Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Jaguar => i-Pace => Emne startet av: Almis på tirsdag 07. januar 2025, klokken 18:03

Tittel: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almistirsdag 07. januar 2025, klokken 18:03
Da jeg skulle kjøre til jobb i mårrest så kom det opp følgende feilmelding: "OK to drive with caution - High voltage system fault detected". Jeg parkerte på jobb i håp om at det bare var en glitch, men feilen var der når jeg startet opp igjen og skulle kjøre hjem. Kjørte da rett til Sandven og fikk en tekniker til å se på bilen.

Han leste av feilkodene og kjørte ifølge kundebehandler en sw-oppdatering (Bilen hadde nyeste SW og har vært inne til H441, så usikker på hva de mente). De sa til meg at dette forhåpentligvis skulle fikse problemet, men om jeg fikk feilmeldingen igjen skulle jeg stoppe umiddelbart å ringe bergning.

30 sekunder etter jeg satt meg inn i bilen og satt den i drive så kom det en ny feilmelding, denne gang "Hybridsystem og klimaanlegg midlertidig utilgjengelig".

Den "software-oppdateringen" satte bilen tilbake til norsk språk og satt HUD til default, derfor norsk denne gangen. Uansett, jeg gikk tilbake til Sandven og ble enig med kundebehandler om at bilen skulle stå hos de til i morgen siden ingen av oss hadde peiling på om dette er en ny feil, samme som sist bare på annet språk eller en software-glitch.

Det de sa om feilkoden var at det var noe sånt som "isolation fault".

Har noen vært borti dette før? Dette høres jo ikke akkurat billig ut.

EDIT: Bilen er en MY19 First Edition med 70k på telleren, bruktimportert fra Tyskland. Byttet 12V batteriet for rett over et år siden og den har vært inne til H441-oppdateringen.

EDIT2: De sa også at de hadde kjørt en liten sjekk på batteriet og at alle cellene så bra ut

Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: VWspirittirsdag 07. januar 2025, klokken 20:51
Vi hadde vår inne med samme feilmelding i høst, feil som kom og gikk... det ble til slutt funnet isolasjonsfeil på ledningsnettet til ladeinntak. Kostnad 92000kr, heldigvis forsikringssak... dette er også en tidlig 2018 tysk importert gått ca 40t 
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørenonsdag 08. januar 2025, klokken 09:40
Den er vel blant de som kan ha batteri feil...

Ellers likner det en 12V feil som kan gi alt mulig av feilmeldinger, men lett å måle på batteri for å avklare.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almisonsdag 08. januar 2025, klokken 10:12
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 08. januar 2025, klokken 09:40Den er vel blant de som kan ha batteri feil...

Ellers likner det en 12V feil som kan gi alt mulig av feilmeldinger, men lett å måle på batteri for å avklare.

Ja, den er vel det, men ifølge recallen så skulle ikke mitt vin være påvirket. Men det er vel ikke eksakt tenker jeg?

12v batteriet ble byttet ifjor, så det burde være ok.

EDIT: Ifølge TOPIX så er ikke min bil påvirket av H484 (Traction battery recall). I følge OSH så er det heller ingen "outstanding alerts" på mitt VIN.

VIN: SADHA2B15K1F6xxxx
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørenonsdag 08. januar 2025, klokken 18:58
Uansett om den fikk 12V batteri for et år siden kan de tappes om ting går feil med f.eks software og lave temperaturer. Om du har eller skaffer et multimeter er det en enkel sak å måle og husk du har to...

Min har og H441, men det skal være gjort feil på noen installasjoner slik at den ikke detektere feil på min 2020 modell, levert i juli 2019, så skal inn for H471 oppdatering 22 januar. Min først installasjon av H441 gikk feil og oppdaget det selv ut fra liste over programvare i batterikontrollmodul, som bilen rapporter, ikke ble endret. Måtte krangle meg til en sjekk og de innrømmet feil...Mulig H471 kun er en sjekk av dette.

