Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model Y => Emne startet av: E-golf-2014 på mandag 24. februar 2025, klokken 16:40
Fint om noen som har prøvekjørt kan dele inntrykk her.
Ja, blir interessant å se. Vi som har Tesla fra før har fått mail om prøvekjøring. Ser prøvekjøring åpnet i går, 24. februar.
Avtalt prøvekjøring på fredag. Kjører i dag en 2022 Model Y LR.
Gleder meg.
Fikk min tilmålte halvtime i går. 20 minutter kjøring, så det ble jo ikke all verdens tid til inntrykk. Men mine inntrykk:
- Betydelig endring på demperfronten. Fremdeles ikke på komfortnivået til skikkelige premiumbiler. Men der forrige Model Y ga deg kompresjonsskader i ryggsøylen når du kjørte over sebrastripene på fotgjengerovergangene, er det nå knapt merkbart.
- Betydelig mindre støy. Ikke "too quiet" slik de våget seg å twitre om. Men ikke lengre behov for å skrike til de i baksetet
- Perforerte seter er mer behagelig enn det tidligere klamme kunstskinnet. Men nakkeputen er fremdeles altfor hard for mitt bakhode
- Treeege motorer for å senke/heve baksetene.
- Fantombremsing er fremdeles til stede. To ganger i løpet av 20 minutter fikk den panikkanfall av trailere i motgående yttersving
Utover dette er det stort sett en følelse av en ordinær Model Y.
Blir det kjøp? Nei. Dro hjem, skrev mail til Volkswagen-forhandleren, og ba de sende meg et kontraktsforslag på en ID.7 GTX Tourer. Selv om Juniper Model Y har noen høyst velkomne endringer, blir ID.7 en mer komplett bil her i gården. Og når da i tillegg Model Y har gått opp i pris, og Musk opptrer som han gjør, har det nå bikket fra 50/50 mellom Juniper Y og ID.7 før jul, til 1/99 nå etter prøvekjøringen.
Flott du deler, Sursnasen.
Hvordan opplevde du komfort/demping på Y vs Id7? Har du kjørt Id4, hvordan er Y i forhold til den?
Sitat fra: Dieselgubben på fredag 28. februar 2025, klokken 11:22Hvordan opplevde du komfort/demping på Y vs Id7? Har du kjørt Id4, hvordan er Y i forhold til den?
Egentlig ikke så altfor stor forskjell på ID.7 og nye Y på komforten. Riktignok vanskelig å skulle gi noe slags vitenskapelig svar på det uten å kjøre de "back-to-back" på samme vei, i samme forhold, til samme tid. Men med adaptive dempere på ID.7 holder jeg en knapp på den. Nå skal vel Model Y ha mulighet for adaptive dempere også. Rakk ikke sjekke det på de knapt 20 minuttene jeg fikk med bilen. ID.4 har jeg eid. Riktignok begynner det å bli et par år siden. Det var en bil jeg trivdes svært godt med. Skal dog være forsiktig med å sammenligne da det begynner å bli en stund siden kjøreturene lå i ryggmargsminnet.
:+1:
Tror Y performance kommer med adaptive dempere. Men vil tro at denne ikke blir mykere enn vanlig LR, men mulighet til å tune den litt stivere.
Prøvekjørte i går.
Har en 2022 Model Y fra før.
Endelig en behagelig kjørekomfort med mye bedre demping, spesielt over fartsdumper.
Når det er sagt er jeg glad den fortsatt er noe fast og ikke gynger som id bilene fra VW.
Også setene var bedre enn i min gamle. Har ikke vært superfornøyd fra før, men disse nye var mykere og ga bedre støtte under lårene. Effektiv kjøling også.
Wow! Støy i kupe. Merkbar forskjell.
Veldig glad blinklyshendel er på plass. Føles bra og bedre enn den som er i dagens model y.
Vi hadde veldig lyst på den nye blå fargen, men fikk dessverre vite at den ikke kommer til Europa... Skuffende.
Matrix lysene er lavt plassert og uten spylere. Noen som tror det vil bli en utfordring med skitne lykter og redusert sikt i mørket?
På gammel Y er jo lyktene plassert høyere opp. Kan man anta jo lenger ned de plasseres, jo mer skitt?
Under kjøring blir de nok raskere tilsmusset. Men når bilen er parkert utendørs så vil de være mindre utsatt for å få et islag.
Prøvekjørte en i tønsberg. Fartshumper er mye mykere nå. Grov asfalt kjennes fortsatt gjennom bilen. Men mye bedre enn gamle model Y.
Må si jeg digger blink hendelen. Den ser billigere ut. Men funker mye bedre enn gamle løsningen hvor det er enkelt at blink låser seg.
Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 04. mars 2025, klokken 13:55Prøvekjørte en i tønsberg. Fartshumper er mye mykere nå. Grov asfalt kjennes fortsatt gjennom bilen. Men mye bedre enn gamle model Y.
Må si jeg digger blink hendelen. Den ser billigere ut. Men funker mye bedre enn gamle løsningen hvor det er enkelt at blink låser seg.
Ja det er rart hvor glad man kan bli av en tynn pinne som stikker ut fra rattstammen :D
Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 04. mars 2025, klokken 13:55Men funker mye bedre enn gamle løsningen hvor det er enkelt at blink låser seg.
Kan du utdype "blink låser seg"? ???
Prøvekjøring med selveste TeslaBjørn :)
https://youtu.be/aTMLGlh-pxw
Prøvekjørte i går. Meget imponert over det meste. Ikke helt perfekt, men en kraftig forbedring. Har kun testet Tesla tidligere og eier ikke noen Tesla, men nå hadde jeg en mye bedre følelse etter å ha testet ny Y. Den er mye nærmere på komfort vs MEB bilene. Men fortsatt sportslig. Ga nesten litt premium følelse.
Minus er at lyktene foran sitter litt lavt og derfor burde hatt spylere samt at kamera bak mangler spyler.
Sitat fra: Stjerneglis på fredag 07. mars 2025, klokken 09:12Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 04. mars 2025, klokken 13:55Men funker mye bedre enn gamle løsningen hvor det er enkelt at blink låser seg.
Kan du utdype "blink låser seg"? ???
På den gamle blinklyshendelen var det to nivåer: ett for kontinuerlig blink og ett for tre blink.
På den nye(MY25) er det derimot kun kontinuerlig blink, men du kan avbryte det ved å bevege hendelen i samme retning. Men der er automatisk blinklys automatikken satt inn som standard isteden.
Fra MY25 Brukerhåndboken (https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-1C209641-AA23-47AC-B0D1-3FE3779CF222.html):
SitatBlinklys avbrytes automatisk når Model Y oppdager fullføring av manøvrer som fletting, filskifte eller et veiskille i veibanen.
På min bil(MY 24) havnet den gamle hendelen ofte i kontinuerlig blink, uansett hvor mye jeg prøvde å treffe nivået for tre blink. Kanskje det bare var min bil som oppførte seg slik? Det var i alle fall tortur. I tillegg var automatisk blinklys satt til Av.
Så testen til Teslabjørn. Mye bra selvsagt der, men vet ikke om jeg er enig i at man kanskje har fjernet for mye slik han forteller i konklusjon.
Har bil med flere trykkbetjeningsknapper. Var ikke noe jeg savnet egentlig i Y. Lett å skru av og på adaptiv cruise og selvkjøring. Spyling av frontrute via knapp på ratt er uproblematisk. Det samme med knapp for betjening av fjernlys. Bra det er hendel for blinklys, det hadde jeg ikke kunne levd uten. Og knapp på ratt kan programmeres uten at jeg har lært meg dette. Så vet ikke hva som er tatt bort som han sikter til.
Og så er det jo lagt til flere ting slik som kjøling sete, elbetjening av helning på baksete og for å legge ned disse, stereo er oppgradert og får karakter 9 av TB etter å ha justert ned bass, setene er bedre overall og understellet er mye bedre som familiefrakter.
Det er mulig TB sammenligner med kinesiske biler som er proppfulle av utstyr, men det eneste jeg savner egentlig er førerdisplay. Og spyling av kamera og lykter, men det tilbyr vel ikke kinabilene heller? Hengerfeste skulle vært halvautomatisk, men dette er jo ikke forandret.
Jeg personlig er ikke fan av å ha girvelgere på skjerm. Det er ikke helt gamestopper men nesten.
Sitat fra: Jimnordb på fredag 07. mars 2025, klokken 21:39Sitat fra: Stjerneglis på fredag 07. mars 2025, klokken 09:12Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 04. mars 2025, klokken 13:55Men funker mye bedre enn gamle løsningen hvor det er enkelt at blink låser seg.
