Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Populære temaer => Kjøpe elbil? => Emne startet av: Boikott My Ass på onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56
Gamle tråden ble borte, så lager ny;
https://www.motor.no/aktuelt/denne-bilen-far-du-med-0-i-rente/292308
Sitat fra: Boikott My Ass på onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56Gamle tråden ble borte, så lager ny;
https://www.motor.no/aktuelt/denne-bilen-far-du-med-0-i-rente/292308
Slettet eller? Flyttet?
Dumt for det var mange gode tips der :o
Er vel enten moderator eller den som opprettet emnet som har slettet.
Sitat fra: Boikott My Ass på torsdag 17. oktober 2024, klokken 17:07Er vel enten moderator eller den som opprettet emnet som har slettet.
Ja det er det jeg tenker også. Men sånn er det med den saken. Får ikke gjort noe med det nå. Gjort er hjort og elg er elg ;D
Fant denne tråden, er det den??
https://elbilforum.no/index.php?topic=65956.45
Uansett, er gammelt innhold nå.
Sitat fra: Boikott My Ass på torsdag 17. oktober 2024, klokken 21:39Fant denne tråden, er det den??
Det var ikke den tråden
Sikkert slettet
https://byd.no/kampanjer
Man får vinterhjul inkludert når man bestiller Xpeng G6 før 31 desember. De hadde vel hengerfeste inkludert tidligere om jeg ikke husker feil, men dette er ett bedre tilbud.
Skoda Enyaq har også falt i pris i det siste, ned 10.000 for 85x over alt. Albjerk har et eget tilbud som også inkluderer hengerfeste, metallic lakk, vinterdekk og 1 service, til 500'.
Det blir gode 30.000 mindre enn tilsvarende bil har kostet det siste året.
https://albjerk.no/skoda/kampanjer/enyaq-iv-elbil/
Sitat fra: EirikM på lørdag 19. oktober 2024, klokken 23:39Skoda Enyaq har også falt i pris i det siste, ned 10.000 for 85x over alt. Albjerk har et eget tilbud som også inkluderer hengerfeste, metallic lakk, vinterdekk og 1 service, til 500'.
Det blir gode 30.000 mindre enn tilsvarende bil har kostet det siste året.
https://albjerk.no/skoda/kampanjer/enyaq-iv-elbil/
Fin bil :+1: Tipper den skal videre ned mot jul. Albjerk (endel av Sulland nå) må kutte marginene sine, det klarer de nok
Volvo EX30 med høsttilbud på kjøp, inkl vinterdekk fra 344 900.
Tilsvarende tilbud har jo VW hatt lenge.
Om noen ønsker seg en Kia EV6 GT så er det kampanjepris på 650.000. Sparer 163.900. Vinterhjul, metallic lakk, serviceavtale inkl.
Ikke noen spesiell kampanje på vanlig Kia EV6 så langt jeg ser. De har vel en limited edition som er ment å være en gunstig volum modell.
Sitat fra: vinterdekk på fredag 25. oktober 2024, klokken 06:50Ikke noen spesiell kampanje på vanlig Kia EV6 så langt jeg ser.
Pluss vanlig pruting da ;D for nå nærmer det seg årsslutt og bilene må ut
Ja det blir nok noen kampanjer utover! Får se om vi bytter ut up'n....
Sitat fra: Daruu på mandag 04. november 2024, klokken 13:38Ja det blir nok noen kampanjer utover! Får se om vi bytter ut up'n....
Ærru gæ-ær'nt og helt rusk, mann? Bytte ut e-øppen, den siste enkle elbilen (og Mii og eIV) med ok rekkevidde og uten alt rælet som nyere elbiler har? Selv ladeluka kan åpnes på denne uten å være avhengig av at elektronikken virker, og verksteder rundt om skryter av denne og dens mangel på knalldyrt mikk-makk som en dag nærmest garantert slutter å virke når garantitiden er ute.
Ser VW ID4 AWD dumpes ytterligere ned noen tusen er nå nede på 490' isch inkl noen pakker. De er desperate nå for å selge ;D og det er et godt kjøp på 2025 modl, fint det
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 05. november 2024, klokken 06:54Ser VW ID4 AWD dumpes ytterligere ned noen tusen er nå nede på 490' isch inkl noen pakker. De er desperate nå for å selge ;D og det er et godt kjøp på 2025 modl, fint det
Hvor ser du dette?
For tiden 40K avslag på ID.4 lagerbiler (begrenset antall).
Pris kjøp: 439.900 kr Pro 4MOTION Highline. Virker som at vinterhjul og service ikke er inkludert, men bedre at man får lavere pris istedenfor service.
Ekstra ved leasing: Vinterhjul, innfellbart tilhengerfeste og Interiørpakke Style+ med elektriske forseter er inkludert om man velger leasingavtalen. Totalkostnad kr 252.905 kr, 45.000km/3år.
https://mollerbil.no/kjope-bil/nybil/volkswagen/id-4
Toyota Harila har 80.000 kr høst-rabatt på bZ4X. De hadde noe tilsvarende i sommer også.
https://www.toyotaharila.no/kampanjer/personbil/bz4x-hostkampanje-24
Hyundai Kona Electric har fortsatt svært god rentekampanje (tror de har hatt dette en stund). Med tanke på at renta antagelig ikke går ned så raskt (etter valget i USA) så er jo dette fortsatt aktuelt.
Fra:
0,01 % nom. rente.
0,88 % eff. rente.
Ser ut til å være flytende rente uten noen tidsbegrensning(?).
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/kona-electric-kampanje.html
Møller kjørte 50k i rabatt tidligere i høst. Men uansett veldig mye bil for pengene nå
Sitat fra: Kires på torsdag 07. november 2024, klokken 10:07Møller kjørte 50k i rabatt tidligere i høst. Men uansett veldig mye bil for pengene nå
Stemmer, det var i august. Byttet til en lagerbil da.
40k rabatt på id7 gtx
https://mollerbil.no/kjope-bil/nybil/volkswagen/id7-gtx
Ja det er jo likt som det har vært den siste tiden.
Enten rentekampanje,eller gratis vinterhjul og første service, eller 40-50 k i rabatt.
Hadde gjerne tatt alle disse i en smell,men måtte dessverre velge... 8)
Mulig at Tesla lokker med ett års gratis lading på ladenettverket sitt nå, uten at jeg kunne finne noe informasjon om det i konfiguratoren etter en kjapp sjekk.
https://elbilforum.no/index.php?topic=67729.msg1151683#msg1151683
Smart har en kampanje på #3 BRABUS: 70K rabatt. https://www.smart.no/kampanje
(Ingen forhandlere nord for Trondheim dessverre.)
Sitat fra: vinterdekk på lørdag 09. november 2024, klokken 15:52Smart har en kampanje på #3 BRABUS: 70K rabatt. https://www.smart.no/kampanje
(Ingen forhandlere nord for Trondheim dessverre.)
Vinter... :+1: se her ja. 70 ned...
Tipper de skal videre ned for det er krevende med etableringer nå om dagen...men jeg håper de selger i bøtter&spann jeg seff.
Sitat fra: vinterdekk på fredag 08. november 2024, klokken 11:55Mulig at Tesla lokker med ett års gratis lading på ladenettverket sitt nå, uten at jeg kunne finne noe informasjon om det i konfiguratoren etter en kjapp sjekk.
https://elbilforum.no/index.php?topic=67729.msg1151683#msg1151683
Stemmer. Fikk vel tocn info om dette eller roter jeg nå igjen?
Audi Q4 har novemberkampanje, 40K avslag på alle utgaver. Q4 e-tron 45 quattro Edition Plus fra 499.900kr. https://mollerbil.audi.no/q4-e-tron/
Sitat fra: vinterdekk på lørdag 09. november 2024, klokken 17:24Audi Q4 har novemberkampanje, 40K avslag på alle utgaver. Q4 e-tron 45 quattro Edition Plus fra 499.900kr. https://mollerbil.audi.no/q4-e-tron/
vinter... :+1: takk for info...ja reklameavdelingen har lette arbeidsdager i Møllersystemet ;D
Tipper de tenker slik der på HK... hmmm siden vi ikke selger noen biler nå om dagen og det går skikkelig ræ... i tyskland også...hva om vi bare lager månedskampanjer ut året (og hele 2025) på alle bilene våre for vi må jo selge mye nå på slutten av året for ellers blir det ikke julebord på oss i år men snarere permisjoner og oppsigelser i julepakkene...
La oss starte med novemberkampanje og så lager vi en desember kampanje og så en 2025 januar kampanje osv
#lørdagskveldhumor
Er ganske god rentekampanje på Mazda MX-30: Nom. f.t. 0,99 % / Eff. f.t. 4,69 % og 0 kr i innskudd.
Har man lademulighet hjemme og ikke behøver så lang rekkevidde, så er dette mye bil for pengene.
https://www.mazda.no/tilbud/mazda-mx-30-tilbud/
Sulland har kampanje på Enyaq 85x med firehjulstrekk, 499.000kr (u/frakt og levering) 2,99% kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale 3 år/fri km.
https://www.sulland.no/nybil/skoda/kampanje-enyaq-suv
Kampanje som er nevnt på Skoda Auto (Møller?) nevner ikke noe om kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale.
https://www.skoda-auto.no/tilbud-og-kampanjer/detaljer/skoda-enyaq-85x-kampanje
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 21. november 2024, klokken 16:11Sulland har kampanje på Enyaq 85x med firehjulstrekk, 499.000kr (u/frakt og levering) 2,99% kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale 3 år/fri km.
https://www.sulland.no/nybil/skoda/kampanje-enyaq-suv
Kampanje som er nevnt på Skoda Auto (Møller?) nevner ikke noe om kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale.
https://www.skoda-auto.no/tilbud-og-kampanjer/detaljer/skoda-enyaq-85x-kampanje
Det er billig for en 85x :+1:
Så Sulland «tar en Møller» og legger seg helt likt med november kampanjen til møller på 499 for ID4 awd
Det liker jeg. At de begge nå legger seg på «499 planken». La oss håpe alle de andre bilmerkene som nå til nå ligger laaaaangt over 500 og 600 også legger seg ned på 499 planken. EQB er nå på «499 planken». Tror flere bilmerker kommer etter.
Det må selges syyykt mye elbiler her i Norge nå ut året og i 25 på grunn av KAFÉ reglene for hvis ikke blir det svære «bøter» for bilprodusentene i EU land der de fossile selges. Så de er helt avhengig av lille Norge som bare selger elbiler. Fint det. Hvis det blir slik i 25 at alle bilmerker med mellomstore suv awd alle har minst en versjon som ligger på 499 planken så lover det godt for familier som nå skal bytte ut sin fossile suv med sin første suv elbil.
