Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => BMW => BMW iX => Emne startet av: Trond.m på ons 16. okt 2024, kl. 17:14

Tittel: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mons 16. okt 2024, kl. 17:14
Spennende ting på gang. Ryktene sier at det kommer en iX45 med 60 mil rekkevidde. Kanskje vi får nye seter også ?

https://www.bmwblog.com/2024/03/22/bmw-ix-2025-facelift
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Simmelimtor 17. okt 2024, kl. 12:52
Snart 7 måneder gammel artikkel. Bare synsing.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SIStor 17. okt 2024, kl. 16:14
Men det kommer Facelift som 2026 modell. Litt endring på frontlys, grillen blir litt nedtonet + litt endring ved baklys. Interiør har jeg ikke sett noe om.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mtor 17. okt 2024, kl. 18:41
Det er nok nokså åpenbart at det kommer endringer i rekkevidde. iX40 er jo helt utdatert, men det er mulig at den bare utgår og at bare 50 videreføres.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Egil Fonnfre 18. okt 2024, kl. 07:02
Vil ikke si rekkevidde på IX 40 er utdatert. Det er beste for miljøet, resursbruk og økonomi å ikke ha større batteri i bilen enn at det dekker ditt ordinære behov. Det er den enkeltes bruksmønster som avgjør hvor stort batteri som er fornuftig.
Kjekt med stort batteri og lang rekkevidde, men trengs det kun en sjelden gang der det finnes mulighet for hurtiglading er det et dårlig valg for miljø og lommebok.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mfre 18. okt 2024, kl. 09:00
Sitat fra: Egil Fonn på fre 18. okt 2024, kl. 07:02Vil ikke si rekkevidde på IX 40 er utdatert. Det er beste for miljøet, resursbruk og økonomi å ikke ha større batteri i bilen enn at det dekker ditt ordinære behov. Det er den enkeltes bruksmønster som avgjør hvor stort batteri som er fornuftig.
Kjekt med stort batteri og lang rekkevidde, men trengs det kun en sjelden gang der det finnes mulighet for hurtiglading er det et dårlig valg for miljø og lommebok.
Jeg mener ikke at den er utdatert rent bruksmessig og jeg ser absolutt poenget med at det er tullete å kjøre rundt med flere hundre kilo ekstra 360 dager i året for å slippe en ladestopp av og til. Men markedsmessig er den frakjørt, for å bruke et mer dekkende uttrykk. En premium SUV med rekkevidde på 400 km selger nok ikke i 2025 med mindre prisen settes til ca 500.000. Det tror jeg ikke skjer, for der har de jo iX1.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Skogsfre 18. okt 2024, kl. 18:40
Sitat fra: Trond.m på fre 18. okt 2024, kl. 09:00En premium SUV med rekkevidde på 400 km selger nok ikke i 2025 med mindre prisen settes til ca 500.000. Det tror jeg ikke skjer, for der har de jo iX1.

Da er det mange som ikke vet hva de går glipp av  :+1:
Kjørt på IXn 16000 siden juni og har ikke sett på rekkevidde som noe ulempe.
Hadde likt å sett 600 km selvfølgelig, men rekkevidden har ikke vært noen dealbreaker.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: daktarifre 18. okt 2024, kl. 19:26
iX40 ligger nærmere f. eks. etron 55 i rekkevidde enn etron 50 som mange eiere er fornøyd med, så skjønner godt mange velger det.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mfre 18. okt 2024, kl. 21:23
Jo, me. poenget er at en 2026 modell premium SUV ikke vil selge med 40 mil rekkevidde. Ryktene tilsier en rekkvidde tilsvarende iX50.Det er jeg usikker på, men mitt tips er 52-55 mil. Men det blir spekulasjoner, så jeg tenker vi får vente til det kommer sikrere informasjon.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: daktarifre 18. okt 2024, kl. 22:46
Joda.
Det ryktes en iX45 som tar over for iX50. Det kunne kanskje med fordel lagt seg mellom 70 og 105 også.
Så kommer en iX60 med enda større batteri og en M70 iflg ryktene jeg har lest.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurflør 19. okt 2024, kl. 09:35
Hvis de beholder prisene, og iX45 får over 50 mil rekkevidde, så tror jeg salget vil øke ganske mye. 50 mil er det mange som greier seg med, men 40 er for snaut.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SISlør 19. okt 2024, kl. 12:37
Blir interessant å se rekkevidde og pris på iX facelift, også opp mot Neue Klasse iX, der de mer enn antyder 600 km rekkevidde, som kanskje er et konservativt estimat. Så spørs det om den vil matche nåværende iX på støynivå og komfort.Sannsynligvis ikke, i og med at iX ligger en klasse over.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurflør 19. okt 2024, kl. 15:04
Neue klasse X blir spennende, men er som du sier ett segment ned.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SISlør 19. okt 2024, kl. 16:42
Neue Klasse X var det ja.. kan bli hetende iX3. Tør ikke kjøpe noe nytt før jeg har sett (og prøvd) den.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: hjgrosvoldtor 31. okt 2024, kl. 12:36
Var innom Sulland Trondheim i går for å se på et par ting med en iX50 ifm sannsynlig overgang fra Taycan Turbo. Ble da tipset av selger om facelift som skal produseres fra våren 2025. Som nevnt ovenfor blir det noen små visuelle endringer - litt på lykter og andre småting, men vil bli lansert en iX45 som skal erstatte iX40 med ca 60 mil WLTP. Skal visstnok beholde navnet iX50, men mer effektivt/større batteri med ca 70 mils rekkevidde. Var usikker på lansering av en eventuell M60/70. Visstnok skal iX50 få valgfritt sete - dvs enten samme iX-sete som nå eller mer standard BMW-sportsseter som i f.eks X5 mot et pristillegg. Kunne ikke bekrefte det 100%, men sa det med et smil om munnen og et lite blunk. Så tipper det kommer...

Muligens også noen andre mindre endringer, som jeg ikke husker, men bekreftet også at prisen vil øke en del som på andre facelifts, f.eks Taycan. Så ikke så interessant med faceliften for min del...
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mfre 01. nov 2024, kl. 13:20
Sitat fra: hjgrosvold på tor 31. okt 2024, kl. 12:36men bekreftet også at prisen vil øke en del som på andre facelifts, f.eks Taycan. Så ikke så interessant med faceliften for min del...
Litt interessant at selger bekrefter (gjetter) prisøkning, men husk at han gjerne vil selge deg dagens modell. Om faceliften får en prisøkning avhenger nok av konkurransesituasjonen. Det er ingen naturlov at en facelift blir dyrere enn utgående modell.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurfman 04. nov 2024, kl. 20:47
Nei, f.eks i4 som fikk facelift nå i sommer beholdt sånn ca prisen. Men blir det større batteripakke tror jeg nok prisen går opp.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: daktaritor 05. des 2024, kl. 23:05
Folk har fått prøvekjørt. Autocar hadde en sak også.
https://www.bmwblog.com/2024/12/03/2025-bmw-ix-facelift-review-driving-impressions/
Noterer meg nye seter med litt mer sidestøtte ved lårene. Det er fortsatt uklart om det kommer to setetyper. Ikke noe konkret tom batteri, men finjustering gir kanskje 10-15 % bedre effektivitet.

Så foreløpig ser dette ikke ut som et lite steg fremover, men kanskje ikke innbyttegrunn.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurffre 06. des 2024, kl. 05:23
Mister laserlys iX også. Litt synd.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Carboyman 16. des 2024, kl. 19:19
Jeg følger også med på denne og vurderer å oppgradere til nye IX60.
Uten at det er helt bekreftet leste jeg nylig et troverdig sted at de mente IX45 får 96kwh netto og at IX60 får 109kwh netto, altså en marginal økning på IX50 når den bøkr IX60 og en stor økning på iX45 vs iX40. Det kan tenkes at de lager enda en iX40 med 75kwh senere om salget trenger dette.

