Elbilforum.no

Bilmerker => Plugg-inn hybrider => Mitsubishi Outl. PH => Emne startet av: tomrh på lørdag 29. mars 2014, klokken 09:41

Tittel: Intense vs instyle+
Skrevet av: tomrhlørdag 29. mars 2014, klokken 09:41
Selgerne pusher instyle+ og sier at det omtrent ikke selges noe annet. Og at man får dårligere annenhåndsverdi ved å velge intense. Nå har vi aldri vært noen utstyrsfreaker og vil klare oss godt med intense. Er det andre som har valgt intense og kan si noe om begrunnelsen for valget? Mhp lavere annenhåndsverdi så tenker jeg at selvfølgelig blir bruktprisen billigere når nyprisen også er det?  ::)
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: jkirkebolørdag 29. mars 2014, klokken 10:09
Sitat fra: tomrh på lørdag 29. mars 2014, klokken 09:41
Selgerne pusher instyle+ og sier at det omtrent ikke selges noe annet. Og at man får dårligere annenhåndsverdi ved å velge intense. Nå har vi aldri vært noen utstyrsfreaker og vil klare oss godt med intense. Er det andre som har valgt intense og kan si noe om begrunnelsen for valget? Mhp lavere annenhåndsverdi så tenker jeg at selvfølgelig blir bruktprisen billigere når nyprisen også er det?  ::)

Det lønner seg aldri å laste på med ekstrautstyr mhp. bruktverdien. Bilen blir mer lettsolgt med mye utstyr, men du får ikke så mye ekstra for den. Jeg tipper Mitsubishi har satt prisen på selve bilen lavt og tjener lite på grunnmodellen, mens de har flesket på mhp. ekstrautstyret. Da vil de selvsagt helst selge modeller med mye utstyr.

Hyundai gjorde mye av det samme med Atos. Grunnmodellen ble annonsert mye, med en pris satt svært lavt. GL kostet ca. 30% mer for bare litt utstyr (stort sett cruise control og AC). Mens kun prisen på grunnmodellen ble annonsert tok forhandlerne inn kun GL til lager. Skulle man ha grunnmodellen var det 4-6 måneders leveringstid.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: tomrhlørdag 29. mars 2014, klokken 11:48
Og det er også et poeng her folk flest ikke tenker over: utstyrets verdi utgjør en større relativ prosentandel av bruktverdien etterhvert som tiden går.

Et eksempel her med Outlander:

Anta f.eks. instyle+ m.m. koster 490.000 og intense koster 450.000. Hvis vi regner 15% verditap pr. år for instyle+, vil den etter 5 år være verdt 0,85^5 * 490.000 = 217.400.

Anta at man får 40.000 mindre for intense etter 5 år, dvs. 177.400, det er helt greit - forskjellen tilsvarer bare utstyrets opprinnelige verdi.

Man kan da argumentere for at verditapet til intense vil da være 100 * (1 -(177.400 / 450.000)^(1/5)) = 17% årlig, et tilsynelatende høyere årlig verditap men tilsvarer bare verdien av det utstyret man aldri kjøpte.

Realiteten er vel at man nok får mer enn 177.400 for intense etter 5 år, altså tjener man egentlig her på å kjøpe innstegsmodellen.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: ErikMelørdag 29. mars 2014, klokken 14:04
Er vel mulig å prute på Instylen. Fikk storforbruker avtale og ytterlig litt avslag. Har du lyst på skinn og det store anlegget kjøp det. Liker du stoff seter kjøp intense. Utgjør 50 kr i måneden eller noe over 5 år :)
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: fstromsvlørdag 29. mars 2014, klokken 22:09
Hei.  Godt fornøyd med Intense.  Det var ikke utstyr i Instyle+ som trigget meg såpass at jeg var villig til å betale såpass mye ekstra.  Har jo GPS rund baut på telefoner og annen GPS.  Helskinn var ikke så aktuelt.  Det er ikke i bilen jeg er opptatt av lydkvalitet, så ekstra flott anlegg der var ikke viktig.  Elektrisk justerbart fører-sete kunne vært ok.  Så vidt jeg har skjønt får du også flere instillingmuligheter for føreren med det.  Tror ikke det er minne på instillingene, slik at du må justere om når man skifter sjåfør.  På bakgrunn av disse vurderingene var valget greit for oss.