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 22. november 2024, klokken 07:20Sitat fra: vinterdekk på torsdag 21. november 2024, klokken 16:11Sulland har kampanje på Enyaq 85x med firehjulstrekk, 499.000kr (u/frakt og levering) 2,99% kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale 3 år/fri km.
https://www.sulland.no/nybil/skoda/kampanje-enyaq-suv
Kampanje som er nevnt på Skoda Auto (Møller?) nevner ikke noe om kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale.
https://www.skoda-auto.no/tilbud-og-kampanjer/detaljer/skoda-enyaq-85x-kampanje
Det er billig for en 85x :+1:
Så Sulland «tar en Møller» og legger seg helt likt med november kampanjen til møller på 499 for ID4 awd
Det liker jeg. At de begge nå legger seg på «499 planken». La oss håpe alle de andre bilmerkene som nå til nå ligger laaaaangt over 500 og 600 også legger seg ned på 499 planken. EQB er nå på «499 planken». Tror flere bilmerker kommer etter.
Det må selges syyykt mye elbiler her i Norge nå ut året og i 25 på grunn av KAFÉ reglene for hvis ikke blir det svære «bøter» for bilprodusentene i EU land der de fossile selges. Så de er helt avhengig av lille Norge som bare selger elbiler. Fint det. Hvis det blir slik i 25 at alle bilmerker med mellomstore suv awd alle har minst en versjon som ligger på 499 planken så lover det godt for familier som nå skal bytte ut sin fossile suv med sin første suv elbil.
Ser ut til at Tesla fortsatt ligger under planken. Får nesten med vinterhjul under 500.000 og.... og en får OGSÅ 2,99% rente, selv med nesten 100% finansiering... Ikke rart det selger i bøtter og spann...
Er jo og fint å se at de har sluttet med den svindel-aktige måten å presentere prisene...nå får du opp totalpris inkl alle avgifter uten å måtte endre masse greier.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 22. november 2024, klokken 12:53Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 22. november 2024, klokken 07:20Sitat fra: vinterdekk på torsdag 21. november 2024, klokken 16:11Sulland har kampanje på Enyaq 85x med firehjulstrekk, 499.000kr (u/frakt og levering) 2,99% kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale 3 år/fri km.
https://www.sulland.no/nybil/skoda/kampanje-enyaq-suv
Kampanje som er nevnt på Skoda Auto (Møller?) nevner ikke noe om kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale.
https://www.skoda-auto.no/tilbud-og-kampanjer/detaljer/skoda-enyaq-85x-kampanje
Det er billig for en 85x :+1:
Så Sulland «tar en Møller» og legger seg helt likt med november kampanjen til møller på 499 for ID4 awd
Det liker jeg. At de begge nå legger seg på «499 planken». La oss håpe alle de andre bilmerkene som nå til nå ligger laaaaangt over 500 og 600 også legger seg ned på 499 planken. EQB er nå på «499 planken». Tror flere bilmerker kommer etter.
Det må selges syyykt mye elbiler her i Norge nå ut året og i 25 på grunn av KAFÉ reglene for hvis ikke blir det svære «bøter» for bilprodusentene i EU land der de fossile selges. Så de er helt avhengig av lille Norge som bare selger elbiler. Fint det. Hvis det blir slik i 25 at alle bilmerker med mellomstore suv awd alle har minst en versjon som ligger på 499 planken så lover det godt for familier som nå skal bytte ut sin fossile suv med sin første suv elbil.
Ser ut til at Tesla fortsatt ligger under planken. Får nesten med vinterhjul under 500.000 og.... og en får OGSÅ 2,99% rente, selv med nesten 100% finansiering... Ikke rart det selger i bøtter og spann...
Jepp og enyaq`en er vel relativt ribbet i tillegg.
"problemet" Tesla Y har for tiden er at det snart kommer en ny modell. Da blir det kanskje dumt å kjøpe nå. Hvorfor det? Tja, med ny modell kan det også komme nye priser. Og hvis prisen går ned på den gamle Y'en så blir det tap for de som kjøper til gammel pris. Da er det bedre å vente noen uker til vi vet mer :+1:
Kikket litt på tilbud nå ettersom en venn er i markedet for noe i det segmentet og ville ha tips. Det var overraskende mange og gode kampanjer for tiden.
En får godt ustyrt ID4 Highline langt under 500. Samme med Enyaq, og de virker ikke ribba basert på utstyrsliste. Var blant annet ryggekamera, solskjerming i bakdører, matrix, autopilot/travel assist, 230v uttak i baksete, matrix +++).
Model Y bikker litt over 500 om en tar med vinterhjul, og noe mer om en vil bytte farge.
Han jeg bistår kommer billigere ut med både Skoda og VW, og ender opp med en mer praktisk og bedre bil. Og han slipper unna imaget Tesla har fått nå.
Men klart - appen er dårligere, skjermen mindre, dårligere akselerasjon. Rekkevidde er noenlunde lik.
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 22. november 2024, klokken 12:58Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 22. november 2024, klokken 12:53Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 22. november 2024, klokken 07:20Sitat fra: vinterdekk på torsdag 21. november 2024, klokken 16:11Sulland har kampanje på Enyaq 85x med firehjulstrekk, 499.000kr (u/frakt og levering) 2,99% kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale 3 år/fri km.
https://www.sulland.no/nybil/skoda/kampanje-enyaq-suv
Kampanje som er nevnt på Skoda Auto (Møller?) nevner ikke noe om kampanjerente eller vinterhjul og serviceavtale.
https://www.skoda-auto.no/tilbud-og-kampanjer/detaljer/skoda-enyaq-85x-kampanje
Det er billig for en 85x :+1:
Så Sulland «tar en Møller» og legger seg helt likt med november kampanjen til møller på 499 for ID4 awd
Det liker jeg. At de begge nå legger seg på «499 planken». La oss håpe alle de andre bilmerkene som nå til nå ligger laaaaangt over 500 og 600 også legger seg ned på 499 planken. EQB er nå på «499 planken». Tror flere bilmerker kommer etter.
Det må selges syyykt mye elbiler her i Norge nå ut året og i 25 på grunn av KAFÉ reglene for hvis ikke blir det svære «bøter» for bilprodusentene i EU land der de fossile selges. Så de er helt avhengig av lille Norge som bare selger elbiler. Fint det. Hvis det blir slik i 25 at alle bilmerker med mellomstore suv awd alle har minst en versjon som ligger på 499 planken så lover det godt for familier som nå skal bytte ut sin fossile suv med sin første suv elbil.
Ser ut til at Tesla fortsatt ligger under planken. Får nesten med vinterhjul under 500.000 og.... og en får OGSÅ 2,99% rente, selv med nesten 100% finansiering... Ikke rart det selger i bøtter og spann...
Jepp og enyaq`en er vel relativt ribbet i tillegg.
Det beste tilbudet på Enyaq 85x er det vel Albjerk som har, såvidt jeg har sett. Der får du hengerfeste og metallic-lakk i tillegg til pakka som Møller og Sulland-gruppen har.
https://albjerk.no/skoda/kampanjer/enyaq-iv-elbil/
Når det gjelder utstyr, vil jeg si basismodellen på Enyaq med det aller meste man trenger nå.
Jeg ville lagt på den ene pakken for å få oppvarmet frontrute, varme i bakseter, Head-up display og bedre lyd. Men da får du igjen flere funksjoner som Model Y f.eks ikke tilbyr (de har vel hverken Headup eller oppvarmet frontrute?).
Enyaqen er nokså likt priset som før +/- 5000 på tilbudene.
Litt kjedelig å kjøpe bil der man blir varslet om at SOS/eCall vil sannsynligvis slutte å virke innen 2025.
Enyaqen skal vel faceliftes til våren også.
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 28. november 2024, klokken 07:42Enyaqen er nokså likt priset som før +/- 5000 på tilbudene.
Litt kjedelig å kjøpe bil der man blir varslet om at SOS/eCall vil sannsynligvis slutte å virke innen 2025.
Enyaqen skal vel faceliftes til våren også.
En FL til våren betyr at de som har kommet til landet og er på lageret, de må ned i pris for å bli solgt. For pre FL er ikke lett å selge til gode priser etter at det er varslet at FL kommer.
Det blir en ny prisdumping i januar på hele elbil nybilsalget hører jeg mer og mer om nå. Kafé reglene sørger for det
VAG biler er til stadighet nevnt i denne tråden, men det ser ut til at Hyundai Ioniq 5 har blitt en mer konkurransedyktig familiebil nå. Den er kåret som best i familiebilklassen av Motor sin jury. (Bilen avbildet i artikkelen har 464 kg nyttelast.)
https://www.motor.no/bil/motor-karer-arets-beste-billkjop-her-er-vinnerne/297434
IONIQ 5 Long Range AWD Advanced starter fra 484900kr inkl. veil. levering, rentekampanje ut desember.
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-kampanje.html
Med de forbedringene som har kommet så ville jeg dratt å sett på en slik om jeg var ute etter en ny familiebil nå.
Sitat fra: vinterdekk på lørdag 30. november 2024, klokken 08:41VAG biler er til stadighet nevnt i denne tråden, men det ser ut til at Hyundai Ioniq 5 har blitt en mer konkurransedyktig familiebil nå. Den er kåret som best i familiebilklassen av Motor sin jury. (Bilen avbildet i artikkelen har 464 kg nyttelast.)
Ja jeg så det det jeg også. Fin test. Må bare innrømme at jeg liker det oppsettet på bilen med de "rare" design elementene. Har hørt flere nevne at det er en bilmodell som man vil jakte etter også om mange år frem i tid når disse datidens elbiler er blitt samlebile aka Tesla Roadster nå om dagen som selges skyhigh
Jeg vet ikke...bare synser som vanlig (og det går ofte feil heeelt vei ;D ). Tøff bil er den hvertfall og skiller seg i ut i dagens markeded. Hadde en heftig vinter fjellovergang med de første AWD som kom og den lå som et slips på veien. Kjørte en 2wd etter det og da ble jeg skuffa (som jeg ofte blir av ev 2wd...noe med at jeg synes de ofte har helt feil aksel vekt fordeling ift fossile med tung motor foran)
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 30. november 2024, klokken 07:47Sitat fra: Elektro12 på torsdag 28. november 2024, klokken 07:42Enyaqen er nokså likt priset som før +/- 5000 på tilbudene.
Litt kjedelig å kjøpe bil der man blir varslet om at SOS/eCall vil sannsynligvis slutte å virke innen 2025.
Enyaqen skal vel faceliftes til våren også.
En FL til våren betyr at de som har kommet til landet og er på lageret, de må ned i pris for å bli solgt. For pre FL er ikke lett å selge til gode priser etter at det er varslet at FL kommer.
