Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => BMW => BMW i3 => Emne startet av: Lars_S på onsdag 14. august 2013, klokken 10:13

Tittel: Dekk og felg I3
Skrevet av: Lars_Sonsdag 14. august 2013, klokken 10:13
Lurer på hva vinterdekkene kommer til å koste, noen som vet det er mulig å få tak på felg 5 J x 19 (boltsirkel ?)  og vinter dekk 155/70 R19  utenom BMW forhandler?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: MortenHfredag 16. august 2013, klokken 18:54
Når du sammenligner prisene på de tre felgtypene på prislisten fra BMW Norge med de tyske prisene uten tysk moms, altså "ohne Mehrwert Steuer (MwSt)" på side 23 i den vedlagte pdf, finner du at med dagens euro-kurs, har den norske forhandleren lagt på rundt 300 kr pr. hjulsett.
Når vi da ser på side 30 finner vi tyske vinterhjul: Winter Komplettradsatz (4 Stück)

19" Leichtmetallräder
Sternspeiche 427
5J x 19 mit Bereifung 155/70.
Zuzüglich Einbaukosten. (dvs pluss monteringskostnader)
Pris uten tysk moms: 1.394,96 Euro

Dessverre er det ikke momsfritak på vinterhjul levert med ny elbil
Dette gir en stipulert pris 11000 kroner + påslag 300 kroner + 25 % moms = 14125 kroner
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: MortenHfredag 16. august 2013, klokken 19:21
Bilder av felger for i3 fra tysk prisliste vedlagt. De samme felgene tilbys i den norske prislisten.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Obbalørdag 17. august 2013, klokken 07:58
Nr 1 er standardfelg.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Coachenfredag 04. oktober 2013, klokken 19:05
Jeg står på produksjonlista til I3 og har fått beskjed om at Januar/Februar er sannsynlig levering av bilen min.
Siden det da ikke er mange månedene til snøen er vekk så lurer jeg på om det kanskje er økonomisk smart å vente med å kjøpe vinterdekk/hjul til bilen?
Tror dere prisen på dekk vil bedre seg før vinteren neste år?
Innen den tid finnes det vel også uorginale felger som sikkert vil være rimeligere også, hva tror dere?
Noen som vet hvor mye vinterdekk på felg vil koste fra BMW?

En annen ting, har tenkt å bestille bilen med 20" felgene, vil dekk til denne dimisjonen ble mye dyrere enn til 19" da helt sikkert flere biler vil bestilles med 19"?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: elektroluxfredag 04. oktober 2013, klokken 19:25
Med så heftig motor bør det være en del delebiler hos huggere innen neste vinter. Det betyr gunstig priste felger. ;)

Hva forsikringen kommer på er vel en annen historie ???
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: AreGarlørdag 05. oktober 2013, klokken 17:11
Tviler på at det er mye penger å spare på å vente et år med å kjøpe dekk.
Om du må la bilen stå i tre måneder for å spare noen potensielle kroner i dekk bruker du vel så mye i bensin istedenfor ;)
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Coachenfredag 11. oktober 2013, klokken 10:13
Heller veldig mot 20" da disse ser klart best ut!
Men vil det være noen ulemper med disse kontra 19" annet enn 10 laken fra pungen ekstra?
Vil f.eks dekkprisen bli mye høyere da det sikkert vil bli solgt mindre av disse enn 19"? (Alle de 3 andre alternativene er jo 19")
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: MortenHfredag 11. oktober 2013, klokken 16:19
Her kan du se hvordan bilen ser ut med de forskjellige felgene. Gå nederst på denne siden
http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/i/i3/2013/showroom/design.html

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk now Free (http://'http://tapatalk.com/m?id=10')

Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: JanHmandag 06. januar 2014, klokken 09:33
Noen om vet pris på vinterpakke hos BMW? I kontrakten står det under ekstrautstyr, men ingen pris bak. :-\
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Vindmandag 06. januar 2014, klokken 09:49
Sitat fra: JanH på mandag 06. januar 2014, klokken 09:33
Noen om vet pris på vinterpakke hos BMW? I kontrakten står det under ekstrautstyr, men ingen pris bak. :-\
Vinterpakke er standard i Norge, men listet som ekstrautstyr i kontrakt.