Prismessig tenker jeg også slik at joda vi må nok ligge under Instyle+ i pris ved evt senere salg, men neppe den fulle verdien av det du får ekstra.  Nå er det jo slik at uansett hvilken bil man kjøper så blir normalt prisfallet i snitt større (i kroner) jo dyrere bil man kjøper ....
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: aaa3søndag 30. mars 2014, klokken 22:17
Jeg har bestilt Intense. Vi skal ha bikkja bak, og da trenger vi ikke  en svær sub-woofer (snarere tvert imot). Stoff i seter er greit, og navigasjon har jeg på mobilen. Syns prisforskjellen er i største laget.
Men et spørsmål til deg fstromsv: Hvordan ser det ut i bagasjerommet der Instyle+ har sub-wooferen? Har vi "fått tilbake" denne plassen i Intense?
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: fstromsvmandag 31. mars 2014, klokken 10:49
asbaas.  Jeg har lastet opp ett bilde jeg tok av rommet (uten sub-wooferen) til en annen tråd her i forumet.  Dette er linken til bildet: http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=12657.0;attach=16090;image

Veldig greit synes jeg :)
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: aaa3mandag 31. mars 2014, klokken 10:54
Takk, det så bra ut!  :D
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: fstromsvmandag 31. mars 2014, klokken 12:56
asbaas.  Matta som ligger der er ikke standard, men veldig fin å ha.  Relativt myk og tykk.  Hindrer deg ikke mye i å nå rommene under, men beskytter hele flaten velding fint.  Sikkert veldig greit som underlag for bikkja (kanskje med et teppe i tillegg?).
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: tomrhmandag 07. april 2014, klokken 23:35
Fikk et tilbud på intense til 430.000 eksl. vinterhjul (som jeg fikser sjøl mye bedre og billigere!), høres det greit ut eller er det mer prutningsmonn?
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: aaa3tirsdag 08. april 2014, klokken 08:22
Ja, det er det samme som jeg skal betale for min Intense.
455.000 inkl. hengerfeste (9.000) og vinterhjul (16.500) blir netto 429.500.
Da fikk jeg 18.000 i rabatt i forhold til listepriser.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: tomrhtirsdag 08. april 2014, klokken 23:25
Ekskl. hengerfeste her, som de skal ha 10.000 ekstra for. Men så bor vi i Trøndelag og straffes jo prismessig for det. Typisk koster bilene 10.000 mer levert Trondheim enn levert Drammen. Lurer litt på om man kanskje bare skal bestille bilen hos en forhandler i Oslo-området? Det er jo bare en kjapp flyreise + en drøy kjøretur hjem, og en ny bil er en ny bil.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Cowboystrekkonsdag 09. april 2014, klokken 09:20
Hvorfor fikser dere ikke vinterhjul selv? :) Sparer jo flere tusen på det! F.eks får dere Nokian R2 SUV (R som er billigere og dårligere er vell standardvinterdekket?) og kurrante alufelger i 215\60-16 på www.byttdekk.com (http://www.byttdekk.com) for under 10k inkl frakt :) Selv 18"-vinterhjul kan du få til priser rundt 16-17k selv om jeg ikke ville anbefalt det ift komfort etc.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: ErikMeonsdag 09. april 2014, klokken 12:13
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 09. april 2014, klokken 09:20
Hvorfor fikser dere ikke vinterhjul selv? :) Sparer jo flere tusen på det! F.eks får dere Nokian R2 SUV (R som er billigere og dårligere er vell standardvinterdekket?) og kurrante alufelger i 215\60-16 på www.byttdekk.com (http://www.byttdekk.com) for under 10k inkl frakt :) Selv 18"-vinterhjul kan du få til priser rundt 16-17k selv om jeg ikke ville anbefalt det ift komfort etc.

tenkte litt på det selv men synes biler er mest komplett med originale felger. Tror originale felger har ok kvalitet.

hvis man kan få ikke-originale 18 tommer til 16-17 tusen synes jeg ikke 16 tusen er så galt for originale 17 tommere.

