Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => NIO => ES8 => Emne startet av: Lorang71 på tirsdag 29. august 2023, klokken 20:07
Hva tenker dere om å kjøpe en ny ES8 nå som det er 150.000.- i rabatt?
Jeg trenger en 6-7 seters bil da vi har fått ett nytt familiemedlem.
https://www.finansavisen.no/finans/2023/08/29/8032442/nio-kvestes-etter-skuffende-kvartalstall
BYD leverer dog gode overskudd, så en TANG kan eventuelt være ett tryggere valg, selv om den er laaangt unna ES8 på det meste av komfort, software, etc.
Xpeng G9?
VW har kjøpt opp en del aksjer i Xpeng.
G9 får du dessverre ikke som 6/7 seter. Jeg er fortsatt veldig godt fornøyd med min Tang. Men Infotainment er bare sånn medium. Ellers synes jeg comforten er meget bra. Med rentekampanjen byd kjører er det ikke noe dårlig alternativ.
Er en annen tråd med noen betrakninger, før den, som mange andre tråder, sporer av til en Tesla diskusjon 😁.
https://elbilforum.no/index.php?topic=65341.0
Det er noen utfordringer med ES8 om vinteren og BaaS er ikke hva det burde være uten en synlig plan for å bli det heller.
Men får du tak i en standard edition til rundt 450-470k og kjøper noen vinterdekk separat, da har du veldig mye bil for pengene. 80k ekstra for for en Pioneer edition (som jeg har) gir HUD, litt flere høytalere, massasje (er digg) og oppgradert autonome systemer (som ikke fungerer særlig bra), men i min mening ikke verdt det.
Låner denne tråden litt, i steden for å opprette en helt lik...
Hva tenker dere om å kjøpe ES8 nå?
Man får brukte long range (baas) til mellom 450-500k, de har noen leveringsklare lagerbiler, seks-setere (Standard range som de nok vil ha ut før EL8 kommer), de får man til 560 ferdig registrert med vinterdekk..
Vi hadde klart oss greit med standard range, men det hadde vert greit å vite at man på sikt kan oppgradere ved behov? Finner ingen informasjon om at det er på plass? Så kanskje like greit å evt vurdere lite brukt long range?
Vi er også veldig usikre på 6 vs 7 seter? Tre barn, som til nå har klart seg greit på en rad, men de blir større og større (nå 4-8-10), og det kunne nok vært greit å få litt avstand mellom dem på lange turer ;)
Fordeler/ulemper med 6 vs 7?
Må være der bedre med 7-seter, så holder bagasjen seg i bagasjen uten videre seremoni i det daglige ihvertfall.
BaaS er hva jeg ville kjent på om er noe du kan leve med. ES8 er en meget god bil, men trenger oppvarmete vindusviskere (ca 4000 i installasjon om en skal kjøre i snøvær når det er kaldt, standard vindusviskerne slushes ned, jeg har oppgradert og det bedret sikten betraktelig.
Du kan høre med NIO om de kan endre batteri på lagerbilene, er ikke store forskjellen i vekt mellom de to batteripakkene så forskjellen i vektavgift er minimal.
6 seter tilbyr to ting for meg, gjennomlasting og enklere tilgang til 3dje seterad.
Ellers er 7 seter bedre etter min mening, spesielt om en skal ha med seg bagasje eller har hundebur.
Har en 4 barn er kanskje 6 seter gitt.
Standard edition vs signatur edition er også noe å tenke på. Standard edition (har ikke NOMI kulen) har ett nedgradert lydanlegg, ikke HUD eller den meget gode massasjen, interiøret er ekte skinn, ikke Nappa leatherette om det er viktig. Ellers er modellene identiske.
Hadde kanskje sett etter en brukt 7 seter med 6 års nybilgaranti.