Det blir en ny prisdumping i januar på hele elbil nybilsalget hører jeg mer og mer om nå. Kafé reglene sørger for det
Ja, jeg vurderer å ha is i magen litt videre. Har tilbud på 500 blank for 85x med 2 sett hjul, serviceavtale og alt dill dall utover det.
Sitat fra: vinterdekk på lørdag 30. november 2024, klokken 08:41VAG biler er til stadighet nevnt i denne tråden, men det ser ut til at Hyundai Ioniq 5 har blitt en mer konkurransedyktig familiebil nå. Den er kåret som best i familiebilklassen av Motor sin jury. (Bilen avbildet i artikkelen har 464 kg nyttelast.)
https://www.motor.no/bil/motor-karer-arets-beste-billkjop-her-er-vinnerne/297434
IONIQ 5 Long Range AWD Advanced starter fra 484900kr inkl. veil. levering, rentekampanje ut desember.
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-kampanje.html
Med de forbedringene som har kommet så ville jeg dratt å sett på en slik om jeg var ute etter en ny familiebil nå.
Både Bnh og Mobile har fortalt meg at rentekampanjen på Hyundai kun gjelder premium-utg...
Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på lørdag 30. november 2024, klokken 17:56Både Bnh og Mobile har fortalt meg at rentekampanjen på Hyundai kun gjelder premium-utg...
Det stemmer ser jeg. Gjelder bare for N-line og Premium lagerbiler står det med liten skrift nederst på kampanjerentesiden. Renten etter tre år er forøvrig «p.t.» høyere enn hva man vil få fra f.eks. DnB. Er ikke så bra kampanje likevel.
Sitat fra: hyundaiFlytende kampanjerente i de første tre årene (p.t. 1,99%), som deretter justeres til gjeldende produktrente (p.t. 9,15% nom./ 10,22% eff.).
Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på lørdag 30. november 2024, klokken 17:56Sitat fra: vinterdekk på lørdag 30. november 2024, klokken 08:41VAG biler er til stadighet nevnt i denne tråden, men det ser ut til at Hyundai Ioniq 5 har blitt en mer konkurransedyktig familiebil nå. Den er kåret som best i familiebilklassen av Motor sin jury. (Bilen avbildet i artikkelen har 464 kg nyttelast.)
https://www.motor.no/bil/motor-karer-arets-beste-billkjop-her-er-vinnerne/297434
IONIQ 5 Long Range AWD Advanced starter fra 484900kr inkl. veil. levering, rentekampanje ut desember.
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-kampanje.html
Med de forbedringene som har kommet så ville jeg dratt å sett på en slik om jeg var ute etter en ny familiebil nå.
Både Bnh og Mobile har fortalt meg at rentekampanjen på Hyundai kun gjelder premium-utg...
Ja det stemmer nok det ift BNH. Bare premium. Det fremkommer i pris eksempel men jeg synes det er merkelig å skrive det slik. Lett å la seg lure da :o
Se bilde herfra. Man må klikke på et lite info stjerne for å få opp den nederste teksten på bildet
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-kampanje.html
Ja, det blir litt nedtur for nøkterne folk.
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 01. desember 2024, klokken 06:02Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på lørdag 30. november 2024, klokken 17:56Sitat fra: vinterdekk på lørdag 30. november 2024, klokken 08:41VAG biler er til stadighet nevnt i denne tråden, men det ser ut til at Hyundai Ioniq 5 har blitt en mer konkurransedyktig familiebil nå. Den er kåret som best i familiebilklassen av Motor sin jury. (Bilen avbildet i artikkelen har 464 kg nyttelast.)
https://www.motor.no/bil/motor-karer-arets-beste-billkjop-her-er-vinnerne/297434
IONIQ 5 Long Range AWD Advanced starter fra 484900kr inkl. veil. levering, rentekampanje ut desember.
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-kampanje.html
Med de forbedringene som har kommet så ville jeg dratt å sett på en slik om jeg var ute etter en ny familiebil nå.
Både Bnh og Mobile har fortalt meg at rentekampanjen på Hyundai kun gjelder premium-utg...
Ja det stemmer nok det ift BNH. Bare premium. Det fremkommer i pris eksempel men jeg synes det er merkelig å skrive det slik. Lett å la seg lure da :o
Se bilde herfra. Man må klikke på et lite info stjerne for å få opp den nederste teksten på bildet
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-kampanje.html
Er jo ingenting i det eksempelet ditt som sier det er krav til premium-modell. Men de er jo pålagt å informere om hva som er inkludert i priseksempelet.
Så jeg tolker det heller til at det er flott at de skriver det er premium med metallic-lakk og vinterhjul inkludert de har regnet på, for de fleste ender vel opp med dette, tipper jeg. Værre om de må plusse på vinterhjul og mye annet, slik at lokkeprisen virkelig er en lite sannsynlig pris man ender opp med.
Ser og at de ikke skriver noe om kravene her, så her kan du jo faktisk forlange den renta, på ikke-premium utgave av refreshed utgave, med den utskriften.
Sitat fra: vinterdekk på søndag 01. desember 2024, klokken 01:45Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på lørdag 30. november 2024, klokken 17:56Både Bnh og Mobile har fortalt meg at rentekampanjen på Hyundai kun gjelder premium-utg...
Det stemmer ser jeg. Gjelder bare for N-line og Premium lagerbiler står det med liten skrift nederst på kampanjerentesiden. Renten etter tre år er forøvrig «p.t.» høyere enn hva man vil få fra f.eks. DnB. Er ikke så bra kampanje likevel.
Sitat fra: hyundaiFlytende kampanjerente i de første tre årene (p.t. 1,99%), som deretter justeres til gjeldende produktrente (p.t. 9,15% nom./ 10,22% eff.).
Så lenge de annonserer uten de forbeholdene, så kan du som nevnt over forlange det rentetilbudet på hvilken som helst Refreshed modell. Alt annet vil være et brudd på markedsføringsloven, så lenge dette ikke fremkommer av annonsen!
;) 8)
Teknisk sett står forbehold om at det gjelder N-line og Premium lagerbiler på siden. Men det står ikke på en slik måte at folk får det med seg.
Edit: Feilpostet.
Sitat fra: RJK på søndag 01. desember 2024, klokken 11:10Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 01. desember 2024, klokken 06:02Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på lørdag 30. november 2024, klokken 17:56Sitat fra: vinterdekk på lørdag 30. november 2024, klokken 08:41VAG biler er til stadighet nevnt i denne tråden, men det ser ut til at Hyundai Ioniq 5 har blitt en mer konkurransedyktig familiebil nå. Den er kåret som best i familiebilklassen av Motor sin jury. (Bilen avbildet i artikkelen har 464 kg nyttelast.)
https://www.motor.no/bil/motor-karer-arets-beste-billkjop-her-er-vinnerne/297434
IONIQ 5 Long Range AWD Advanced starter fra 484900kr inkl. veil. levering, rentekampanje ut desember.
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-kampanje.html
Med de forbedringene som har kommet så ville jeg dratt å sett på en slik om jeg var ute etter en ny familiebil nå.
Både Bnh og Mobile har fortalt meg at rentekampanjen på Hyundai kun gjelder premium-utg...
Ja det stemmer nok det ift BNH. Bare premium. Det fremkommer i pris eksempel men jeg synes det er merkelig å skrive det slik. Lett å la seg lure da :o
Se bilde herfra. Man må klikke på et lite info stjerne for å få opp den nederste teksten på bildet
https://www.hyundai.com/no/no/kjop/kampanje/ioniq-5-kampanje.html
Er jo ingenting i det eksempelet ditt som sier det er krav til premium-modell. Men de er jo pålagt å informere om hva som er inkludert i priseksempelet.
Så jeg tolker det heller til at det er flott at de skriver det er premium med metallic-lakk og vinterhjul inkludert de har regnet på, for de fleste ender vel opp med dette, tipper jeg. Værre om de må plusse på vinterhjul og mye annet, slik at lokkeprisen virkelig er en lite sannsynlig pris man ender opp med.
Ser og at de ikke skriver noe om kravene her, så her kan du jo faktisk forlange den renta, på ikke-premium utgave av refreshed utgave, med den utskriften.
Sitat fra: vinterdekk på søndag 01. desember 2024, klokken 01:45Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på lørdag 30. november 2024, klokken 17:56Både Bnh og Mobile har fortalt meg at rentekampanjen på Hyundai kun gjelder premium-utg...
Det stemmer ser jeg. Gjelder bare for N-line og Premium lagerbiler står det med liten skrift nederst på kampanjerentesiden. Renten etter tre år er forøvrig «p.t.» høyere enn hva man vil få fra f.eks. DnB. Er ikke så bra kampanje likevel.
Sitat fra: hyundaiFlytende kampanjerente i de første tre årene (p.t. 1,99%), som deretter justeres til gjeldende produktrente (p.t. 9,15% nom./ 10,22% eff.).
Så lenge de annonserer uten de forbeholdene, så kan du som nevnt over forlange det rentetilbudet på hvilken som helst Refreshed modell. Alt annet vil være et brudd på markedsføringsloven, så lenge dette ikke fremkommer av annonsen!
;) 8)
RJK he he ja du har rett :+1: Men du vet - du vet.... de lager jo såkalte kreative annonser om dagen og det er stille i butikkene nå og gutta på Kafe-kontoret som sitter å regner i excel de roper høyt "marginene marginene, ikke ta marginene våre !!
He he morra humor om en bransje som sliter litt nå om dagen. Det betyr at man kan gjøre gode kjøp på lagerbilene det :+1:
Kan vel fort bli billigere over jul...virker ikke som markedet tar seg opp, eller at renta skal ned.
Tror at det som kan gi mer incentiver for produsenter å sette ned prisene neste år, er at de vil holde gjennomsnitt utslipp av CO2 under grensen for å slippe straff/bøter av EU. De har ikke noen grunn til å selge alt for mye i år, så lenge de tror bøtene kommer til å svi mer neste år.
2948 i måneden og uten innskudd for Dongfeng Nammi Box var jo et knallbra tilbud.
https://www.tv2.no/broom/dumper-prisen-kan-vaere-billigere-enn-manedskort/17286854/
310 km rekkevidde og 42.3 kWh er jo plenty til småkjøring.
Sitat fra: edyrli på torsdag 19. desember 2024, klokken 10:142948 i måneden og uten innskudd for Dongfeng Nammi Box var jo et knallbra tilbud.
https://www.tv2.no/broom/dumper-prisen-kan-vaere-billigere-enn-manedskort/17286854/
310 km rekkevidde og 42.3 kWh er jo plenty til småkjøring.