Trodde alle FI var i faresonen og vet ikke om det finnes noen list over OK/ikke OK VIN's. Selv min 2020 model HSE er i grenseland.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almisonsdag 08. januar 2025, klokken 20:31
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 08. januar 2025, klokken 18:58Uansett om den fikk 12V batteri for et år siden kan de tappes om ting går feil med f.eks software og lave temperaturer. Om du har eller skaffer et multimeter er det en enkel sak å måle og husk du har to...

Min har og H441, men det skal være gjort feil på noen installasjoner slik at den ikke detektere feil så min 2020 modell, levert i juli 2019, skal inn for H471 oppdatering 22 januar. Min først installasjon av H441 gikk feil og oppdaget det selv ut fra liste over programvare i batterikontrollmodul, som bilen rapporter, ikke ble endret. Måtte krangle meg til en sjekk og de innrømmet feil...Mulig H471 kun er en sjekk av dette.

Trodde alle FI var i faresonen og vet ikke om det finnes noen list over OK/ikke OK VIN's. Selv min 2020 model HSE er i grenseland.

Interessant! Så det er en mulighet for at min er berørt av den batterifeilen? Slik jeg forsto det så hadde Jaguar kontaktet alle eiere i Norge som var utsatt.

Bilen står uansett hos Jaguar nå, så får vi se hva som skjer.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almistorsdag 09. januar 2025, klokken 11:18
Når jeg leverte bilen hos Sandven i Bergen på tirsdag så sa de at de var overlesset med arbeid og at bilen muligens måtte sendes til Stavanger. Greit nok det. Mulig jeg har misforstått kundebehandleren, men jeg var av den oppfatning av at hvis bilen måtte til Stavanger så tok de seg av det. De er tross alt eneste merkeforhandler her i Bergen.

Jeg sendte skadenr fra forsikringsselskapet neste dag til Sandven på mail og i dag fikk jeg en mail som sa at de ikke hadde avtale med Tryg og at jeg måtte ringe Tryg for å høre hvilket verksted jeg skulle bruke. Så jeg gjorde det og Tryg sa at det gikk helt fint å bruke Sandven. Så jeg fortalte dette til Sandven og spurte om tidsestimat på feilsøking.

Ble så ringt opp av en kundebehandler som ikke viste at bilen sto hos de engang (!), da de ikke hadde funnet noe ordre på den. Hun kunne fortelle meg at det var fullstendig inntaksstopp, tilogmed på akutt-biler og at de ikke hadde noen mulighet til å se på bilen. Etter litt om og men så fant de nøkkelen til bilen som visstnok hadde en lapp på seg som sa "Hentes av bergingsbil". Ukjent for meg, da jeg ikke har bestilt noe berging.

Hun anbefalte meg å kontakte Hellestø Bilpaviljongen i Stavanger selv for å booke time og booke bergning/transport selv fra Bergen til Stavanger.

Så da ble det en ny telefon til Tryg for å høre om de kunne hjelpe med transport til et verksted som kan Jaguar. De skulle høre med takstavdelingen også skulle de ringe tilbake.

Jeg er ikke akkurat imponert. Dette ser jo ut til å bli en særdeles gøy affære...

Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørentorsdag 09. januar 2025, klokken 17:29
Er vel et resultat av at Jaguar har redusert antall forhandlere/verksteder inn til beinet...samtidig med at de har fått et batteri problem i fanget.

Du får holde oss oppdatert  :+1:
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almisfredag 10. januar 2025, klokken 09:12
Will do!

Status er som følger: Snakket med Tryg i går som sa de skulle fikse transport til et annet verksted i Bergen. De sendte oppdatering litt senere som sa at bilen skulle til Best Drive da jeg antar de vil få en kjapp statusoppdatering før de avgjør om det er nødvendig å sende den til merkeforhandler.

I går kveld sto bilen enda hos Jaguar i Bergen, men jeg antar at den blir flyttet ila dagen.

