Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Lanber på mandag 10. mars 2014, klokken 03:18
Da har jeg hatt en solid kjøredag bak meg.
I løpet av 15timer, effektiv kjøretid 11t, har jeg kjørt 790km. Starter med 100% og avsluttet dagen med 50%, hatt 3 superladerstopp på tilsammen ca 1,5t. Siste stoppet ble lengre enn jeg trengte, måtte få noen minutter søvn før jeg kunne dra videre.
Forbruk 204 wh/km dagen (og natta) under ett.
Steike for en god bil å kjøre langt i! Ikke støl eller stiv, bare sliten etter lite søvn.
Sitat fra: Lanber på mandag 10. mars 2014, klokken 03:18
Da har jeg hatt en solid kjøredag bak meg.
I løpet av 15timer, effektiv kjøretid 11t, har jeg kjørt 790km. Starter med 100% og avsluttet dagen med 50%, hatt 3 superladerstopp på tilsammen ca 1,5t. Siste stoppet ble lengre enn jeg trengte, måtte få noen minutter søvn før jeg kunne dra videre.
Forbruk 204 wh/km dagen (og natta) under ett.
Steike for en god bil å kjøre langt i! Ikke støl eller stiv, bare sliten etter lite søvn.
Hvor kjørte du? Var det tørt på veien?
Jeg merket også at jeg blir mindre sliten av å kjøre Model S i forhold til fossilene jeg hadde før. Jeg tror det er en kombinasjon med at jeg må ha en obligatorisk stopp ca. hver 200-300 km og at enfotskjøringen er mindre slitsom i lengden enn å måtte skifte gir og bremse.
Hadeland-Oslo-Grimstad-Horten-Grimstad, omkjøringer grunnet ulykke i Arendal.
Perfekte forhold med tørre veier og 4-10 plussgrader.
Kom i prat med en nybakt Teslaeier på superladeren på Brokelandsheia, bilen hans hadde gått mindre enn det jeg kjørte den dagen :-)
Har ikke spart på elektronene undervegs!
Jeg merket også at tørre veier og 5 plussgrader eller mer gir betydelig lavere forbruk. I går kjørte jeg Bergen - Oslo med tung høyrefot og endte på rundt 200 Wh/km bare.
Sitat fra: bb på mandag 10. mars 2014, klokken 07:27
Jeg merket også at jeg blir mindre sliten av å kjøre Model S i forhold til fossilene jeg hadde før. Jeg tror det er en kombinasjon med at jeg må ha en obligatorisk stopp ca. hver 200-300 km og at enfotskjøringen er mindre slitsom i lengden enn å måtte skifte gir og bremse.
Det har nok også noe å gjøre med mindre støy, og at du alltid har "full power" uansett hvor i "turtallet" du er. Jeg merker i hvertfall at jeg er mye mer avslappet mtp å akselerere, forbikjøringer, etc.