Virker logisk at iX45 får den største økningen, men også at den plasserer seg under dagens iX50.
Den får sikkert lignende pris som dagens iX50, selv om det er lov å håpe på et sted mellom ix40 og ix50 også prismessig.

Det blkr spennende å se. Jeg vurderer kun biler med over 600km wltp neste gang da jeg har solgt SUVen med dieselåtter og tenker å gå for elbil som erstatning. IX40 er helt topp til sin pris og en brukt iX40 til 550-600 er mye supergod bil for pengene, men ikke god nok rekkevidde på lengre turer etter min smak, da jeg trenger å kjøre ca 400km på 110-motorvei sommerstid.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: daktariman 16. des 2024, kl. 23:00
Det ble ikke nevnt nye eller større batterier i de sakene der de viste prototyper. Så jeg er litt usikker på om det ryktet stemmer. Tiden vil vise.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Egil Fonnsøn 22. des 2024, kl. 07:39
Ser ut til at de fortsetter med de rammeløse vinduene :-1:  Jeg er ikke fornøyd med disse i kulde mht fastfrysing.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: daktarions 29. jan 2025, kl. 08:31
Da er den lansert. Nye seter, nytt utseende, nye farger.

Mest interessant er kanskje iX45 med 94,8 kWh netto/100 kWh brutt, men bare hvis prisen går ned fra dagens iX50 med 105 kWh netto.

Såvidt jeg ser så får de et bra løft i rekkevidde. iX50 hade maks 630, mens nye iX45 får maks 600 km wltp. Med mer utstyr så faller jo det tallet.

Største ulempen med iX45 vs iX50 er ladefart ned fra ca 200 kW maks til 175 kW.

Jeg får ikke noe umiddelbart behov for å oppdatere.
https://www.bmwblog.com/2025/01/28/2026-bmw-ix-lci-updates-performance-design-price/

https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-nye-bmw-ix/82593044
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Chimpons 29. jan 2025, kl. 15:47
Bruktmarkedet ix40/50 bør ihvertfall korrigere ned nå. Ix60 m sport blir jo 900 , da har du kliss ny 2026 mod, dagens ix50 kan ikke ligge mellom 7-800 da.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurfons 29. jan 2025, kl. 16:19
Sitat fra: daktari på ons 29. jan 2025, kl. 08:31Største ulempen med iX45 vs iX50 er ladefart ned fra ca 200 kW maks til 175 kW.

Jeg får ikke noe umiddelbart behov for å oppdatere.
Tja, iX60 får jo lavere ladefart enn dagens iX50, med 195kW maks. Forskjellen på 175 og 195 er ikke veldig mye. I tillegg har iX45 fått vesentlig bedre ytelse enn iX40. Ellers så får man jo nå M-Sport pakke og M multifunksjonsseter i iX. I tillegg er det lavere forbruk og og 22kW lader.

Synes dette er en solid facelift, hadde lett tatt en ny iX45 over en lite brukt iX50. Tipper dette vil drive bruktprisene på iX ned.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: daktarions 29. jan 2025, kl. 17:05
Konfigurasjonen hos BMW Norge er aktiv. Såvidt jeg ser så vil en iX45 med samme utsyr jeg har ligge brutto over utgående tilbudspris på iX50. Men nye utseende.

iX60 er ca 100.000 opp i startpris. Men denne har ifølge Autogefühl samme batteri som iX50, men litt mindre buffer. Det kan jo komme som oppdatering.

Så jeg tenker prisene på en såpass lite solgt modell som -23 og -24 iX bør holde seg bra.