Sitat fra: BubbaJoFet på mandag 24. juni 2024, klokken 11:36Standard edition vs pioneer edition er også noe å tenke på. Standard edition (har ikke NOMI kulen) har ett nedgradert lydanlegg, ikke HUD eller den meget gode massasjen, interiøret er ekte skinn, ikke Nappa leatherette om det er viktig. Ellers er modellene identiske.
Ser de fleste på Finn er Signature-edition, tilsvarer den omtrent Pioneer?
Heller nok mot å teste ut en syvseter ja. Da slipper de krabbe inn på bakerste rad i det daglige, og jeg kan få litt avstand mellom de på lengre turer, evt sette alle tre på andre rad når behov for mye bagasje.
BaaS høres jo umiddelbart ut som en god ide (spesielt om man kunne opp/nedgradert størrelse ved behov), men vi kommer ikke til å bli storforbrukere av batteribytting.. Vinterstid har vi en batteribyttestasjon like ved der vi pleier reise i helgene, men der har vi også stort sett mulighet for destinasjonslading. Men om vi hadde hatt BaaS, så hadde jeg sikkert benyttet den. Langturene vi tar for familiebesøk, har swap-stasjon ca på midten, så det hadde vert praktisk. Men igjen, på disse langturene må ungene som regel stoppe oftere enn bilen, så det har ikke vert noe problem med vanlig lading heller.
Jeg som roter, den heter signatur edition 😁.
BaaS med opp/nedgradering er konge, men er litt diffust hvordan dette blir løst. Det blir ikke «fritt», men NIO har skissert:
1. Hvis du har 75 kWh batteri kan du leie ett 100 kWh batteri i minimum 1 måned. Dette koster 1400 kroner ekstra i tillegg til BaaS leien.
2. Noen eiere har fått tilbud om å permanent nedgradere til 75 kWh fra 100 kWh uten kostnader. Det er altså ikke mulig å nedgradere til 75 kWh i perioder, som først lovet fra NIO.
Punkt 1 er ikke lansert og det er ingen planer om å ta 150 kWh pakken til Europa og for å bruke den i ES8 må bilen enten forevises vegvesenet (enkeltgodkjenning) eller ny typegodkjenning leveres fra NIO.
Så BaaS bør være akseptabelt for deg som en finansieringsløsning og risikodemper for bilholdet, om du skal signere. NIO biler er vanskelig å selge i bruktmarkedet.
Men med de forbeholdene kan jeg absolutt anbefale bilen med oppvarmete viskere. Vil tro de fleste signature edition er kjøpt med serviceavtaler og godt fulgt opp av eierne, men noe å sjekke.
Jeg foretrekker 7 seter over 6 seter. I mange 6 setere kan man ikke legge midterste rad flatt. Usikker hvordan dette er med 6 seter ES8. Dette er ganske upraktisk om man har vært på ikea eller skal hente en vaskemaskin. Jeg synes også det er greit og kunne være 5 i bilen og samtidig ha god plass til bagasje.
Sitat fra: edyrli på tirsdag 25. juni 2024, klokken 10:38Jeg foretrekker 7 seter over 6 seter. I mange 6 setere kan man ikke legge midterste rad flatt. Usikker hvordan dette er med 6 seter ES8. Dette er ganske upraktisk om man har vært på ikea eller skal hente en vaskemaskin. Jeg synes også det er greit og kunne være 5 i bilen og samtidig ha god plass til bagasje.
I ES8 6 seter kan kapteinstolene legges ned, i EL8 som lanseres nå, kan de ikke legges ned.
ES8 som 6 seter mangler litt på E-HS9 i baksetekomfort. Har bare varme og manuell justering.
Sitat fra: edyrli på tirsdag 25. juni 2024, klokken 10:38Jeg foretrekker 7 seter over 6 seter. I mange 6 setere kan man ikke legge midterste rad flatt. Usikker hvordan dette er med 6 seter ES8. Dette er ganske upraktisk om man har vært på ikea eller skal hente en vaskemaskin. Jeg synes også det er greit og kunne være 5 i bilen og samtidig ha god plass til bagasje.
