Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Hyundai => Emne startet av: ElMarkus på søndag 20. oktober 2024, klokken 22:56

Tittel: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 20. oktober 2024, klokken 22:56
Herlig bil som jeg ser fram imot når den straks kommer på norske veier.  :+1:


Heter Casper i Syd Korea men kommer å få navnet Inster (inster) ellers i verden 


Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 20. oktober 2024, klokken 22:58
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 20. oktober 2024, klokken 23:00
Lav forbruk  :+1:


Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 20. oktober 2024, klokken 23:02
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 20. oktober 2024, klokken 23:06
https://www.hyundai.com/no/no/bilmodeller/inster.html (https://www.hyundai.com/no/no/bilmodeller/inster.html)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 20. oktober 2024, klokken 23:29
Kommer også som Inster Cross 2025


https://alltomelbil.se/hyundai-inster-lanseras-i-terrangutforande/ (https://alltomelbil.se/hyundai-inster-lanseras-i-terrangutforande/)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 20. oktober 2024, klokken 23:36
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusmandag 21. oktober 2024, klokken 06:57
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: jimrrrtirsdag 22. oktober 2024, klokken 00:55
Blir spennende å se prisen på denne!
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaytirsdag 22. oktober 2024, klokken 05:14
Sitat fra: Jimnordb på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 00:55Blir spennende å se prisen på denne!
Ja veldig....
Den bør være billig så den treffer markedet prisriktig med en gang...og ikke senere dumping pris situasjoner oppstår. Ser det på andre bilmerker nå om dagen uten å nevne navn...stikkord Kina elbil ....blant annet...
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 22. oktober 2024, klokken 11:43
Ja, kan ikke gå over 230 000:- for grund modell med varmepumpe. Ellers er det fort kjørt å kjøperne kommer å vente på at priset går ned. Eller velger ei annen kandidat typ kommende Citroën eller Renault 5 (som til og med kan trekke 500kg)

Inster fås med tilhengerfeste med da kun for å henge ei sykkel bak.

Beste med det 2 sist nevnte er V2L


https://www.elbil24.no/nyheter/blir-blant-de-aller-billigste/82109561 (https://www.elbil24.no/nyheter/blir-blant-de-aller-billigste/82109561)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 22. oktober 2024, klokken 11:48
Har laget en nytt gruppe i Facebook

Hyundai Inster Owners Group
Norway (Elbil)

Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 22. oktober 2024, klokken 11:52
Det snakkes om at går betydelig bedre med 15 tums hjul. Ikke noe rart med da mer luft i dekkene. Går jo også betydeligt lenger.

Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 22. oktober 2024, klokken 12:20
Denne del underst på dørene burde vart i krom.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwayonsdag 23. oktober 2024, klokken 05:39
Sitat fra: ElMarkus på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 12:20Denne del underst på dørene burde vart i krom.
Ser den. Svart gir inntrykk av større bil en krom, tror jeg. Sikkert derfor...
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusonsdag 23. oktober 2024, klokken 06:35
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 23. oktober 2024, klokken 05:39
Sitat fra: ElMarkus på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 12:20Denne del underst på dørene burde vart i krom.
Ser den. Svart gir inntrykk av større bil en krom, tror jeg. Sikkert derfor...

 :+1:
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusonsdag 23. oktober 2024, klokken 12:47
Ser ut som ligge flaten inni Inster er ca 180cm lang når du får satt inn en madrass der inne.

Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusonsdag 23. oktober 2024, klokken 23:46
20km lenger rekkevidde med 15 tums felger enn med 17 tums.

I reell bruk har det knapt noen betydning...

;)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusonsdag 23. oktober 2024, klokken 23:49
Men likevel... komfort blir jo bedre med 15 tums felger.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwayonsdag 23. oktober 2024, klokken 23:59
Sitat fra: ElMarkus på onsdag 23. oktober 2024, klokken 23:49Men likevel... komfort blir jo bedre med 15 tums felger.
Mest gummi er best men lite er fetest ;D
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustorsdag 24. oktober 2024, klokken 15:31
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 23. oktober 2024, klokken 23:59
Sitat fra: ElMarkus på onsdag 23. oktober 2024, klokken 23:49Men likevel... komfort blir jo bedre med 15 tums felger.
Mest gummi er best men lite er fetest ;D

😆👍🏻
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: jimrrrtorsdag 24. oktober 2024, klokken 23:20
Kan se at det er en Prisliste og Konfigurator på Hyundai DK sin side nå. Husk å trekk fra cirka 25%(pga. mva.) før du regner om fra DKK til NOK for å få en mer realistisk norsk pris. Selv om vi ikke har peil på hvordan det blir her ennå.

