Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Tesla SW og AP => Emne startet av: Otkristo på lør 25. nov 2023, kl. 13:58
2023.44.1 brings us:
- front camera is getting a washer too and here's the button to activate it
- new js player for media: shaka player
- media playback added 1.25x 1.5x and 2x speeds (for apple podcasts?)
New feature - cabin camera could now be used to enable/disable HOV lane use - requires additional cabin camera permisison (and also Tesla should enable the feature for the car before it's seen)
Also MPP (most probable path) navigation mode is another thing added
low voltage batteries: in addition to currently used CATL liion battery, a Tesla 16V option is being added,
and on top of that 48V option is also now visible so it's in the wings (potentially starting with the Cybertruck fist?)
Kilde: @greentheonly på X
Håp for spyler for kamera bak på nye versjoner av 3/Y på sikt ... Lov å håpe
Denne blir lastet ned til bilen min nå....
Installeres på min X100D as we speak.
Ikke mye spennende....
Nedlastingen var bare 370MB, så antageligvis er det fortsatt FSD-ß 11.4.4 som brukes. Hadde håpet at det kanskje var 11.4.7.3 og at man nå endelig "kom ajour" med den "vanlige" softwaren.
Hvem har det noen betydning for i Norge, og hvorfor?
Sitat fra: Mobileum på lør 25. nov 2023, kl. 18:01Ikke mye spennende....
Du må jo se på 2023.44 da, ikke på .1
Sitat fra: Elmo på lør 25. nov 2023, kl. 21:57Sitat fra: Mobileum på lør 25. nov 2023, kl. 18:01Ikke mye spennende....
Du må jo se på 2023.44 da, ikke på .1
Det kom med 2023.38.8 så ikke noe nytt i 2023.44
Akkurat! (Og flg. Teslafi ble 2023.44 ikke installert på noen biler).
Sitat fra: Mobileum på lør 25. nov 2023, kl. 22:08Akkurat! (Og flg. Teslafi ble 2023.44 ikke installert på noen biler).
Installert på min TM3 nå ikveld (Teslafi er basert på betalende brukere)
Sitat fra: Elmo på søn 26. nov 2023, kl. 00:05Sitat fra: Mobileum på lør 25. nov 2023, kl. 22:08Akkurat! (Og flg. Teslafi ble 2023.44 ikke installert på noen biler).
Installert på min TM3 nå ikveld (Teslafi er basert på betalende brukere(
What!! (Men at 50.000 brukere skulle ha unngått en oppdatering er veldig lite troende :) ).
Sitat fra: Elmo på søn 26. nov 2023, kl. 00:05Sitat fra: Mobileum på lør 25. nov 2023, kl. 22:08Akkurat! (Og flg. Teslafi ble 2023.44 ikke installert på noen biler).
Installert på min TM3 nå ikveld (Teslafi er basert på betalende brukere(
44 eller 44.1? Vår gikk ihvertfall rett fra 38.9 til 44.1.
Sitat fra: Elmo på søn 26. nov 2023, kl. 00:05Sitat fra: Mobileum på lør 25. nov 2023, kl. 22:08Akkurat! (Og flg. Teslafi ble 2023.44 ikke installert på noen biler).
Installert på min TM3 nå ikveld (Teslafi er basert på betalende brukere(
Står dog 44.1 i signaturen din... ;)
Internt så slipper de .0 versjonen til testing og vi får .1 eller høyere som release versjon.
Når de lager patch notes så går de utifra alle versjoner de har sluppet internt.
.0 vil ha alle de store endringene og .1 og oppover vil som regel ha diverse rettelser på feil som er funnet for den hovedversjonen (for eksempel 2023.44).
Da er det naturlig at notatene ser slik ut og at du må lese alle notatene for 2023.44 og ikke bare for .1 som du får i din bil for å se hva oppdateringen faktisk inneholder.
Her var det (som du selv skriver høyere opp) ingen endringer fra 2023.38.8/9 til 2023.44.1. Hvorvidt man allikevel skal ta med seg 0-versjoner er kun snakk om formateringsvalg, og er vel egentlig uten betydning.
Det som kan være mere spennende er hva som er endret, men som ikke er nevnt. Sjelden man får lese om grunnleggende endringer i Ap-delen. Men det skjer, og må erfares.
Likte at radio menyen var blitt ny. Nå har en mye større symboler for favoritter og de andre er listet under. Mye mer ryddig.
2023.44.30:
Om det blir diskotek og baluba hver gang autopilot blir aktivert nå så blir jeg forbannet. Den er plagsom nok som den er når den ikke detekterer at jeg hviler hånda på ratta.
Vi med Legacy S/X slipper foreløpig unna ser det ut til fordi de mangler inne-kamera..
Du kan ikke lenge holde en passiv vekt på rattet og ikke følge med på veien. Du må følge med på veien, holde fast i rattet og gi styreinput som tilsvarer det du ville gjort uten autopilot. Da kan bilen kjøre seg selv! :laugh:
Sitat fra: OlaM på ons 13. des 2023, kl. 14:42Du kan ikke lenge holde en passiv vekt på rattet og ikke følge med på veien. Du må følge med på veien, holde fast i rattet og gi styreinput som tilsvarer det du ville gjort uten autopilot. Da kan bilen kjøre seg selv! :laugh:
Med andre ord: "Ubrukelig"!
Det spekuleres også i hvorvidt det bare gjelder amerikanske biler.
Sitat fra: OlaM på ons 13. des 2023, kl. 14:42Du kan ikke lenge holde en passiv vekt på rattet og ikke følge med på veien. Du må følge med på veien, holde fast i rattet og gi styreinput som tilsvarer det du ville gjort uten autopilot. Da kan bilen kjøre seg selv! :laugh:
Kanskje bilen i tillegg med jevne mellomrom spør om du er våken også, og du må bekrefte med stemmekommando "Ja, jeg er våken".
Her:
NHTSA sin beslutning gir ikke presedens for Norge.
Hindrer vel ikke Tesla å sende oppdateringen til europeiske biler. Slik det ser ut er den strengere, og åpner ikke for noen nye muligheter som må godkjennes av EU.
Sitat fra: Mobileum på ons 13. des 2023, kl. 17:06Hindrer vel ikke Tesla å sende oppdateringen til europeiske biler. Slik det ser ut er den strengere, og åpner ikke for noen nye muligheter som må godkjennes av EU.
Tja.. Vi får se...
Tesla ha allerede sendt ut oppdatering på enkelte elementer i «recall»
Eksempel på allerede oppdatering fra «recall» i USA
The interesting thing about this recall is not only are they making driver monitoring stronger, they're finally going to lock out basic autopilot on MOST roads-- only allowing it on controlled access highways like folks like GM and Ford have done with their L2 ADAS- and something NTSB has been lobbying for for a long time vs Teslas "let the driver decide where to turn it on" policy.
Sitat fra: Mobileum på ons 13. des 2023, kl. 22:37The interesting thing about this recall is not only are they making driver monitoring stronger, they're finally going to lock out basic autopilot on MOST roads-- only allowing it on controlled access highways like folks like GM and Ford have done with their L2 ADAS- and something NTSB has been lobbying for for a long time vs Teslas "let the driver decide where to turn it on" policy.
Kilde?
Nederland, som typegodkjenner biler for Europa, sier nei til oppdatering 2023.44.30
https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-recall-won-t-make-it-netherlands/
Sitat fra: Mobileum på fre 15. des 2023, kl. 21:55Nederland, som typegodkjenner biler for Europa, sier nei til oppdatering 2023.44.30
https://www.teslarati.com/tesla-autopilot-recall-won-t-make-it-netherlands/
Ikke overraskende. Europa har jo strengere regler for årvåkenhet og tilbakemelding fra sjåfør. Min forståelse av "recall"en er at US beveger seg i retning av Europas strengere krav, og at det ikke betyr innskjerping i Europa med det første.
Eller kanskje ikke:
Software version 2023.44.30.1 is currently downloading
Sitat fra: Mobileum på fre 15. des 2023, kl. 23:43Eller kanskje ikke:
Software version 2023.44.30.1 is currently downloading
Recall-sakene er "Not relevant in Norway":
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.44.30.1/release-notes#:~:text=More%20News-,Over%2Dthe%2DAir%20(OTA)%20Recall,-Not%20relevant%20in
Det nye er at man kan miste AP i en ukes tid dersom man får flere advarsler for uoppmerksomhet:
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.44.30.1/release-notes#:~:text=More%20News-,Over%2Dthe%2DAir%20(OTA)%20Recall,-Not%20relevant%20in
Ellers er det en liten haug med "Holyday updates".
Kan ikke se noe "Holyday updates" bortsett fra Lock Sounds. Men mulig ikke for TMS...
Boombox har vel aldri vært tilgjengelig på TMS Legacy. Den har ikke høyttaler.
Tror heller ikke på "Not Relevant In Norway". Notateslaapp er ikke alltid pålitelig.
Installasjonen er ferdig, men gidder ikke teste i kveld. Skal kjøre 60 km. imorgen tidlig på E18. så vi får se....
Selv om du installerer 2023.44.30.1 så betyr det ikke at alt som er i "tilbakekallingen" blir aktivert i Europa.
Vi har samme software i Europa og USA, men forskjellige funksjoner er skrudd av eller på eller med forskjellige innstillinger etter som hvilken region det er.
Vet det, men får svar imorgen.
Samtidig dukket denne opp:
Fikk også 2 oppdateringer samtidig:
Har kjørt noen mil både på E18 og fylkesvei. Ingen endringer på autopilot. Apple podcast er nytt og bra. Selvsagt ikke noen Boombox funksjoner. Har aldri vært inne på Leketøy, så vet ikke noe om de nye spillene.
Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....
Sitat fra: Mobileum på søn 17. des 2023, kl. 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....
Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?
Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra :)
Nok med bare å legge fingeren på rattet nederst på rattet. Ikke trykke eller vri. Vekten av hånden er nok. Noe lignende en VW id.4 som har induktivt (er det det heter?) ratt.
ps. Har du 2023.44.30.1?
Sitat fra: Mobileum på søn 17. des 2023, kl. 16:07Nok med bare å legge fingeren på rattet nederst på rattet. Ikke trykke eller vri. Vekten av hånden er nok. Noe lignende en VW id.4 som har induktivt (er det det heter?) ratt.
ps. Har du 2023.44.30.1?
Nei 2023.44.1 fortsatt. Jeg vet ikke om jeg er på slemme-lista til tesla eller hva, men jeg er alltid en av de siste til å få oppdatering :laugh:
Høres veldig bra ut hvis det er som du sier at det holder å legge fingeren på rattet, det høres nesten for godt ut til å være sant. Mulig det kan være for å blidgjøre folka i uniten som nå får nagg under kjøring på FSD, hvis de måtte ha beveget på rattet hadde det vel blitt oppstandelse :laugh:
Tror ikke du er slem. Dette er historisk. Våren 2019 kunne de som hadde kjøpt FSD i en definert periode muligheten til å be om å bli prioritert når det kom nye oppdateringer (Early Access Program tror jeg det het) . Nærmest som en trøstegevinst siden Tesla var så forsinket med FSD (helt sant ;)). Dette fungerer fremdeles idag, men ikke konsekvent.
ps. Tesla forsøkte da å omdøpe FSD fra "Full Self Driving" til "Future Self Driving". Datoen var 1. mars 2019. I Norge ble FSD også omdøpt til "Fremtidig selvkjørende funksjoner".
Sitat fra: førategangtesla på søn 17. des 2023, kl. 15:53Sitat fra: Mobileum på søn 17. des 2023, kl. 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....
Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?
Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra :)
Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok.
Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.
Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Sitat fra: førategangtesla på søn 17. des 2023, kl. 15:53Sitat fra: Mobileum på søn 17. des 2023, kl. 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....
Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?
Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra :)
Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok.
Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.
Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Også ser det ut til at den har funnet enda en avstikker fra veien som den bremser ned for, som om den forventer at jeg skal svinge av... Da vi ble kvitt fantombremsing, så fikk vi dette i stedet... ::)
Mulig fordi din bil kanskje har inne-kamera? Det har ikke min.
Sitat fra: CorsoDante på søn 17. des 2023, kl. 17:27Sitat fra: førategangtesla på søn 17. des 2023, kl. 15:53Sitat fra: Mobileum på søn 17. des 2023, kl. 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....
Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?
Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra :)
Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok.
Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.
Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Er det 2023.44.1 du har eller 2023.44.30.1?
Sitat fra: førategangtesla på søn 17. des 2023, kl. 17:49Sitat fra: CorsoDante på søn 17. des 2023, kl. 17:27Sitat fra: førategangtesla på søn 17. des 2023, kl. 15:53Sitat fra: Mobileum på søn 17. des 2023, kl. 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....
Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?
Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra :)
Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok.
Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.
Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Er det 2023.44.1 du har eller 2023.44.30.1?
Sistnevnte (kan du kanskje lese i linjene?) :)
Sitat fra: CorsoDante på søn 17. des 2023, kl. 18:04Sitat fra: førategangtesla på søn 17. des 2023, kl. 17:49Sitat fra: CorsoDante på søn 17. des 2023, kl. 17:27Sitat fra: førategangtesla på søn 17. des 2023, kl. 15:53Sitat fra: Mobileum på søn 17. des 2023, kl. 14:55Litt overrasket over at ingen andre har kommentert hvor lite "trykk" man trenger å legge på rattet for å hindre at nag slår inn. Det holder nå med å berøre med en finger nederst på rattet for å få en uavbrutt Autosteer-kjøring. Bærre lekkert....
Jeg skulle til å kommentere det, men gjorde det ikke. Er det såpass merkbart?
Jeg har Y da, men jeg synes forsåvidt ikke at det skal veldig mye "vridning" på rattet jeg må ta før naggen slutter å mase. Hva mener du med at du berører med en finger? Altså at du vrir forsiktig med en finger? Isåfall så er jo det bra :)
Merker heller ingen enorm forskjell, men noe lettere er det nok.
Åpenbart at denne versjonen krever større tilstedeværelse av føreren, blant annet må vi nå bekrefte at vi har hendene på rattet omtrent fra første sekund (første nag-request kommer tidligere). Ellers til forveksling likt.
Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Er det 2023.44.1 du har eller 2023.44.30.1?
Sistnevnte (kan du kanskje lese i linjene?) :)
Jeg tenkte bare siden tråden i utgangspunktet omhandler 2023.44.1, men den dreide over på 30.1.
Har du fått high fidelity park assist i oppdateringen?
Sitat fra: CorsoDante på søn 17. des 2023, kl. 17:27Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Vet ikke hvor lenge du har hatt bilen, men det du nevner var før meg helt ille i 2019 og tidlig 2020 for så å bli bra. Og så kom det tilbake en del for ca er år siden.
Tydeligvis litt bugs. 30.2 rullet nettopp inn.
Sitat fra: Elmo på søn 17. des 2023, kl. 19:10Sitat fra: CorsoDante på søn 17. des 2023, kl. 17:27Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Vet ikke hvor lenge du har hatt bilen, men det du nevner var før meg helt ille i 2019 og tidlig 2020 for så å bli bra. Og så kom det tilbake en del for ca er år siden.