Det går fint en vaskemaskin i EL8 med fire i bilen. Klart ´, er man alltid 5 i bilen og aldri kan ta med henger så er det upraktisk. Men etter å ha levd med 6 seter TMX i 90.000km så ville jeg valgt det samme igjen.
Jeg ser fordelene med seks seter også, så der må vi nok bare prøve og se hva vi liker best.. Vi bruker fritidshenger en del nå, så ikke fremmed for seks seter og tilhenger heller..
Men ble veldig i tvil om vi gjør noe nå likevel. Selv om mellomlegget på selve bilene blir lite, ser jeg jo at bilholdet vil bli en del dyrere med Nio-en, BaaS-avgift, dyrere forsikring, lange avstander til merkeverksted (må ha minst en dag fri fra jobb for garanti/service-arbeid).
Så må nok virkelig bli overbevist på prøvekjøring skal det ende i signering..
Kan gi en god grunn til å bytte til ES8, jeg står nå parkert i København med 80% batteri uten å ha ladet en eneste gang. Så har brukt 15 minutter på batteribytte ned her fra Oslo. Har med unntak av noen ganske kraftige regnbyger holdt fartsgrense +10%.
Stoppet en natt i Gøteborg på veien, så hadde ikke veldig stort behov for å ha mange pauser underveis, som batteribytte motstanderne argumenterer med.
Samme ned her fra Gøteborg, ett tissestopp etter swap ved Malmø, så ble 5 min ekstra. Kan lade opptil 25 kWh da med tiden swap tar. Bare du får opptil 90 kWh og du kan parkere foran toalettet, ikke lete etter toalett til fots om du bytter batteri.
Men det er første gang vi forsøker oss på bilferie med elbil og NIO nedover Europa, så langt er det som å kjøre en meget kraftig motorisert Citroën.
Kan legge til at forbruket har vært ca 27 kWh/100 km noe som stemmer godt overens når jeg ser hva NIO har trukket meg for av kWh.
Nå har vi kjørt 3300 km og forbruket endte på 24ish kW/100 km, ikke ille med en full bil på den størrelsen. Ser en bort fra ladetap er det enda lavere, har regnet ut fra kW tilført og SoC ved ankomst.
Har aldri tidligere kjørt gjennom Europa uten ubehag i kroppen, men denne turen var uten småplager fra kjøringen. Komfort, sete massasje, lett og presis styring i fart og støy hjalp godt på førers slitasje. De lengste etappene var på 600 km og jeg er eneste sjåfør.
ACC er ikke mulig å bruke i Frankrike, folk legger seg alt for tett inn foran deg, litt trist. Funket greit i Sverige, Danmark, Tyskland og Nederland.
Lader med 110+ kW frem til rundt 45% deretter faller det jevnt ned til 88-90 kW mot 80% og holder 60-70 kW opp over 90%.
Hva var farten på motorveiene?
110-150 km/t, snittfarten uten ladestopp på ca 105 km/t. Bilen bruker omtrent 27 kW/100 km når snittfarten blir 130 km/t i Frankrike. Men underlaget har stor påvirkning, i Tyskland på betong med riller var forbruket nede i 20 kW/100 km selv i 120.
Hei!
Ikke meningen å hijacke-tråden, men tenkte kanskje dette var riktig tråd å spørre i.
Vi vurderer å kjøpe ES8 _brukt_. Det virker som om NIO selger ut flåten av administrasjonsbiler og de er priset ganske gunstig, ihvertfall j.f. det jeg ser av priser på Finn. Vi fikk bl.a. tilbud på en 7-seter, signature edition, til 415.000. Denne rakk vi ikke å slå til på siden vi har en bilstol-kabal som må gå opp og det var mye usikkerhet rundt bl.a. midtsetet på 2. rad.
Er det noe som burde stoppe oss fra å kjøpe ES8 brukt p.t.? Tenker f.eks. på status på batteribytte, alder på plattform, NIOs satsing i Norge eller økonomiske situasjon eller annet. Kanskje dere med eiererfaringer sitter på noe kunnskap det er verdt å ta med seg eller noen varsko? Jeg er medlem av noen grupper på Facebook og innimellom dukker det opp kommentarer om brutte løfter.
Er det ting man bør være spesielt på utkikk etter eller forberedt på vet kjøp av brukt ES8? Jeg ser mange har ymse erfaringer med bl.a. dugg, lekkasje i AC og frosne vindusviskere på vinteren. Hvordan er dette forumets erfaringer?
Er vel den eneste ES8 eieren her inne, om stadig mer sporadisk.
Dugg er ett problem om en kjører klima på Auto om høst eller vinter, å sette kupeen til åpen løser det og luftfilteret tar nesten all lukt selv i tunneler. Min hadde ekstra problemer fordi luftfilterdekselet var satt på feil fra NIO, så bilen trakk inn luft fra motorrommet. Forbruket øker ikke nevneverdig. Klimaanlegget er generelt sett meget bra.
Vindusviskere sliter i snø, for 3000 kr kan du ettermontere oppvarmete vinduskviskere. Det gjorde jeg i vinter og det bedret ting betraktelig.
Det er nå 17 byttestasjoner i Norge og du kan stort sett kjøre på tur i Sør-Norge uten å lade. Men unntak av Nordvestlandet og forutsatt at du leier 100 kWh batteriet.
Plattformen er stabil og uten større problemer. Du får ikke Spotify eller prompepute. Ellers er sensorer og kameraer helt topp. Du skal lete lenge etter bedre 360 visning i markedet. I siste versjon fikk vi IFTTT mulighet, så en kan automatisere funksjoner bilen, som Camp/Dog mode, ventilasjon i seter på varme dager, start/stopp av musikk osv osv.
Intet med plattformen føles særlig gammelt, den kunne selvfølgelig vært kjappere, kartet er litt ustabilt og reiseplanleggeren er ikke den mest intuitive, men fungerer greit. Nissan Ayria med sin kornete grafikk eller MEB med sine knæsje farger, føles langt eldre og mer knotete i bruk.
NIO leverer straks ut de første Onvo L60 i Kina og er på god vei til å bli ett merke å regne med. Batteribytte er konge, dessverre går det ikke like raskt med utbygging i Tyskland, men kjørte 8000 km i Europa i sommer uten noe problemer og med minimalt av fører slitasje.
Styrkene ved bilen er solide; plass, komfort, kraft, støy og den er lett for størrelsen og har nesten 700 kg nyttelast.
Nedsidene er forbruk ved småkjøring, størrelsen; spesielt i parkeringshus, NIO Service (var blitt bedre sist jeg var der), selv biler registrert i 2024 er produsert i 2022 (VIN har «N» posisjon 11) og geopolitiske faktorer.
Vi kunne skifte den ut i våres, prøvde mye av det som er på markedet, bare EQC var i nærheten (og overgikk) på komfort og støy. Vi beholdt bilen og er veldig fornøyd, vanskelig å gi slipp på så mye plass.
Det er ingen problemer med tynn lakk, interiøret skrangler ikke, ingen feiljusterte paneler, appen er stabil, og med chrome delete (som jeg har gjort) får bilen ett litt ryddigere uttrykk.
TeslaBjørn sine ES8 videoer må en ta med en klype salt. Kalibrerer du tretthetsovervåkningen og tar bort kjørevarsel er bilen stille.
De brutte løftene er:
- 20 Byttestasjoner innen utgangen av 2022.
- Spotify og video strømming
- Retrofit av hardware oppgraderinger
- Fleksibel batteristørrelse
- 150 KWh Batteripakke
Marius Hayler, tidligere Norges sjef, lovet veldig veldig mye. Det har NIO slitt med mot sine første kunder (som meg) og manglene gjør at BaaS ikke er særlig mer enn en finansieringsløsning, som den fremstår nå.