Ja bra det men slår ikke det seat hadde på mi :P Men med inflasjon så er vel 2000 kr for 5 år siden rundt 3000 nå.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/kJxRJj/seat-lanserer-elbil-abonnement-til-under-2000-kroner-maaneden
Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 19. desember 2024, klokken 11:56Sitat fra: edyrli på torsdag 19. desember 2024, klokken 10:142948 i måneden og uten innskudd for Dongfeng Nammi Box var jo et knallbra tilbud.
https://www.tv2.no/broom/dumper-prisen-kan-vaere-billigere-enn-manedskort/17286854/
310 km rekkevidde og 42.3 kWh er jo plenty til småkjøring.
Ja bra det men slår ikke det seat hadde på mi :P Men med inflasjon så er vel 2000 kr for 5 år siden rundt 3000 nå.
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/kJxRJj/seat-lanserer-elbil-abonnement-til-under-2000-kroner-maaneden
Jeg hadde også Seat Mii til 1990,- Renten gjorde at den bikket litt over 2000 kr på slutten. Jeg klarte også å si nei til og oppgradere til Launch Edition som de skulle ha 2400 i måneden for.
Ellers er Dongfeng Nammi Box en større bil med lenger rekkevidde.
Ser at Bnh har 67k kroner i rabatt på ny Kona, i tillegg til rentekampanjen på 0.001 %, dvs nedsatt fra kr 467k til 399k.
Au au. Bare 2 uker etter jeg handlet.
Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på søndag 22. desember 2024, klokken 19:04Ser at Bnh har 67k kroner i rabatt på ny Kona, i tillegg til rentekampanjen på 0.001 %, dvs nedsatt fra kr 467k til 399k.
Au au. Bare 2 uker etter jeg handlet.
Og nå er det nytt tilbud, alle utgaver av Kona får 40K i rabatt!
Nå begynner det nesten å hjelpe, bortsett fra at man vel får se flere feite tilbud siden produsentene må selge enda flere elbiler i Europa for ikke å få ekstra-avgifter/bøter for ikke å selge nok til å senke utslippet til grensene som er satt for 2025...!
https://www.tv2.no/broom/nyttars-tilbud-kutter-prisen-med-40000-kroner/17322979/ (https://www.tv2.no/broom/nyttars-tilbud-kutter-prisen-med-40000-kroner/17322979/)
"En topputstyrt bil med Premium utstyrsnivå og største batteripakke koster nå 413.900 kroner."
Vet ikke om det er samme varianten du fant til 399K, men nå får du og rabatt på de billigere utgavene og!
https://elbil.no/hyundai-modellen-kona-blir-40-000-kroner-rimeligere/ (https://elbil.no/hyundai-modellen-kona-blir-40-000-kroner-rimeligere/)
"KONA PÅ KAMPANJE: Hyundais elektriske Kona får du nå fra 333 900 kroner og opp til 443 900 for dyreste variant. Men uansett er modellen 40 000 kroner rimeligere enn den var i fjor."
"Kampanjeprisen på Kona blir ifølge Knudsen i Hyundai Norge stående frem til mars 2025."
Det var Premium med 19"-hjul hos Bnh. De hadde 4 stk med 67k i avslag nå før jul.
Selv ga jeg 490k for 17" med v.hjul, h.feste, Drop Off og 1. service inkludert.
Jeg opplever forøvrig en stor skuffelse ved bilen: et voldsomt ladetap. På tesla supercharger går det bort 17 % ved påfyll fra 30 %til 75 %, og på saktelading hjemme på 16 A er ladetapet hele 53 % ved lading fra 60 til 70 % soc ved 13 kuldegrader. Det tok 4t med 3,5 kW (14 kwt) tilført effekt for å fylle 6.5 kwt inn på batteriet. De første 45 min tappes også batteriet for strøm, med redusert anslått rekkevidde og redusert soc.
Jeg mistenker at det kan være batterikondisjonering, men så fort jeg startet ny ladeøkt videre opp mot 80 % skjer det samme på nytt.
Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på torsdag 02. januar 2025, klokken 12:41Det var Premium med 19"-hjul hos Bnh. De hadde 4 stk med 67k i avslag nå før jul.
Selv ga jeg 490k for 17" med v.hjul, h.feste, Drop Off og 1. service inkludert.
Jeg opplever forøvrig en stor skuffelse ved bilen: et voldsomt ladetap. På tesla supercharger går det bort 17 % ved påfyll fra 30 %til 75 %, og på saktelading hjemme på 16 A er ladetapet hele 53 % ved lading fra 60 til 70 % soc ved 13 kuldegrader. Det tok 4t med 3,5 kW (14 kwt) tilført effekt for å fylle 6.5 kwt inn på batteriet. De første 45 min tappes også batteriet for strøm, med redusert anslått rekkevidde og redusert soc.
Jeg mistenker at det kan være batterikondisjonering, men så fort jeg startet ny ladeøkt videre opp mot 80 % skjer det samme på nytt.
Wow, det høres jo sinnsykt ut. Det kan gjerne være en feil med noe? Mangler gjerne væske? Du har altså mistet 1875 watt kontinuerlig i 4 timer på saktelading, og 5 kWh på en halvtime eller noe sånt på hurtiglading? . Høres veldig merkelig ut. Eller har du sjekket ut med verkstedet om det skal være sånn?
Her er et øyeblikksbilde fra i dag på en Tesla S75 med utetemp på -7, og innetemp på -4 :
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 02. januar 2025, klokken 13:02Her er et øyeblikksbilde fra i dag på en Tesla S75 med utetemp på -7, og innetemp på -4 :
Det gir jo litt mer mening siden en 2018 Model S ikke har varmepumpe, og at bilen gønner på med varme de første 20 minuttene. Vil være interessant å se om den fortsetter å bruke 1800 watt i snitt i 4 timer. Det tviler jeg på.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 02. januar 2025, klokken 12:58Sitat fra: Eladdin - Elbilfareren på torsdag 02. januar 2025, klokken 12:41Det var Premium med 19"-hjul hos Bnh. De hadde 4 stk med 67k i avslag nå før jul.
Selv ga jeg 490k for 17" med v.hjul, h.feste, Drop Off og 1. service inkludert.
Jeg opplever forøvrig en stor skuffelse ved bilen: et voldsomt ladetap. På tesla supercharger går det bort 17 % ved påfyll fra 30 %til 75 %, og på saktelading hjemme på 16 A er ladetapet hele 53 % ved lading fra 60 til 70 % soc ved 13 kuldegrader. Det tok 4t med 3,5 kW (14 kwt) tilført effekt for å fylle 6.5 kwt inn på batteriet. De første 45 min tappes også batteriet for strøm, med redusert anslått rekkevidde og redusert soc.
Jeg mistenker at det kan være batterikondisjonering, men så fort jeg startet ny ladeøkt videre opp mot 80 % skjer det samme på nytt.
Wow, det høres jo sinnsykt ut. Det kan gjerne være en feil med noe? Mangler gjerne væske? Du har altså mistet 1875 watt kontinuerlig i 4 timer på saktelading, og 5 kWh på en halvtime eller noe sånt på hurtiglading? . Høres veldig merkelig ut. Eller har du sjekket ut med verkstedet om det skal være sånn?
Det er litt "wow", ja. Hverken Bnh eller Hyundai Norge har kunnet svare om dette på tlf. De ber om e-brev, og jeg har ikke giddet det, ennå.
Dette er vel den 10ende elbilen jeg har, og er egentlig strålende fornøyd med den, men det er den første av alle hvor klattlading en times tid utenfor et handlesenter eller lignende blir meningsløst, all den tid strømmen (sannsynligvis) vil varme opp batteriet først. På alle de andre har soc gått oppover helt fra början.
I går kveld kjørte jeg 9 mil på E6 fra Rygge til Romerike før hjemmelading, og det samme skjedde ved lading fra 47 til 60 % soc: først tapping av soc, og det hele tok 3t 17m. 8,5 kwt inn på batteriet krevde 11,5 kwt ved 5 kuldegrader og lunkent batteri.
BTW, som tråden egentlig handler om: rentekampanjen på i praksis 0 % rente er over. Den er nå på på 2 % for Hyundai Flodhest (Kona). De har altså innført mer kontantrabattt på bekostning av rente-rabatt.
2025 vil bringe mange gode kampanjer. Takket være strengere EU regler og VW og Ford lengst unna å oppfylle utslippskravene og må selge flere elbiler i modne markeder for å kompensere for fossilbiler andre steder. Nye og rimeligere modeller, der det også vil komme 4x4 i mindre bilmodeller (på tide). Mange vil sikkert være nysgjerrige på Toyota Urban Cruiser og Kia EV3 med AWD bla. Tesla vil trolig også være med på å røske opp markedet med nye biler og tilbud. BYD Sealion 7 kan jo også skape hodebry for vestlige konkurrenter, i Norge har vi ikke toll på elbiler fra Kina.
https://dinside.dagbladet.no/motor/prisene-stuper/82484702
SitatTesla vil trolig også være med på å røske opp markedet med nye biler
Iallfall ikke i 2025 (TMY er vel ikke en ny bil, men en "Refresh")?
Sitat fra: What-a-watt på lørdag 18. januar 2025, klokken 11:28SitatTesla vil trolig også være med på å røske opp markedet med nye biler
Iallfall ikke i 2025 (TMY er vel ikke en ny bil, men en "Refresh")?
Går rykter om ny bil, iflg. artikkelen jeg linket til. Men helt riktig at jeg formulerte meg upresist i innlegget.
Zeekr kjører kampanje på Zeekr X. 0,24% flytenede kampanjerente i hele låneperioden. (https://www.zeekrstoroslo.no/kampanjer/kampanje-zeekr-x)
Er det galskap å kjøpe Zeekr nå? De testene jeg har sett på youtube virker veldig bra egentlig. Bra software, og veldig premium interiør. Litt kort rekkevidde for noen kanskje.
Sitat fra: Lakafant på tirsdag 28. januar 2025, klokken 09:57Zeekr kjører kampanje på Zeekr X. 0,24% flytenede kampanjerente i hele låneperioden. (https://www.zeekrstoroslo.no/kampanjer/kampanje-zeekr-x)
Er det galskap å kjøpe Zeekr nå? De testene jeg har sett på youtube virker veldig bra egentlig. Bra software, og veldig premium interiør. Litt kort rekkevidde for noen kanskje.