Godt tegn. Det hender ofte at jeg deaktiverer autopilot og kun bruker tacc når jeg ser en busslomme, flettefelt eller av/påkjøringfelt lenger fremme fordi det er flaut når jeg har biler bak og bilen drar inn/ut, samt at jeg blir direkte kvalm fordi den kjører så bestemt inn at jeg blir litt uvel :laugh:
Som @Elmo sier har det vært slik lenge. Gidder ikke å slå av AP, eller gå til TACC. Lar det bare stå til. Bryr meg iallfall ikke om hva de bak tenker og mener. I 2018 var det slik på hele E18. Blir bedre og bedre, og mellom Oslo og Sandefjord er det nå bare 3-4 steder den "stikker av". Vet hvor det er, så ingen overraskelse.
Software version 2023.44.30.4 is currently downloading
Jeg er fortsatt på 2023.44.1 i min Highland.
Hadde håpet på å få 2023.44.30.x så jeg kunne få testet de nye funksjonene.
Sitat fra: Mobileum på tir 19. des 2023, kl. 00:36Software version 2023.44.30.4 is currently downloading
Disse 30.x versjonene har kommet rekordfart. Mange features, mye bugs.
Sitat fra: Elmo på søn 17. des 2023, kl. 19:10Sitat fra: CorsoDante på søn 17. des 2023, kl. 17:27Det jeg derimot la veldig merke til var at den holdt seg unna en busslomme som den hittil har elsket å rykke mot (men ikke inn i), gjennom alle SW-versjoner. Får se om det er en varig forbedring, eller bare slumpmessig.
Vet ikke hvor lenge du har hatt bilen, men det du nevner var før meg helt ille i 2019 og tidlig 2020 for så å bli bra. Og så kom det tilbake en del for ca er år siden.
1,5 år ca.
Busslommene lokalt er stort sett ikke noe problem, har vært ok lenge, men akkurat denne lomma har spilt bilen et nevneverdig puss, av ulike årsaker (layout/dårlig merking).
Kjørte forbi igjen, uten bil foran, og bilen ignorerte busslomma. 2 av 2. Kjekt.
Sitat fra: førategangtesla på søn 17. des 2023, kl. 18:20Jeg tenkte bare siden tråden i utgangspunktet omhandler 2023.44.1, men den dreide over på 30.1.
Har du fått high fidelity park assist i oppdateringen?
Skjønner. Tenker 20.44.XX.X er en naturlig utvikling mht. trådens tema :)
Min har USS, så HFP ikke aktuelt, hvis jeg har skjønt dette riktig.
De har sagt at biler med USS også får HFD - med tiden.
However, the feature is only coming to Tesla Vision vehicles without ultrasonic sensors (Model 3/Y since 2022 and Model S/X since 2023).
Elluswamy says that the feature will eventually also come to older Tesla vehicles equipped with ultrasonic sensors, but he didn't confirm a timeline.
Sitat fra: Mobileum på tir 19. des 2023, kl. 17:19De har sagt at biler med USS også får HFD - med tiden.
However, the feature is only coming to Tesla Vision vehicles without ultrasonic sensors (Model 3/Y since 2022 and Model S/X since 2023).
Elluswamy says that the feature will eventually also come to older Tesla vehicles equipped with ultrasonic sensors, but he didn't confirm a timeline.
Synes det har vært snakk om at alle skal få når teknologien er god nok :laugh: da skal man ikke se bort fra at tesla deaktiverer sensorene.
Skuffende at ikke Legacy S/X har fått fotoboksvarsling.
Sitat fra: Mobileum på tir 19. des 2023, kl. 17:59Skuffende at ikke Legacy S/X har fått fotoboksvarsling.
Det kommer nok. Skulle tro at det holder med nettilgang/premium connectivity og oppdatert kart.
Sitat fra: Mobileum på tir 19. des 2023, kl. 17:19De har sagt at biler med USS også får HFD - med tiden.
However, the feature is only coming to Tesla Vision vehicles without ultrasonic sensors (Model 3/Y since 2022 and Model S/X since 2023).
Elluswamy says that the feature will eventually also come to older Tesla vehicles equipped with ultrasonic sensors, but he didn't confirm a timeline.
:+1: :+1:
Software version 2023.44.30.8 is currently downloading
Flyttet til: https://elbilforum.no/index.php?topic=65931.195