Men på pluss siden kan du lade til 1000% daglig og ikke bry deg om batteriet...
Herlig, tusen takk for utfyllende svar. :) Stort sett ser jeg fornøyde brukere i SoMe, men det var noen ting, som du også påpeker, som gjentok seg. De jeg har snakket med virker å leve helt greit med disse tingene, bl.a. dugg og ettermontering av vindusviskere.
Og som du er inne på, det er få biler i markedet som klarer å matche ES8 på både komfort og plass. I tillegg er den priset ganske gunstig i bruktmarkedet nå selv om det er få 7-setere ute. Men man må ikke glemme at BaaS drar 1500-2000/mnd. når man regner inn utgiftene. I tillegg er forsikringspremien på nivå med de dyrere tyskerne, hvis jeg husker riktig.
Sitat fra: lmpe på fredag 06. september 2024, klokken 09:46Og som du er inne på, det er få biler i markedet som klarer å matche ES8 på både komfort og plass. I tillegg er den priset ganske gunstig i bruktmarkedet nå selv om det er få 7-setere ute. Men man må ikke glemme at BaaS drar 1500-2000/mnd. når man regner inn utgiftene. I tillegg er forsikringspremien på nivå med de dyrere tyskerne, hvis jeg husker riktig.
Jeg sjekket forsikring på en ES8 hos mitt nåværende forsikringsselskap, og ble overrasket over hvor dyrt det var. Vesentlig dyrere enn de to bilene jeg har nå. Så det er også noe å regne inn ja.
Sitat fra: suverin på fredag 06. september 2024, klokken 09:59Sitat fra: lmpe på fredag 06. september 2024, klokken 09:46Og som du er inne på, det er få biler i markedet som klarer å matche ES8 på både komfort og plass. I tillegg er den priset ganske gunstig i bruktmarkedet nå selv om det er få 7-setere ute. Men man må ikke glemme at BaaS drar 1500-2000/mnd. når man regner inn utgiftene. I tillegg er forsikringspremien på nivå med de dyrere tyskerne, hvis jeg husker riktig.
Jeg sjekket forsikring på en ES8 hos mitt nåværende forsikringsselskap, og ble overrasket over hvor dyrt det var. Vesentlig dyrere enn de to bilene jeg har nå. Så det er også noe å regne inn ja.
Høres kanskje litt klysete ut...men hva regnes som dyr forsikring på bil?
Min er forsikret i IF med 75% bonus og med super forsikring uten leiebil betaler jeg rundt 13000 pluss veiavgift.
Sjekket en Model Y performance nå som meg selv og med bonus og endte på ca samme premie.
Sitat fra: lmpe på fredag 06. september 2024, klokken 09:46Og som du er inne på, det er få biler i markedet som klarer å matche ES8 på både komfort og plass. I tillegg er den priset ganske gunstig i bruktmarkedet nå selv om det er få 7-setere ute. Men man må ikke glemme at BaaS drar 1500-2000/mnd. når man regner inn utgiftene. I tillegg er forsikringspremien på nivå med de dyrere tyskerne, hvis jeg husker riktig.
Så om det er verdt å kjøpe en ES8 sett mot feks en iX40 fully charged til rundt 600k er ett godt spørsmål. Renten nå gjør jo at 200k mindre i lån også utgjør litt.
Det sies at en beta testing av midlertidig oppgradering av batteristørrelse er gjennomført og skal rulles ut nå i Norge.
Da kan du ta utgangspunkt i 75 kWh pakke og i de månedene du trenger det, øke til 100 kWh for 1400 ekstra i måneden. Mer enn 4 mndr i året så koster 100 kWh det samme som 75 kWh i året.
Sitat fra: BubbaJoFet på fredag 06. september 2024, klokken 13:16Høres kanskje litt klysete ut...men hva regnes som dyr forsikring på bil?
Det er nok individuelt, men nesten dobbel pris av den bilen jeg har, det syns jeg var dyrt :)
Nå skal det sies at det bare var en prisforespørsel uten pruting, og jeg sjekket bare selskapet jeg benytter nå, så kunne nok fått den ned litt. Tilbudet var på en 2022 modell ES8, og kom på 19k i året + trafikkavgiften (med 75% 6 år eller mer). Det er altså omtrent det dobbelte av hva jeg betaler for Subaruen, med ellers like vilkår, i samme selskap.
Sitat fra: suverin på fredag 06. september 2024, klokken 14:00Sitat fra: BubbaJoFet på fredag 06. september 2024, klokken 13:16Høres kanskje litt klysete ut...men hva regnes som dyr forsikring på bil?
Det er nok individuelt, men nesten dobbel pris av den bilen jeg har, det syns jeg var dyrt :)
Nå skal det sies at det bare var en prisforespørsel uten pruting, og jeg sjekket bare selskapet jeg benytter nå, så kunne nok fått den ned litt. Tilbudet var på en 2022 modell ES8, og kom på 19k i året + trafikkavgiften (med 75% 6 år eller mer). Det er altså omtrent det dobbelte av hva jeg betaler for Subaruen, med ellers like vilkår, i samme selskap.
Det var litt mye ja, 50% mer enn hva jeg betaler med 6k egenandel og 12k kjørelengde. Nå er jeg usikker på om prisen jeg ser er med eller uten storkunde rabattene jeg har, men mistenker at det er trukket fra.
Godt spørsmål hva som er en dyr forsikring. Jeg tror jeg så på den som dyr av to grunner.
Den ene grunnen var at jeg i perioden jeg sjekka sammenlignet med en del andre biler og jeg la merke til at de lå en del lavere. Den andre grunnen var at jeg fikk inntrykk av at andre hadde fått lavere premie p.g.a. BaaS. Så mye lavere at det spiste opp litt av kostnaden i selve BaaS-abonnementet. Da jeg sjekka pris, så var ikke forskjellen med BaaS og uten BaaS spesielt stor. Kanskje det var en avtale forhandlet frem på bakrommet (som det ofte er med forsikringer).
Hvis jeg sjekker IF (Super-forsikring) med 75 % bonus og 8000 km kjørelengde (kjører ganske lite), så får jeg en pris på ca. 1500,- eks. trafikkforsikringsavgift/mnd. Det er omtrent tilsvarende pris som i Gjensidige. Hos Gjensidige er det ingen forskjell i pris med eller uten BaaS når jeg sjekker på nett.
Spørsmål relatert til forsikring: Hva er grunnen til at man velger Super/Pluss-forsikring på nye elbiler? Inntrykket mitt var at det er pga. den maskinskade-forsikringen, men dekkes ikke det av nybilgaranti?
Sitat fra: lmpe på fredag 13. september 2024, klokken 09:23Spørsmål relatert til forsikring: Hva er grunnen til at man velger Super/Pluss-forsikring på nye elbiler? Inntrykket mitt var at det er pga. den maskinskade-forsikringen, men dekkes ikke det av nybilgaranti?
Nå kjenner jeg bare til Gjensidige sin Pluss, men der dekker de f.eks. helt ny bil hvis bilen blir totalskadd inntil bilen er 3 år gammel (kun inntil bilen er 1 år gammel for vanlig kasko).
I tillegg er det noen flere fordeler, f.eks. ny nøkkel inntil kr.15.000 (mot 7.500 ved vanlig kasko), samt at du får dekket inntil 20.000 ved parkeringsskader uten bonustap med ukjent motpart.