En annen sak nevt av Autogefühl var ytterligere sportslig fjæring. Jeg er usikker på om det kler bilen. (Jeg bruker aldri sportsmodus som strammer fjæringen betraktelig).
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Dieselgubbenons 29. jan 2025, kl. 19:56
Med fully charged, msport pakke og vinterhjul koster ix60 930k på kampanje. Uten msport men med vinterhjul, 900 k - så samme som ix50 kostet på kampanje nylig.

Noen som vet om HK anlegget nå er standard slik Autogefuhl hevder? Da er jo ix60 i realiteten billigere enn ix50 var. Var riktignok en rentekampanje på 4,99% på ix50, det har jeg ikke sett på ix60.

Ellers, jeg har bestandig trodd at luftfjæring var standard på ix50 og nå på ix60. Må man betale ekstra for luftfjæring på ix60?
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurfons 29. jan 2025, kl. 19:58
Sitat fra: daktari på ons 29. jan 2025, kl. 17:05Konfigurasjonen hos BMW Norge er aktiv. Såvidt jeg ser så vil en iX45 med samme utsyr jeg har ligge brutto over utgående tilbudspris på iX50. Men nye utseende.

iX60 er ca 100.000 opp i startpris. Men denne har ifølge Autogefühl samme batteri som iX50, men litt mindre buffer. Det kan jo komme som oppdatering.

Så jeg tenker prisene på en såpass lite solgt modell som -23 og -24 iX bør holde seg bra.

Kampanjen er jo selvfølgelig ikke så bra akkurat nå gi det noen måneder så dropper det nok. Spekket opp en iX45 "supercharged" med litt ekstra. Landet på 1.030,-. Burde ikke være noe problem å få 50k i avslag på den. Da må en ett år gammel iX50 ned i 800k for å være interessant i stedet for.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: daktarions 29. jan 2025, kl. 20:15
BMW gir 4% rabatt til Akademikerne.

Det er visst 40k som skiller iX45 og iX60, ikke 100k.

Med Sportspakken (nye utseende og seter), luft, 4-hjulsving, pro-pakkene og massasje så ender iX60 på 1.06 før vinterdekk. Så det er litt opp.

"Fully charged" har nå gamle utseende, og ser ut som noe mangler.

H/K ikke lenger et tilvalg, heller ikke Drive recorder og Innenraumkamera, standard nå?
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SISons 29. jan 2025, kl. 21:22
Sitat fra: Simmelim på tor 17. okt 2024, kl. 12:52Snart 7 måneder gammel artikkel. Bare synsing.
Da kan vi i etterpåklokskapens lys si at den 7 mnd. gamle artikkelen stemte ganske godt  :)
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Lacaixxaons 29. jan 2025, kl. 21:32
Fått tilbud på 900k
IX60 Msport, fully charge, comfort, 4 hjuls styring, vinterhjul. Det er ca. samme tilbud jeg fikk før jul for IX50. Levering juni!
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurftor 30. jan 2025, kl. 06:12
Sitat fra: Lacaixxa på ons 29. jan 2025, kl. 21:32Fått tilbud på 900k
IX60 Msport, fully charge, comfort, 4 hjuls styring, vinterhjul. Det er ca. samme tilbud jeg fikk før jul for IX50. Levering juni!
Bra pris, galskap å kjøpe iX50 brukt til over 800k da. Er det da med storkunderabatt?
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurftor 30. jan 2025, kl. 06:15
Sitat fra: daktari på ons 29. jan 2025, kl. 20:15Det er visst 40k som skiller iX45 og iX60, ikke 100k.
Det virker som en fornuftig forksjell, gitt at forskjellen i rekkevidde og lading er såpass liten, og rekkevidden på iX45 i utgangspunktet er rimelig grei.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Chimptor 30. jan 2025, kl. 14:26
Sitat fra: turfsurf på tor 30. jan 2025, kl. 06:15
Sitat fra: daktari på ons 29. jan 2025, kl. 20:15Det er visst 40k som skiller iX45 og iX60, ikke 100k.
Det virker som en fornuftig forksjell, gitt at forskjellen i rekkevidde og lading er såpass liten, og rekkevidden på iX45 i. Utgangspunktet er rimelig grei.