Det der er jo en helt sinnsyk bra renteavtale, om salgsprisen ikke er økt tilsvarende. Men bør gjerne ha i bakhodet hva som skjer om de går konk / trekker seg ut av Norge om f.eks. 2 år - sjekke om Nordea likevel opprettholder 10-årsavtale. Eneste er at veldig mange vil selge bilen etter 3-5 år, så blir gjerne feil å sammenligne 10-års-renten.... men om en gjør det:
Sitat fra: Lakafant på tirsdag 28. januar 2025, klokken 09:57Zeekr kjører kampanje på Zeekr X. 0,24% flytenede kampanjerente i hele låneperioden. (https://www.zeekrstoroslo.no/kampanjer/kampanje-zeekr-x)
Er det galskap å kjøpe Zeekr nå? De testene jeg har sett på youtube virker veldig bra egentlig. Bra software, og veldig premium interiør. Litt kort rekkevidde for noen kanskje.
Skjønner ikke hvordan dette virker når de skriver flytende rente. Man er jo på ingen måte garantert så lav rente særlig lenge. Vil denne renten sakte med sikkert skli mot vanlig markedsrente? Hvor lenge kan man regne med at man har god rente på lånet? Tesla f.eks sier fast rente 0.99 i 3 år. Det er lett å beregne...
SitatHvor lenge kan man regne med at man har god rente på lånet?
:-X Godt spm. Ja den som visste det
Sitat fra: Timmi76 på tirsdag 28. januar 2025, klokken 15:26Sitat fra: Lakafant på tirsdag 28. januar 2025, klokken 09:57Zeekr kjører kampanje på Zeekr X. 0,24% flytenede kampanjerente i hele låneperioden. (https://www.zeekrstoroslo.no/kampanjer/kampanje-zeekr-x)
Er det galskap å kjøpe Zeekr nå? De testene jeg har sett på youtube virker veldig bra egentlig. Bra software, og veldig premium interiør. Litt kort rekkevidde for noen kanskje.
Skjønner ikke hvordan dette virker når de skriver flytende rente. Man er jo på ingen måte garantert så lav rente særlig lenge. Vil denne renten sakte med sikkert skli mot vanlig markedsrente? Hvor lenge kan man regne med at man har god rente på lånet? Tesla f.eks sier fast rente 0.99 i 3 år. Det er lett å beregne...
Man må sjekke opp hvilke referanserente dette settes opp mot. Si den er satt mot bankenes utlånsrente til bolig på 4,5%, så skal differansen på 2,1 %-poeng (4,5-2.4=2,1) beholdes i hele lånets løpetid.
Går den renten opp 0,25%-poeng, så kan de sette opp renten tilsvarende prosentpoeng. Samme når renten settes ned. Så må man og se hvordan de forholder seg til 0-renter og negative renter. Er ofte noen klausuler der!
Uten en referanserente å måle mot, er avtalen mildt sagt lite verdt, for da kan de lett "jukse" det til slik at man raskt er på normalrente, før man vet ordet av det!
Dette er egentlig ganske enkelt å forstå. De fleste tilbyr en subsidiert rente som vil si at den er lavere enn markedsrente. Den vil da følge Norges bank (som regel). Så dersom du får 0,99% i subsidiert rente, så skal denne også gå ned 0,25% dersom Norges bank setter den ned med tilsvarende.
Jeg forstår ikke helt dette med at plutselig er den på markedsrente? Er det noen som har opplevd dette uten at Norges bank har satt opp renten?
Sitat fra: Elbil1994 på tirsdag 28. januar 2025, klokken 16:47Dette er egentlig ganske enkelt å forstå. De fleste tilbyr en subsidiert rente som vil si at den er lavere enn markedsrente. Den vil da følge Norges bank (som regel). Så dersom du får 0,99% i subsidiert rente, så skal denne også gå ned 0,25% dersom Norges bank setter den ned med tilsvarende.
Jeg forstår ikke helt dette med at plutselig er den på markedsrente? Er det noen som har opplevd dette uten at Norges bank har satt opp renten?
Er vel nettopp det at folk har blitt lurt av slike kampanjer der vilkårene ikke er så spesifikke. Typisk settes renten opp i tråd med rentehevinger, men så er man kanskje ikke "like flinke" med å sette ned når renten settes ned.
Slik spises differansen fort opp, og man er plutselig på markedsrente! Derfor er det viktig at dette klart fremkommer av vilkårene!
SitatEr vel nettopp det at folk har blitt lurt av slike kampanjer der vilkårene ikke er så spesifikke. Typisk settes renten opp i tråd med rentehevinger, men så er man kanskje ikke "like flinke" med å sette ned når renten settes ned.
Har du noen eksempler på bank som har "glemt" å følge avtale om flytende rente?
Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 28. januar 2025, klokken 17:22SitatEr vel nettopp det at folk har blitt lurt av slike kampanjer der vilkårene ikke er så spesifikke. Typisk settes renten opp i tråd med rentehevinger, men så er man kanskje ikke "like flinke" med å sette ned når renten settes ned.
Har du noen eksempler på bank som har "glemt" å følge avtale om flytende rente?
Motor har vel hatt noen slike saker opp gjennom tiden, og har og vært noen saker på "TV2 Hjelper deg" og "Forbrukermagasinet" på NRK.
Har ikke direktelinker her og nå, og er vel et år eller 2 siden sist det var oppe. Men helt ukjent tviler jeg på at det er for deg! Bare å google, så finner du sikkert noen treff!
Orker ikke bruke tid på det. Håpet du hadde noe for hånden. Hadde et slikt lån i DnB, og der fulgte lånerenten normal renteutvikling. Både opp og ned. Var nesten 0 i en periode.
Lånet til Zeekr er igjennom Nordea Finans, og er et fantastisk tilbud etter det jeg kan se. "Løp og kjøp".
Låneavtalen slik den fremstår, ser absolutt gunstig ut siden den lover kampanjerenten (justert for endringer) i hele 10 år om man velger så lang nedbetalingstid.
Jeg ville bare sørget for å fått klarhet i hva som er referanserenta og vilkårene ved null-rente eller negativ rente. Og gjerne få det skriftlig, slik at det ikke blir ord mot ord ved en konflikt.
Har man midlene til det, så er det jo en kjempemulighet til å tjene på alternativ plassering av opp til samme summen som kontantkjøpsprisen.
Så selv om man kanskje tenker å skifte ut bilen i mellomtiden, så er det en god mulighet. Bare husk at verdien midlertidig kan gå under hva som er utestående på lånet, så man ikke vil slite med å dekke mellomlegget dersom man velger å selge før den er blitt 10 år gammel! :)
Problemet en ofte har sett er at når folk inngår slike renteavtaler, på f.eks. 0,99% når sentralbankrenten har vært 2%, så blir de sykt skuffet at de må betale 3,99% når sentralbankrenten har vært 4,99%.
Nå er vi jo i en annen situasjon hvor renten er på vei ned, og da er det ikke grunn til å tro at en vil betale mer. Ofte opererer bankene med en "bunn", at den f.eks. aldri kan være lavere enn f.eks. 0,25%.
Dersom jeg hadde ønsket å gå inn på dette ville jeg nok sendt en mail til bilforhandleren og spurt:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Det fine med mail er at det lettere kan dras inn som bevis i norsk rett (enn muntlig avtale) dersom en avtalepart gjør seg vanskelig. Men for å være helt trygg bør en ha det med i kontrakten som skrives.
Gode spørsmål ToWalkOrDrive. Jeg sender disse til Zeekr og legger inn her når jeg får svar.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. januar 2025, klokken 09:08Problemet en ofte har sett er at når folk inngår slike renteavtaler, på f.eks. 0,99% når sentralbankrenten har vært 2%, så blir de sykt skuffet at de må betale 3,99% når sentralbankrenten har vært 4,99%.
Nå er vi jo i en annen situasjon hvor renten er på vei ned, og da er det ikke grunn til å tro at en vil betale mer. Ofte opererer bankene med en "bunn", at den f.eks. aldri kan være lavere enn f.eks. 0,25%.
Dersom jeg hadde ønsket å gå inn på dette ville jeg nok sendt en mail til bilforhandleren og spurt:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Det fine med mail er at det lettere kan dras inn som bevis i norsk rett (enn muntlig avtale) dersom en avtalepart gjør seg vanskelig. Men for å være helt trygg bør en ha det med i kontrakten som skrives.
Just my point! Vi sier det samme, men du har jo vært veldig vennlig her og faktisk utformet basisen i et brev som tar for seg akkurat de punktene jeg nevnte over! Og, helt enig i at en epost med forventet svar på epost og, er godt grunnlag for å avgjøre uenigheter i ettertid.
Hadde selger ringt meg opp for å svare muntlig, så hadde jeg høflig bedt om at alt svares ut per epost!
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. januar 2025, klokken 09:08Problemet en ofte har sett er at når folk inngår slike renteavtaler, på f.eks. 0,99% når sentralbankrenten har vært 2%, så blir de sykt skuffet at de må betale 3,99% når sentralbankrenten har vært 4,99%.
Nå er vi jo i en annen situasjon hvor renten er på vei ned, og da er det ikke grunn til å tro at en vil betale mer. Ofte opererer bankene med en "bunn", at den f.eks. aldri kan være lavere enn f.eks. 0,25%.
Dersom jeg hadde ønsket å gå inn på dette ville jeg nok sendt en mail til bilforhandleren og spurt:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Det fine med mail er at det lettere kan dras inn som bevis i norsk rett (enn muntlig avtale) dersom en avtalepart gjør seg vanskelig. Men for å være helt trygg bør en ha det med i kontrakten som skrives.
Fikk disse svarene:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
De fulle vilkårene for finansieringstilbudet får jeg kun opp dersom jeg oppretter kontrakten hos Nordea. Per nå så får jeg ikke sendt det dessverre.
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
Dersom renten skulle gå opp 3% så vil den gå opp fra 0,24% renten, og dersom den skulle gå ned så vil den holde seg på 0,24%.
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
Det er NIBOR som dikterer endringer i billånsrenten.
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Nei, dette vil ikke påvirke 10 års-lånet.
Sitat fra: Lakafant på fredag 31. januar 2025, klokken 17:55Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. januar 2025, klokken 09:08Problemet en ofte har sett er at når folk inngår slike renteavtaler, på f.eks. 0,99% når sentralbankrenten har vært 2%, så blir de sykt skuffet at de må betale 3,99% når sentralbankrenten har vært 4,99%.
Nå er vi jo i en annen situasjon hvor renten er på vei ned, og da er det ikke grunn til å tro at en vil betale mer. Ofte opererer bankene med en "bunn", at den f.eks. aldri kan være lavere enn f.eks. 0,25%.
Dersom jeg hadde ønsket å gå inn på dette ville jeg nok sendt en mail til bilforhandleren og spurt:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Det fine med mail er at det lettere kan dras inn som bevis i norsk rett (enn muntlig avtale) dersom en avtalepart gjør seg vanskelig. Men for å være helt trygg bør en ha det med i kontrakten som skrives.