Er jeg unødvendig skeptisk til at bilen ikke skal til merkeverksted først? Eller er det fult mulig at Best Drive har utstyr/kompetanse til å finne problemet?
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørenfredag 10. januar 2025, klokken 18:01
Kjenner ikke Best Drive men greit å få en avklaring på om det er en bagatell, kjapt ... så dog ut som de mest drev med dekk, men dukker opp flere som spesialisere seg på elbiler. Har Elbilmek i nabolaget og hadde ikke hatt betenkeligheter med å bruke de.

En annen ting er om du har krav på lånebil. Loven er endret slik at der du før fikk gratis lånebil om rep tok mer enn en uke, sier dagen lov at du kan få det om du har behov... Ser at en del følger den loven som gjaldt når bilen var ny, andre dagens.

Er vel aktuelt om det gjelder deler som er dekket av batteri garantien.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almislørdag 11. januar 2025, klokken 17:46
Sandven hadde ikke lånebil tilgjengelig, så har leiebil via forsikring. Antar at hvis dette viser seg å være noe som dekkes av batterigarantien så får Sandven stå for betalingen av leiebilen.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almismandag 20. januar 2025, klokken 15:00
Snakket med Best Drive nå nettopp. Ifølge mekanikeren så hadde de byttet en del som måtte sendes til Oslo for å fikses, de fikk den tilbake og monterte den uten at det løste problemet, så neste steg er at en ingeniør flyr fra Oslo til Bergen i dag for å jobbe på bilen i morgen. Litt usikker på hvilken del osv, men han sa en ting jeg bet meg merke i:

Bilen vil ikke lade til mer enn 72%.

Nå sjekket Sandven cellene når jeg først var der med bilen, og ifølge de så var det ikke noen issues der. Men mulig at siden Best drive har gravd litt mer, så har det kommet for en dag at noe i batteriet ikke er ok?

Men 72% max lading, er ikke det H484?

Han skulle ringe meg i morgen når de har fått feilsøkt sammen med han ingeniøren, så vi får se. Men worst case, bilen må kjøpes tilbake av Jaguar?
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørenmandag 20. januar 2025, klokken 16:35
Høres litt ut som programvare har funnet noe mistenkelig på bilen/batteri....
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almistirsdag 21. januar 2025, klokken 08:38
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 20. januar 2025, klokken 16:35Høres litt ut som programvare har funnet noe mistenkelig på bilen/batteri....

Det jeg også tenker. Men det kan vel være selve BCEM også? Det trenger nødvendigvis ikke være noe galt med selve batteripakken?

Blir vel egentlig bare spekulasjoner når jeg tenker meg om. Får vente på telefon fra Best drive.. De skulle ringe meg ila dagen, så vi får se.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almistirsdag 21. januar 2025, klokken 10:15
Så, ble oppringt igjen. Han jeg snakket med i går hadde vist forvekslet min bil med en annen I-Pace de hadde inne. Min bil har IKKE problemet med max 72% lading. Så, dette er da status:

AC-kompressor har en feil, så den må byttes. Forsikringssak.
Batteriet har noen lave målinger, men ikke bekreftet enda. Garantisak hvis tilfelle.
Varmevekslerne (Mener jeg) til batteriet har lekt gass, så det må fikses. Dekkes av meg. Mest sannsynligvis en enkel sak når de allerede har skrudd ut alt.

De skulle ringe meg opp senere i dag for å bekrefte. Så da gjenstår det å se hvor mye dette vil koste og hvor lang tid det vil ta.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørentirsdag 21. januar 2025, klokken 13:14
Det var jo "gode" nyheter. Om batteriet ikke får kjøling så vil det vel heller ikke lade mm og slike deler er vel hyllevare vil jeg tro i motsetning til nytt batteri om dagen...

Litt håpløst dog at man blander biler - sjekk at du få igjen din  :)
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almisonsdag 22. januar 2025, klokken 08:38
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 21. januar 2025, klokken 13:14Det var jo "gode" nyheter. Om batteriet ikke får kjøling så vil det vel heller ikke lade mm og slike deler er vel hyllevare vil jeg tro i motsetning til nytt batteri om dagen...

