Elbilforum.no

Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: tony@lunatech.no på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:14

Avstemning
Spørsmål: Hvor fornøyd er du med den service og support du får av Tesla?
Alternativ 1: Eksemplarisk og langt over min erfaring fra andre bilmerker stemmer: 35
Alternativ 2: God service på snitt med bransjestandard stemmer: 11
Alternativ 3: Helt grei, men rom for forbedring flere steder stemmer: 16
Alternativ 4: Relativt dårlig og et stykke under gjennomsnittet for bransjestandard stemmer: 12
Alternativ 5: Helt elendig og milevis unna der det bør være for en premium bil stemmer: 10
Tittel: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: tony@lunatech.nolørdag 28. desember 2013, klokken 11:14
Bestillingen min på en P85 TMS låser seg nå 1. Januar. Gleder meg selvfølgelig uhemmet, men to ting bekymrer meg litt. Det ene er alle problemene jeg leser om her på forumet. Bagateller som jeg kan fikse selv slik som å resette skjermen etc. skal jeg kunne leve med en periode til de får fikset det, men feil på lading eller biler som bare dør hvor Tesla ikke en gang vil gi leiebil imens de fikser problemet bekymrer meg mere. Jeg aksepterer å svelge en liten kamel eller to for å være pioneer, men et sted går grensen.

Koblet til dette så er jeg bekymret over servicen til Tesla. Da jeg enda ikke har bilen har jeg selvfølgelig ingen erfaring med noen servicenummer, men hele kjøpsprossessen har vært en stor røre. Ikke en gang siden jeg ringte Telsa første gangen for flere måneder siden (både butikk og hovedkontor på salg) har jeg kommet imellom til noen på telefonen. Flere ganger har jeg lagt igjen beskjed for å bli ringt opp igjen og ingen av gangene har jeg hørt noe. Når jeg ringte butikken (Skøyen) i dag ringer det lenge, før jeg blir satt over til hovedkontor, hvor jeg blir satt i kø i ca 10 minutter, før jeg kommer til en talepostkasse hvor jeg får beskjed om å legge igjen beskjed, hvorpå jeg igjen får beskjed om talepostkassen er full, for igjen bli satt tilbake til butikken, for igjen å bli satt tilbake til hovedkontoret.. Og "slik går nå dagan.." Når jeg besøker butikken får jeg alltid hyggelig hjelp, men det virker som om kunnskapen til de jeg prater med der er relativt sprikende. De kan kommentere på noe som går stikk i strid med dette forumet og når jeg da "konfronterer" de med hva jeg selv har lest blir de bare usikre og sier de må sjekke opp og komme tilbake til meg (noe som ikke skjer) To ganger har jeg hørt de sammenligne seg med Apple. Noe som skremmer meg mest av alt da da Apple langt i fra er et selskap å se opp til når det gjelder behandling av kunder.... (Mulig dette er relativt og ønsker ikke en diskusjon på Apple her  :) )

Mener ikke å være negativ, men når man kjøper et produkt til en knapp million ønsker man jo en viss form for service og trygghet på at pakken rundt det faktisk fungerer.

Så til dere som nå har bilen. Hvor fornøyd er dere fornøyd med kundeservice og support dere får fra Tesla?
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: laumblørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?

Poeng 2: bestillingsprosessen har alltid vært litt rotete - og jeg undres på hvor feilen ligger; strategi, ressurser, kompetanse, lokal eller sentral ledelse? Ser det er STORE variasjoner mellom f.eks. Oslo, Bergen og Trondheim.


Jeg er fornøyd.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: krister461lørdag 28. desember 2013, klokken 11:23
Forsåvidt interessant med en slik avstemming - men jeg synes skalaen din innbyr til negativ stemming.

Du har tre alternativer som er negative/dårligere en bransjestandard og bare ett som er bedre - og det er også formulert slik at det er vanskelig å "treffe".

Folk har en tendens til å behandle slike avstemninger som en skala der midten er for de som er jevnt fornøyd, men her er jo det mitterste valget tilsynelatende under bransjestandard.

En ryddigere avstemning hadde vært om du hadde hatt en skala fra f.eks. 1-5 der 1 var elendig og 5 var eksemplarisk og 3 var bransjestandard.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Kallagtunetlørdag 28. desember 2013, klokken 11:28
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?


For mange av leverandører som har mobilitetsgaranti og det har de fleste så ordner NAF leiebil... Mange leverandører opprettholder også mobilitetsgaranti så lenge kunden følger service programmet dvs langt ut over 5 år.