Kan du utdype "blink låser seg"? ???
På den gamle blinklyshendelen var det to nivåer: ett for kontinuerlig blink og ett for tre blink.
På den nye(MY25) er det derimot kun kontinuerlig blink, men du kan avbryte det ved å bevege hendelen i samme retning. Men der er automatisk blinklys automatikken satt inn som standard isteden.
Fra MY25 Brukerhåndboken (https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-1C209641-AA23-47AC-B0D1-3FE3779CF222.html):
SitatBlinklys avbrytes automatisk når Model Y oppdager fullføring av manøvrer som fletting, filskifte eller et veiskille i veibanen.
På min bil(MY 24) havnet den gamle hendelen ofte i kontinuerlig blink, uansett hvor mye jeg prøvde å treffe nivået for tre blink. Kanskje det bare var min bil som oppførte seg slik? Det var i alle fall tortur. I tillegg var automatisk blinklys satt til Av.
Tre blink ble vel fjernet for ganske lenge siden. Begge trinn gir kontinuerlig blinking, og samme funksjon. Det er vel kun ved filskifte at trinn en og to har ulik funksjon.
https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-1C209641-AA23-47AC-B0D1-3FE3779CF222.html#:~:text=justering%20av%20frontlysene.-,Blinklys,-For%20%C3%A5%20sl%C3%A5
Jeg har siste SW oppdatert og bruker 3-blink hver eneste dag.
OK, da er det en innstilling som styrer dette.
Sitat fra: Handyman på søndag 09. mars 2025, klokken 12:15OK, da er det en innstilling som styrer dette.
Du kan lese mer om det her i M3 brukerhåndboken (https://www.tesla.com/ownersmanual/2017_2023_model3/no_no/GUID-371B94E9-E74F-4BBB-9A55-5F4182894B99.html#D1E7234__GUID-A63729CA-FCAF-40B0-B99B-5E60CD82EB05). Av en grunn så er det ingen blinklyshendel bit i 2021-2024 MY brukerhåndboken
Jepp, sjekket i går og jeg har aktivert "Automatisk kansellering". Gjorde det sikkert da det kom for lenge siden, og trodde derfor at 3-blink ikke lenger var en ting. Men det er jo fortsatt mulig.
Kjørt en time med nye Y idag. Den var helt ordinær, ingen vil-ha-må-ha-følelse på noen som helst måte. Satt ikke noe godt i førersete, enda mindre lårstøtte enn i 3-eren min. Sete gikk ikke langt nok ned, og fikk ikke "vippet" det nok opp i front. Midtsete bak var beinhardt i ryggen, så hadde blitt synd på eldstemann som måtte ha sittet der.
Kjørte et strekke i 110-sone der jeg testet autopilot, den hadde fire fantombremsinger på 10 kilometer. Så der har det ikke skjedd noe særlig forbedring nei.
Frontkamera er på plass, med spyling, fortsatt ingen spyling bak(?). Men utsnitt- og bildekvalitet på frontkamera var merkelig, kan kanskje justeres noe. Gav meg umiddelbart ikke samme nytteverdi som kameraene i Solterraen.
Prøvekjøringen levde ikke opp til forventningene her, og det blir nok ikke aktuelt å bytte noen av bilene mine i denne.
Sitat fra: Suverin på tirsdag 25. mars 2025, klokken 11:15Kjørt en time med nye Y idag. Den var helt ordinær, ingen vil-ha-må-ha-følelse på noen som helst måte. Satt ikke noe godt i førersete, enda mindre lårstøtte enn i 3-eren min. Sete gikk ikke langt nok ned, og fikk ikke "vippet" det nok opp i front. Midtsete bak var beinhardt i ryggen, så hadde blitt synd på eldstemann som måtte ha sittet der.
Kjørte et strekke i 110-sone der jeg testet autopilot, den hadde fire fantombremsinger på 10 kilometer. Så der har det ikke skjedd noe særlig forbedring nei.
Frontkamera er på plass, med spyling, fortsatt ingen spyling bak(?). Men utsnitt- og bildekvalitet på frontkamera var merkelig, kan kanskje justeres noe. Gav meg umiddelbart ikke samme nytteverdi som kameraene i Solterraen.
Prøvekjøringen levde ikke opp til forventningene her, og det blir nok ikke aktuelt å bytte noen av bilene mine i denne.