Litt håpløst dog at man blander biler - sjekk at du få igjen din  :)

Skal godt gjøres å ta feil. Den er foliert matt rød, så om de fucker opp det blir jeg nesten imponert  ;D

Status er nå at de venter på deler, så kanskje ila neste uke engang. Har enda ikke fått noe prisoverslag, men hyggelig lesing blir det nok ikke uansett.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almisonsdag 22. januar 2025, klokken 12:48
Skulle ikke være lett dette... Fikk en ny telefon nå. Status er som følger:

Det er _ikke_ AC-kompressoren som er problemet. Vi ser nå på 3 forskjellige problem.

De har målt på de to kablene som kommer fra batteripakken og funnet ut at det er alt for lav motstand. Det skal vist være minimum 1,5 kilo-ohm målt, men de målte 0,3 kilo-ohm. Mao, dårlig stemning. Det høres mer ut som en garantisak mot sandven ifølge han jeg snakket med, men tiden vil vise.

Det er også funnet lav isolasjon i ledningsnettet/kretsen etter batteriet. Altså et eller annet sted i den kretsen, om det er junction boxer, ombordlader eller hva det nå er så er det for lav isolasjon. Dette tar lang tid å feilsøke fordi de må gå igjennom hele systemet for å finne synderen. De trodde først at det var AC-kompressoren siden det er en kjent feil, men det viste seg at den ikke var problemet.

Sååååå.... Vi venter i spenning.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørenonsdag 22. januar 2025, klokken 18:57
Ush...men de er i alle fall flinke til å oppdater. Som regel får du ikke vite noe..

Her fikk jeg H471, sikkerhets oppdatering mht sporing av batterifeil, i dag. Tok en halvtimes tid og så langt har ikke bilen sagt at noe er galt... 

Programvare betegnelse for Batterikontrollmodul endret seg fra BS-AAG-BD-AD-BE til BY-AAG-BD-AD-BE, mao et solid hopp på første enhet (BS-BY) og gikk mao igjennom som det skulle. Jyplingen som gjorde det kunne sine saker  :+1:
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almistorsdag 23. januar 2025, klokken 09:10
Ny update:

De hadde vist ikke koblet fra en signal-kabel på batteriet når de målte motstand, så nå måler de korrekt motstand (minimum 1,5kohm). Så, batteriet er ok.

De har også funnet isolasjonsfeilen i resten av systemet: Vanninntrengning i kabelen til ladeinntaket. Så kabelen som går fra ladeinntaket og helt til fronten må skiftes ut. Må sikkert demontere en hel mengde greier, så det tar litt tid. Men vi vet hva feilen er!
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: VWspiritfredag 24. januar 2025, klokken 09:53
Ser du ente med samme feilen som vi hadde, blir spennde å be se prisoverslaget på det... vi ente opp på 92t
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almismandag 27. januar 2025, klokken 10:30
Fått mer info nå. Satser på at bilen er klar om ikke så alfor lenge.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørentorsdag 06. februar 2025, klokken 15:16
Skjer det noe i saken ? Ser det er en annen sak som likner her om dagen med en hinsides pris..
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Electric cars in Norwaylørdag 08. februar 2025, klokken 10:00
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 06. februar 2025, klokken 15:16Skjer det noe i saken ? Ser det er en annen sak som likner her om dagen med en hinsides pris..
Er jo helt sykt dette her... det er ville priser
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almismandag 10. februar 2025, klokken 09:05
Kom på 10k (Egenandel er 25% av repkost).

MEN, bilen kom tilbake med skade..

Panseret er tydelig trykt ned på venstre side og folien er revet opp rundt der panseret er trykket ned. Så jeg ringte verkstedet som gjorde reparasjonen, men de kunne fortelle meg at bilen kom til de slik. Så nå må jeg nesten leke detektiv, for jeg satt den ikke i fra meg sånn....