Sitat fra: syklisten på fredag 13. september 2024, klokken 09:55Sitat fra: lmpe på fredag 13. september 2024, klokken 09:23Spørsmål relatert til forsikring: Hva er grunnen til at man velger Super/Pluss-forsikring på nye elbiler? Inntrykket mitt var at det er pga. den maskinskade-forsikringen, men dekkes ikke det av nybilgaranti?
Nå kjenner jeg bare til Gjensidige sin Pluss, men der dekker de f.eks. helt ny bil hvis bilen blir totalskadd inntil bilen er 3 år gammel (kun inntil bilen er 1 år gammel for vanlig kasko).
I tillegg er det noen flere fordeler, f.eks. ny nøkkel inntil kr.15.000 (mot 7.500 ved vanlig kasko), samt at du får dekket inntil 20.000 ved parkeringsskader uten bonustap med ukjent motpart.
Høres ut som en god forsikring i Gjensidige
Sitat fra: syklisten på fredag 13. september 2024, klokken 09:55Sitat fra: lmpe på fredag 13. september 2024, klokken 09:23Spørsmål relatert til forsikring: Hva er grunnen til at man velger Super/Pluss-forsikring på nye elbiler? Inntrykket mitt var at det er pga. den maskinskade-forsikringen, men dekkes ikke det av nybilgaranti?
Nå kjenner jeg bare til Gjensidige sin Pluss, men der dekker de f.eks. helt ny bil hvis bilen blir totalskadd inntil bilen er 3 år gammel (kun inntil bilen er 1 år gammel for vanlig kasko).
I tillegg er det noen flere fordeler, f.eks. ny nøkkel inntil kr.15.000 (mot 7.500 ved vanlig kasko), samt at du får dekket inntil 20.000 ved parkeringsskader uten bonustap med ukjent motpart.
Samme med IF og grunnen til at jeg tok den. Den har i tillegg Super i navnet, samt at forskjellen i pris ikke var så stor mot vanlig kasko. Maskinskadeforsikring er ikke inkludert i min "super".
Har også super reiseforsikring, fordi det dekker egenandel ved leiebil.
Fra IF. Nybilgaranti dekker det samme, så dette er selvfølgelig noe en tegner etter at nybilgarantien har utgått. Det sier seg selv..
Hvis motor, girkasse eller drivverk havarerer innen bilen har kjørt 200 000 km, reparerer vi skaden eller bytter delen. Forsikringen dekker også skader på batteripakke og elektroniske styringsenheter på elbil.
Forsikringen dekker ikke skader som følge av normal slitasje, manglende vedlikehold eller trimming.
Forsikringen kan kjøpes inntil bilen har kjørt 150 000 km.
Merk at det ikke står noe om bilens alder.
Hva med nå da? ;D
Vurderer fortsatt en 6/7- seter... Nå får man ES8 long range med lav kilometerstand og noen år gjenstående garanti til +/- 400k (med BaaS).
Er eierene fortsatt positive?
Hva med EL7? Bedre pris i forhold til hvor mye km de har tilbkelagt. Er den like bra som ES8? Noen sier lyden i anlegget er dårlig som TeslaBjørn og Rifa. En i Sverige sa den har noe av den beste lyd han hadde testet hm.
Sitat fra: Suverin på tirsdag 15. april 2025, klokken 12:10Hva med nå da? ;D
Vurderer fortsatt en 6/7- seter... Nå får man ES8 long range med lav kilometerstand og noen år gjenstående garanti til +/- 400k (med BaaS).
Er eierene fortsatt positive?
Er vel eneste eier her inne og det er ikke ofte...
Ja, bilen er bra, holder seg bra, lite problemer. Kjøper du en signature edition er det 4 års service avtale med så bilene er vedlikeholdt. NIO Norway derimot er litt hipp som happ, spesielt service er en utfordring nå med lange ventetider.
Hadde også beregnet å ettermontere oppvarmete vindusvisker, om bilen du kjøper ikke har dette ettermontert. Sikt i snøvær er ett problem uten.
Absolutt verdt å prøvekjøre.