Antar de nå selger kun ix60 og melker facelift, så kommer ix45 med solid kampanje etterhvert. Ingen kjøper ix45 med kun 30000 i diff.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurffre 31. jan 2025, kl. 08:17
Sitat fra: Chimp på tor 30. jan 2025, kl. 14:26Antar de nå selger kun ix60 og melker facelift, så kommer ix45 med solid kampanje etterhvert. Ingen kjøper ix45 med kun 30000 i diff.
Nei, det vil jeg tro. Vet ikke hvor breakoff er der. For mange vil jo rekkevidden til iX45 aldri bli overskredet, så da er det jo ikke vits i å kaste bort de ekstra 10k. For min egen del så er nok betalingsviljen for de ekstra kWh maks 50k. Betalte 40k for å gå fra TMX90->100 en gang også.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mfre 31. jan 2025, kl. 20:39
Lavere vekt på iX45 er jo også et poeng. Det er synd at bevisst priser den mest attraktive modellen slik at den er usalgbar. De har gjort det samme med i4 e-drive 40, og det har de holdt fast på i flere år. Så det blir nok lenge å vente på en prisgunstig iX45.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurflør 01. feb 2025, kl. 09:17
Det er nok ikke stor forskjell i produksjonskostnad på iX45 og iX60, sånn sett  skal de jo ikke ligge langt fra hverandre i pris.

Hørte nettopp at X5 skal komme som iX5 (bygd på CLAR plattformen) om ett par år også, lurer på om iX får leve videre da, eller om det går som med i3?
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SISlør 01. feb 2025, kl. 10:40
Sitat fra: turfsurf på lør 01. feb 2025, kl. 09:17Det er nok ikke stor forskjell i produksjonskostnad på iX45 og iX60, sånn sett  skal de jo ikke ligge langt fra hverandre i pris.

Hørte nettopp at X5 skal komme som iX5 (bygd på CLAR plattformen) om ett par år også, lurer på om iX får leve videre da, eller om det går som med i3?
Det har vært sagt siden iX kom at den vil ikke få noen etterfølger. Iflg. BMWBlog, som ofte har rett i sine spådommer, virker som de har god kontakt innad i BMW, så lever iX "på lånt tid". Så det blir vel som med i3 ja. Et rullende test-laboratorium. Som en kanskje kan si alle biler er  :) .Men om det er god nok grunn til ikke å kjøpe bilen? Tja.Det vil vel bli deletilgang i minst 10 år etter de slutter å lage bilen. iX3 og iX5 vil gjøre iX overflødig, kan en si.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurflør 01. feb 2025, kl. 15:03
Sitat fra: SIS på lør 01. feb 2025, kl. 10:40Men om det er god nok grunn til ikke å kjøpe bilen? Tja.Det vil vel bli deletilgang i minst 10 år etter de slutter å lage bilen. iX3 og iX5 vil gjøre iX overflødig, kan en si.
Nei, tenkte mere på at det er litt synd om den forsvinner. Liker den bedre enn X5.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SISlør 01. feb 2025, kl. 16:32
Sitat fra: turfsurf på lør 01. feb 2025, kl. 15:03
Sitat fra: SIS på lør 01. feb 2025, kl. 10:40Men om det er god nok grunn til ikke å kjøpe bilen? Tja.Det vil vel bli deletilgang i minst 10 år etter de slutter å lage bilen. iX3 og iX5 vil gjøre iX overflødig, kan en si.
Nei, tenkte mere på at det er litt synd om den forsvinner. Liker den bedre enn X5.
Er igrunn enig i den. iX frister mer enn en elektrisk X5.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Leaf_2014tor 06. feb 2025, kl. 22:57
Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurffre 07. feb 2025, kl. 08:09
Sitat fra: Leaf_2014 på tor 06. feb 2025, kl. 22:57Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Du ser det i konfiguratoren. Rekkevidden endres når du velger de forskjellige felgene. F.eks synker rekkevidden med 15km ved å gå fra 21" til ett av 22" valgene. Kun ene 23" som gjorde ett drøy innhugg i rekkevidden og dro av hele fem mil.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: daktarifre 07. feb 2025, kl. 08:26
Jeg vil tro at mesteparten tapes ved overgang fra 235 brede 20" til 255 brede 21" og oppover.  Hva er bredden på nye 23"?