En annen ting er selve dekket. Skulle gjerne hatt R2 hvis det er bedre en hva som leveres fra forhandler :)
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Cowboystrekkonsdag 09. april 2014, klokken 14:11
Tror nokian R er standard. R2 er nyere utgave som har lavere rullemotstand og 10% kortere bremselengde på is. Jeg ville ihvertfall krevd å få det for 16500 :) så en PHEV som en kompis prøvde og den hadde 16' med nokian R som standard vinterdekk.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Fonnissøndag 22. februar 2015, klokken 17:03
Sitat fra: fstromsv på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:09
Hei.  Godt fornøyd med Intense.  Det var ikke utstyr i Instyle+ som trigget meg såpass at jeg var villig til å betale såpass mye ekstra.  Har jo GPS rund baut på telefoner og annen GPS. 

Hei! Akkurat sånn tenker jeg også. Men da vi prøvekjørte Instyle+ (som selvfølgelig er demobilen), puslet vi en del med skjermen. Vi gikk inn på "tur" og fikk oversiktelige (og morsomme) figurer og grafer av bilens forbruk. Det var lett å se forbruk, prosentvis gjenværende batteri osv. Selgeren snakket om at man ikke får dette på Intense fordi den bare har 6,1" skjerm og at det da ikke er plass.... Dette er ikke dritviktig, men hvordan er det i Intense? Ser skjermen helt annerledes ut, kan man ikke gå inn på "tur" og se løpende forbruk og batteri? Eller er det kanskje bare grafene og tegningen av bilen som ikke er med...?

Jeg syntes det hørtes rart ut hvis det var så stor forskjell.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: PHEV-ftwsøndag 22. februar 2015, klokken 20:18
Så vidt jeg vet så for du ikke noe av denne informasjonen i det hele tatt på skjermen i Intense. Denne skjermen viser bare lydavspilling og telefontilkobling, pluss ryggekamera.
Informasjonen om hybridsystemet og forbruk osv. for du da kun i forenklet variant i den lille infoskjermen ved speedometeret.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: drphevsøndag 22. februar 2015, klokken 23:24
Kjøper du dekk sjølv, må du ikkje gløyme ånfaktorere inn innvendig trykksensor. Viss ikkje går aldri trykksensoralarm av. Og den er umogleg å fjerne.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Finfyrmandag 23. februar 2015, klokken 08:52
Sitat fra: PHEV-ftw på søndag 22. februar 2015, klokken 20:18
Så vidt jeg vet så for du ikke noe av denne informasjonen i det hele tatt på skjermen i Intense. Denne skjermen viser bare lydavspilling og telefontilkobling, pluss ryggekamera.
Informasjonen om hybridsystemet og forbruk osv. for du da kun i forenklet variant i den lille infoskjermen ved speedometeret.

Hvor har du denne informasjonen fra? Såvidt jeg har forstått det så er det bare størrelsen på skjermen som er forskjell, og ikke hva som vises.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: fstromsvmandag 23. februar 2015, klokken 09:50
Det er riktig som det skrives at det er manglende funksjonalitet i software/display for Intense.  Kommer ikke med MMC so gir all den informasjonen som etterspørres.  Selv klarer jeg meg fint uten grafikken (enklere grafikk i instrumentpanelet), men skulle gjerne hat mer info og funksjonalitet rundt statistikk på forbruk m.m.

Uansett angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte Intense.

Dette med litt løshet i de elektriske setene som beskrives i en annen tråd er jo kanskje også verdt å merke seg.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Fonnistirsdag 24. februar 2015, klokken 09:45
Sitat fra: fstromsv på mandag 23. februar 2015, klokken 09:50
Det er riktig som det skrives at det er manglende funksjonalitet i software/display for Intense.  Kommer ikke med MMC so gir all den informasjonen som etterspørres.  Selv klarer jeg meg fint uten grafikken (enklere grafikk i instrumentpanelet), men skulle gjerne hat mer info og funksjonalitet rundt statistikk på forbruk m.m.

Så hvordan ser du forbruket? Regne selv...?
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: aaa3tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:51
Forbruket for siste tur kan du se i display ved speedometeret. Her kan du veksle mellom tripp A og B, forbruk, energistrøm etc.
Vi som har Intense går glipp av mye moro på skjermen, men mangler ingen nødvendig informasjon.
Jeg valgte Intense fordi jeg har hund, som skulle slippe å ligge sammen med en diger subwoofer i bagasjerommet. Med på kjøpet fikk jeg bedre bagasjeplass, fordi subwooferen faktisk er ganske stor.
Angrer ikke!
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Fonnistirsdag 24. februar 2015, klokken 09:58
Aha, da så. Jeg har også hund(er) og den digre høyttaleren er strengt talt ikke noe for meg. Det skal spesialtilpasses et hundebur baki der. Men falt pladask for skjermen såklart. Hehe.