Casen er som følger: Bil gir feilmeldinger og kjøres til merkeverksted. Den står der i noen dager før forsikringsselskapet ordner transport til et annet verksted pga kapasitetproblemer hos merkeverksted. Mao, det er tre steder dette potensielt kan ha skjedd: Hos merkeverksted, enten ute eller på verkstedet, under transport eller hos verkstedet som utførte reprasjonen. Sistnevnte bedyrer sin uskyld.

Ringte også forsikringsselskapet som kunne informere meg om at ja, jeg har parkeringsskade uten bonustap i forsikringspakken min, MEN... Det er kun hvis jeg kjenner vedkommende som har skadet bilen! Så for å få dette dekket så må jeg finne ut hvem som har gjort det, noe som kan bli utfordrende. Enden på visa blir vel at jeg må punge ut 4000,- i egenandel + bonustap hvis dette viser seg å være en dyr reprasjon. (Har et håp om at det kan "bøyes" på plass).

Kjenner jeg blir enormt provosert av hele fordømte saken....
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almismandag 10. februar 2025, klokken 09:07
Flere bilder:

Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørenmandag 10. februar 2025, klokken 09:38
Shit - en ulykke komme sjelden alene, men det må da være måte på  >:(

Du skiver egenandel av rep. Hadde du motor og gir forsikring som dekker det meste ?

Angående panseret så sjekk om ikke justeringen av stopperen i underkant av panseret på høyre side (venstre på bilde) ikke bare har skudd seg litt inn. Veldig lette å justere. Har måttet justere mine flere ganger..

Alternativt at bakkant av fremre del trenger en justering på høyre side. Det går og å justere relativt greit. Har skrudd litt både her og på infesting av skjermer for å få det perfekt. Mekaniker har mulig demontert og ikke vært så nøye..
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almismandag 10. februar 2025, klokken 09:42
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 10. februar 2025, klokken 09:38Shit - en ulykke komme sjelden alene, men det må da være måte på  >:(

Du skiver egenandel av rep. Hadde du motor og gir forsikring som dekket det meste ?

Angående panseret så sjekk om ikke justeringen av stopperen i underkant av panseret på høyre side (venstre på bilde) ikke bare har skudd seg litt inn. Veldig lette å justere. Har måttet justere mine flere ganger..

Takk for tips ang stopperen! Skal sjekke det ut.

Ja, har "Elbil pluss med maskinskade" via Tryg. Hvis bilen er under 5 år og har gått under 200k så er det 4000,- i egenandel og hvis den er over 5 år og gått under 200k (Som min er), så er det 25% av repkostnad.

Ang at mekaniker har demontert og ikke vært så nøye med montering: Ifølge verkstedet så kom bilen slik til de, så jeg tror ikke det er tilfelle (Gitt at verkstedet snakker sant, såklart)
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Electric cars in Norwaymandag 10. februar 2025, klokken 18:05
Sitat fra: Almis på mandag 10. februar 2025, klokken 09:05MEN, bilen kom tilbake med skade..

Panseret er tydelig trykt ned på venstre side og folien er revet opp rundt der panseret er trykket ned. Så jeg ringte verkstedet som gjorde reparasjonen, men de kunne fortelle meg at bilen kom til de slik. Så nå må jeg nesten leke detektiv, for jeg satt den ikke i fra meg sånn....

Casen er som følger: Bil gir feilmeldinger og kjøres til merkeverksted. Den står der i noen dager før forsikringsselskapet ordner transport til et annet verksted pga kapasitetproblemer hos merkeverksted. Mao, det er tre steder dette potensielt kan ha skjedd: Hos merkeverksted, enten ute eller på verkstedet, under transport eller hos verkstedet som utførte reprasjonen. Sistnevnte bedyrer sin uskyld.



Hvis du ikke har bilde eller film så kommer du ingen vei, er jeg stygt redd for.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørenmandag 10. februar 2025, klokken 18:25
Dette høres helt tullete ut:
"Ringte også forsikringsselskapet som kunne informere meg om at ja, jeg har parkeringsskade uten bonustap i forsikringspakken min, MEN... Det er kun hvis jeg kjenner vedkommende som har skadet bilen! Så for å få dette dekket så må jeg finne ut hvem som har gjort det, noe som kan bli utfordrende."

