Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?
Sitat fra: krister461 på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:23
Forsåvidt interessant med en slik avstemming - men jeg synes skalaen din innbyr til negativ stemming.
Du har tre alternativer som er negative/dårligere en bransjestandard og bare ett som er bedre - og det er også formulert slik at det er vanskelig å "treffe".
Sitat fra: Kagex på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:30
Det jeg lurer på er hva er det du trenger å prate med dem om vedrørende bilen som du ikke kan ta opp her?
Ganske så fornøyd hittil
Sitat fra: Lunatech på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:39Helt ok. Får satse på at tyngden ikke havner på 4 og 5. Da blir jeg også bekymret. ;)
Kunne sikkert lagt mere vitenskap i dette Krister. Målet mitt her er å få en vurdering fra de som har hatt bilen en stund på hvordan de opplever service og support og om dette kan likestilles med kjøpsprossessen hvor jeg har hatt noen negative erfaringer. Personlig er jeg beroliget om folk stemmer både alternativ 1, 2 og 3. At det er rom for forbedringer med et relativt nystartet selskap som har et banebrytende produkt er bare å forvente mener jeg. Det er først om tyngden ligger på 4 og 5 hvor jeg begynner å bli bekymret.
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:28Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?
For mange av leverandører som har mobilitetsgaranti og det har de fleste så ordner NAF leiebil... Mange leverandører opprettholder også mobilitetsgaranti så lenge kunden følger service programmet dvs langt ut over 5 år.
VAG eksempel:
http://forhandler.volkswagen.no/wip4/service/article.epl?cat=4599&id=21646
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:34Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:28Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:19
Poeng 1: Ikke leiebil - håper du viser til tråden der det er konkludert med at h*n ikke snakket med Tesla men NAF, og at NAF selvfølgelig ikke byr på leiebil på Tesla sin regning?
For mange av leverandører som har mobilitetsgaranti og det har de fleste så ordner NAF leiebil... Mange leverandører opprettholder også mobilitetsgaranti så lenge kunden følger service programmet dvs langt ut over 5 år.
VAG eksempel:
http://forhandler.volkswagen.no/wip4/service/article.epl?cat=4599&id=21646
Fint for de andre leverandørene/eierne.
Tesla tilbyr ikke dette - men derimot får du, dersom de har ledig, en fullspeccet toppmodell med over 400hk.
At VAG gir deg Polo når Passaten er inne for fiks er knekkende likegyldig når Tesla har valgt å gi "Phaeton W12" til sine kunder.
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:50
Det at andre selskaper velger å outsource deler av lånebiltjenesten og betale NAF for å håndtere dette betyr ikke at Tesla gjør en dårligere jobb med at NAF ikke kan tilby lånebil. Derimot gjør de en god jobb med det de faktisk tilbyr: lånebil via Tesla.
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:27
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?
Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:34
At VAG gir deg Polo når Passaten er inne for fiks er knekkende likegyldig når Tesla har valgt å gi "Phaeton W12" til sine kunder.
Sitat fra: Kagex på lørdag 28. desember 2013, klokken 11:46
på tesla siden så er det et sted du kan klikke og bestille prøvekjøring, de ringer deg et en eller flere dager og ser når du kan. jeg bestilte prøvekjøring på en søndag, de ringte meg på mandag og fikk en liste med tider det var tilgjengelig.
Sitat fra: shb på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:47+1 til hva? Det er bra å ta med sitatet...
+1
Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:272000km på lånebil Laumb. Hvor in i h..... mye feil er det på bilen din?
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?
Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..
Sitat fra: Birger på lørdag 28. desember 2013, klokken 15:18Sitat fra: laumb på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:272000km på lånebil Laumb. Hvor in i h..... mye feil er det på bilen din?
Jeg skjønner bare ikke hvordan det går ann å klage på at Tesla ikke klarer å levere på en tjeneste Tesla ikke tilbyr?
Forøvrig er jeg fornøyd med å ha kjørt 2000km tilsammen med en bil som ikke er min. Sparer meg for å øke forsikring/slitasje, dekk, etc..
Nå ble jeg skremt....
Sitat fra: krister461 på søndag 29. desember 2013, klokken 11:30
En oppsummering så langt, spesielt for de som leser på mobil og ikke får sett resultatet. Som jeg påpeker alt i tredje post så er jeg ikke veldig fan av denne måten å formulere undersøkelser på, men det er fortsatt interessant å se på resultatene.
Det positive først: Etter 61 stemmer så sier over 41% at de synes service og support er eksemplarisk og langt over andre bilmerker. Dette er et høyt og veldig positivt tall. Riktignok kan det delvis forklares med at på slike forum så har man en overvekt av de som er spesielt interesserte og positive til et produkt og det som måtte være av Tesla fanboys i Norge er jo gjerne representert her. :)
Men, like fullt sier videre 56% at servicen er god eller bedre, og 77% sier at den er helt grei eller bedre. Dvs. det store flertallet har ikke så mye å klage på.
Det som er mindre positivt er at hele 10% sier at servicen er "helt elendig". Videre sier 23% at servicen er relativt dårlig eller dårligere. Det er et alt for høyt tall for en leverandør som Tesla. Men, dette kan delvis forklares med at Tesla er en veldig ung organisasjon som har vokst enormt i Norge siste halve året. Det kan også delvis forklares med at et forum som dette fort tiltrekker seg de som har utfordringer med bilen, mens de som er fornøyd ikke har samme behovet for hjelp og forumdiskusjon rundt bilen.
Alt i alt synes jeg ikke at tallene er veldig skremmende, men det er tydelig at Tesla har et forbedringspotensiale! :)
Sitat fra: krister461 på søndag 29. desember 2013, klokken 21:39
Support og service gjelder vel overlevering også?