Går vel mot Intense likevel da.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: teimanntorsdag 26. februar 2015, klokken 14:35
Jeg bestilte først Intense men endret til Instyle+ på grunn av setene. Vi synes setene er mye bedre i Instyle+. Den elektriske justeringen har flere justeringsmuligheter og både kona og jeg finner nå veldig god sittestilling. Det gjorde vi ikke da vi prøvesatt en Outlander med manuell seteregulering. Å sitte best mulig er veldig viktig og vi er begge 2 glade for at vi valgte Instyle +. Da vi kjøpte bilen i mars 2014 måtte vi bare gi kr 23.500 mer for Instyle+.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Futen Selvtorsdag 26. februar 2015, klokken 22:23
Sitat fra: teimann på torsdag 26. februar 2015, klokken 14:35
Jeg bestilte først Intense men endret til Instyle+ på grunn av setene. Vi synes setene er mye bedre i Instyle+. Den elektriske justeringen har flere justeringsmuligheter og både kona og jeg finner nå veldig god sittestilling. Det gjorde vi ikke da vi prøvesatt en Outlander med manuell seteregulering.

Jeg gikk for Instyle+ av nøyaktig samme grunn. Jeg er over 1,90 og merket at for meg så fungerte ikke førersetet i Intense-utgaven.
(Nå går jeg rundt og venter på at bilen skal komme og å få tatt den i bruk  :D)
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Fonnisfredag 27. februar 2015, klokken 14:59
Vi er ikke så høye så vi satser på at det går bra.

Appen for oppvarming av bilen funker på Intense og? Beklager mange idiotiske spørsmål...! Mye penger!!
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: aaa3fredag 27. februar 2015, klokken 15:34
Ja, appen funker på Intense. Også denne: http://www.autoapps.no/Topp_Menyer/01-Outlander_PHEV_SMS_Remote/Outlander_PHEV_SMS_Remote.php
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Fonnislørdag 28. februar 2015, klokken 11:59
Så flott!  :D

NÅ HAR VI BESTILT!!! LYKKE!! Den kommer i mai, det er leeeenge til...  ;D ;D

Intense ble det. Prisforskjellen er såpass stor, nesten 50 000 nå.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: erik elørdag 28. februar 2015, klokken 13:58
Standarvinterdekk.  ?????? Hva?
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: drphevlørdag 28. februar 2015, klokken 16:29
Gratulerer! Sikker på at du blir veldig fornøyd, og mange gonger meir stolt av bilen din enn dei med diesel-outlander. Eg tenker også at 50000 kroner er mykje for ekstrautstyr som ein likevel ikkje treng pluss irriterer.