Eller er det pris vinterdekk du mener?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: brommmandag 06. januar 2014, klokken 09:55
Dette er egentlig en utdatert tråd om dekk og felg - så litt rart å spørre om vinterpakke her... Som Vind skrev, så er det ikke mulig å kjøpe i3 uten full vinterpakke i Norge (og det vil man ikke heller) ;)

Når det gjelder priser på Vinterhjul, så er dette 12.000 for 427 og 14.800 for 428. Prisene er uten MVA, for i motsetning til det som er skrevet før i denne tråden, så er MVA fritatt fra vinterhjul så lenge de bestilles med bilen...

PS! Det er verdt å merke seg at begge settene for vinterhjul er i 155-dimensjon for alle fire hjul. For sommerdekkene så har 428 og 429 en større dimensjon på bakhjul (175), mens standarddekkene (427) er som vinterdekkene, dvs. med 155-dimensjon for alle 4.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Tempe Dekkserviceonsdag 08. januar 2014, klokken 22:26
Dette er ikke ment som reklame, men mer som opplysning. Bare så ingen misforstår :)
Originaldekkene er Bridgestone Blizzak NV, altså spesialutviklede dekk som er laget for nordiske forhold og har "multicellgummi", samme som toppdekket Bridgestone Blizzak WS70. Dekket har litt hardere overflate for å gi lengst mulig km pr lading, men vil likevel fungere helt perfekt her i Norge.

155/70R19 vinterdekk UTEN felg kommer til å ligge et sted rundt 9000 - 9600,- for fire stk med montering, balansering og mva. Dette litt avhengig av hvor i Norge man kjøper. Bridgestone er derimot ikke å få overalt, men alle Firststop butikker selger dette merket. Ingen andre merker har kommet med korrekte dekkdimensjoner til BMW i3 ennå.

Fikk inn fire av disse for å se nøyere på dem for en måneds tid siden, og man kan bruke dem som Rockering :D
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Tempe Dekkserviceonsdag 08. januar 2014, klokken 22:28
Sitat fra: Coachen på fredag 04. oktober 2013, klokken 19:05
Jeg står på produksjonlista til I3 og har fått beskjed om at Januar/Februar er sannsynlig levering av bilen min.
Siden det da ikke er mange månedene til snøen er vekk så lurer jeg på om det kanskje er økonomisk smart å vente med å kjøpe vinterdekk/hjul til bilen?
Tror dere prisen på dekk vil bedre seg før vinteren neste år?
Innen den tid finnes det vel også uorginale felger som sikkert vil være rimeligere også, hva tror dere?
Noen som vet hvor mye vinterdekk på felg vil koste fra BMW?

En annen ting, har tenkt å bestille bilen med 20" felgene, vil dekk til denne dimisjonen ble mye dyrere enn til 19" da helt sikkert flere biler vil bestilles med 19"?

Vi har letet mye rundt dette så det vil garantert komme uoriginale felger til denne bilen før nesten vinter, men om de blir billigere, det kan jeg ikke garantere. Størrelsen er såpass sær og spesiell at alt må produseres spesielt for denne bilen = dyrere :/
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Coachenonsdag 08. januar 2014, klokken 22:51
Siden enda færre dekk til 20" felgene blir produsert så vil disse bli enda dyrere?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: pbergonsdag 08. januar 2014, klokken 23:42
Det må du nok regne med.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: znaky85tirsdag 11. februar 2014, klokken 21:07
Gammel tråd, men kanskje like greit å bruke denne istedetfor en ny.

Noen som vet forskjellen på 20" og 19" felgene, bortsett fra utseende selvfølgelig. Tenker da på kjøreglede, komfort, sportslighet og det å kjenne veien i fingrene og baken.

