Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Xpeng => G9 => Emne startet av: Boikott My Ass på fredag 10. november 2023, klokken 10:30
https://www.motor.no/bil/motor-har-testet-xpeng-g9-sensasjonelt-bra-bil/258079
Vel artikkelen stemmer jo ikke helt når det kommer til nyttelast ifølge data hos veivesenet.
De sier at den har 440 og at det er for lite mens i virkeligheten så er det 365kg.
Fin bil for de som har en liten kone og små barn.
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 10. november 2023, klokken 10:58Vel artikkelen stemmer jo ikke helt når det kommer til nyttelast ifølge data hos veivesenet.
De sier at den har 440 og at det er for lite mens i virkeligheten så er det 365kg.
Fin bil for de som har en liten kone og små barn.
De har endret og trukket noen ekstra poeng nå. NAF burde egentlig hatt en advarsel om nyttelasten i artikkelen.
Bare nyttelast og serviceintervall gjør den ubrukelig for oss, selv om vi skulle sett bort fra at den er kinesisk. Service hver 6-8mnd er uaktuelt.
Sitat fra: turfsurf på lørdag 11. november 2023, klokken 14:56Bare nyttelast og serviceintervall gjør den ubrukelig for oss, selv om vi skulle sett bort fra at den er kinesisk. Service hver 6-8mnd er uaktuelt.
Hæ??
Vurderte en KIA EV for en del år siden inntil jeg fant ut hvor ofte den skulle ha service, 1 gang per år, og hva det kostet og da var ikke 7 års garanti så viktig lenger (pluss at jeg fikk testet den på veien og åpnet panseret.. :) )
Hvordan i all verden kan de kalle en stor familiesuv med 365 kg nyttelast og serviceintervall hyppigere enn et par år, for sensasjonelt bra? Bare det i seg selv burde stryke sensasjonelt ut av vokabularet.
Jepp, bare årlig service er jo latterlig. Når det i tillegg er maks 20.000km så blir det for dumt.
De fleste som har prøvd Xpeng sier at bilene er OK å kjøre, men varslinger og kjøreassistenter er helt krise. Piper og uler hele tiden, samt at assistentsystemene prøver å kverke deg hele tiden.
Sitat fra: Klykken på onsdag 15. november 2023, klokken 08:43De fleste som har prøvd Xpeng sier at bilene er OK å kjøre, men varslinger og kjøreassistenter er helt krise. Piper og uler hele tiden, samt at assistentsystemene prøver å kverke deg hele tiden.
Enda en grunn til å beholde min 25 år gamle bil ti år til. Jeg irriterer meg umåtelig over et kjøleskap som står og piper når jeg har glemt å lukke døra, så dagens biler som skal overstyre meg er ikke noe for meg!
Sitat fra: Klykken på onsdag 15. november 2023, klokken 08:43De fleste som har prøvd Xpeng sier at bilene er OK å kjøre, men varslinger og kjøreassistenter er helt krise. Piper og uler hele tiden, samt at assistentsystemene prøver å kverke deg hele tiden.
Er tydligvis blitt mye bedre bedre med Xpeng G9
https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/BWLOjl/xpeng-g9
https://www.bilnorge.no/euroncap-kollisjonstest/arets-siste-kollisjonstester/4074799
5 stjerner
Sitat fra: Bmw_Tryne på fredag 08. desember 2023, klokken 15:36https://www.bilnorge.no/euroncap-kollisjonstest/arets-siste-kollisjonstester/4074799
5 stjerner
Hmmm. Det skulle da bare mangle.
Jeg tror uansett stjerner at den økende polariseringen mellom øst og vest kan gjøre det vanskeligere for kinesiske bilmerker i Europa. Tenker da på Nio, Xpeng, Voyah, Hongqi, BYD og Maxus. Tipper flere av disse vil slite i årene fremover i både EU, Norge og US pga tollbarrierer og avgifter. Men det kan hende jeg tar feil.
https://www.nettavisen.no/biltest/xpeng-g9/elbil/kinesisk-elbil-slar-langt-over-sin-egen-vektklasse/r/5-95-1837952