VAG eksempel:
http://forhandler.volkswagen.no/wip4/service/article.epl?cat=4599&id=21646
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Kagexlørdag 28. desember 2013, klokken 11:30
Det jeg lurer på er hva er det du trenger å prate med dem om vedrørende bilen som du ikke kan ta opp her?

de gangene jeg har sendt email til tesla har jeg alltid fått svar få dager etterpå, også da jeg endret bestilling og la til hi fi pakken før den gikk opp i pris. da ringte tesla meg med engang og det var ordnet på timen.

Ganske så fornøyd hittil
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: tony@lunatech.nolørdag 28. desember 2013, klokken 11:39
Sitat fra: krister461 på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:23
Forsåvidt interessant med en slik avstemming - men jeg synes skalaen din innbyr til negativ stemming.

Du har tre alternativer som er negative/dårligere en bransjestandard og bare ett som er bedre - og det er også formulert slik at det er vanskelig å "treffe".

Kunne sikkert lagt mere vitenskap i dette Krister. Målet mitt her er å få en vurdering fra de som har hatt bilen en stund på hvordan de opplever service og support og om dette kan likestilles med kjøpsprossessen hvor jeg har hatt noen negative erfaringer. Personlig er jeg beroliget om folk stemmer både alternativ 1, 2 og 3. At det er rom for forbedringer med et relativt nystartet selskap som har et banebrytende produkt er bare å forvente mener jeg. Det er først om tyngden ligger på 4 og 5 hvor jeg begynner å bli bekymret.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: tony@lunatech.nolørdag 28. desember 2013, klokken 11:42
Sitat fra: Kagex på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:30
Det jeg lurer på er hva er det du trenger å prate med dem om vedrørende bilen som du ikke kan ta opp her?

Ganske så fornøyd hittil

De gangene jeg har ringt de har det vært for å sjekke hvilken farger de har inne i butikken samt avtale prøvekjøring etc. (Bor litt unna butikken og greit å sjekke før man tar turen)

Forumet her har vært min primære kilde til kunnskap om bilen. De gangene jeg viser til har vært når de i butikken har nevnt ting som går i strid med hva jeg har lest her og jeg da har "konfrontert" de med det.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: krister461lørdag 28. desember 2013, klokken 11:45
Sitat fra: Lunatech på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:39
Kunne sikkert lagt mere vitenskap i dette Krister. Målet mitt her er å få en vurdering fra de som har hatt bilen en stund på hvordan de opplever service og support og om dette kan likestilles med kjøpsprossessen hvor jeg har hatt noen negative erfaringer. Personlig er jeg beroliget om folk stemmer både alternativ 1, 2 og 3. At det er rom for forbedringer med et relativt nystartet selskap som har et banebrytende produkt er bare å forvente mener jeg. Det er først om tyngden ligger på 4 og 5 hvor jeg begynner å bli bekymret.
Helt ok. Får satse på at tyngden ikke havner på 4 og 5. Da blir jeg også bekymret. ;)
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Kagexlørdag 28. desember 2013, klokken 11:46
på tesla siden så er det et sted du kan klikke og bestille prøvekjøring, de ringer deg et en eller flere dager og ser når du kan. jeg bestilte prøvekjøring på en søndag, de ringte meg på mandag og fikk en liste med tider det var tilgjengelig.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: laumblørdag 28. desember 2013, klokken 12:34

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:28
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?


For mange av leverandører som har mobilitetsgaranti og det har de fleste så ordner NAF leiebil... Mange leverandører opprettholder også mobilitetsgaranti så lenge kunden følger service programmet dvs langt ut over 5 år.

VAG eksempel:
http://forhandler.volkswagen.no/wip4/service/article.epl?cat=4599&id=21646

Fint for de andre leverandørene/eierne.

Tesla tilbyr ikke dette - men derimot får du, dersom de har ledig, en fullspeccet toppmodell med over 400hk.

At VAG gir deg Polo når Passaten er inne for fiks er knekkende likegyldig når Tesla har valgt å gi "Phaeton W12" til sine kunder.

At Rema 1000 har en policy der de tar i mot retur av varer - som de attpåtil ikke har i sortiment - mens Kiwi ber om kvittering/kjøpsbevis er likegyldig da de rett og slett har to forskjellige forretningsmodeller for samme vare.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Kallagtunetlørdag 28. desember 2013, klokken 12:39
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:34

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:28
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?