Prisliste
https://www.hyundai.dk/modeller/inster/pris-og-udstyr

konfigurator
https://www.hyundai.dk/bestil/inster?trim=13671&powertrain=13682&exterior=13840

Vi får se hva priser det blir her i norge og evt pakker. Kan ikke se noe grunn å kjøpe uten varme i rattet og seter her i norge?
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusfredag 25. oktober 2024, klokken 08:34
Sitat fra: Jimnordb på torsdag 24. oktober 2024, klokken 23:20Kan se at det er en Prisliste og Konfigurator på Hyundai DK sin side nå. Husk å trekk fra cirka 25%(pga. mva.) før du regner om fra DKK til NOK for å få en mer realistisk norsk pris. Selv om vi ikke har peil på hvordan det blir her ennå.

Prisliste
https://www.hyundai.dk/modeller/inster/pris-og-udstyr

konfigurator
https://www.hyundai.dk/bestil/inster?trim=13671&powertrain=13682&exterior=13840

Vi får se hva priser det blir her i norge og evt pakker. Kan ikke se noe grunn å kjøpe uten varme i rattet og seter her i norge?
:+1:
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusfredag 25. oktober 2024, klokken 08:36
Glad nyhet fra Hyundai Norge nå så her på morgen  :)

Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaylørdag 26. oktober 2024, klokken 02:33
Sitat fra: ElMarkus på fredag 25. oktober 2024, klokken 08:36Glad nyhet fra Hyundai Norge nå så her på morgen  :)


Nice :+1:
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkuslørdag 02. november 2024, klokken 09:26
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkuslørdag 02. november 2024, klokken 09:27
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Hlørdag 02. november 2024, klokken 19:41
Rent personlig syns jeg den har et utseende bare en mor kan like, men samtidig er den litt kul også, og virker veldig fleksibel. Vurderer å annullere kontrakten min på ë-C3, nå har de utsatt ankomsttid gjentatte ganger, og jeg begynner rett og slett å bli lei av ventingen.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaysøndag 03. november 2024, klokken 08:36
Antar mange tenker det men se bare hvordan det gikk med Honda sin lille :+1: e - den ble jo nærmest en design kult bil. Jeg elsker denne Inster og elsket Hondaen når den kom også

Husker Marius i Mil etter mil podden snakket den Hondaen opp og opp før han sluttet der. Synd han sluttet der for han hadde myyye artige kommentarer men de er flinke de to som er der nå også. Litt pensum den podden der
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Daniel_0007søndag 03. november 2024, klokken 12:48
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 03. november 2024, klokken 08:36Antar mange tenker det men se bare hvordan det gikk med Honda sin lille :+1: e - den ble jo nærmest en design kult bil. Jeg elsker denne Inster og elsket Hondaen når den kom også

Husker Marius i Mil etter mil podden snakket den Hondaen opp og opp før han sluttet der. Synd han sluttet der for han hadde myyye artige kommentarer men de er flinke de to som er der nå også. Litt pensum den podden der

Problemet til e var høy pris og lav rekkevidde, tror ikke utseendet hadde så mye å si, hadde den kostet rundt 200k så ville nok solgt bedre men kosta vel over 300k
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 03. november 2024, klokken 20:13
En liten kredit til kommende Renault 5 E-Tech som har både V2L og kan trekke tilhenger på 500kg som Hyundai Inster ikke kan. Dokk bedre plass i baksete på Inster.

Prisene her kommer å bli avgjørende. 👍🏻
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 03. november 2024, klokken 21:24
Tilbehør...
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkussøndag 03. november 2024, klokken 21:25
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaymandag 04. november 2024, klokken 08:07
Elmarkus  :+1: takker for god informasjon. Ja her kan man velge med omhu og hjertet
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusmandag 04. november 2024, klokken 13:04
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 04. november 2024, klokken 08:07Elmarkus  :+1: takker for god informasjon. Ja her kan man velge med omhu og hjertet

 :+1:
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 05. november 2024, klokken 07:32
Har også sett den bordet man setter fast med magnet bak passasjerer stol i sort/mørk farge.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusmandag 11. november 2024, klokken 10:53
Fine siffer...

Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: jimrrronsdag 27. november 2024, klokken 16:10
Salgsstart er 1. desember 👍
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwayonsdag 27. november 2024, klokken 17:02
Sitat fra: ElMarkus på mandag 11. november 2024, klokken 10:53Fine siffer...


Ja fine siffer men det er jo et gjettometer det der ;D
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusonsdag 27. november 2024, klokken 19:01
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 27. november 2024, klokken 17:02
Sitat fra: ElMarkus på mandag 11. november 2024, klokken 10:53Fine siffer...


Ja fine siffer men det er jo et gjettometer det der ;D

Det er det på alle. 😁
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: RJKmandag 02. desember 2024, klokken 16:12
Da har prisene på Hyundai Inster blitt offisielle. Synes de legger seg vel høyt i pris for denne! Nesten 100 K tillegg for en Cross med LR-batteri og takkurv, 80 K tillegg, om man nøyer seg med LR Premium med soltak. Riktignok er 2-farget lakk inkludert, men vet ikke om man da kan velge f.eks. bronse med svart tak for den prisen, som var fargekomboen jeg likte best!

Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: jimrrrmandag 02. desember 2024, klokken 16:23
Noen som har bilder av 15" alufelgene?
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: RJKmandag 02. desember 2024, klokken 16:31
Sitat fra: Jimnordb på mandag 02. desember 2024, klokken 16:23Noen som har bilder av 15" alufelgene?
Fra sidene til Hyundai, som jeg gikk til fra eposten jeg fikk tilsendt:

https://www.hyundai.com/no/no/bilmodeller/inster.html

 (https://www.hyundai.com/no/no/bilmodeller/inster.html)Gå inn på "Design", så får du bildene nederst i saken!

Virker som det er samme design på 15" og 17"...
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusmandag 02. desember 2024, klokken 20:47
Bilder på felgene 17 og 15
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusmandag 02. desember 2024, klokken 20:55
Ja prisene kom i dag...

Må nok gå inn for modellen:

𝗟𝗼𝗻𝗴 𝗥𝗮𝗻𝗴𝗲 𝗣𝗿𝗲𝗺𝗶𝘂𝗺 𝗳𝗼𝗿 314 900:- 𝗡𝗢𝗞

For å få med seg V2L og viktige fører assistent funksjoner som dem andre billigere variantene ikke har.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: turfsurfmandag 02. desember 2024, klokken 21:03
315k for en minibil. Det blir for drøyt. Da er man inne på Model 3 territorium.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: RJKmandag 02. desember 2024, klokken 21:11
Sitat fra: turfsurf på mandag 02. desember 2024, klokken 21:03315k for en minibil. Det blir for drøyt. Da er man inne på Model 3 territorium.
Men får ikke V2L på TM3 eller TMY!

;)

Men ellers enig, det er alt for dyrt for totalpakken! Hadde veldig lenge før det, tatt en TM3 RWD
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusmandag 02. desember 2024, klokken 21:12
Sitat fra: RJK på mandag 02. desember 2024, klokken 21:11
Sitat fra: turfsurf på mandag 02. desember 2024, klokken 21:03315k for en minibil. Det blir for drøyt. Da er man inne på Model 3 territorium.
Men får ikke V2L på TM3 eller TMY!

;)

Men ellers enig, det er alt for dyrt for totalpakken! Hadde veldig lenge før det, tatt en TM3 RWD

 :+1:
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkusmandag 02. desember 2024, klokken 21:14
Har prøvd å sammenligne de nye små elbilene...




Legg litt merke til hvordan hver bilmerke viser siffer på ladetid. Normalt er det jo 10-80%. Men ser ut som dem er rett så like akkurat fra 10-80%

For å lade fra 0-100% så blir nok hurtiglading meget lang. Typ 1 time.


HYUNDAI INSTER kan lades fra 10-80 % på 30 min.
Inntil 370 km.
49 kWt batteri
Varmepumpe: JA
V2L: JA
Tilhengerfeste; NEI
Pris: 314 900:-


RENAULT 5 E-TECH kan lades fra 15-80 % på 30 min.
Inntil 410 Km.
52 kWt batteri
Varmepumpe: JA
V2L: JA
Tilhengerfeste: JA 500kg
Pris: ?

CITROEN E-C3 kan lades fra 20-80 % på 26 min.
Inntil 320 km.
44 kWt batteri
Varmepumpe: NEI
V2L: NEI
Tilhengerfeste: JA 550kg
Pris: 249 900:-

NAMMI BOX kan lades fra 10-80 % på 38 min.
Inntil 310 km.
42 kWt batteri
Varmepumpe: NEI
V2L: JA
Tilhengerfeste: JA/NEI? 750kg
Pris:    217 900:-  (249 000:-  Inkl. Vinter dekk)


All info tatt fra hjemmesidene til respektive merke, og da med den største batteri pakke


Ser litt ut som Citroën og Nammi Box kommer å være typ 50 000:- billigere enn de andre 2. for er nok redd at både Hyundai Inster og Renault 5 E-Tech kommer å hamne rett under 300 000:- i pris. Selv om vi ikke vet det enda? ( ps, nå vet vi priset på Hyundai Inster 2 desember 2024)

Hyundai Inster og Renault 5 E-Tech går også lengst på ei lading. Da dem har litt større batteri pakke.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: RJKmandag 02. desember 2024, klokken 21:16
Burde hatt med startprisen, da de fleste klarer seg uten V2L, og kortere rekkevidde, og da er man nede på 245 ca + nødvendige tillegg!
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 03. desember 2024, klokken 02:40
Sitat fra:  RJK på mandag 02. desember 2024, klokken 21:16Burde hatt med startprisen, da de fleste klarer seg uten V2L, og kortere rekkevidde, og da er man nede på 245 ca + nødvendige tillegg!

Det er bare å gå på respektive merkes egne hjemmesider. Synes selv at startprisene ikke gir reelt bilde. Bilene er jo ribbet på utstyr og går alt for kort.  :D
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 03. desember 2024, klokken 02:45
Siden er jo spørsmålet som mange muligens også velger? Kjøpe ei Premium brukt elbil for typ samme pris som har gått en del kilometer.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 03. desember 2024, klokken 05:03
https://www.motor.no/bil/dette-er-prisen-pa-hyundai-inster/297756 (https://www.motor.no/bil/dette-er-prisen-pa-hyundai-inster/297756)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: RJKtirsdag 03. desember 2024, klokken 07:01
Sitat fra: ElMarkus på tirsdag 03. desember 2024, klokken 02:40
Sitat fra: RJK på mandag 02. desember 2024, klokken 21:16Burde hatt med startprisen, da de fleste klarer seg uten V2L, og kortere rekkevidde, og da er man nede på 245 ca + nødvendige tillegg!

Det er bare å gå på respektive merkes egne hjemmesider. Synes selv at startprisene ikke gir reelt bilde. Bilene er jo ribbet på utstyr og går alt for kort.  :D
Men har da konkurrentene dette med V2L? Om ikke, blir jo sammenligningen epler og bananer!

:o ::)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaytirsdag 03. desember 2024, klokken 07:09
Sitat fra: RJK på tirsdag 03. desember 2024, klokken 07:01
Sitat fra: ElMarkus på tirsdag 03. desember 2024, klokken 02:40
Sitat fra: RJK på mandag 02. desember 2024, klokken 21:16Burde hatt med startprisen, da de fleste klarer seg uten V2L, og kortere rekkevidde, og da er man nede på 245 ca + nødvendige tillegg!

Det er bare å gå på respektive merkes egne hjemmesider. Synes selv at startprisene ikke gir reelt bilde. Bilene er jo ribbet på utstyr og går alt for kort.  :D
Men har da konkurrentene dette med V2L? Om ikke, blir jo sammenligningen epler og bananer!

:o ::)
Enig. Må ha bananer mot bananer 
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ElMarkustirsdag 03. desember 2024, klokken 08:43
Den eneste av disse 4 oventil fås ikke med V2L og det er Citroën.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: jimrrronsdag 04. desember 2024, klokken 13:05
Hyundai DK har disse felgene. Regner med vi får det samme i Norge?

(https://i.imgur.com/vDPW1Vc.png)

17" alu vinterfelg
(https://cdn.ncgapi.com/media-pim/resources/17730/Original.jpg?w=414)

15" alu
(https://cdn.ncgapi.com/media-pim/resources/17729/Original.jpg?w=414)

15" stål vinterfelg
(https://cdn.ncgapi.com/media-pim/resources/17726/Original.jpg?w=414)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: batterimannenonsdag 04. desember 2024, klokken 22:18
Hadde lett gått for 15" alu
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Daniel_0007onsdag 04. desember 2024, klokken 22:33
Sitat fra: batterimannen på onsdag 04. desember 2024, klokken 22:18Hadde lett gått for 15" alu

Og 15 stål for vinteren evt kun 15 stål hvis kona skal kjøre bilen og 🤣
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaylørdag 07. desember 2024, klokken 08:06
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 04. desember 2024, klokken 22:33
Sitat fra: batterimannen på onsdag 04. desember 2024, klokken 22:18Hadde lett gått for 15" alu

Og 15 stål for vinteren evt kun 15 stål hvis kona skal kjøre bilen og 🤣
Fy fy fy Daniel  :o Dette er ikke innafor så jeg antar du bare serverte en skikkelig skrivefeil her
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Moaslørdag 07. desember 2024, klokken 10:22
Virker som nye Opel Frontera gir mest for pengene i prisklassen under 300k. Under 400k virker tm3 rwd best.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaysøndag 08. desember 2024, klokken 13:02
Sitat fra: Moas på lørdag 07. desember 2024, klokken 10:22Virker som nye Opel Frontera gir mest for pengene i prisklassen under 300k. Under 400k virker tm3 rwd best.
Gode valg det der. Men for min del er en brukt suv awd å foretrekke. Men det er sikkert bare meg det..
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Jarv!smandag 03. februar 2025, klokken 15:25
Synes Inster virker som en bra bil. Flere tester som gir den forholdsvis gode tilbakemeldinger.
Om det er den beste bilen for prisen vil tiden vise, men tror dette kan fort bli en god nummer 2 bil :)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ToWalkOrDrivemandag 03. februar 2025, klokken 16:05
Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. februar 2025, klokken 15:25Synes Inster virker som en bra bil. Flere tester som gir den forholdsvis gode tilbakemeldinger.
Om det er den beste bilen for prisen vil tiden vise, men tror dette kan fort bli en god nummer 2 bil :)

Er helt enig. Er en veldig spennende bil. Det som og er kult med den er at den er veldig hendig, og da særlig smal men høy, så en lett kan parkere og komme seg ut på trange parkeringsplasser. Er bare 161 cm bred, som er nesten 20cm smalere enn mange andre. Er for øvrig 382,5 cm lang, og 157,5 cm høy.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Jarv!stirsdag 04. februar 2025, klokken 10:44
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 03. februar 2025, klokken 16:05
Sitat fra: Jarv!s på mandag 03. februar 2025, klokken 15:25Synes Inster virker som en bra bil. Flere tester som gir den forholdsvis gode tilbakemeldinger.
Om det er den beste bilen for prisen vil tiden vise, men tror dette kan fort bli en god nummer 2 bil :)

Er helt enig. Er en veldig spennende bil. Det som og er kult med den er at den er veldig hendig, og da særlig smal men høy, så en lett kan parkere og komme seg ut på trange parkeringsplasser. Er bare 161 cm bred, som er nesten 20cm smalere enn mange andre. Er for øvrig 382,5 cm lang, og 157,5 cm høy.
Så faktisk et eksemplar i dag kjøre fra Hvam på E6 mot Oslo! Utrolig fin bil faktisk!
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: jimrrrmandag 17. februar 2025, klokken 11:50
Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm. Støynivået på motorvei var lavere enn forventet, og bilen føles veldig komfortabel, selv på ujevne veier her på Østlandet. Den håndterer fartshumper bra, har lett styring og en imponerende svingradius.

Den eneste lille ulempen er kanskje den hyppige pipingen ved fartsskiltendringer, men dette er visstnok et EU-krav fra 2024. Heldigvis kan det skrus av ved å holde inne volumknappen på rattet.

Vanskelig å ikke kjøpe en selv nå!
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Hmandag 17. februar 2025, klokken 13:48
Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 11:50Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm. Støynivået på motorvei var lavere enn forventet, og bilen føles veldig komfortabel, selv på ujevne veier her på Østlandet. Den håndterer fartshumper bra, har lett styring og en imponerende svingradius.

Den eneste lille ulempen er kanskje den hyppige pipingen ved fartsskiltendringer, men dette er visstnok et EU-krav fra 2024. Heldigvis kan det skrus av ved å holde inne volumknappen på rattet.

Vanskelig å ikke kjøpe en selv nå!

Jeg er selv i prosessen med å låne en Inster for lengre prøvekjøring, så dette høres veldig lovende ut!
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Elektrowagenmandag 17. februar 2025, klokken 16:37
Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 11:50Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm.

0-100 på 10,6 s er vel ikke solid akkurat  8)
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Hmandag 17. februar 2025, klokken 17:09
Sitat fra: Elektrowagen på mandag 17. februar 2025, klokken 16:37
Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 11:50Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm.

0-100 på 10,6 s er vel ikke solid akkurat  8)

Og noen må selvfølgelig spikke masse fliser og ta ting totalt ut av sammenhengen. Hvor ofte trenger du å akselerere fra 0-100 fortest mulig? Jeg vil anta @Jimnordb mener akselerasjon innenfor hastigheter som er normal for denne biltypen og satt i sammenheng med kjøremiljø og kjøremønster for de som vurderer denne bilen, og jeg vil anta at du også hadde tatt poenget om du ikke var så opptatt av å bevisst misforstå innlegget.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ToWalkOrDrivemandag 17. februar 2025, klokken 17:38
Spørs og hva en sammenligner med. Mange sammenligner Inster med e-up. Den har 12 sek til 100.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: edyrlimandag 17. februar 2025, klokken 21:00
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. februar 2025, klokken 17:38Spørs og hva en sammenligner med. Mange sammenligner Inster med e-up. Den har 12 sek til 100.

Jeg kjører Mii. Den er ganske kjapp 0-50 men over 80 er det lite igjen. Den går faktisk så godt den spinner på tørr asfalt fra stillestående. Så skjønner noe synes den kan føles kvikk selv om 0-100 tiden er dårlig.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: jimrrrmandag 17. februar 2025, klokken 23:29
Sitat fra: Svein_H på mandag 17. februar 2025, klokken 17:09
Sitat fra: Elektrowagen på mandag 17. februar 2025, klokken 16:37
Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 11:50Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm.

0-100 på 10,6 s er vel ikke solid akkurat  8)

Og noen må selvfølgelig spikke masse fliser og ta ting totalt ut av sammenhengen. Hvor ofte trenger du å akselerere fra 0-100 fortest mulig? Jeg vil anta @Jimnordb mener akselerasjon innenfor hastigheter som er normal for denne biltypen og satt i sammenheng med kjøremiljø og kjøremønster for de som vurderer denne bilen, og jeg vil anta at du også hadde tatt poenget om du ikke var så opptatt av å bevisst misforstå innlegget.

Det stemmer 👌. Kan såklart ikke sammenlignes med noe rask Tesla 😂. Men Inster er ikke noe treg. Så det var ganske kjekt å finne ut av! Lykke til med test kjøring!
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ToWalkOrDrivetirsdag 18. februar 2025, klokken 08:23
Sitat fra: edyrli på mandag 17. februar 2025, klokken 21:00
Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 17. februar 2025, klokken 17:38Spørs og hva en sammenligner med. Mange sammenligner Inster med e-up. Den har 12 sek til 100.

Jeg kjører Mii. Den er ganske kjapp 0-50 men over 80 er det lite igjen. Den går faktisk så godt den spinner på tørr asfalt fra stillestående. Så skjønner noe synes den kan føles kvikk selv om 0-100 tiden er dårlig.

Ja, og en Mii har vel 14,4 til 100 på papiret, mens Inster har 10,6. En gammel VW Golf GTI MkII hadde vel noe sånt som 9 sekunder til 100 fersk fra fabrikken, som ble ansett som enormt raskt  :D
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Htirsdag 18. februar 2025, klokken 17:40
Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 23:29
Sitat fra: Svein_H på mandag 17. februar 2025, klokken 17:09
Sitat fra: Elektrowagen på mandag 17. februar 2025, klokken 16:37
Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 11:50Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm.

0-100 på 10,6 s er vel ikke solid akkurat  8)

Og noen må selvfølgelig spikke masse fliser og ta ting totalt ut av sammenhengen. Hvor ofte trenger du å akselerere fra 0-100 fortest mulig? Jeg vil anta @Jimnordb mener akselerasjon innenfor hastigheter som er normal for denne biltypen og satt i sammenheng med kjøremiljø og kjøremønster for de som vurderer denne bilen, og jeg vil anta at du også hadde tatt poenget om du ikke var så opptatt av å bevisst misforstå innlegget.

Det stemmer 👌. Kan såklart ikke sammenlignes med noe rask Tesla 😂. Men Inster er ikke noe treg. Så det var ganske kjekt å finne ut av! Lykke til med test kjøring!

Har avtalt lånebil for prøvekjøring mandag ettermiddag til tirsdag formiddag, det blir spennende! Vurderer sterkt å avspasere tirsdagen for å utnytte tiden best mulig. Dette var noe helt annet enn med ë-C3, der fikk jeg etter mye om og men mast meg til maks 3 timer, og alt var så vanskelig å få til at jeg til slutt trakk meg fra hele greia. Merkelig at 2 Mobileforhandlere skal være så totalt forskjellige fra hverandre...
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwayonsdag 19. februar 2025, klokken 07:46
Sitat fra: Svein_H på tirsdag 18. februar 2025, klokken 17:40
Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 23:29
Sitat fra: Svein_H på mandag 17. februar 2025, klokken 17:09
Sitat fra: Elektrowagen på mandag 17. februar 2025, klokken 16:37
Sitat fra: Jimnordb på mandag 17. februar 2025, klokken 11:50Fikk låne Inster i helgen, og må si ... dette er en genial liten bil!

Den har solid akselerasjon – mer enn nok for de fleste – og overraskende god plass, selv for meg på 193 cm.

0-100 på 10,6 s er vel ikke solid akkurat  8)

Og noen må selvfølgelig spikke masse fliser og ta ting totalt ut av sammenhengen. Hvor ofte trenger du å akselerere fra 0-100 fortest mulig? Jeg vil anta @Jimnordb mener akselerasjon innenfor hastigheter som er normal for denne biltypen og satt i sammenheng med kjøremiljø og kjøremønster for de som vurderer denne bilen, og jeg vil anta at du også hadde tatt poenget om du ikke var så opptatt av å bevisst misforstå innlegget.

Det stemmer 👌. Kan såklart ikke sammenlignes med noe rask Tesla 😂. Men Inster er ikke noe treg. Så det var ganske kjekt å finne ut av! Lykke til med test kjøring!

Har avtalt lånebil for prøvekjøring mandag ettermiddag til tirsdag formiddag, det blir spennende! Vurderer sterkt å avspasere tirsdagen for å utnytte tiden best mulig. Dette var noe helt annet enn med ë-C3, der fikk jeg etter mye om og men mast meg til maks 3 timer, og alt var så vanskelig å få til at jeg til slutt trakk meg fra hele greia. Merkelig at 2 Mobileforhandlere skal være så totalt forskjellige fra hverandre...
Mobile er jo egentlig flere stand alone butikker og de har hver sin kultur
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Daruuonsdag 19. februar 2025, klokken 07:57
Noen som har noe mere info angående hvilke versjoner som har/ikke har v2l? Det har stått litt motstridende så langt....
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Honsdag 19. februar 2025, klokken 09:02
I følge Hyundai sine egne sider, samt pris- og utstyrslista jeg fikk tilsendt, må du opp på Premium/Cross for å få V2L.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Honsdag 26. februar 2025, klokken 18:26
Da har jeg et døgn etter prøvekjøring av bilen latt tankene og inntrykkene få modne litt.

Aller først: Bilen er veldig smal, også innvendig. Dette er første gangen jeg har opplevd at venstre skulder faktisk er i kontakt med B-stolpen når førersetet er stilt inn slik jeg vil ha det. Muligens bare en tilvenningssak, men veldig uvant.

Positivt overrasket over kjøreegenskapene. Den har en fast og fin fjæring som gir god tilbakemelding og direkte styrerespons, samtidig er den langt fra så stumpete på dårlig vei som jeg hadde fryktet av en bil som er kun 383cm lang. Har absolutt ingen problemer med å se for meg denne til daglig jobbpendling på 13-15 mil, men i motorveihastighet kan nok støynivået bli merkbart.

Mindre positivt var programvaren og automatikken vedrørende frontradaren og funksjonene knyttet til denne, den virker ekstremt følsom. Det var litt duskregn og stedvis lett tåke da jeg kjørte innover for å levere bilen i går morges, da ACC plutselig slo seg av. "Radar sperret" sto det i displayet. Et par minutter senere fikk jeg melding om "Sikkerhetsfunksjoner begrenset, radar blokkert", og stoppet på første busslomme for å sjekke om det hadde lagt seg noe foran radaren. Neida, fronten var kun fuktig fra duskregnet, og det hjalp heller ikke å tørke det vekk, jeg måtte stoppe og restarte bilen før ting fungerte igjen. Jeg opplevde også at Lane assist var ekstremt aggressiv da jeg tok en tur nordover på E6 med lett trafikk og ACC aktivert, måtte deaktivere den 5-6 ganger mellom Karihaugen og Hvam da den plutselig slo seg på og bilen begynte å blande seg inn i styringen. Forferdelig irriterende!

Vær også litt obs på de oppgitte prisene. Det baller seg fort på når man skal velge tillegg, og jeg fikk en real kalddusj da tilbudet på min planlagt "rimelige" jobbpendlerbil nærmet seg 400'! Her er det bare å finne frem ostehøvelen og begynne å skrelle vekk alt som ikke er nødvendig, for 400' kan jeg velge og vrake blant biler i en helt annen klasse.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Daruutorsdag 27. februar 2025, klokken 13:23
Om man setter inster opp mot Renault 5 feks så sliter jeg med å forsvare kjøp av inster - ihvertfall på papiret  ???

Det virker som om det er ganske mange andre som også er "mere for penga"...
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Htorsdag 27. februar 2025, klokken 17:24
Renault 5 er skikkelig kul i sin retrostil, men etter 2 Zoe'er er jeg nå ferdig med Renault. Det er ingen tvil om at Inster ikke er den billigste i sin klasse, men den er veldig bra utstyrt (forutsatt selvfølgelig at teknologien virker som den skal...) og utrolig fleksibel innvendig.

Jeg har ikke bestemt meg ennå, men prisen gjør selvfølgelig at jeg tar en ekstra titt på alternativene før jeg gjør mitt endelige valg. Renault E-208 var for liten og trang, jeg vil anta at Opel Corsa-E også er det siden de er søsken. Citroen E-C3 fristet veldig, men den utgår av flere grunner, og kinabil er uaktuelt for meg. Det begrenser utvalget endel, jeg er fullstendig klar over det, men jeg har det ikke travelt.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: elkllørdag 08. mars 2025, klokken 15:47
Prøvekjørte Inster tidligere denne uka, og det ble en veldig positiv opplevelse. Skal ikke ha den selv, men hjelper et familiemedlem å velge bil. Vi har også sett på Renault 5 og Citroen E-C3, men ikke prøvekjørt de. Men kun basert på å ha sett på utstyrsnivåer og kabinene innvendig så synes jeg Inster definitivt får min anbefaling gitt at den ikke er for liten for ens behov.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Hmandag 10. mars 2025, klokken 10:31
Noen som vet hvordan Hyundai ligger prismessig når det gjelder forsikring? Har fått tilbud på Inster nå (kun estimat, siden de ikke har regnr ennå), men syns den ligger veldig høyt sammenlignet med Zoe'n. Dette er også med 5000km redusert kjørelengde på Inster, ellers like vilkår.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: elklmandag 10. mars 2025, klokken 22:47
Hva var prisestimatet du fikk og antall årlig kjørte km? Forhørt deg med flere selskaper?
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaymandag 10. mars 2025, klokken 23:15
Sitat fra: Svein_H på mandag 10. mars 2025, klokken 10:31Noen som vet hvordan Hyundai ligger prismessig når det gjelder forsikring? Har fått tilbud på Inster nå (kun estimat, siden de ikke har regnr ennå), men syns den ligger veldig høyt sammenlignet med Zoe'n. Dette er også med 5000km redusert kjørelengde på Inster, ellers like vilkår.
Alt av nye bilforsikringer har jo gått rett i taket i det siste ... så det kan være derfor. 
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Htirsdag 11. mars 2025, klokken 07:54
De er litt selvmotsigende ser jeg. På chat fikk jeg opplyst følgende:

Prisestimat Hyundai Inster Long Range Exclusive
Kasko, 20000km i årlig kjørelengde, alle førere over 23 år, egenandel 8000kr
= 12948kr i året inkl. alle avgifter.