Hva er "parkeringsskade uten bonus tap" for pluss, om du må finne ut hvem som gjorde det. Om du vet hvem som har gjort det så er det jo en ansvars skade som dekkes av motparts forsikringsselskap. Så også dette punktet i mine vilkår og tenkte fint å ha om noen kjører på meg og stikker, eller er det noe som bare gjelder om jeg kjører borti noe, men nei, slik står det hos meg:

5. Parkeringsskade uten bonustap
5.1 Hvilke skader er dekket
Forsikringen dekker erstatningsmessig kaskoskade
på parkert kjøretøy med inntil kr 40 000, uten tap
av bonus, når:
- skadevolder er annet ukjent kjøretøy og
tidspunkt/sted er kjent.
- reparasjon utføres ved verksted selskapet har
avtale med.
- motorvognen ikke er eldre enn 10 år.

Ville lest dine vilkår grundig. Ville tro "parkeringskade uten bonus" har rimelig like vilkår rundt om kring.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Electric cars in Norwaymandag 10. februar 2025, klokken 18:36
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 10. februar 2025, klokken 18:25Dette høres helt tullete ut:
"Ringte også forsikringsselskapet som kunne informere meg om at ja, jeg har parkeringsskade uten bonustap i forsikringspakken min, MEN... Det er kun hvis jeg kjenner vedkommende som har skadet bilen! Så for å få dette dekket så må jeg finne ut hvem som har gjort det, noe som kan bli utfordrende."

Hva er "parkeringsskade uten bonus tap" for pluss, om du må finne ut hvem som gjorde det. Om du vet hvem som har gjort det så er det jo en ansvars skade som dekkes av motparts forsikringsselskap. Så også dette punktet i mine vilkår og tenkte fint å ha om noen kjører på meg og stikker, eller er det noe som bare gjelder om jeg kjører borti noe, men nei, slik står det hos meg:

5. Parkeringsskade uten bonustap
5.1 Hvilke skader er dekket
Forsikringen dekker erstatningsmessig kaskoskade
på parkert kjøretøy med inntil kr 40 000, uten tap
av bonus, når:
- skadevolder er annet ukjent kjøretøy og
tidspunkt/sted er kjent.
- reparasjon utføres ved verksted selskapet har
avtale med.
- motorvognen ikke er eldre enn 10 år.

Ville lest dine vilkår grundig. Ville tro "parkeringskade uten bonus" har rimelig like vilkår rundt om kring.
Såkalt «toppforsikring» eller lignende kan nok i mange selskaper dekke dette ja :+1:
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almismandag 10. februar 2025, klokken 20:25
Kan være han jeg snakket med bare uttalte seg på generelt grunnlag, uten å tenke på min avtale spesifikt. Skal sjekke det opp i morgen.

Skal være høyeste mulig dekningsgrad.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Almistirsdag 11. februar 2025, klokken 08:47
"Fritak for bonustap ved skade på parkert bil

Erstatningsmessig kaskoskade som oppstår mens kjøretøyet er parkert dekkes med uten tap av bonus når betingelsene
nevnt her er oppfylt. Til reparasjon må det benyttes verksted selskapet har reparasjonsavtale med. Skadevolder må være
ukjent. Skaden må ha inntruffet innen 6 år etter at kjøretøyet som fabrikknytt ble registrert første gang.
Egenandel som for kasko, se forsikringsbeviset"

Innen 6 år etter at kjøretøyet som fabrikknytt ble registert. Der taper jeg vel den siden bilen er en 2018 FE.
Tittel: Sv: Feil på high voltage system samt feil på hybridsystem og AC
Skrevet av: Ingeniørenfredag 14. februar 2025, klokken 09:10
Litt synd men må fin-lese vilkår når man vurderer priser på forsikring...

Får håpe NAF komme opp men noe fornuftig. Tror kanskje jeg ville gått for tilbudet du fikk, med mindre du har mistet litt troen på verkstedet.