Siden det er mye akselerasjon i WLTP-testen vil jeg tro vekt på hjula også betyr endel.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurffre 07. feb 2025, kl. 08:30
Bredden er nok den største synderen ja. Vekt får man jo litt igjen ved regen, og så kommer det jo an på hvor mye ekstra vekt felgene tilfører ifht dekkene.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mlør 08. feb 2025, kl. 07:38
Sitat fra: daktari på fre 07. feb 2025, kl. 08:26Jeg vil tro at mesteparten tapes ved overgang fra 235 brede 20" til 255 brede 21" og oppover.
I følge konfiguratoren er det bare 12 km forskjell i WLTP fra 20-21. Men i praksis vil nok forskjellen bli høyere ved våt vei med bredere dekk.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mlør 08. feb 2025, kl. 07:42
Sitat fra: Leaf_2014 på tor 06. feb 2025, kl. 22:57Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Du får beregnet WLTP ved å konfigurere bilen.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Electric cars in Norwaylør 08. feb 2025, kl. 08:44
Sitat fra: Trond.m på lør 08. feb 2025, kl. 07:42
Sitat fra: Leaf_2014 på tor 06. feb 2025, kl. 22:57Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Du får beregnet WLTP ved å konfigurere bilen.
Ja det merket jeg også
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Leaf_2014lør 08. feb 2025, kl. 10:32
Seter: testkjørte en IX50 i går, og det må vel kunne sies at setene har stort forbedringspotensial.

Sitteputen forlenges, mer sidestøtte med m-pakke. Har vi tro på at det blir skikkelig massasje i de kommende m-sport setene? Dagens massasje når ikke feks ID7 og Zeekr til knærne. Er basis svart stoff ok?

Fantastisk bil å kjøre, med virkelig avslappende lane assist. Litt overraskende at det ikke er doble vinduer i en slik bil.



Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SISlør 08. feb 2025, kl. 10:38
21" M aerodynamic wheels 1024 M Multicolour 3D polished buff felgene ser helt fine ut synes jeg. Et godt kompromiss mellom utseende og rekkevidde/komfort og støy, som det generelt er svært lite av i iX.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SISlør 08. feb 2025, kl. 10:43
Sitat fra: Leaf_2014 på lør 08. feb 2025, kl. 10:32Seter: testkjørte en IX50 i går, og det må vel kunne sies at setene har stort forbedringspotensial.

Sitteputen forlenges, mer sidestøtte med m-pakke. Har vi tro på at det blir skikkelig massasje i de kommende m-sport setene? Dagens massasje når ikke feks ID7 og Zeekr til knærne. Er basis svart stoff ok?

Fantastisk bil å kjøre, med virkelig avslappende lane assist. Litt overraskende at det ikke er doble vinduer i en slik bil.




Jeg er 198 cm og sliter med de nåværende setene. Veldig myke og gode, men føler jeg faller forover. Det fører til at jeg må legge seteryggen mye bakover og får en litt merkelig sittestilling. Blir artig å prøve de nye setene i M-sport pakka. Jeg tenker at stoff er helt kurant. Har sine klare fordeler med at man sitter mer fast i setet + ikke så kalde om vinteren, og varme om sommeren, når man setter seg inn.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Oddaalør 08. feb 2025, kl. 11:58
Sitat fra: Leaf_2014 på lør 08. feb 2025, kl. 10:32Seter: testkjørte en IX50 i går, og det må vel kunne sies at setene har stort forbedringspotensial.

