Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model Y => Emne startet av: CaZpaH på søn 16. jul 2023, kl. 17:31
På torsdag forrige uke (gikk ut i ferie fredag, typisk) kom følgende feilmelding opp i vår 2021 Tesla Model Y LR AWD (Kina-produsert):
"Kan ikke hurtiglade, AC lading ok." med påfølgende feilkode: 'CP-a163'.
Er det noen andre som har opplevd samme kode? Jeg merker at det er 'CP'-kode, kan det bety feil på ladeport/ombordlader? (chargeport).
Har selvsagt opprettet service i appen og diagnostikk sendt til teknisk hos Tesla. Avventer svar derfra, men var nysgjerrig på om noen andre har opplevd samme kode. Google ga meg intet svar.
Søk på feilkoden + Tesla. Flere svar.
Sitat fra: Mobileum på søn 16. jul 2023, kl. 17:35Søk på feilkoden + Tesla. Flere svar.
Jeg gjorde det i Google, men fant ingenting. (søker: "CP-a168 +Tesla"). Send meg gjerne en lenke til et søk med treff.
Etter det jeg leser er sjansene størst for feil på ladeboks eller kabel.
Har hatt den feilen og mener de byttet ledningsnettet til ladeporten eller noe sånt. Jeg fikk stort sett hurtigladet, men noen steder måtte jeg prøve flere ganger før jeg fikk napp.
Sitat fra: Mobileum på søn 16. jul 2023, kl. 17:44Etter det jeg leser er sjansene størst for feil på ladeboks eller kabel.
Har to Tesla i husstanden og bruker samme ladeboks. Kun den ene bilen som får feilen. Så tipper feilen sitter i bilen ja.
Sitat fra: Rosstopher på søn 16. jul 2023, kl. 18:59Har hatt den feilen og mener de byttet ledningsnettet til ladeporten eller noe sånt. Jeg fikk stort sett hurtigladet, men noen steder måtte jeg prøve flere ganger før jeg fikk napp.
Ok. Da tar jeg det litt mer med ro. Var litt redd for at det var noe feil med batteri og noe som kunne ta veldig lang tid å få fiksa. Men antar det ordner seg relativt raskt. Takk for svar!
Har samme type bil som deg og hadde nøyaktig samme feil i vinter, og Tesla byttet en høyspentkabel (gratis på garanti) som går mellom ladeporten og batteriet. Har ikke hatt problemet siden.
Har samme bil som trådstarter og fikk samme feil akkurat nå. Vi skal (egentlig) på bilferie til Sverige, avreise i morgen tidlig kl. 05:00 >:( >:( >:(
Bilen har hjemmeladet (10A) over natta og sist gang jeg hurtigladet var i april
Feilmeldinga forsvant etter 100m kjøring, men jeg fikk komme til Tesla Trondheim. De fixer feilen nå med en gang. Tror de har tenkt å bytte høyspentkabelen mellom ladeporten og batteriet.
Update: De byttet kabelen til en nyere revision
Super service fra Tesla :+1: