen er bedre.
-Dome lights er hvite som før. Var noen på TMC som hadde fått gule dome lights.
-Nye sensorer er vel alle kjent med.
-Jeg trodde det skulle være enklere å stige ut av bilen bak fordi dørene nå var smalere, men virker som at de heller kan åpnes mer.
-Har ørlite klunk fra DU i lav hastighet, får håpe det er slik det må være og at det ikke utvikler seg.
-Har ingen ballonglyd foreløpig.
-Noen rapporterte på TMC om at armlenet nå var mer behagelig og kanskje av skinn, men mitt er i allefall som før.
-Mener å huske at øverste panelet på innsiden av dørvinduene før var av hardplast? Men er veldig usikker. Det er mykt materiale nå i alle fall.
-Mobil i hylle i midkonsoll påvirker fortsatt lydanlegget.
-Fikk UMC versjon B. Trodde alle fikk C nå?
-Fikk E-Batteri
-Karosseriet blir fortsatt satt sammen med centimeterpresisjon :(. Forrige bil var ikke verst, denne har et par canyons. (Poster bilder i egen tråd)
-Bremser har ikke vakumpumpe, så en slipper alt bråket fra den. Pedalen har nå mindre vandring.
-Bilen ble levert med gode Bocsh-viskere.
-Mulig trunken er en cm mindre i alle retninger pga mer støydemping(?). Kan være innbilning, har ikke målt.
-Ny type matter, uten gummi under, men med festeknotter som skrus ned i teppet.


Det er en del ting som er rapportert på TMC, men som ikke har kommet hit enda. Enten for at det bare er på US biler foreløpig, eller for at det bare kommer på D-modellene.

-Ikke ny ladeluke - den er ikke stille, men klikker i lås som før, og den kan ikke åpnes manuelt.
-Jeg fikk ikke aluterskel selv om de begynte med det den uka min ble produsert.
-Jeg fikk panser med to latcher som før
-Det er rapportert om at bakluke lukker seg mykere enn før. Denne lukker seg som forrige bil (egentlig var forrige bil mykere).
-Utløserknappen på setebeltet er fortsatt rød. Den er grå på bilene som blir levert i US nå. Mulig at de må være rød i EU?
-Jeg har fortsatt tre innstilinger på styringen, så at det er tatt bort i US nå har ikke med at det er ny styring å gjøre. Må være pga D, eller at vi får SW update senere.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Hyperstressfredag 26. desember 2014, klokken 01:22
Et par Bilder:
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Muffinmanfredag 26. desember 2014, klokken 08:43
Har man greid å lage en løsning for ryggelys/tåkebaklys/kromlist hvor det IKKE dugger innvendig?

For øvrig ikke overrasket over at man fremdeles leverer ut biler med feil som har vært der siden utleveringer startet i august 2013 (og forsåvidt i US/Canada i 2012)
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Teslanewbiefredag 26. desember 2014, klokken 08:54
Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 08:43
Har man greid å lage en løsning for ryggelys/tåkebaklys/kromlist hvor det IKKE dugger innvendig?

For øvrig ikke overrasket over at man fremdeles leverer ut biler med feil som har vært der siden utleveringer startet i august 2013 (og forsåvidt i US/Canada i 2012)

Hyperstress? Har du gjort bilvasktesten ?

Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Muffinmanfredag 26. desember 2014, klokken 09:01
Det begynte med dugg i baklyktene hos meg også, før det rett og slett ble vann i dem. Deretter ble det lekkasje i bakluka. Har forstått at dette henger sammen. Forhåpenligvis er det ikke "is-sprenging" av bakvinduet som er årsaken, her er det ei "grop" hvor det kan legge seg vann. Faktisk går denne gropa litt under vinduskanten også.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Havebigfunfredag 26. desember 2014, klokken 09:15
Denne pakningen bør vel være tett- om Tesla ikke greier å fikse dette ville jeg brukt sort Sikaflex og "fuget" over.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Teslanewbiefredag 26. desember 2014, klokken 09:18
Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 09:01
Det begynte med dugg i baklyktene hos meg også, før det rett og slett ble vann i dem. Deretter ble det lekkasje i bakluka. Har forstått at dette henger sammen. Forhåpenligvis er det ikke "is-sprenging" av bakvinduet som er årsaken, her er det ei "grop" hvor det kan legge seg vann. Faktisk går denne gropa litt under vinduskanten også.

Hvis vannet går under listen så kan issprenging Være en plausibel  forklaring .. ikke greit dette .

Dette blir min første vinter med bilen ..
Tittel: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Hyperstressfredag 26. desember 2014, klokken 09:21
Den er kledd i alcantara :)

Edit: posten jeg siterte ble slettet, men det var spm om plast eller alcantara ved panotak.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Hyperstressfredag 26. desember 2014, klokken 09:28

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 26. desember 2014, klokken 08:54
Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 08:43
Har man greid å lage en løsning for ryggelys/tåkebaklys/kromlist hvor det IKKE dugger innvendig?

For øvrig ikke overrasket over at man fremdeles leverer ut biler med feil som har vært der siden utleveringer startet i august 2013 (og forsåvidt i US/Canada i 2012)

Hyperstress? Har du gjort bilvasktesten ?

Kan aldri tenke meg at det er fikset. Ikke fremre lykter i alle fall, for det dugger det. Har ikke vært så plaget av det på forrige bil egentlig. Kom mye mindre vann inn en på bildene her. Får håpe det ikke er så ille på denne heller..
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: gssfredag 26. desember 2014, klokken 11:19
Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 08:43
Har man greid å lage en løsning for ryggelys/tåkebaklys/kromlist hvor det IKKE dugger innvendig?....
Har du ryggelys? Jeg fikk bare en indikator som viser de som står bak og er observante at bilen står i revers. Men så har jeg ikke lyspakken heller da....
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Teslanewbiefredag 26. desember 2014, klokken 11:31
Sitat fra: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 09:21
Den er kledd i alcantara :)

Edit: posten jeg siterte ble slettet, men det var spm om plast eller alcantara ved panotak.

Flott !
Det var jeg som spurte . Flyttet spørsmålet til tråden med Alcantara.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Øyvind.hfredag 26. desember 2014, klokken 15:02
I forbindelse med bytte av 12V batteri kjørte jeg loaner med VIN rundt 40K og EL-skilt rundt 40K.

Som referanse har jeg min egen bil med VIN143xx.

På ny bil:
- Litt mykere sete. Kjørte 2x500km langkjøring, og synes det var hipp som happ ift komfort.
- Den nye bilen var litt mer kvikk på pedalen. Skyldes antakelig at den hadde fw 5.12. Jeg har 6.et eller annet. Merket at jeg måtte justere gassfoten for å kjøre like mykt som før.
- Den nye bilen hadde bremser som bet raskere. Skyldes antakelig at den bare hadde gått noen tusen km.
- Har vært litt misfornøyd med panelgap mellom bakluke og bakskjermer på min bil. Ny bil hadde identisk glippe.
- Dårlige viskere på ny bil. Vinduet ble ikke rent på midten. Antakelig justeringssak
- Trekk fra trekantvindu i ny bil. Ikke i nærheten av samme trekk i min bil.
- Performance-seter gjør en del for setenes utseende. Tøft, og et tilvalg jeg vil vurdere på neste bil
- merket ingen forskjell i støydemping
- Stereoen var helt lik
- Litt mer knudrete overflate på dørpanel foran, men likt utseende.

Ellers likte jeg godt sortfargen :)
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Hyperstressfredag 26. desember 2014, klokken 18:59
Merker at setevarmen gir mer varme i rygg enn i sittepute. (Kanskje fordi det nå er mer materiale over varmetrådene der.)
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Øyvind.hfredag 26. desember 2014, klokken 19:25
Sitat fra: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 18:59
Merker at setevarmen gir mer varme i rygg enn i sittepute. (Kanskje fordi det nå er mer materiale over varmetrådene der.)
Hmmm. Du sier noe der. Jeg brukte setevarmen en del på loaneren fordi jeg ikke kunne forvarme med app, og tenkte faktisk på akkurat det at det var mye varme på rygg (ikke nødvendigvis negativt, men interessant observasjon).
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Hyperstressfredag 26. desember 2014, klokken 19:47

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. desember 2014, klokken 19:25
Sitat fra: Hyperstress på fredag 26. desember 2014, klokken 18:59
Merker at setevarmen gir mer varme i rygg enn i sittepute. (Kanskje fordi det nå er mer materiale over varmetrådene der.)
Hmmm. Du sier noe der. Jeg brukte setevarmen en del på loaneren fordi jeg ikke kunne forvarme med app, og tenkte faktisk på akkurat det at det var mye varme på rygg (ikke nødvendigvis negativt, men interessant observasjon).

Jeg foretrekker da mer jevnt fordelt, ev litt mer i sittepute. (Føles bedre, og i mangel av rattvarme er det enklere å stikke en hånd under låret enn bak ryggen :) )
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: erotfredag 26. desember 2014, klokken 19:55
Omvendt for min del. Trenger varme til min skjøre rygg, men hater å bli kokt i XXXXXX  ;D  Lurer på om de er separat kablet? I så fall er vi bare en SW-update fra å kunne justere separat. Det er jo det eneste riktige.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: shbfredag 26. desember 2014, klokken 20:28
I min Signatur er rattet i skinn. Ble fortalt at en måtte ha utvidet skinn pakke nå for å få det. Hadde en ny lånebil.  Plast ratt. Men bedre støydempet ja. Mye skarpere bremser også. Hadde den under DU bytte. Bedre seter, tja.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Muffinmanfredag 26. desember 2014, klokken 20:32
Ganske sikker på at min P85 har skinnratt? Blir skuffet hvis neste bil kommer med plast.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Dennisfredag 26. desember 2014, klokken 20:39
Det kan jo ikke være mulig, til og med billige biler har i det minste skinnratt.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Hyperstressfredag 26. desember 2014, klokken 21:02
@Shb
Rart om noen nye har skinn og noen har plast. Tror det nesten ikke før jeg ser det. Men plast altså? Skulle tro det var imitert skinn i så fall.
Var det samme stoff som armlenet, og nedre del av dash?
Mitt er skinn i alle fall.

Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Folesonfredag 26. desember 2014, klokken 21:31
Og så har nye biler Ionizer. Ikke noe jeg fikk med min i mars i alle fall.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: shbfredag 26. desember 2014, klokken 21:54
Det var en av de som har sluttet i Bergen som fortalte dette i oktober 2013. Merket forskjell på lånebilen og min ja. Var hardere "materiale" på armlene og rattet.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Dennisfredag 26. desember 2014, klokken 22:16
Hvis man bare fikk skinn ratt med premium pakken er jeg ganske sikker på det hadde stått på premium pakken. For den pakken sliter veldig med å forsvare kostnaden med de få forskjellene som er.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: luriumfredag 26. desember 2014, klokken 22:24
Premium pakken gir jo bare litt ledlys og alcantara i dørene. Samt skinn som blir raskere slitasje på under dash. Så å betale 28 høvdinger for det er penger rett ut vinduet.

Led lysene kan ettermonteres for 500 lapp i frunk og trunk med ledlist fra jula :)
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: BMW850lørdag 27. desember 2014, klokken 10:05
Trodde absolutt alle bilene hadde skinnratt  :o En god grunn til at jeg egentlig ikke har vurdert P85D er at jeg var så heldig at bilen min ble produsert de få månedene siste vinter hvor den utvidede skinnpakken også inkluderte skinn oppå dashboardet med matchende sømmer som i resten av bilen. Gir ett mye mer eksklusivt inntrykk og det burde ha vært standard. Nå kostet også denne skinnpakken 15900,- så man fikk mye mer for pengene!
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: OleJAlørdag 27. desember 2014, klokken 15:13
Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 20:32
Ganske sikker på at min P85 har skinnratt? Blir skuffet hvis neste bil kommer med plast.
Jeg fikk byttet ratt på min P85 på service pga løst skinn. I begynnelsen var jeg overbevist om at det nye rattet hadde imitert skinn, eller plast siden det føltes mye glattere. Etter noen uker med  'innratting', så har det fått den gode gamle skinnfølelsen.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Muffinmanlørdag 27. desember 2014, klokken 16:23
Jeg har også byttet ratt på grunn av en feil i skinnet. Fikk et likedan, uten feil naturligvis. Snart et år siden.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Hyperstresslørdag 27. desember 2014, klokken 16:49
Når skinnet et nytt så er det glatt og matt, så blir det klissete, fettete og glinsende etter hvert. Jeg foretrekker det første.. :)
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Car-Ellørdag 27. desember 2014, klokken 21:24
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 27. desember 2014, klokken 16:49
Når skinnet et nytt så er det glatt og matt, så blir det klissete, fettete og glinsende etter hvert. Jeg foretrekker det første.. :)

Ta vare på bilen! Bruk kjørehansker!

Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: RonnyØlørdag 03. januar 2015, klokken 09:33
Digger det svarte taktrekket!!
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Tesla P85Dlørdag 03. januar 2015, klokken 14:33
Hvordan er det med panseret på de nye bilene som kommer ut fra fabrikken nå? Mener jeg leste et eller annet om at det var elektrisk lukking/låsing eller stemmer ikke det?

Hva med servo som justerer tyngden på rattet etter hvor fort man kjører (husker ikke hva dette kalles på fagspråket).
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: boppuslørdag 03. januar 2015, klokken 20:20
Progressiv servo.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: ctr46torsdag 08. januar 2015, klokken 10:51
Tok levering på en ny S85 for ca en uke siden. Har en P85 fra før levert mars 2014.

Opplever at nye bilen virker noe mer støydempet. Har et generelt inntrykk av at bilen er "videreutviklet". Med det så mener jeg at de har gjort noen forbedringer (mangler så klart en del andre). Solskjerm er lengre og passasjersiden har fått speil i solskjermen.

Kanskje den største synlige forbedringen er at skinnet i setene er annerledes. Der synes jeg at de nye skinnsetene ser bedre og virker til å være noe bedre kvalitet. Hvordan det blir etter hvert gjenstår å se, men tror ikke de vil få bølger som gamlebilen har.

Bilen oppleves som "mykere" ved gasspådrag. Om det er pga forskjell S85 / P85 og/eller forskjellige software versjoner vites ikke, men det går an å komme tilbake til. Nye bilen har .77 mens gamle har .73 foreløpig.

Panseret på nye bilen er mye mykere enn gamle. Merket det når jeg skulle lukke frunken. Der flexer panseret på nye bilen noe voldsomt og jeg får følelesen av at jeg bøyer hele greia når jeg skal lukke. Gamlebilen er mye stivere og det virker mer robust. Der er jeg ikke redd for å lukke frunken (prøver uansett å bruke den minst mulig). Hva forskjellen egentlig er aner jeg ikke, men frykter at nye bilen vil få den berømte "knekken" i panseret om frunken benyttes ofte.

Er det likt på de andre nye bilene også? Trodde det skulle komme en forbedring på dem? Opplever det i alle fall ikke sånn. Hadde en loaner i høst og den hadde samme dårlige panser (var en S85).

.77 oppdateringen har lagt "suspension" under egen meny. Det synes jeg er et skritt tilbake ettersom det var enklere å ha det sammen med de andre kjøreinnstillingene.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Muffinmantorsdag 08. januar 2015, klokken 11:38
Sitat fra: ctr46 på torsdag 08. januar 2015, klokken 10:51
Panseret på nye bilen er mye mykere enn gamle. Merket det når jeg skulle lukke frunken. Der flexer panseret på nye bilen noe voldsomt og jeg får følelesen av at jeg bøyer hele greia når jeg skal lukke. Gamlebilen er mye stivere og det virker mer robust. Der er jeg ikke redd for å lukke frunken (prøver uansett å bruke den minst mulig). Hva forskjellen egentlig er aner jeg ikke, men frykter at nye bilen vil få den berømte "knekken" i panseret om frunken benyttes ofte.
Kan forskjellen skyldes at panserene er ulikt justert, slik at trykket fra pakningene blir ulikt? På min bil har man justert flere ganger. Først var det utett, så strammet de så det ble tett men da ble opplevelsen slik du beskriver. Hadde hjertet i halsen hver gang det ble lukket. Så slakket man litt igjen og lukking går nå greit, men det kommer inn litt vann helt foran ved kjøring i regnvær. Jeg mildt sagt forundret over at de enda ikke har laget en fungerende patent på dette.

Sitat
.77 oppdateringen har lagt "suspension" under egen meny. Det synes jeg er et skritt tilbake ettersom det var enklere å ha det sammen med de andre kjøreinnstillingene.
Enig. Det ble mer uoversiktlig og rotete nå. Ved vinterkjøring og vekslende føre er det av og til hensiktsmessig å flippe regen til low samt å heve bilen til tider. Brukte å ha denne fanen åpen tidligere. Nå må jeg bla mellom to faner alt etter hva jeg skal gjøre, og det bidrar neppe til økt trafikksikkerhet.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Øyvind.htorsdag 08. januar 2015, klokken 11:44
Mykere panser kan skyldes fotgjenger-sikkerhetskrav?
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: ctr46torsdag 08. januar 2015, klokken 12:40
Sitat fra: Muffinman på torsdag 08. januar 2015, klokken 11:38
Kan forskjellen skyldes at panserene er ulikt justert, slik at trykket fra pakningene blir ulikt? På min bil har man justert flere ganger. Først var det utett, så strammet de så det ble tett men da ble opplevelsen slik du beskriver. Hadde hjertet i halsen hver gang det ble lukket. Så slakket man litt igjen og lukking går nå greit, men det kommer inn litt vann helt foran ved kjøring i regnvær. Jeg mildt sagt forundret over at de enda ikke har laget en fungerende patent på dette.

Enig. Det ble mer uoversiktlig og rotete nå. Ved vinterkjøring og vekslende føre er det av og til hensiktsmessig å flippe regen til low samt å heve bilen til tider. Brukte å ha denne fanen åpen tidligere. Nå må jeg bla mellom to faner alt etter hva jeg skal gjøre, og det bidrar neppe til økt trafikksikkerhet.

Angående panser så opplever jeg rett og slett at panseret på gamlebilen er mer robust. Kan nesten virke som det er tykkere eller stivere i materialet. Når jeg tenker meg om så virker nye panseret generelt mykere og tynnere og mer fleksibelt. Om det er på grunn av det ene eller det andre vet jeg ikke, men jeg vegrer meg for å bruke det på nye bilen ettersom det bøyer seg delvis når jeg skal lukke det.

Om det hjelper med en justering kan godt hende. Tror uansett ikke det vil løse skrekken ved å lukke panseret :)

Håper kanskje den gamle menyen kommer tilbake. Jeg bruker den ikke så ofte men er innimellom jeg gjør som deg, justerer både regen og høyde på bilen nå om vinteren. Da er det knotete å måtte trykke seg gjennom flere menyer hver gang.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Muffinmantorsdag 08. januar 2015, klokken 12:44
Må vel legge til at jeg har knekk helt fremme på panseret. Aner ikke når det oppstod, og har alltid lukket slik som anvist ved utlevering.

Om de har gjort panseret enda mer skjørt enn det var tidligere skjønner jeg lite.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Haldensertorsdag 08. januar 2015, klokken 12:50
Har jo også ny bil, og fikk beskjed av teknikerne i Drammen at panseret var slikt pga NCAP godkjenningen. De mente også at dette gjorde det mer robust mot akkurat frunk-problematikken siden metallet ikke ville gi etter for så å bli en bulk.
Jeg har brukt frunken mye siden levering, og føler ingen problemer med å presse det ned ved lukking. Ja, kjenner det gir litt etter men det er aldri følelsen av at det skal presses inn permanent.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Sjøhyenetorsdag 08. januar 2015, klokken 12:57
Kan være de har gjort noe med utformingen som gjør at det føles mykere, men at det samtidig er mindre sannsynlig at man får en permanent deformasjon. F.eks kan noen områder (der man ikke har hendene) være stivet opp.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Thor2014fredag 09. januar 2015, klokken 20:54
Bilen har vel aktivt panser, så å gjøre det enda mykere kan neppe ha store betydningen.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: D.Ofredag 09. januar 2015, klokken 20:57
Jepp
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: shbsøndag 11. januar 2015, klokken 20:49
Ctr46 skriver ny bil har speil i solskjerm. Jeg har speil i begge solskjermer på min bil fra 2013. Er det flere som ikke har speil i solskjermene?
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: Tuxedosøndag 11. januar 2015, klokken 21:03
Sitat fra: shb på søndag 11. januar 2015, klokken 20:49
Ctr46 skriver ny bil har speil i solskjerm. Jeg har speil i begge solskjermer på min bil fra 2013. Er det flere som ikke har speil i solskjermene?
Speil i solskjermene kom vel veldig tidlig.  Fra før de første bilene ble levert til Norge, så vidt jeg husker.
Tittel: Sv: En sammenligning av gammel og ny bil.
Skrevet av: ctr46mandag 12. januar 2015, klokken 12:45

Sitat fra: Tuxedo på søndag 11. januar 2015, klokken 21:03
Sitat fra: shb på søndag 11. januar 2015, klokken 20:49
Ctr46 skriver ny bil har speil i solskjerm. Jeg har speil i begge solskjermer på min bil fra 2013. Er det flere som ikke har speil i solskjermene?
Speil i solskjermene kom vel veldig tidlig.  Fra før de første bilene ble levert til Norge, så vidt jeg husker.

Ser det gikk litt fort i svingene. Jeg mente at det var speil i solskjerm på passasjersiden med lys for det er det ikke på gamlebilen..