Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) => Emne startet av: olemm på fredag 04. oktober 2024, klokken 21:06
Hei,
Har kjøpt meg en lettsykkel som er elektrisk. I den sammenheng, skulle jeg gjerne ladet den på parkeringsplassen, hvor jeg kun har tilgjengelig en Easee ladeboks, og ikke vanlig 220-stikk.
Er det mulig å få til en løsning hvor man bruker overgang fra type2 til 220 sokkelen til laderen og som ikke er helt uansvarlig?
Fint hvis noen kan peke meg i riktig retning?
https://www.elbilgrossisten.no/collections/kabeladaptere/products/type-2-til-schuko-adapter-nokkelbryter
Nydelig, tusen takk!
Den til ELbilgrossisten ser litt bulky ut (og dyr), noen som har prøvd en av disse? Begge selges på Amazon.de med fri frakt over 59 EUR
Skal lade en elsykkel med euro-plug
https://depow.de/products/adapter-typ-2-auf-schuko-elektroauto-ladestecker (ca 400-500 kr)
https://metron-ev.com/product/products-for-electric-motorcycles/ac01-type-2-to-type-f-1-x-16a/ (ca 1900 kr)
Kjøpte fra Metron, funker perfekt på ladeanlegget i sameiet!
https://www.amazon.de/-/en/Metron-AC01-Adapter-Reliable-electronics-black/dp/B0D8VYM6KZ/
Plugger i, switcher på "car connected", godkjenner i Elaway appen, og så switcher på "charge"
Easee-anlegget reserverte først 20 av 32 A på fasen, men klokket seg ned til 6A som er minimum. Mye bedre enn den andre elbilen som nå lader på 9A, mens anlegget har reservert 32A :P
Lader på 160 W, og fakturert 16 øre for 45 min 😅