Usikker på om jeg vil ha 20 eller 19 tommere på den fremtidige bilen :)
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Vindtirsdag 11. februar 2014, klokken 21:17
De ser bra ut, og jeg hadde lyst på dem, men ble frarådet av selger. I ettertid angrer jeg litt, så vil noen bytte så er jeg klar..

I følge selger blir det ganske lite gummi, og bilen blir litt hard med 20 tommere.  Det har han nok rett i ( og han hadde prøvd begge)
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: znaky85tirsdag 11. februar 2014, klokken 21:24
Om det er mye eller lite gummi, har det noe å si? Bortsett fra at den blir litt hard? Med hard menes at du kjenner smådumper i veien godt i baken?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: sjokomelktirsdag 11. februar 2014, klokken 21:54
Sitat fra: znaky85 på tirsdag 11. februar 2014, klokken 21:24
Om det er mye eller lite gummi, har det noe å si? Bortsett fra at den blir litt hard? Med hard menes at du kjenner smådumper i veien godt i baken?
For å ta en litt rar analogi - Har det noe å si om du har 2 eller 5cm tykk madrass i senga di? Hvilken vil være mest komfortabel i lengden? Hvilken madrass vil du kjenne sengebunnen best gjennom?  :)
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: znaky85tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:06
Det hjalp meg ikke så mye :p
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Terondotirsdag 11. februar 2014, klokken 22:12
Det er klart, med mindre gummi, kjenner man ujevnheter i veien bedre. Man vil da nødvendigvis også få bedre føling med underlaget, og med kortere dekkvegger vil det bli mindre felgvandring, som gir mindre svaiing når man svinger. Her vil det være en avveining for de fleste. Lavere profil, gir bedre styrerespons og mer føling med underlaget, mot mindre komfort. I tillegg synes jeg at 20" kler bilen best, og ikke nødvendigvis fordi de felgene er penest, men størrelsen kler designet godt.

Jeg har gått for 20" på sommer og 19" på vinter. Nå er jeg vant med 225-40-R18 som gir mye kjørefølelse og lite komfort, og liker den forandringen fra vinter til sommer og vice versa, ganske godt. Det gjør at jeg automatisk legger om kjørestilen når vinteren kommer, noe som er fornuftig.

Jeg har ikke prøvekjørt 20" enda, men ser frem til det.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: pbergtirsdag 11. februar 2014, klokken 22:25
Husk også at dekkutvalget til 20" sikkert blir mindre og dyrere enn for 19". Markedet for de dekkene er kun de som har kjøpt 20", og i to forskjellige dimensjoner.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: brommtirsdag 11. februar 2014, klokken 22:52
Helt siden journalistene begynte å skrive omtaler om i3 så har man kunnet "lese" av teksten hvem som har kjørt 20" og ikke... Alle på 20 har påpekt at den føles for hard/stiv, mens de andre ikke nevner dette i det hele tatt.  Husk: med så liten bredde så vil lav profil gjøre et mye større utslag på komfort enn det gjør på normale "bredfelger"...
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: znaky85onsdag 12. februar 2014, klokken 22:12
Hmm. Prisen kan ikke være så forskjellig fra 19 til 20?
Utvalget er ikke så viktig, såfremt de som lager de, er bra nok.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: pbergonsdag 12. februar 2014, klokken 22:18
Tror nok det blir en del forskjell, spesielt når en tenker på at det er kun de som har kjøp i3 med 20" som kan bruke disse dekkene. Vet ikke hvor mange % det er, men det er nok ikke så veldig mange, av en årsproduksjon på kanskje 15000 biler. Små produksjonsserier er dyrt.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Terondotorsdag 13. februar 2014, klokken 13:02
Det skiller til nå 300 kroner pr. bakdekk. Henholdsvis rundt 1800 for 19" og 2100 for 20". Dette er for Bridgestone Ecopia EP500, som originaldekkene. De er enda ingen alternative dekk enn disse hos mine dekkilder. Lite som skiller de enn så lenge i alle fall. Kan jo være at 19" blir endel rimeligere og 20" forblir så dyre, men det er så lite volum på de dekkene at jeg tviler på at det blir noe rimelig for hverken 19" eller 20". Må tenke på at de dekkdimensjoner som blir rimelig, er det enorme volum på, 10 000 stykk er ikke i nærheten av nok til å få noe særlig å si på prisen. Det er også lenge til folk skal ha dekk til BMW i3. Regner med at de holder i minst 2 år, gjerne lenger.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: pbergtorsdag 13. februar 2014, klokken 17:11
Hvor mye koster fordekkene? Det er jo slike rund baut hvis du har standardfelger.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Terondotorsdag 13. februar 2014, klokken 17:16
De koster rundt 100 kroner mindre enn bakdekkene.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: 02Henningtorsdag 13. februar 2014, klokken 17:20
Sitat fra: Terondo på torsdag 13. februar 2014, klokken 13:02
Det skiller til nå 300 kroner pr. bakdekk. Henholdsvis rundt 1800 for 19" og 2100 for 20". Dette er for Bridgestone Ecopia EP500, som originaldekkene.