Kanskje du bør prøve Xpeng G6. Er på kampanje til 500.000 inkl vinterdekk, 4WD, valgfri farge og 3% rente. Men bare om du ber om tilbud innen utgangen av mars. G6 skal visstnok ha bedre seter enn Model Y for mange.
Sitat fra: SurSnasen på torsdag 27. februar 2025, klokken 12:39- Treeege motorer for å senke/heve baksetene.
I følge Tesla har de markedets raskeste motor for senking/heving av bakseter? Sammenligner du med seter som bare "droppes" ned, og manuelt må løftes opp?
Sitat: "They're actually 5-6 seconds faster than anyone else on the market"
https://youtu.be/U-h_wzxevok?t=1523
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 27. mars 2025, klokken 10:31Sitat fra: SurSnasen på torsdag 27. februar 2025, klokken 12:39- Treeege motorer for å senke/heve baksetene.
I følge Tesla har de markedets raskeste motor for senking/heving av bakseter? Sammenligner du med seter som bare "droppes" ned, og manuelt må løftes opp?
Sitat: "They're actually 5-6 seconds faster than anyone else on the market"
https://youtu.be/U-h_wzxevok?t=1523
Det som er 8 av 10 plagsomt med min Model Y fra 2021 er at jeg må kjøre fremsetene ganske langt frem for å unngå at nakkestøtten på baksetene krasjer i fremsetet. At det er manuelle bakseter gjør meg ingen ting i forhold. Er nakkestøttene like plagsomme på ny Model Y mon tro? Ikke at jeg legger setene ned så ofte. Men hadde betalt 10 ganger mer for å kunne fikse det problemet enn jeg ville betalt for elektriske bakseter.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 27. mars 2025, klokken 14:18Det som er 8 av 10 plagsomt med min Model Y fra 2021 er at jeg må kjøre fremsetene ganske langt frem for å unngå at nakkestøtten på baksetene krasjer i fremsetet. At det er manuelle bakseter gjør meg ingen ting i forhold. Er nakkestøttene like plagsomme på ny Model Y mon tro? Ikke at jeg legger setene ned så ofte. Men hadde betalt 10 ganger mer for å kunne fikse det problemet enn jeg ville betalt for elektriske bakseter.
Nye Y kjører vel setene framover slik man slipper tenke på hodestøttene krasjer, og tilbake igjen når de er helt nede?
Nye Y kjører vel setene framover slik man slipper tenke på hodestøttene krasjer, og tilbake igjen når de er helt nede?
ja
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 27. mars 2025, klokken 14:18Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 27. mars 2025, klokken 10:31Sitat fra: SurSnasen på torsdag 27. februar 2025, klokken 12:39- Treeege motorer for å senke/heve baksetene.
I følge Tesla har de markedets raskeste motor for senking/heving av bakseter? Sammenligner du med seter som bare "droppes" ned, og manuelt må løftes opp?
Sitat: "They're actually 5-6 seconds faster than anyone else on the market"
https://youtu.be/U-h_wzxevok?t=1523
Det som er 8 av 10 plagsomt med min Model Y fra 2021 er at jeg må kjøre fremsetene ganske langt frem for å unngå at nakkestøtten på baksetene krasjer i fremsetet. At det er manuelle bakseter gjør meg ingen ting i forhold. Er nakkestøttene like plagsomme på ny Model Y mon tro? Ikke at jeg legger setene ned så ofte. Men hadde betalt 10 ganger mer for å kunne fikse det problemet enn jeg ville betalt for elektriske bakseter.
Høres ut som det blir ny Model Y på deg.
Jeg har også vært og prøvekjørt den nye Model Y (Juniper). Jeg har nå 22-modell Long Range.
Den nye modellen synes jeg er mye mer "tight" i dempingen, den tar ujevnheter i vegbanen mye mer behagelig enn den gamle, som mange andre her også erfarer. Forsetene er også merkbart bedre enn hos forgjengeren. Sammen gjør dette det til en bedre opplevelse å kjøre bilen.
Støynivået, dvs. dekkstøyen i høyere hastigheter (omkring 80 km/t) synes jeg derimot fortsatt er mye høyere enn ønskelig, det var litt skuffende. Støy oppleves selvsagt individuelt, og vil også avhenge av type dekk, så her vil inntrykket variere fra person til person. For min egen del ser jeg foreløpig ikke noe stort behov for å skifte til ny modell etter disse oppgraderingene.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 25. mars 2025, klokken 15:30Kanskje du bør prøve Xpeng G6. Er på kampanje til 500.000 inkl vinterdekk, 4WD, valgfri farge og 3% rente. Men bare om du ber om tilbud innen utgangen av mars. G6 skal visstnok ha bedre seter enn Model Y for mange.