For mange av leverandører som har mobilitetsgaranti og det har de fleste så ordner NAF leiebil... Mange leverandører opprettholder også mobilitetsgaranti så lenge kunden følger service programmet dvs langt ut over 5 år.

VAG eksempel:
http://forhandler.volkswagen.no/wip4/service/article.epl?cat=4599&id=21646

Fint for de andre leverandørene/eierne.

Tesla tilbyr ikke dette - men derimot får du, dersom de har ledig, en fullspeccet toppmodell med over 400hk.

At VAG gir deg Polo når Passaten er inne for fiks er knekkende likegyldig når Tesla har valgt å gi "Phaeton W12" til sine kunder.


Hvis jeg er på tur eller eller skal på jobb hjemme må jeg si at jeg driter i hvilken type bil jeg får så lenge jeg ikke blir stående. Tydeligvis så er det andre som mener at stil er viktigere enn transportbehov...

Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: shblørdag 28. desember 2013, klokken 12:47
+1
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Philip Marlowelørdag 28. desember 2013, klokken 12:47
Jeg er også lurer litt på hva slags service Tesla vil gi meg. Med service så tenker jeg på tilgjengelighet. Vil Tesla være der hvis jeg trenger dem?

Samtidig så ser jeg at det er et voldsomt press på den norske Teslaorganisasjonen. Mange "ferske" medarbeidere som må betjene over 2000 kunder pluss mange interesserte. Det er jo alltid masse folk i forretningene deres på Skøyen og Alna. Senest i dag kjørte jeg innom Alna, men siden det var så mange mennesker der og umulig å finne en lovlig parkeringsplass, så dro jeg igjen.

Jeg regner likevel med at dette går seg til.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: laumblørdag 28. desember 2013, klokken 12:50
Jeg forstår at du driter i det - jeg også er rimelig likegyldende så lenge jeg kommer fram - poenget mitt er at Tesla ikke har tilbudt denne tjenesten som en del av sin satsning, men prøver å stedet å ha direkte kontakt med kundene og håndtere lånebilene på egenhånd. Det at andre selskaper velger å outsource deler av lånebiltjenesten og betale NAF for å håndtere dette betyr ikke at Tesla gjør en dårligere jobb med at NAF ikke kan tilby lånebil. Derimot gjør de en god jobb med det de faktisk tilbyr: lånebil via Tesla.


At de skulle hatt Tesla-ansatte på telefon 24/7 er en annen sak. Da hadde slike misforståelser ikke eksistert; folk tror de snakker med Tesla, men gjør i realiteten ikke det.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Kallagtunetlørdag 28. desember 2013, klokken 13:14
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:50
Det at andre selskaper velger å outsource deler av lånebiltjenesten og betale NAF for å håndtere dette betyr ikke at Tesla gjør en dårligere jobb med at NAF ikke kan tilby lånebil. Derimot gjør de en god jobb med det de faktisk tilbyr: lånebil via Tesla.

Vi har nok helt forskjellige oppfatninger på hva som er god jobb Laumb, men det viste vi fra før.

Jeg forstår også at du har vært så "heldig" at du har fått lånebil fra Tesla opptil flere ganger i det siste, jeg tenker at det beste er å ha så feilfrie biler at en ikke trenger å låne ut biler til kunder mens de er på reparasjon.

Når det er sagt så vet jeg ikke om alle service senterne har Tesla lånebiler, jeg tror i alle fall ikke at de har det i Stavanger enda men jeg tar kanskje feil.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: laumblørdag 28. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?

Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Kallagtunetlørdag 28. desember 2013, klokken 13:34
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?

Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..

Det er fullt mulig å klage på at Tesla ikke leverer en tjenest de burde ha med antallet havarier eierne opplever.

Å ha en bil med så mye trøbbel at jeg kunne kjørt 2000 kilometer med lånebil hadde jeg personlig ikke sett på som en gladsak men der er du og jeg fundamentalt forskjellige.

Vi får håpe at de har fått fiks på kvaliteten før garantien din er løpt ut og du må betale både reparasjoner og lånebil selv. Hva koster et skifte av drivverk hvis du må betale selv tro?
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: snurrehuelørdag 28. desember 2013, klokken 13:44
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:34
At VAG gir deg Polo når Passaten er inne for fiks er knekkende likegyldig når Tesla har valgt å gi "Phaeton W12" til sine kunder.