Hm, hvor finner du disse prisene? Husk at hos BMW er det ikke mva på dekk levert med bilen, men du vil sikkert ha nye dekk uten å måtte skifte bil. Prisene hos min foretrukne dekpusher på nett er rundt 2,3K for standarddimensjonen og N/A for 20". Det er vel disse prisene som er reelle når tiden er inne?

Det var jo ellers en del modeller og produsenter som hoppet på metrisk (TRX) dimensjoner på 80-tallet og på tross av tung satsing, tok det ikke mange årene før utviklingen stoppet opp og alt du kunne finne til disse hjulene var antikvarisk teknologi til ågerpris (ja, dekkene ble dyrere og dyrere samtidig som de ble dårligere og dårligere målt mot konkurrentene).

Den som lever får se, men hvis ikke andre modeller/produsenter hiver seg på pizzakutter-dimensjonene til i3 er det ikke lenge før vi eiere må ut på en ytelsesmessig ørkenvandring.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: 02jantorsdag 13. februar 2014, klokken 23:24
Har lest at årsaken til de smale dekken ligger i at det var utfordring med å få plass til REX og elmotor. Men hvorfor må det være 155 bredde foran? ( da motorene er plassert bak)

Er det plass til noe bredere der ?

Er det noen som har sjekket ut om det er plass til breder dekk bak , evt 18" felg også bak - spesielt på de "norske" i3 som ikke har REX ?

Det andre jeg ville ha sjekket ut, boltdim, boltgjengetype , navdim og innpress. Så hvis jeg har havnet i TRX fella om få år - skjærer jeg litt i plasten og skrur fast noen bmw 2002turbo skjermbreddere (eller fra golf GTI mk1) , for så ha valgmulighet til å kjøpe vanlige dekk.

Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: 02Henningfredag 14. februar 2014, klokken 05:51
Du må nok bredde utover hvis du skal ha bredere dekk på. En annen utfordring er selve rullediameteren, denne er for i3 på nivå med grove varebiler så utvalget her er stivt med lite fokus på grep/ytelse.

La oss heller håpe at også andre elbil/småbil produsenter ser verdien av å bruke mindre plass til hjulhus og redusert rullemotstand slik at volumet øker utover i3.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Terondofredag 14. februar 2014, klokken 10:12
Dekkprisene jeg viser til er fra nordendekk.no og dekkonline.com, som stort sett er uslåelig på pris. Dette er inklusiv mva. priser.

BMW vil nok alene presse på for å i alle fall opprettholde Ecopia-dekket på markedet, evt. en forbedret versjon, etterhvert som teknologien generelt forbedrer dekk.