Ja, Xpeng virker til å ha gode biler.
Jeg hadde uansett ikke handlet Y før den evt ble tilgjengelig med 7 seter til fornuftig pris. Etter prøvekjøring av fem-seteren har jeg dog strøket den fra listen over aktuelle 7-setere.
Så skal jeg prøve Xpeng, blir det sikkert X9 😉
Sitat fra: Suverin på torsdag 27. mars 2025, klokken 19:09Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 25. mars 2025, klokken 15:30Kanskje du bør prøve Xpeng G6. Er på kampanje til 500.000 inkl vinterdekk, 4WD, valgfri farge og 3% rente. Men bare om du ber om tilbud innen utgangen av mars. G6 skal visstnok ha bedre seter enn Model Y for mange.
Ja, Xpeng virker til å ha gode biler.
Jeg hadde uansett ikke handlet Y før den evt ble tilgjengelig med 7 seter til fornuftig pris. Etter prøvekjøring av fem-seteren har jeg dog strøket den fra listen over aktuelle 7-setere.
Så skal jeg prøve Xpeng, blir det sikkert X9 😉
Ja, X9 så veldig bra ut, men skal visst være "dyrere enn G9". Men så jo utrolig praktisk ut.
https://www.tek.no/test/i/PpLvBz/xpeng-x9?srsltid=AfmBOooM94CHtf8r2NeE3N5Cu4oMpjuZGujRgpxB1dpq6Th66kLeEdvA
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 27. mars 2025, klokken 17:30At det er manuelle bakseter gjør meg ingen ting i forhold. Er nakkestøttene like plagsomme på ny Model Y mon tro? Ikke at jeg legger setene ned så ofte. Men hadde betalt 10 ganger mer for å kunne fikse det problemet enn jeg ville betalt for elektriske bakseter
Forsetene flytter seg frem automatisk.
Sitat fra: Cartoffel på torsdag 27. mars 2025, klokken 17:54Jeg har også vært og prøvekjørt den nye Model Y (Juniper). Jeg har nå 22-modell Long Range.
Den nye modellen synes jeg er mye mer "tight" i dempingen, den tar ujevnheter i vegbanen mye mer behagelig enn den gamle, som mange andre her også erfarer. Forsetene er også merkbart bedre enn hos forgjengeren. Sammen gjør dette det til en bedre opplevelse å kjøre bilen.
Støynivået, dvs. dekkstøyen i høyere hastigheter (omkring 80 km/t) synes jeg derimot fortsatt er mye høyere enn ønskelig, det var litt skuffende. Støy oppleves selvsagt individuelt, og vil også avhenge av type dekk, så her vil inntrykket variere fra person til person. For min egen del ser jeg foreløpig ikke noe stort behov for å skifte til ny modell etter disse oppgraderingene.
Samme inntrykk som deg. Synes testerne og anmelderne har hypet bilen betraktelig. I tillegg likte jeg ikke utseende på den. Veldig gubbete bakende og fronten var veldig Xpeng og lite unik. Hadde de fulgt designet som på 3 Highland hadde det antageligvis vært fett.. Interiøret og denne LED-stripa likte jeg heller ikke.
Er mye bra også, selvsagt - men ingenting som forsvarer innbytte av vår trofaste 21' Y LR enda.
Sitat fra: Klykken på fredag 28. mars 2025, klokken 08:19Sitat fra: Dieselgubben på torsdag 27. mars 2025, klokken 17:30At det er manuelle bakseter gjør meg ingen ting i forhold. Er nakkestøttene like plagsomme på ny Model Y mon tro? Ikke at jeg legger setene ned så ofte. Men hadde betalt 10 ganger mer for å kunne fikse det problemet enn jeg ville betalt for elektriske bakseter
Forsetene flytter seg frem automatisk.
Sitat fra: Cartoffel på torsdag 27. mars 2025, klokken 17:54Jeg har også vært og prøvekjørt den nye Model Y (Juniper). Jeg har nå 22-modell Long Range.