Stoffsetene er supre. Er vant til skinnseter frå før, men desse delskinnssetene er nesten betre. Ikkje så kalde å sitje i på småturar og lette å halde reine likevel, nesten litt plastaktige i overflaten.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Fonnislørdag 28. februar 2015, klokken 21:34
 :) :D ;D 8) Gleder meg som en unge!! Skal bli helt nerd og lære hvordan kjøre mest mulig økonomisk, føre forbrukslogg og greier. Finne ut små triks i hverdagen for å holde ICE mest mulig unna. Her skal det spares penger og miljø!!  ;D ;D :D
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: bluefoxsøndag 01. mars 2015, klokken 10:09
Glem forbruk! Glem ICE!
Bare kjør, og nyt stille, behagelig og sprek fremdrift.
Bilen styrer dette så mye bedre enn det du klarer selv. Det er ikke lenge ICE går alikevel, og du hører jo ikke stort til den!
Det som imidlertid er både lurt og ikke minst behagelig er å hjelpe til ved å starte turen med deilig forvarmet bil.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: hottentott33søndag 01. mars 2015, klokken 13:17
Jeg handlet meg en brukt Mitusbishi Outlander Instyle for 2 år siden. Riktignok ikke hybrid, men blir allikevel en grei sammenligning, da en får innblikk i hvordan den vanlige bruktbilkjøpende mannen i gata tenker  ::)  ;) Da jeg handlet bilen så var jeg veldig klar på at utstyret i Instyle var noe jeg ville ha, særlig skinn (små unger i hus) og keyless (usedvanlig praktisk) og Rockford Fosgate stod høyt på ønskelisten. Det endte vel sånn sett opp med at jeg kanskje betalte mer for dette enn det kostet da bilen var ny (verditap tatt i betraktning) sammenlignet med Invite og Intense til salgs på nevnte tidspunkt.
Så mitt synspunkt er at en helt klart bør velge Instyle, da bilen blir mye mer lettsolgt og en kan forlange en høyere salgspris, spesielt fordi en topputstyrt Outlander skiller forholdsvis lite i pris når den selges ny fremfor lavere nivåer.
Jeg bestilte også forøvrig min første splitternye bil for en måned siden, og da valgte jeg alt som finnes, nettopp fordi det koster relativt lite i forhold til totalprisen (var sånn sett bare ca 10 valg til ca 2000,- i snitt per valg, i tillegg til skinn til ca 14.000,-) og jeg syntes det ville vært dumt å ikke velge alt. Nå er nok ikke bruktverdien til en e-Golf ekstremt god i utgangspunktet, så da vil nok utstyrsnivået bli mer avgjørende enn andre biler. Jeg tenker også at på en brukt hybrid-Outlander, så vil utstyrsnivå også ha endel å si om noen år, for hvem vet hvordan markedet ser ut for hybrider og el.biler om f.eks. 5 år.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: Finfyrsøndag 01. mars 2015, klokken 22:44
For oss skilte det 48 000,- i forskjell når vi bestilte. Det mener jeg er ganske mye for skinnseter, gps, bedre lyd og justering av sete. Mulig jeg får igjen mer om fem år, men klarer ikke helt å se den utfordringen idag.

Håper vi ikke angrer oss når bilen kommer...

Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: RuneHasøndag 07. juni 2015, klokken 18:35
Det eg saknar mest på Intense er at det manglar ein brukbar køyrecomputer. Faktisk var både Passat 2001 og Skoda Fabia 2000 mod. langt betre utstyrt enn PHEV 2015 slik. Litt rart å skulle samle på besinrekningar og føre køyrebok for å halde oversikt over snittforbruk over tid i 2015. Har forstått det slik at Instyle + har ein vanleg moderne køyrecomputer? Håper at produsenten har gjort noe med dette på den nye 2016 versjonen..
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: vtktirsdag 05. mars 2019, klokken 09:56
Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en brukt Outlander Phev, men har ikke helt bestemt meg for hvilken modell og utgave. Etter å ha saumfart internett sliter jeg fortsatt med at jeg ikke har helt oversikt over forskjellene mellom de forskjellige utgavene.
Hadde noen med oversikt orket å liste opp hva som er forskjellen mellom Instyle+ , Intense+ (og Intense)? Jeg lurer på hva forskjellene i utstyrversjonene er både for 2014-2015 utgaven og for 2015-2016(facelift)-utgaven.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: espenrimandag 11. mars 2019, klokken 08:15
Du finner prislister og utstyrslister for alle årsmodeller på nett. Det er forskjell på før og etter facelift.

Pass også på at endel bruktimporterte biler reklameres som Instyle+ mens de i realiteten har veldig avvikende utstyr.

Instyle+ på 2015-2016 manglet bare Rockford Fosgate anlegg og skinnseter fra toppakken.
Tittel: Sv: Intense vs instyle+
Skrevet av: vtkonsdag 13. mars 2019, klokken 21:57
Sitat fra: espenri på mandag 11. mars 2019, klokken 08:15
Du finner prislister og utstyrslister for alle årsmodeller på nett. Det er forskjell på før og etter facelift.

Pass også på at endel bruktimporterte biler reklameres som Instyle+ mens de i realiteten har veldig avvikende utstyr.

Instyle+ på 2015-2016 manglet bare Rockford Fosgate anlegg og skinnseter fra toppakken.

Perfekt om dette finnes på nett, men jeg sliter med å finne det. Du har ikke tilfeldigvis en link?