Men i tilbudet jeg fikk tilsendt er prisen plutselig 13866, dette er også fratrukket 14% fordelsrabatt siden jeg har alle forsikringene mine samlet hos dem.

Til sammenligning betaler jeg nå 11 283 for Zoe'n, med 5000km mer kjørelengde og ellers samme vilkår, det er derfor jeg reagerer. Det kan nok være noe i det @Electric sier, prisene går jo opp hvert eneste år selv om man har null skader.

Jeg pleier å ta en tilbudsrunde hos flere selskaper hvert år før hovedforfall, det skal jeg også i år.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Electric cars in Norwaylørdag 15. mars 2025, klokken 19:37
Sitat fra: Svein_H på tirsdag 11. mars 2025, klokken 07:54De er litt selvmotsigende ser jeg. På chat fikk jeg opplyst følgende:

Prisestimat Hyundai Inster Long Range Exclusive
Kasko, 20000km i årlig kjørelengde, alle førere over 23 år, egenandel 8000kr
= 12948kr i året inkl. alle avgifter.

Men i tilbudet jeg fikk tilsendt er prisen plutselig 13866, dette er også fratrukket 14% fordelsrabatt siden jeg har alle forsikringene mine samlet hos dem.

Til sammenligning betaler jeg nå 11 283 for Zoe'n, med 5000km mer kjørelengde og ellers samme vilkår, det er derfor jeg reagerer. Det kan nok være noe i det @Electric sier, prisene går jo opp hvert eneste år selv om man har null skader.

Jeg pleier å ta en tilbudsrunde hos flere selskaper hvert år før hovedforfall, det skal jeg også i år.
Ja slik er det bare. Bilforsikring prisene stiger. Les mer her

https://www.motormagazinet.no/2024/11/din-bilforsikring-blir-hoyere-her-har-du-alle-arsakene/

Tips:

Send e-post til mange forsikringsselskap og be om tilbud - du vil bli overrasket over diff.

Kan du i tillegg sette bilen på fruen som kansje har en fagforening som har tilbud på bil forsikring også, så prøv det først. Da vil du trolig få den laveste årspremien 
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: ToWalkOrDrivesøndag 16. mars 2025, klokken 21:36
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 15. mars 2025, klokken 19:37
Sitat fra: Svein_H på tirsdag 11. mars 2025, klokken 07:54De er litt selvmotsigende ser jeg. På chat fikk jeg opplyst følgende:

Prisestimat Hyundai Inster Long Range Exclusive
Kasko, 20000km i årlig kjørelengde, alle førere over 23 år, egenandel 8000kr
= 12948kr i året inkl. alle avgifter.

Men i tilbudet jeg fikk tilsendt er prisen plutselig 13866, dette er også fratrukket 14% fordelsrabatt siden jeg har alle forsikringene mine samlet hos dem.

Til sammenligning betaler jeg nå 11 283 for Zoe'n, med 5000km mer kjørelengde og ellers samme vilkår, det er derfor jeg reagerer. Det kan nok være noe i det @Electric sier, prisene går jo opp hvert eneste år selv om man har null skader.

Jeg pleier å ta en tilbudsrunde hos flere selskaper hvert år før hovedforfall, det skal jeg også i år.
Ja slik er det bare. Bilforsikring prisene stiger. Les mer her

https://www.motormagazinet.no/2024/11/din-bilforsikring-blir-hoyere-her-har-du-alle-arsakene/

Tips:

Send e-post til mange forsikringsselskap og be om tilbud - du vil bli overrasket over diff.

Kan du i tillegg sette bilen på fruen som kansje har en fagforening som har tilbud på bil forsikring også, så prøv det først. Da vil du trolig få den laveste årspremien

Ja, forsikring har steget enormt. Mye fordi hver tredje bil kræsjer hvert år. Og med dyre reparasjoner (nyere mer komplekse biler) så tas mer på forsikringen.
Tittel: Sv: Hyundai Inster
Skrevet av: Svein_Hmandag 17. mars 2025, klokken 05:55
Det er helt ekstremt ja, selv eldre og rimelige biler koster mer og mer å forsikre, og der kan man heller ikke skylde på dyrere deler og masse elektronikk.

Litt OT nå, men har sendt ut forespørsel via anbudstorget.no og bytt.no i helga, så får jeg se hva slags tilbakemeldinger jeg får. Vurderer også å splitte opp forsikringene og fordele bilene på ulike selskaper, spesielt bobilen kan jeg kanskje få rimeligere separat med medlemsskap i både NB og NBCC. Jeg har ingen frue å lempe forsikringene over på, så jeg blir nok pent nødt til å ta alt i eget navn.