Den nye modellen synes jeg er mye mer "tight" i dempingen, den tar ujevnheter i vegbanen mye mer behagelig enn den gamle, som mange andre her også erfarer. Forsetene er også merkbart bedre enn hos forgjengeren. Sammen gjør dette det til en bedre opplevelse å kjøre bilen.
Støynivået, dvs. dekkstøyen i høyere hastigheter (omkring 80 km/t) synes jeg derimot fortsatt er mye høyere enn ønskelig, det var litt skuffende. Støy oppleves selvsagt individuelt, og vil også avhenge av type dekk, så her vil inntrykket variere fra person til person. For min egen del ser jeg foreløpig ikke noe stort behov for å skifte til ny modell etter disse oppgraderingene.
Samme inntrykk som deg. Synes testerne og anmelderne har hypet bilen betraktelig. I tillegg likte jeg ikke utseende på den. Veldig gubbete bakende og fronten var veldig Xpeng og lite unik. Hadde de fulgt designet som på 3 Highland hadde det antageligvis vært fett.. Interiøret og denne LED-stripa likte jeg heller ikke.
Er mye bra også, selvsagt - men ingenting som forsvarer innbytte av vår trofaste 21' Y LR enda.
Du har rotet litt med sitatene. Jeg har ikke hevdet det som du henviser til.
Jeg valgte "Siter", så det er forumet som har en bøgg, men endret navnet manuelt nå :D
SitatI tillegg likte jeg ikke utseende på den. Veldig gubbete bakende og fronten var veldig Xpeng og lite unik. Hadde de fulgt designet som på 3 Highland hadde det antageligvis vært fett.. Interiøret og denne LED-stripa likte jeg heller ikke.
Ja det er noe bitte litte gærnt med den rompa ;D men kjenner jeg meg rett så liker jeg den bedre og bedre over tid, slik er det bestandig med meg og Tesla
Men nå var det jo prøvekjøring denne tråden handlet om da, så sorry for avsporingen
Bilde herfra
https://elbil.no/test-av-nye-tesla-model-y-det-er-blitt-bedre-i-juniper/
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 30. mars 2025, klokken 09:43SitatI tillegg likte jeg ikke utseende på den. Veldig gubbete bakende og fronten var veldig Xpeng og lite unik. Hadde de fulgt designet som på 3 Highland hadde det antageligvis vært fett.. Interiøret og denne LED-stripa likte jeg heller ikke.
Ja det er noe bitte litte gærnt med den rompa ;D men kjenner jeg meg rett så liker jeg den bedre og bedre over tid, slik er det bestandig med meg og Tesla
Men nå var det jo prøvekjøring denne tråden handlet om da, så sorry for avsporingen
Er jo en del av prøvekjøringen å finne seg til rette i og utenfor bilen.
Jeg tror stussen på den nye hadde vært mye finere om man hadde flyttet skiltet opp til tilsvarende plassering som på den gamle..
(https://i.imgur.com/Nv8Z56r.png)
Sitat fra: Lucifer- på søndag 30. mars 2025, klokken 15:44Jeg tror stussen på den nye hadde vært mye finere om man hadde flyttet skiltet opp til tilsvarende plassering som på den gamle..
(https://i.imgur.com/Nv8Z56r.png)
Nei, er jo der du skal ha Toyota-logoen.
SitatNei, er jo fder du skal ha Toyota-logoen.
He he også Toyota da ;D
Sitat fra: Lucifer- på søndag 30. mars 2025, klokken 15:44Jeg tror stussen på den nye hadde vært mye finere om man hadde flyttet skiltet opp til tilsvarende plassering som på den gamle..
(https://i.imgur.com/Nv8Z56r.png)
Ja, det gjorde litt med uttrykket. Mindre "sidrumpet" og litt mindre kjip, men fortsatt gubbete og pensjonistaktig.
Ligner veldig på Arya bakfra. Problemet er den store flaten på bakluken.
Sitat fra: turfsurf på mandag 31. mars 2025, klokken 14:18Ligner veldig på Arya bakfra. Problemet er den store flaten på bakluken.
Jepp jeg tenkte det samme
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 01. april 2025, klokken 07:21Sitat fra: turfsurf på mandag 31. mars 2025, klokken 14:18Ligner veldig på Arya bakfra. Problemet er den store flaten på bakluken.
Jepp jeg tenkte det samme
Må bare pimpe din ride etter at nytt pimpeutstyr kommer for Juniper...