Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => NIO => ET5 => Emne startet av: SolEL på søndag 04. februar 2024, klokken 12:15

Tittel: Vant egentlig NAF rekkeviddetest ?
Skrevet av: SolELsøndag 04. februar 2024, klokken 12:15
OK ET5 stasjonsvogn vant ikke. Men vinneren kommer ingen til å kjøpe fordi det er en sportsbil til over 1.1 million. Så hvis vi bare ser på vanlige biler så vant ET5 med hele 481,4 km.
Tittel: Sv: Vant egentlig NAF rekkeviddetest ?
Skrevet av: turfsurfsøndag 04. februar 2024, klokken 12:46
Artig argument for en bil som det er registrert hele 39 biler av.
Tittel: Sv: Vant egentlig NAF rekkeviddetest ?
Skrevet av: RJKsøndag 04. februar 2024, klokken 12:54
Sitat fra: SolEL på søndag 04. februar 2024, klokken 12:15OK ET5 stasjonsvogn vant ikke. Men vinneren kommer ingen til å kjøpe fordi det er en sportsbil til over 1.1 million. Så hvis vi bare ser på vanlige biler så vant ET5 med hele 481,4 km.
Si meg, selger du disse bilene, siden du legger dette ut i flere tråder?

Som NAF/Motor sier, den reelle vinneren er den med minst avvik. Så da om man skal begynne å trekke vekk resultater basert på bilprisen, så må du altså fjerne ihvertfall de 4 beste. Både HiPhi Z, BMW i5 eDrive 40, Lotus Eletre S, Kia EV9, Xpeng G9 Performance og Nio EL6 gikk lengre basert på oppgitt rekkevidde og faktisk resultat.

Din elskling Nio ET5 Touring kommer altså først på syvende plass.
Tittel: Sv: Vant egentlig NAF rekkeviddetest ?
Skrevet av: BubbaJoFetsøndag 04. februar 2024, klokken 18:59
Sitat fra: RJK på søndag 04. februar 2024, klokken 12:54
Sitat fra: SolEL på søndag 04. februar 2024, klokken 12:15OK ET5 stasjonsvogn vant ikke. Men vinneren kommer ingen til å kjøpe fordi det er en sportsbil til over 1.1 million. Så hvis vi bare ser på vanlige biler så vant ET5 med hele 481,4 km.
Si meg, selger du disse bilene, siden du legger dette ut i flere tråder?

Som NAF/Motor sier, den reelle vinneren er den med minst avvik. Så da om man skal begynne å trekke vekk resultater basert på bilprisen, så må du altså fjerne ihvertfall de 4 beste. Både HiPhi Z, BMW i5 eDrive 40, Lotus Eletre S, Kia EV9, Xpeng G9 Performance og Nio EL6 gikk lengre basert på oppgitt rekkevidde og faktisk resultat.

Din elskling Nio ET5 Touring kommer altså først på syvende plass.

Det er ett godt spørsmål, i tidligere innlegg spekuleres det om NIO har verdens sikreste biler. Selv om kriteriene for vurderingen til Euro NCAP er basert på klassen bilen tilhører, og det er nå  (redusert til?) 11 forskjellige klasser. Det er retorikk jeg som NIO eier kan kjenne igjen fra NIO organisasjonen.
Tittel: Sv: Vant egentlig NAF rekkeviddetest ?
Skrevet av: SolELonsdag 07. februar 2024, klokken 18:21
Hvordan vil du argumentere for at ID7 oppnådde ett bedre resultat?
Tittel: Sv: Vant egentlig NAF rekkeviddetest ?
Skrevet av: RJKonsdag 07. februar 2024, klokken 19:00
Sitat fra: SolEL på onsdag 07. februar 2024, klokken 18:21Hvordan vil du argumentere for at ID7 oppnådde ett bedre resultat?
Vil jeg det? ;)

ID.7 endte opp med et rekkeviddetap på 29 %, som altså er i den høyere gruppen.

Her er en oversikt over de 12 bilene som gjorde det dårligst, der den med mest tap i forhold til oppgitt WLTP ender opp. ID.7 er der 5. dårligste, riktignok litt bedre enn resultatet nye TM3 oppnådde. Dog Teslaen gikk lengre enn ID.7, men kommer altså bak ID.7.

Legg forøvrig merke til hva Motor-redaktøren sier i videoen i denne artikkelen:

https://www.tv2.no/broom/de-skuffet-mest-i-rekkevidde-testen/16424904/ (https://www.tv2.no/broom/de-skuffet-mest-i-rekkevidde-testen/16424904/)

Tittel: Sv: Vant egentlig NAF rekkeviddetest ?
Skrevet av: ToWalkOrDriveonsdag 07. februar 2024, klokken 22:51
Jeg vil argumentere at alle som klarte over 400km denne vinterdagen med -10 grader i flere timer, og kraftig vind fra siden mot slutten vant testen. Da har du kjørt i 8 timer. Da har du lang nok rekkevidde. Tipper sommerteste -24 vil vise et svært hopp i rekkevidde siden 2023.