En annen faktor for at dekkene er så smal er at de ønsket å minimere hvor mye plass dekkenes hjulbuer tok fra kupeen. Så flere vil nok vurdere det samme, ettersom ytelsen ikke blir svekket av å gjøre det på denne måten, og rullemotstanden minker. Det er jo en vinn-vinn-situasjon, med unntak av utseende forfra og bakfra.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: KHLsøndag 21. september 2014, klokken 20:43
Citroen (http://www.dinside.no/930495/c4-cactus-airflow-gaar-paa-luft#/) tester ut samme dekkdimensjon som i3 allerede har. C4-en er visstnok utstyrt med Michelin 155/70/R19 dekk.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: i3_X5_116dAlørdag 01. november 2014, klokken 23:26
Ser ut som noen ikke gidder vente lenger på BMW og fète felger til i3:

http://www.bmwblog.com/2014/10/29/bmw-i3-custom-wheels/

8)

(http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-i3-tuning-750x500.jpg)
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: ELLPsøndag 02. november 2014, klokken 12:19
Noen som vet hvor stort moment man skal stramme hjulboltene med?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: GelpMansøndag 02. november 2014, klokken 13:32
Sitat fra: ELLP på søndag 02. november 2014, klokken 12:19
Noen som vet hvor stort moment man skal stramme hjulboltene med?
120Nm +-10
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: pbergmandag 03. november 2014, klokken 20:08
La om til vinterdekk i går, og oppdaget nok en fordel med elbil.

Brukte også en ny sak jeg kjøpte meg, nav-smøring. Så er det rimelig sikkert at felgene ikke blir sittende fast på navet når de skal av igjen til våren.

Men en ting jeg la merke til, er at spindlene som felgene sentrere på ruster innvendig, og så renner det rustvann ut rundt BMW-merkene i senter på felgene. Her må det nok iverksettes noen tiltak også til våren.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: TorleifStirsdag 04. november 2014, klokken 22:55
Når jeg byttet dekk merket jeg at det var ganske mye bremsestøv i felgene foran, men ikke noe bak.. Er det fordi bilen bremser foran ved kraftig regen?
Noen som har lagt merke til det samme på sin bil?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Klykkenonsdag 05. november 2014, klokken 06:34
Det er bremsene frem som brykes "mest" når det bremses, på alle biler. Dette er ikke unikt for i3. :)
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Thomas81onsdag 05. november 2014, klokken 14:30
Vinterdekk på.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: jaxryonsdag 05. november 2014, klokken 15:02
Plastidip?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Thomas81onsdag 05. november 2014, klokken 15:11
Jepp, PlastiDip.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: moonbuggyonsdag 05. november 2014, klokken 16:12
Hva er Plastidip i denne sammhengen ?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: TorleifSonsdag 05. november 2014, klokken 16:35
Sitat fra: moonbuggy på onsdag 05. november 2014, klokken 16:12
Hva er Plastidip i denne sammhengen ?

Elastisk maling på felgene.

http://www.dinside.no/916786/lakker-bilen-selv-plasti-dip
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: TorleifSonsdag 05. november 2014, klokken 16:54
Sitat fra: Klykken på onsdag 05. november 2014, klokken 06:34
Det er bremsene frem som brykes "mest" når det bremses, på alle biler. Dette er ikke unikt for i3. :)

Det er jeg klar over, men det var så mye støv foran og jeg bruker bremsene veldig lite. Bak var de helt rene.
Fant regen tråden der det ble sagt at bilen bremser litt ved kraftig regen + at bremsetørkinga sikkert bidrar noe. Skjer dette kun foran?

Mulig jeg ikke har merket det på tidligere biler fordi jeg ikke har holdt de like rene :)
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Aberg88mandag 10. november 2014, klokken 11:25
Vurderer å prøve ut Plasti Dip på 427 felgene å gjøre Disse:(http://img.photobucket.com/albums/v216/andiab/I3_Wheels.jpg) mer om til disse.

Noen erfaringer?
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: ENYonsdag 29. mars 2017, klokken 17:58
Noen som har erfaring med å pusse opp felger? Har fått en liten fortauskade ved overgang gummi/felg samt noen riper på selve felgen. Enkle tips om hvordan dette kan pusses bort? Er så liten skade så tenkte jeg kunne prøve å fikse selv i stedet for å levere den til smartrepair for eks. Nærmer seg sommerdekkføre i Oslo, så tenkte å bytte til helgen. ;D
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Klykkenonsdag 29. mars 2017, klokken 23:11
Biltema har midler og utstyr for dette på alufelg. Belag deg på at det i beste fall blir OK hvis det er dype skår. Polering og lett ripefjerning gjøres som på lakk, med maskin, pad og polish med slipende effekt i varierende grad.
Tips her også https://www.detailersclub.no/forums/topic/25846-råd-om-felgoppussing/
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Gondronmandag 10. april 2017, klokken 15:08
Noe  som har sjekket opp i dekk priser i det siste?
Fant gandkr bra pris, men husker ikkje kor det var. :/
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Autowindermandag 10. april 2017, klokken 15:43
Google på nytt er nok det raskeste.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Orbitsøndag 16. april 2017, klokken 08:27
Sitat fra: Gondron på mandag 10. april 2017, klokken 15:08
Noe  som har sjekket opp i dekk priser i det siste?

Dersom du skal skifte sommerdekk og har 19" x 5 felger, er Nokian Hakka Green 2 noe jeg ville sett på. Lavere rullemostand, bedre våtegenskaper, og litt lavere støy (enn de originale Bridgestone EP-500) .

Får håpe Nokian lager en 20"-versjon også, om ikke annet for å ha et alternativ til EP-500. Eller er det noen som har funnet andre enn Bridgestone som leverer 20" til i3?

Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Romansøndag 16. april 2017, klokken 10:53
Bidrar gjerne til diskusjonen her. Har vært i3 eier siden 2014.

Jeg kjøpte nylig Nokian Hakka Green 2 til i3'en. Vær OBS på at prisene kan variere veldig mellom dekk verkstedene, men overraskende, ikke så mye mellom dekk modellene. Dyreste Green 2 kostet svimlende 2600,- pr dekk, billigste lå på 1786,-  pr dekk.
Billigste Nankang sommerdekkene kostet ca 1000 kr mindre for settet enn dyreste toppmodellen (Green 2).

(prisene er inkl montering, balansering, ferdig på bil.)



Jeg betalte: 7145 kr hos Vianor. (billigste dekk verksted alternativ nær meg)

Endelige beløpet ble på 6 430 kr da jeg benyttet med av DnB Mastercard som gir ytterligere 10% på all kjøp hos Vianor.


Personlig så synes jeg ikke dem er verken mer eller mindre bråkete enn Bridgestone jeg hadde. Forbruk virker til å være bedre, foreløpig ennå ikke sett fullt potensiale til dekkene pga lave vår temperaturer.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Gondronfredag 21. april 2017, klokken 12:24
Skal sjekke opp i desre dekka der.
Bringstone ser eg ligger fra 1300 for amale framme og 1700 for breie bak. Sommerdekk
Nett pris uten montering
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Klykkenfredag 21. april 2017, klokken 17:31
Betalte 10300kr for fire nye sommerdekk av typen bridgestone hos Vianor.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: bjorngbtirsdag 25. april 2017, klokken 18:10
Fikk pris på 9700,- for 20" sommerdekk og 9300ish for 19" vinterdekk hos bavaria Stavanger i dag når jeg la om dekkene.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: KHLtirsdag 08. mai 2018, klokken 11:46
Noen som vet hvilke forhandlere som fører 175/60 R 19 dekk? Jeg finner ikke noen som selger annet enn Nankang Econex i denne dimensjonen.

155/70 R 19 er null problem. Flere som fører Nokian Hakka Green 2 og Bridgestone Ecopia EP500 i tillegg til Nankang i denne dimensjonen.
Tittel: Sv: Dekk og felg I3
Skrevet av: Orbittirsdag 08. mai 2018, klokken 11:59
Alle som selger Bridgestone kan nok også skaffe EP500 i 175/60R19.
http://www.bridgestone.no/dekkforhandlere.html

Og så kan du bruke f.eks. denne til å prute pris (1600/dekk ferdig omlagt på bil)
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=118305626