Nå er det ikke mange dagene siden jeg møtte en tidligere kollega. Han kom kjørende i en stusselig småbil. Fra facebook hadde jeg fått med at han hadde kjøpt seg Tesla. Så jeg måtte jo spørre ham om han hadde bytta bil igjen. Model S hadde han, men dagen før hadde han fått problemer med den og den måtte hentes av NAF. Og leiebil ble altså denne stusselige småbilen. Altså ingen toppspekket Model S.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: kennethllørdag 28. desember 2013, klokken 15:04

Sitat fra: Kagex på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:46
på tesla siden så er det et sted du kan klikke og bestille prøvekjøring, de ringer deg et en eller flere dager og ser når du kan. jeg bestilte prøvekjøring på en søndag, de ringte meg på mandag og fikk en liste med tider det var tilgjengelig.

Ja og jeg måtte bestille tre ganger for å få lov en gang...prøvekjøring altså.

Service og svar på mail er ikke spesielt imponerende før kjøp ihvertfall, jeg håper på bedre service etter levering.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Birgerlørdag 28. desember 2013, klokken 15:16
Sitat fra: shb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:47
+1
+1 til hva? Det er bra å ta med sitatet...
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Birgerlørdag 28. desember 2013, klokken 15:18
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?

Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..
2000km på lånebil Laumb. Hvor in i h..... mye feil er det på bilen din?

Nå ble jeg skremt....
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: kjølholdtlørdag 28. desember 2013, klokken 19:02
Det jeg har hatt av kontakt med tesla Bergen har vært eksemplarisk. De to gangene jeg har ringt support har jeg fått svar og hjelp med engang......
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: shblørdag 28. desember 2013, klokken 19:40
Trudde ikke en trengte å ta med noe sitat når en skrev +1 rett under det en var enig med.
Når en ringer Tesla 6 ganger på en dag og ikke får svar.  Men havner i Nederland,  og de skal be Bergen ringe opp.  Og ingen ting skjer på 2 uker. Lader kan ikke levere over 16A sa de pp Alnabru.  Det sies 2 ganger att er brukerfeil. Men når de endelig prøver ja da blir de stille. Lader er defekt det har den vert i 3 mnd. Har nå 2 friske ladere. Har nå ventet på at de skal få tåkelys. De hadde 20 stk til venstre side den 9 desember.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: laumblørdag 28. desember 2013, klokken 19:50

Sitat fra: Birger på lørdag 28. desember 2013, klokken 15:18
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?

Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..
2000km på lånebil Laumb. Hvor in i h..... mye feil er det på bilen din?

Nå ble jeg skremt....

Siste var en liten feil med bakluka. De måtte bestille en del og dessverre tok det 12 dager å få tid til å sjekke bilen, få delen + montert den.

De hadde egentlig ikke ledig tid før nyåret, men jeg droppet den av så de kunne jobbe "ad-hoc" på den i ledige stunder.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: krister461søndag 29. desember 2013, klokken 11:30
En oppsummering så langt, spesielt for de som leser på mobil og ikke får sett resultatet. Som jeg påpeker alt i tredje post så er jeg ikke veldig fan av denne måten å formulere undersøkelser på, men det er fortsatt interessant å se på resultatene.

Det positive først: Etter 61 stemmer så sier over 41% at de synes service og support er eksemplarisk og langt over andre bilmerker. Dette er et høyt og veldig positivt tall. Riktignok kan det delvis forklares med at på slike forum så har man en overvekt av de som er spesielt interesserte og positive til et produkt og det som måtte være av Tesla fanboys i Norge er jo gjerne representert her. :)

Men, like fullt sier videre 56% at servicen er god eller bedre, og 77% sier at den er helt grei eller bedre. Dvs. det store flertallet har ikke så mye å klage på.

Det som er mindre positivt er at hele 10% sier at servicen er "helt elendig". Videre sier 23% at servicen er relativt dårlig eller dårligere. Det er et alt for høyt tall for en leverandør som Tesla. Men, dette kan delvis forklares med at Tesla er en veldig ung organisasjon som har vokst enormt i Norge siste halve året. Det kan også delvis forklares med at et forum som dette fort tiltrekker seg de som har utfordringer med bilen, mens de som er fornøyd ikke har samme behovet for hjelp og forumdiskusjon rundt bilen.