Fikk disse svarene:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
De fulle vilkårene for finansieringstilbudet får jeg kun opp dersom jeg oppretter kontrakten hos Nordea. Per nå så får jeg ikke sendt det dessverre.
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
Dersom renten skulle gå opp 3% så vil den gå opp fra 0,24% renten, og dersom den skulle gå ned så vil den holde seg på 0,24%.
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
Det er NIBOR som dikterer endringer i billånsrenten.
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Nei, dette vil ikke påvirke 10 års-lånet.
Se der ja :+1:
Fint du fikk svar. Men dette er da ikke så ille.
Sitat fra: Lakafant på fredag 31. januar 2025, klokken 17:55Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. januar 2025, klokken 09:08Problemet en ofte har sett er at når folk inngår slike renteavtaler, på f.eks. 0,99% når sentralbankrenten har vært 2%, så blir de sykt skuffet at de må betale 3,99% når sentralbankrenten har vært 4,99%.
Nå er vi jo i en annen situasjon hvor renten er på vei ned, og da er det ikke grunn til å tro at en vil betale mer. Ofte opererer bankene med en "bunn", at den f.eks. aldri kan være lavere enn f.eks. 0,25%.
Dersom jeg hadde ønsket å gå inn på dette ville jeg nok sendt en mail til bilforhandleren og spurt:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Det fine med mail er at det lettere kan dras inn som bevis i norsk rett (enn muntlig avtale) dersom en avtalepart gjør seg vanskelig. Men for å være helt trygg bør en ha det med i kontrakten som skrives.
Fikk disse svarene:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
De fulle vilkårene for finansieringstilbudet får jeg kun opp dersom jeg oppretter kontrakten hos Nordea. Per nå så får jeg ikke sendt det dessverre.
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
Dersom renten skulle gå opp 3% så vil den gå opp fra 0,24% renten, og dersom den skulle gå ned så vil den holde seg på 0,24%.
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
Det er NIBOR som dikterer endringer i billånsrenten.
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Nei, dette vil ikke påvirke 10 års-lånet.
Et ting unngikk selger å svare på...
Hvis renten først går ned og styringsrenten går under 0,24 %-poeng , vil da 0,24 %-poeng som laveste rente, stå til renten er gått opp såpass at rentedifferansen beholdes, eller vil den gå opp tilsvarende med rentehevingene, men slik at renten blir høyere etterpå, når f.eks. styringsrenten er tilbake til samme nivå som nå?
Her er svaret så vagt, at jeg frykter konsekvensen blir at du plutselig er 0,24 %-poeng opp fra f.eks. 0 % styringsrenten, slik at alle rentehevinger heretter vil være høyere enn styringsrenten!
Her må du be om et klarere svar!
En annen ting, at de ikke kan gi deg svar på de de fulle vilkårene før lånet allerede er søkt om, høres temmelig søkt ut. Det lover egentlig ikke bra ut, uten at jeg kan si noe OM vilkårene er gode eller dårlige. Jamfør markedsføringsreglene, vil jeg påstå at du har rett til å se fullstendige vilkår før du ev. signerer noe kjøpsavtale eller leasingavtale.
Sitat fra: RJK på fredag 31. januar 2025, klokken 18:27Sitat fra: Lakafant på fredag 31. januar 2025, klokken 17:55Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. januar 2025, klokken 09:08Problemet en ofte har sett er at når folk inngår slike renteavtaler, på f.eks. 0,99% når sentralbankrenten har vært 2%, så blir de sykt skuffet at de må betale 3,99% når sentralbankrenten har vært 4,99%.
Nå er vi jo i en annen situasjon hvor renten er på vei ned, og da er det ikke grunn til å tro at en vil betale mer. Ofte opererer bankene med en "bunn", at den f.eks. aldri kan være lavere enn f.eks. 0,25%.
Dersom jeg hadde ønsket å gå inn på dette ville jeg nok sendt en mail til bilforhandleren og spurt:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Det fine med mail er at det lettere kan dras inn som bevis i norsk rett (enn muntlig avtale) dersom en avtalepart gjør seg vanskelig. Men for å være helt trygg bør en ha det med i kontrakten som skrives.
Fikk disse svarene:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
De fulle vilkårene for finansieringstilbudet får jeg kun opp dersom jeg oppretter kontrakten hos Nordea. Per nå så får jeg ikke sendt det dessverre.
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
Dersom renten skulle gå opp 3% så vil den gå opp fra 0,24% renten, og dersom den skulle gå ned så vil den holde seg på 0,24%.
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
Det er NIBOR som dikterer endringer i billånsrenten.
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Nei, dette vil ikke påvirke 10 års-lånet.
Et ting unngikk selger å svare på...
Hvis renten først går ned og styringsrenten går under 0,24 %-poeng , vil da 0,24 %-poeng som laveste rente, stå til renten er gått opp såpass at rentedifferansen beholdes, eller vil den gå opp tilsvarende med rentehevingene, men slik at renten blir høyere etterpå, når f.eks. styringsrenten er tilbake til samme nivå som nå?
Her er svaret så vagt, at jeg frykter konsekvensen blir at du plutselig er 0,24 %-poeng opp fra f.eks. 0 % styringsrenten, slik at alle rentehevinger heretter vil være høyere enn styringsrenten!
Her må du be om et klarere svar!
En annen ting, at de ikke kan gi deg svar på de de fulle vilkårene før lånet allerede er søkt om, høres temmelig søkt ut. Det lover egentlig ikke bra ut, uten at jeg kan si noe OM vilkårene er gode eller dårlige. Jamfør markedsføringsreglene, vil jeg påstå at du har rett til å se fullstendige vilkår før du ev. signerer noe kjøpsavtale eller leasingavtale.
Tror nok det mente at den type info fremkommer i avtalen og den skal jo leses gjennom og godkjennes digitalt med bankID så slik sett så ser man dette før man signerer avtalen
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 31. januar 2025, klokken 18:31Sitat fra: RJK på fredag 31. januar 2025, klokken 18:27Sitat fra: Lakafant på fredag 31. januar 2025, klokken 17:55Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 29. januar 2025, klokken 09:08Problemet en ofte har sett er at når folk inngår slike renteavtaler, på f.eks. 0,99% når sentralbankrenten har vært 2%, så blir de sykt skuffet at de må betale 3,99% når sentralbankrenten har vært 4,99%.
Nå er vi jo i en annen situasjon hvor renten er på vei ned, og da er det ikke grunn til å tro at en vil betale mer. Ofte opererer bankene med en "bunn", at den f.eks. aldri kan være lavere enn f.eks. 0,25%.
Dersom jeg hadde ønsket å gå inn på dette ville jeg nok sendt en mail til bilforhandleren og spurt:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Det fine med mail er at det lettere kan dras inn som bevis i norsk rett (enn muntlig avtale) dersom en avtalepart gjør seg vanskelig. Men for å være helt trygg bør en ha det med i kontrakten som skrives.
Fikk disse svarene:
- Kan jeg få de fulle vilkårene for finansieringstilbudet?
De fulle vilkårene for finansieringstilbudet får jeg kun opp dersom jeg oppretter kontrakten hos Nordea. Per nå så får jeg ikke sendt det dessverre.
- Finnes det en bunn for renten? Hva skjer hvis renten går ned 3%-poeng og så går opp 3%-poeng to år etter? Vil en ende opp i det samme som før rentenedsettelsen, eller vil det gå opp 3% fra minsterenten (bunn)?
Dersom renten skulle gå opp 3% så vil den gå opp fra 0,24% renten, og dersom den skulle gå ned så vil den holde seg på 0,24%.
- Er det styringsrenten (sentralbankrenten i Norge) eller pengemarkedsrenten (NIBOR) som dikterer endringer i billånsrenten?
Det er NIBOR som dikterer endringer i billånsrenten.
- Vil det påvirke 10 års lånet om Zeekr trekker seg ut av Norge, eller slås konkurs?
Nei, dette vil ikke påvirke 10 års-lånet.
Et ting unngikk selger å svare på...
Hvis renten først går ned og styringsrenten går under 0,24 %-poeng , vil da 0,24 %-poeng som laveste rente, stå til renten er gått opp såpass at rentedifferansen beholdes, eller vil den gå opp tilsvarende med rentehevingene, men slik at renten blir høyere etterpå, når f.eks. styringsrenten er tilbake til samme nivå som nå?
Her er svaret så vagt, at jeg frykter konsekvensen blir at du plutselig er 0,24 %-poeng opp fra f.eks. 0 % styringsrenten, slik at alle rentehevinger heretter vil være høyere enn styringsrenten!
Her må du be om et klarere svar!
En annen ting, at de ikke kan gi deg svar på de de fulle vilkårene før lånet allerede er søkt om, høres temmelig søkt ut. Det lover egentlig ikke bra ut, uten at jeg kan si noe OM vilkårene er gode eller dårlige. Jamfør markedsføringsreglene, vil jeg påstå at du har rett til å se fullstendige vilkår før du ev. signerer noe kjøpsavtale eller leasingavtale.
Tror nok det mente at den type info fremkommer i avtalen og den skal jo leses gjennom og godkjennes digitalt med bankID så slik sett så ser man dette før man signerer avtalen
Ja, mulig de mente det, men da får man en situasjon der man ikke kan få gått gjennomgått dette med f.eks. sin advokat eller andre man ønsker å få bistand fra, om man ikke er sikker på om vilkårene er innenfor hva man skal/bør signere på.
Noen gode kampanjer på kjøp i suv/mellom suv klassen?
Sitat fra: nybil på søndag 09. mars 2025, klokken 20:29Noen gode kampanjer på kjøp i suv/mellom suv klassen?
Priskutt på scenic hvis man klarer seg uten awd
https://www.tv2.no/broom/priskutt-seriost-mye-rekkevidde-for-pengene/17536516/
Fytti, Det XPeng G6-tilbudet er godt.
For 500.000 får du med hengerfeste, Performance (0-100 på 4 sekunder) 4WD, valgfri farge og VINTERHJUL!
I tillegg får en rente på 3%.
I tillegg er det 7 års garanti på bil (og 8 på batteri og sånt).
Virker på papiret som et bedre kjøp enn f.eks. Model Y.
Er det ikke en ny G6 rett rundt hjørnet? Og dette er vel den gamle?
Sitat fra: Lakafant på onsdag 12. mars 2025, klokken 10:29Er det ikke en ny G6 rett rundt hjørnet? Og dette er vel den gamle?
Ser du har rett i det. Skal visst lanseres offisielt i morgen. https://www.drive.com.au/news/2025-xpeng-g6-update-revealed/
Ser imidlertid at de har planer om å redusere kapasiteten på det store batteriet, dersom dette også gjelder i Norge:
...while the flagship nickel cobalt manganese (NCM) pack has reduced from 87.5kWh to 80.8kWh
Ja, bilen de tilbyr er 2024 modellen. Og den nye vil vel ikke komme (til Australia hvor denne artikkelen kommer fra) før sensommeren. Når den kommer hit vet vel ingen ennå? Spørsmålet er hvorfor de reduserer størrelsen på batteriet på den nye? Er det for å gjøre den lettere og samtidig kanskje øke nyttelasten? Den er jo ikke veldig imponerende nå?
Sitat fra: GeirHM på torsdag 13. mars 2025, klokken 22:05Ja, bilen de tilbyr er 2024 modellen. Og den nye vil vel ikke komme (til Australia hvor denne artikkelen kommer fra) før sensommeren. Når den kommer hit vet vel ingen ennå? Spørsmålet er hvorfor de reduserer størrelsen på batteriet på den nye? Er det for å gjøre den lettere og samtidig kanskje øke nyttelasten? Den er jo ikke veldig imponerende nå?
Fant null info om AWD 2025 modellen på nett. Noen som vet?
Virker som de leverer kun RWD o starten..og forbruket er visstnok veldig lavt på denne skrytes det..kanskje rekkevidden økes tross mindre batteri?
Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. april 2025, klokken 18:11Sitat fra: GeirHM på torsdag 13. mars 2025, klokken 22:05Ja, bilen de tilbyr er 2024 modellen. Og den nye vil vel ikke komme (til Australia hvor denne artikkelen kommer fra) før sensommeren. Når den kommer hit vet vel ingen ennå? Spørsmålet er hvorfor de reduserer størrelsen på batteriet på den nye? Er det for å gjøre den lettere og samtidig kanskje øke nyttelasten? Den er jo ikke veldig imponerende nå?
Fant null info om AWD 2025 modellen på nett. Noen som vet?
Virker som de leverer kun RWD o starten..og forbruket er visstnok veldig lavt på denne skrytes det..kanskje rekkevidden økes tross mindre batteri?
De endrer batteri-type. For noen vil den økte ladefarten gjøre ulempen med mindre batteri mye mindre. 12min for å fylle opp 10-80%.
Må google "xpeng g6 2025" så er det en drøss av artikler, men ingen fra Norge, sikkert for å unngå nedgang i salget av dagens bil (2024).
Er en del endringer som er forbedringer av bilen som computer, interiør osv.
https://newmobility.news/2025/03/03/xpeng-updates-tesla-model-y-rival-g6-for-2025/
https://insidechinaauto.com/2025/03/14/xpeng-updates-g6-and-g9-for-2025-and-trims-prices-quietly-cans-p5-and-g3i/
Ser ut som om de bruker samme batterier som Zeekr. Kanskje de ikke er satt i masseproduksjon ennå. Zeekr 7 sier også at de kommer til sommeren.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 17. april 2025, klokken 14:19Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. april 2025, klokken 18:11Sitat fra: GeirHM på torsdag 13. mars 2025, klokken 22:05Ja, bilen de tilbyr er 2024 modellen. Og den nye vil vel ikke komme (til Australia hvor denne artikkelen kommer fra) før sensommeren. Når den kommer hit vet vel ingen ennå? Spørsmålet er hvorfor de reduserer størrelsen på batteriet på den nye? Er det for å gjøre den lettere og samtidig kanskje øke nyttelasten? Den er jo ikke veldig imponerende nå?
Fant null info om AWD 2025 modellen på nett. Noen som vet?
Virker som de leverer kun RWD o starten..og forbruket er visstnok veldig lavt på denne skrytes det..kanskje rekkevidden økes tross mindre batteri?
De endrer batteri-type. For noen vil den økte ladefarten gjøre ulempen med mindre batteri mye mindre. 12min for å fylle opp 10-80%.
Må google "xpeng g6 2025" så er det en drøss av artikler, men ingen fra Norge, sikkert for å unngå nedgang i salget av dagens bil (2024).
Er en del endringer som er forbedringer av bilen som computer, interiør osv.
https://newmobility.news/2025/03/03/xpeng-updates-tesla-model-y-rival-g6-for-2025/
https://insidechinaauto.com/2025/03/14/xpeng-updates-g6-and-g9-for-2025-and-trims-prices-quietly-cans-p5-and-g3i/
Fant alt dette,men som nevnt tidligere,så er det lite eller ingen info mhp AWD
Men...AWD = Performance hos Xpeng... i hvert fall for Norge og 2024-G6. Eller er det en annen variant du tenker på?
Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 19. april 2025, klokken 16:38Men...AWD = Performance hos Xpeng... i hvert fall for Norge og 2024-G6. Eller er det en annen variant du tenker på?
2025 av Performance,AWD, er det ikke kommet noe info på.
Tesla med 0,0% rentekampanje på Juniper LR 4WD...!
https://www.tv2.no/broom/na-slar-tesla-tilbake-i-norge/17677337/ (https://www.tv2.no/broom/na-slar-tesla-tilbake-i-norge/17677337/)
Hvis man kan leve med litt mindre baggasjerom enn feks Enyaq, id4 og TMY, så er jo Skoda Elroq RS mye bil for pengene mener jeg med masse fint standardutsyr og over 55 mil WLTP rekkevidde. Koster 479.000 kr, ikke utenkelig at man kan klare å få den til rundt 500.000 inkl vinterhjul og metallic lakk. Romslig kupe, komfortabel og god. Raskeste på MEB plattformen så langt? Elroq 85x AWD lanseres senere i år, tipper den vil koste rundt 450K. Elroq 50 får man nå for 309'k inkl metallic og vinterhjul hos Sulland og AlBjerk. ACC følger ikke med, men kan bestilles On demand i ettertid.
Det er mye bil for pengene mener jeg -dersom man ikke trenger lang rekkevidde som stort batteri gir.
Jeg har bare prøvekjørt 85 rwd utgaven, den var meget komfortabel og opplevdes som godt sammenskrudd. Har ikke eid Skoda tidligere, men fikk godt inntrykk. De fleste barnesykdommer fra MEB plattformen bør jo være luket bort nå.
Jeg tror Skoda Elroq kan bli en populær bil grunnet det store spennet i pris fra ca 300-500K. Det er bra man nå kan få store og komfortable familebiler helt ned i 300.000 kr mener jeg-det er relativt nytt. Å lade en gang ekstra på langtur noen ganger i året er nok mange villige til å gjøre dersom man sparer 100-150K.
https://www.elbil24.no/nyheter/lansert-her-er-deres-raskeste-bil-noensinne/82923670
Sitat fra: elbil kjøp 2025 på I går kl. 15:27Hvis man kan leve med litt mindre baggasjerom enn feks Enyaq, id4 og TMY, så er jo Skoda Elroq RS mye bil for pengene mener jeg med masse fint standardutsyr og over 55 mil WLTP rekkevidde. Koster 479.000 kr, ikke utenkelig at man kan klare å få den til rundt 500.000 inkl vinterhjul og metallic lakk. Romslig kupe, komfortabel og god. Raskeste på MEB plattformen så langt? Elroq 85x AWD lanseres senere i år, tipper den vil koste rundt 450K. Elroq 50 får man nå for 309'k inkl metallic og vinterhjul hos Sulland og AlBjerk. ACC følger ikke med, men kan bestilles On demand i ettertid.
Det er mye bil for pengene mener jeg -dersom man ikke trenger lang rekkevidde som stort batteri gir.
Jeg har bare prøvekjørt 85 rwd utgaven, den var meget komfortabel og opplevdes som godt sammenskrudd. Har ikke eid Skoda tidligere, men fikk godt inntrykk. De fleste barnesykdommer fra MEB plattformen bør jo være luket bort nå.
Jeg tror Skoda Elroq kan bli en populær bil grunnet det store spennet i pris fra ca 300-500K. Det er bra man nå kan få store og komfortable familebiler helt ned i 300.000 kr mener jeg-det er relativt nytt. Å lade en gang ekstra på langtur noen ganger i året er nok mange villige til å gjøre dersom man sparer 100-150K.
https://www.elbil24.no/nyheter/lansert-her-er-deres-raskeste-bil-noensinne/82923670
Jepp Elroq virker som bra bil men syns 60 versjonen er litt overpriset, med utstyr så kommer man fort nærme vrs versjonen som er awd og.
Sitat fra: Daniel_0007 på I går kl. 15:35Sitat fra: elbil kjøp 2025 på I går kl. 15:27Hvis man kan leve med litt mindre baggasjerom enn feks Enyaq, id4 og TMY, så er jo Skoda Elroq RS mye bil for pengene mener jeg med masse fint standardutsyr og over 55 mil WLTP rekkevidde. Koster 479.000 kr, ikke utenkelig at man kan klare å få den til rundt 500.000 inkl vinterhjul og metallic lakk. Romslig kupe, komfortabel og god. Raskeste på MEB plattformen så langt? Elroq 85x AWD lanseres senere i år, tipper den vil koste rundt 450K. Elroq 50 får man nå for 309'k inkl metallic og vinterhjul hos Sulland og AlBjerk. ACC følger ikke med, men kan bestilles On demand i ettertid.
Det er mye bil for pengene mener jeg -dersom man ikke trenger lang rekkevidde som stort batteri gir.
Jeg har bare prøvekjørt 85 rwd utgaven, den var meget komfortabel og opplevdes som godt sammenskrudd. Har ikke eid Skoda tidligere, men fikk godt inntrykk. De fleste barnesykdommer fra MEB plattformen bør jo være luket bort nå.
Jeg tror Skoda Elroq kan bli en populær bil grunnet det store spennet i pris fra ca 300-500K. Det er bra man nå kan få store og komfortable familebiler helt ned i 300.000 kr mener jeg-det er relativt nytt. Å lade en gang ekstra på langtur noen ganger i året er nok mange villige til å gjøre dersom man sparer 100-150K.
https://www.elbil24.no/nyheter/lansert-her-er-deres-raskeste-bil-noensinne/82923670
Jepp Elroq virker som bra bil men syns 60 versjonen er litt overpriset, med utstyr så kommer man fort nærme vrs versjonen som er awd og.
Jeg er enig i at 60 varianten kan bli dyr om man skal ha mye utsyr. Personlig hadde jeg klart meg lenge med standard 60, den har det viktigste mener jeg. Jeg klarer meg strengt tatt uten elseter, har ikke det på dagens bil. Så lenge bilen har en god kjøreassitent og ellers god komfort, så holder det for min del-tror også en god del tenker det samme.
En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Trenger ikke å være "skam" for ikke å velge Tesla... :o
Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Nei, om du mener elroc er bedre bil og mer for penga, så kjøp elroc. Jeg bare (mer enn) antydet at TMYJ var mer elbil for pengene enn den.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 15:55Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Selvsagt, må vente til det er oppdatert på siden!
Sitat fra: RJK på I går kl. 15:59Nei, om du mener elroc er bedre bil og mer for penga, så kjøp elroc. Jeg bare (mer enn) antydet at TMYJ var mer elbil for pengene enn den.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 15:55Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Selvsagt, må vente til det er oppdatert på siden!
Dersom jeg først vil bruke nær 550.000 og trenger så stor plass , så ville jeg personlig valgt feks Enyaq, id7 eller id4. Jeg foretrekker europeisk design og kjøreassistent. Teslas kjøreassistent har dessverre for mange feil, jeg bruker dette systemet mye. Display som gjør at man kan holde øynene på veien er også viktig , samt god rattbetjening. Tesla er for minimalistisk.
Men ingen tvil om at Teslas kampanje er meget god og at Juniper på andre områder er klart forbedret.
Tesla bør man strengt tatt ikke kjøpe med Elon Musk så sterkt involvert , men må samtidig innrømme at alt av kinesiske produkter vi kjøper og Qatar sitt eierskap i Vw konsernets er selvsagt også problematisk.
... og nesten alle bruker vel kinesiske batterier? Inkl. Berlin-produserte Teslaer (batterier fra CATL)
Sitat fra: elbil kjøp 2025 på I går kl. 16:13Sitat fra: RJK på I går kl. 15:59Nei, om du mener elroc er bedre bil og mer for penga, så kjøp elroc. Jeg bare (mer enn) antydet at TMYJ var mer elbil for pengene enn den.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 15:55Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Selvsagt, må vente til det er oppdatert på siden!
Dersom jeg først vil bruke nær 550.000 og trenger så stor plass , så ville jeg personlig valgt feks Enyaq, id7 eller id4. Jeg foretrekker europeisk design og kjøreassistent. Teslas kjøreassistent har dessverre for mange feil, jeg bruker dette systemet mye. Display som gjør at man kan holde øynene på veien er også viktig , samt god rattbetjening. Tesla er for minimalistisk.
Men ingen tvil om at Teslas kampanje er meget god og at Juniper på andre områder er klart forbedret.
Tesla bør man strengt tatt ikke kjøpe med Elon Musk så sterkt involvert , men må samtidig innrømme at alt av kinesiske produkter vi kjøper og Qatar sitt eierskap i Vw konsernets er selvsagt også problematisk.
Hvordan kommer du så lavt på disse? Prøvde meg på Skoda Enyaq. Endte på 660K med 85x (4WD) og nødvendige pakker...
Er ikke så sikker på at ID.4 eller ID.5 blir noe særlig billigere. Men klart, trenger man ikke 4WD (blir ikke helt sammenlignbart da...), og velger basic over hele linja inkl. batteristørrelsen, kan man sikkert spare endel kronasjer.
Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
536?
Liten tastefeil?
Jeg kommer til 563 😉
563.813 for å være helt nøyaktig.
Forøvrig synes jeg Elroq RS er godt priset til 531,
I standard blå inkludert Max,vinter pakke og hengerfeste.
Bør være mulighet for å få vinterhjul inkludert i den prisen.
Innvendig plass er god og bagasjerommet er mer enn stort nok.
Sitat fra: E-Trond på I går kl. 17:19Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
536?
Liten tastefeil?
Jeg kommer til 563 😉
563.813 for å være helt nøyaktig.
Forøvrig synes jeg Elroq RS er godt priset til 531,
I standard blå inkludert Max,vinter pakke og hengerfeste.
Bør være mulighet for å få vinterhjul inkludert i den prisen.
Innvendig plass er god og bagasjerommet er mer enn stort nok.
Kampanjen er vel ikke lagt ut på Tesla-sidene ennå. Sjekk linken jeg la ut tidligere i dag!
Sitat fra: RJK på I går kl. 17:37Sitat fra: E-Trond på I går kl. 17:19Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
536?
Liten tastefeil?
Jeg kommer til 563 😉
563.813 for å være helt nøyaktig.
Forøvrig synes jeg Elroq RS er godt priset til 531,
I standard blå inkludert Max,vinter pakke og hengerfeste.
Bør være mulighet for å få vinterhjul inkludert i den prisen.
Innvendig plass er god og bagasjerommet er mer enn stort nok.
Kampanjen er vel ikke lagt ut på Tesla-sidene ennå. Sjekk linken jeg la ut tidligere i dag!
Joda, kampanjen ligger på Tesla,men kontant kjøp prisen ligger på 563.813 inkludert vinterhjul.
Ikke 536 som du skrev.
Derfor regnet jeg med at du bare hadde stokket om på 6 og 3 tallene.
Sitat fra: E-Trond på I går kl. 18:04Sitat fra: RJK på I går kl. 17:37Sitat fra: E-Trond på I går kl. 17:19Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
536?
Liten tastefeil?
Jeg kommer til 563 😉
563.813 for å være helt nøyaktig.
Forøvrig synes jeg Elroq RS er godt priset til 531,
I standard blå inkludert Max,vinter pakke og hengerfeste.
Bør være mulighet for å få vinterhjul inkludert i den prisen.
Innvendig plass er god og bagasjerommet er mer enn stort nok.
Kampanjen er vel ikke lagt ut på Tesla-sidene ennå. Sjekk linken jeg la ut tidligere i dag!
Joda, kampanjen ligger på Tesla,men kontant kjøp prisen ligger på 563.813 inkludert vinterhjul.
Ikke 536 som du skrev.
Derfor regnet jeg med at du bare hadde stokket om på 6 og 3 tallene.
OK, ser det ligger ute nå. Og til prisen du skriver.
Den lå ikke ute da jeg skrev innlegget (sjekket først), og tok utgangspunktet i prisen som kom opp, uten vinterhjul.
Er jo ikke inkludert vinterhjul om man må betale ekstra for disse, så da har enten infoen i pressemeldingen vært feil eller upresis, som gjorde at det fremstod enda bedre enn det man fikk inntrykk av.
Legger meg paddeflat, men dytter skylden over på Broom.no, som eventuelt må skylde videre på Tesla...! ;)
:+1:
Sitat fra: RJK på I går kl. 16:52Sitat fra: elbil kjøp 2025 på I går kl. 16:13Sitat fra: RJK på I går kl. 15:59Nei, om du mener elroc er bedre bil og mer for penga, så kjøp elroc. Jeg bare (mer enn) antydet at TMYJ var mer elbil for pengene enn den.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på I går kl. 15:55Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Selvsagt, må vente til det er oppdatert på siden!
Dersom jeg først vil bruke nær 550.000 og trenger så stor plass , så ville jeg personlig valgt feks Enyaq, id7 eller id4. Jeg foretrekker europeisk design og kjøreassistent. Teslas kjøreassistent har dessverre for mange feil, jeg bruker dette systemet mye. Display som gjør at man kan holde øynene på veien er også viktig , samt god rattbetjening. Tesla er for minimalistisk.
Men ingen tvil om at Teslas kampanje er meget god og at Juniper på andre områder er klart forbedret.
Tesla bør man strengt tatt ikke kjøpe med Elon Musk så sterkt involvert , men må samtidig innrømme at alt av kinesiske produkter vi kjøper og Qatar sitt eierskap i Vw konsernets er selvsagt også problematisk.
Hvordan kommer du så lavt på disse? Prøvde meg på Skoda Enyaq. Endte på 660K med 85x (4WD) og nødvendige pakker...
Er ikke så sikker på at ID.4 eller ID.5 blir noe særlig billigere. Men klart, trenger man ikke 4WD (blir ikke helt sammenlignbart da...), og velger basic over hele linja inkl. batteristørrelsen, kan man sikkert spare endel kronasjer.
Hva er «nødvendige pakker»? Det vil jo variere ut fra behov/hvem du spør. Man får fint bra utstyrt Enyaq 85x eller id4 pro 4 Motion exclusive til Tesla model y pris. Model y er bedre på noe, de andre er bedre på andre områder. Jeg mener model y vs andre modeller debatten ofte blir veldig snever. Model y vil ikke være god nok for dem som verdsetter kvalitetene a, b og c, mens id4 /enyaq vil ikke være aktuell for dem som mener d, e og f er viktigste faktorer ved en elbil. Id7 er også en meget sterk utfordrer til tmy, koster 40-50.000 kr mer og har en del viktige ting/kvaliteter tmy ikke byr på/tilbyr.
Det som gjør biler som feks Elroq mer unik og folkelig enn feks Tmy, er at man kan få den helt ned i 300.000 kr enkelt utstyrt med lite batteri. Da får man en komfortabel, romslig og sikker bil som kan fungere som bil nr 1 for mange. Husk gj.snittlig kjøre lengde til hytte og i hverdagen er lav for folk flest , mange vil klare seg bra en slik utgave uten Awd.
Jeg mener slike biler som Elroq, Renault Scenic, Nissan Arya til 300-350.000 er meget viktige tilskudd som gjør at flere får mulighet til å kjøpe ny, moderne og sikker elbil med god plass til familien-før endte man ofte opp med småbiler om man bare kunne bruke 300.000 kr.
Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Jeg synest ikke 12-24 000,- for andre farger er et "lite tillegg".
Sitat fra: VoltWay på I dag kl. 11:29Sitat fra: RJK på I går kl. 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.
Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Jeg synest ikke 12-24 000,- for andre farger er et "lite tillegg".
Nei det synes ikke jeg heller. Men det jeg skrev i den meldingen, kom av en misforståelse av en relativt rævva skrevet artikkel hos broom.
Som du ser bare ettpar meldinger lengre opp, så skrev jeg i ettertid dette:
Sitat fra: RJK på I går kl. 18:23OK, ser det ligger ute nå. Og til prisen du skriver.
Den lå ikke ute da jeg skrev innlegget (sjekket først), og tok utgangspunktet i prisen som kom opp, uten vinterhjul.
Er jo ikke inkludert vinterhjul om man må betale ekstra for disse, så da har enten infoen i pressemeldingen vært feil eller upresis, som gjorde at det fremstod enda bedre enn det man fikk inntrykk av.
Legger meg paddeflat, men dytter skylden over på Broom.no (https://broom.no/), som eventuelt må skylde videre på Tesla...! ;)
Den rentekampanjen er forresten verdt veldig mye. Spart rente på f.eks. 500.000 i snitt lånebeløp (pga nedbetaling ved 10 års lån) er totalt 69.000 totalt på 3 år når en trekker vekk skattereduksjonen en ville fått om en betalte rentene...hvis en f.eks kjøper hvit Model Y LR med vinterdekk til 564.000.
Dersom boikotten fortsetter setter de kanskje ned bilprisen 24. Juli også....bare sånn ren gjetting...men da setter de sikkert opp renten litt igjen, som de har gjort før i slike tilfeller, for å treffe folk med forskjellige preferanser.