Sitteputen forlenges, mer sidestøtte med m-pakke. Har vi tro på at det blir skikkelig massasje i de kommende m-sport setene? Dagens massasje når ikke feks ID7 og Zeekr til knærne. Er basis svart stoff ok?

Fantastisk bil å kjøre, med virkelig avslappende lane assist. Litt overraskende at det ikke er doble vinduer i en slik bil.

Jeg kom fra et par Volvo med komfortseter justerbare i mange retninger og var temmelig skeptisk til iX-setene (23-modell).  Men etter noen langturer ble jeg vant med dem og tenker aldri på at jeg sitter dårlig eller at jeg blir sliten. Har multifunksjonssetene og er 188 cm høy.

Har heller aldri savnet doble vinduer. Støynivået er lavt.

Driving Assistant fungerer svært godt, betydelig bedre enn tilsvarende system i Volvo (XC90, XC60, XC40, EX30), Audi (Q4) og Citroën (C5 Aircross) som er bilene jeg kan sammenligne med.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mlør 08. feb 2025, kl. 14:16
Ser det snakkes om stoffseter i M-Sport pakken. Det er vel microfiber med sort perforert sensatec kunstskinn der man sitter og i ryggen. Grå microfiber på sidene er da helt omvendt fra hva som er naturlig og jeg ser for meg at det lett kan bli skittent når man går ut og inn av bilen. Synes også det store grå partiet på midtsetet bak i grå microfiber ser litt underlig ut.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.msøn 09. feb 2025, kl. 11:15
Synes det er merkelig at Sophisto grå ikke lenger er tilgjengelig sammen med M-Sport. Lite utvalg av farger jeg kunne tenke meg nå, men Tanzanite blue og Space Silver skal visstnok bli tilgjengelig fra sommeren 2025(se PDF med høydepunkter for nye iX)

Aller helst kunne jeg ønsket meg noe liknende Daytona perleeffekt som Audi har, men det vil tydeligvis ikke BMW levere med mindre man velger individual.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0447642EN/627512
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: turfsurfman 10. feb 2025, kl. 08:46
Space Silver blir nok fin på iX. Ellers er det jo bare å hoppe på individual da.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Skogsfre 02. mai 2025, kl. 06:43
Sitat fra: Egil Fonn på søn 22. des 2024, kl. 07:39Ser ut til at de fortsetter med de rammeløse vinduene :-1:  Jeg er ikke fornøyd med disse i kulde mht fastfrysing.
Bor på kalde innlandet og bilen står parkert utendørs.
Kjøpte silikon stift på Thansen. Har ikke hatt problemer siden. :)
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: SISlør 03. mai 2025, kl. 15:08
Sitat fra: Skogs på fre 02. mai 2025, kl. 06:43
Sitat fra: Egil Fonn på søn 22. des 2024, kl. 07:39Ser ut til at de fortsetter med de rammeløse vinduene :-1:  Jeg er ikke fornøyd med disse i kulde mht fastfrysing.
Bor på kalde innlandet og bilen står parkert utendørs.
Kjøpte silikon stift på Thansen. Har ikke hatt problemer siden. :)
Fungerer nok greit i Innlandet med tørrere klima. Her på Nordvestlandet veksler det mellom + og - grader ofte om vinteren. Bilen er dekt av vann, som så fryser til is. Får problemer, selv med vanlige ramme-vinduer.
Tittel: Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
Skrevet av: Trond.mman 09. jun 2025, kl. 19:50
Ser at space silver nå har kommet som ny farge i den tyske konfiguratoren 👍