Alt i alt synes jeg ikke at tallene er veldig skremmende, men det er tydelig at Tesla har et forbedringspotensiale! :)
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: kjølholdtsøndag 29. desember 2013, klokken 13:57
Det vil jeg si at selv om jeg har fått den hjelp jeg trenger når jeg har ringt, betyr ikke dette at tesla som organisasjon har sine svakheter. På dette forumet opplever jeg at alle problemer folk har med bilene sine blir lagt ut.
Dette opplever jeg utelukkende som positivt. Siden man er beta tester , medfører all informasjon jeg tilegner meg her , gjør meg
bedre istand til å løse problemer jeg måtte ha med bilen.
Men jeg kjører en knallhard linje ovenfor fossil mafiaen:-)
Jeg imøtegår fossil mafiaen sin argumentasjon med fakta tilegnet det siste året.
Videre sier jeg at det er helt valgfritt å kjøpe El bil , men at det miljømessig uansett er et bedre alternativ enn fossil bil...
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: toppisøndag 29. desember 2013, klokken 14:30
Tror ikke man kommer noe særlig under 10% på helt elendig uansett..
Det er alltid de som aldri blir fornøyd, og klager og syter seg gjennom livet  ::)

Selv synes jeg servicen hos Tesla er langt foran det jeg har opplevd hos Møller.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: petersvsøndag 29. desember 2013, klokken 15:33
Sitat fra: krister461 på søndag 29. desember 2013, klokken 11:30
En oppsummering så langt, spesielt for de som leser på mobil og ikke får sett resultatet. Som jeg påpeker alt i tredje post så er jeg ikke veldig fan av denne måten å formulere undersøkelser på, men det er fortsatt interessant å se på resultatene.

Det positive først: Etter 61 stemmer så sier over 41% at de synes service og support er eksemplarisk og langt over andre bilmerker. Dette er et høyt og veldig positivt tall. Riktignok kan det delvis forklares med at på slike forum så har man en overvekt av de som er spesielt interesserte og positive til et produkt og det som måtte være av Tesla fanboys i Norge er jo gjerne representert her. :)

Men, like fullt sier videre 56% at servicen er god eller bedre, og 77% sier at den er helt grei eller bedre. Dvs. det store flertallet har ikke så mye å klage på.

Det som er mindre positivt er at hele 10% sier at servicen er "helt elendig". Videre sier 23% at servicen er relativt dårlig eller dårligere. Det er et alt for høyt tall for en leverandør som Tesla. Men, dette kan delvis forklares med at Tesla er en veldig ung organisasjon som har vokst enormt i Norge siste halve året. Det kan også delvis forklares med at et forum som dette fort tiltrekker seg de som har utfordringer med bilen, mens de som er fornøyd ikke har samme behovet for hjelp og forumdiskusjon rundt bilen.

Alt i alt synes jeg ikke at tallene er veldig skremmende, men det er tydelig at Tesla har et forbedringspotensiale! :)

Helt uavhengig av denne pollen, at 10% er misfornøyd er helt normalt og umulig å komme unna. Man får heller bruke energi på de resterende 90% og passe på at de har det så bra som mulig. Sitter i styret i sameiet her, og de 10%-ene gjør mye ut av seg, å bruke all energi og ressurser på de er ugunstig og vil heller ikke løse deres problem.

Dette er ikke en forsvarliggjøring av Teslas kundebehandlig, kun en generell komentar om de 10%-ene:)
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: krister461søndag 29. desember 2013, klokken 19:30
Jeg er enig i at det alltid vil være noen som er misfornøyde på samme måte som det alltid vil være noen som er fornøyde. Men at dette utgjør 10% vet jeg ikke. Men her er det nesten en fjerdedel som sier at Tesla gjøre en relativt dårlig jobb, så det er absolutt noe Tesla må ta tak i fremover selv om flertallet er fornøyde. :)
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Tuxedosøndag 29. desember 2013, klokken 21:38
Til OP: Jeg savner alternativet "Har så langt ikke hatt behov for service eller support etter overlevering".  Det gjelder nok ganske mange, og da blir det ikke mulig å gi et fornuftig svar med de andre alternativene.
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: krister461søndag 29. desember 2013, klokken 21:39
Support og service gjelder vel overlevering også?
Tittel: Sv: Avstemning: Hvor fornøyd er du med service og support du får av Telsa?
Skrevet av: Tuxedosøndag 29. desember 2013, klokken 22:24
Sitat fra: krister461 på søndag 29. desember 2013, klokken 21:39
Support og service gjelder vel overlevering også?

Joa, men grunnlaget for å stemme blir litt tynt basert på det ene møtet.  For min del varte det i 30 minutter.  Jeg sjekket det jeg kunne sjekke, fant ingen feil og hadde ingen spørsmål.  Og det hadde ikke DS'en min heller.