Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model S 2023 - => Emne startet av: MrBacardi på torsdag 01. desember 2022, klokken 15:35
https://www.dn.no/magasinet/motor/biltest/tesla/tesla-norge/biltest-av-tesla-model-s-plaid-teslas-stille-revolusjon/2-1-1359150
Bak betalingsmur... >:(
TV2 også, ikke bak mur: https://www.tv2.no/broom/her-kjorer-vi-verdens-raskeste-bil-i-norge/15317510/
Edit: og TOCN: https://www.tocn.no/2022/12/tocn-har-testet-nye-model-s-plaid/
Spent på om Bjørn Nyland også har booket inn den pressebilen til testing, noe annet ville overraske meg veldig... Får følge med på YT-kanalen hans i dagene framover tenker jeg.. :D
https://www.tu.no/artikler/avsindig-aksellerasjon-haplost-ratt-seks-ting-vi-laerte-etter-syv-timer-med-nye-model-s/
TU. 1,7 kW/mil forbruk. Fornøyd med bilen, unntatt det mislykkede rattet og en egen video om ganske kjip byggekvalitet.
DN var også fornøyd men klaget også over rattet. Bedre seter og mindre støy enn tidligere.
Burde gjort som Lexus sin yoke, med steer by wire, slik at man har varierende utveksling.
Klagene på yoke ratt tar jeg med en stor klype salt. Krever selvfølgelig en tilvenning. Knappene for blinklys er mye værre i mine øyne.
Byggekvalitet vil nok være variabel som det har vært fra Freemont hele tiden. Blir nok fremdeles utleveringsbingo på S og X.
Men synes S ser ut som en veldig bra bil. Få biler som har kombinasjonen enormt med plass, superbilytelse, høy komfort, lavt forbruk og suveren rekkevidde. Plaid blir bare penger ut vinduet dog. LR går mer enn godt nok for min del.
Noen som har tilgang til DN og TU som kan legge ut delbar link med tilgang eller PDF e.l.?
Disse testene gjør ikke akkurat ventetiden mindre plagsom!
Jeg syntes yoke rattet føltes veldig stort, men behagelig.
Knappene når rattet er i annen posisjon enn utgangspunktet blir vel det mest plagsomme kan jeg tenke meg.
Sitat fra: turfsurf på fredag 02. desember 2022, klokken 09:28
Plaid blir bare penger ut vinduet dog. LR går mer enn godt nok for min del.
For deg. LR går jo vannvittig bra, men Plaid er et helt annet nivå. Liker også karbonlister innvendig og spoiler. Blir også mer lettsolgt enn LR. Kanskje mer i tap, men bedre likviditet. En ekstra motor gjør også at AWD-systemet vil fungere bedre ettersom man ikke må bremse det ene hjulet for å gi grep til det andre. Samt track mode slik at man kan leke seg litt! Savner dette i min M3LR.
Jeg kan nevne som en som har kjørt en "gammel" Plaid (hadde ikke bevegelig skjerm og var fra rett etter lansering) i USA i 4 dager på turer i Chicago trafikk og lengre strekk at Yoke rattet fungerer veldig bra. Dette var i sommer på ferie. Riktignok var det bare 1 rundkjøring jeg fikk testet og der fungerte rattet godt. Blinke ut av rundkjøringen derimot var det bare å gi opp. For kjøring i trafikk og på motorvei ble jeg relativt godt vant med blinklysknappene og tror det vil være greit såfremt du ankommer svingen med rattet i normalposisjon. Hvordan det er for rundkjøringer hvis du har mer enn 10km/t inn krever mer trening enn jeg fikk på de dagene.
Litt lunken mottakelse hos Tek. Rattet får pepper.
https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/q1ygOo/tesla-model-s-plaid
Hm.. hvis man ikke får blinket ut av rundkjøringer bør vel ikke bilen få typegodkjenning i Europa?
Det er ille nok med de som ikke klarer blinke i dag, til at folk skal unnskylde seg med at det ikke går på nye Teslaer?
Sitat fra: B1 på fredag 02. desember 2022, klokken 11:25
Sitat fra: turfsurf på fredag 02. desember 2022, klokken 09:28
Plaid blir bare penger ut vinduet dog. LR går mer enn godt nok for min del.
For deg. LR går jo vannvittig bra, men Plaid er et helt annet nivå.
Jada, er enig i at Plaid har fordeler. Spesielt akselerasjon over 100km/t. Setter pris på ok akselerasjon og toppfart, er en grunn til at jeg kjører Y P i dag, og ikke LR. Kjører ikke slike biler på bane uansett, så trimotor gir bare skryteverdi.
Er bare det at at det ikke er verdt forskjellen opp til Plaid for min del. Helt personlig selvfølgelig. Nå vet vi forsåvidt ikke prisforskjellen, siden ikke LR er i salg nå. Breaking point for meg vil ligge rundt 60k-70k.
Sitat fra: eisa01 på lørdag 03. desember 2022, klokken 11:45
Hm.. hvis man ikke får blinket ut av rundkjøringer bør vel ikke bilen få typegodkjenning i Europa?
Det går da. Er bare at det er klønete / uvant / vanskelig.
Utifra det jeg har sett av kvartmil videoer virker det som LR faktisk er tonet ned av Tesla på 0-100 for at avstanden skal bli større til Plaid. Fra 100-200 er de nesten like etter hva jeg har forstått. Mens fra 200-300 er igjen Plaid bedre. Sånn sett er LR klart et bedre kjøp enn Plaid, sier han som snart har kjøpt en Plaid :)
Noen av de historiske prisene er hentet litt fra minne, så korrekt meg gjerne om jeg tar feil.
Men så vidt jeg husker var det våren 2021 nesten 500 000 kr forskjell på LR og Plaid.
I mellomtiden har LR gått opp 110 000 kr til 919 990 kr, og Plaid har gått ned til 1 196 990.
Så i dag er vel prisforskjellen 277 000 kr, på selve grunnprisen.
Det er vel nærmest teoretiske tall for LR har ikke vært mulig å bestille på en god stund nå.
Men min grunnpris er altså låst på 809 990 kr, pluss at blåfargen kostet 12 500 kr mot 19 500 kr nå.
Besparelsen for min del er altså 392 000 kr, vs blå Plaid.
Har VIN i kildekode, og den er på båt sammen med resten av Plaid på vei over.
Lever greit med "bare" 700 HK, og uten trackmode.
Det er nesten på nivå med S100D Performance Ludicrous, kanskje bedre også på 100-200 km/t?
Får man Plaid før nyttår, og LR neste år så er prisen på LR og Plaid nesten lik, og nobrainer.
Og det er vel det som er realiteten for de fleste, hvis man ikke var veldig tidlig ute.
Tesla gikk også ut å sa at man måtte konvertere til Plaid for å få bil i år, så enkelte har nok gjort det også.
Men det er noen LR på vei over, hvor mange veit man ikke men antar det er ganske få.
Jeg tok med FSD.
Sparer MVA med å ta det nå, og tenker det er bare tidsspørsmål før FSD Beta V11, og 100 000 kr prisøkningen kommer til Europa også. Så på et 2 års perspektiv kan det være en god investering.
En såpass flott bil og avansert bil er ikke helt komplett uten FSD pakken, synes jeg.
Plukket opp helt nytt ubrukt hjulsett på finn.no med Pirelli vinterdekk for 16 000 kr + 2500 kr blåtann sensorer = 20 000 kr spart der også.
Sitat fra: B1 på lørdag 03. desember 2022, klokken 17:14
Plaid vs LR for min del var enkelt; jeg får ikke LR i år og dermed er forskjellen på prisen verdt det (0,- i vekt og mva på Plaid); bedre AWD-system, track mode, karbonlister, samt latterlig power over hele skalaen. Merker det veldig på min LR at den "dør ut" etter 90 kmt. Det er nok samme greia med S LR. Jeg tror få kjøper en Plaid, eller ny S (for den saks skyld) for å skryte. Da hadde man heller kjøpt ny Porsche, ikke en bil som for 99% av befolkningen ser ut som en 10 år gammel bil :) De eneste som kan se forskjellen på en ny S og en 10 år gammel S er enten bilfolk eller Tesla fans. Det er jeg personlig veldig glad for.
Ja, når prisforskjellen er 0 er det jo ikke mye til valg. Akkurat nå er det jo bare Plaid som selges, så foreløpig er det jo ikke noe tema 
Lurer på om ny S LR akselererer like dårlig over 100 som den gamle. Hadde håpet den og fikk litt bedre ytelse der. Dog ikke ett stort problem i Norge. Kjører man mye nedover kontinentet blir det jo viktig.
Er og interessert i om de har gjort andre forbedringer i arkitekturen på S og X som de har gjort med 3 og Y, f.eks redusert ledningsnettet betraktelig, eller mere helstøpte komponenter. Reduksjon av kontakter og festepunkter har mye å si for holdbarhet...
Synes foresten ikke nye S ser gammel ut, den har gjennomgått en fin evolusjon. Er ikke så mye annerledes hos de andre fabrikantene.
Sitat fra: Cobos på lørdag 03. desember 2022, klokken 23:38
Utifra det jeg har sett av kvartmil videoer virker det som LR faktisk er tonet ned av Tesla på 0-100 for at avstanden skal bli større til Plaid. Fra 100-200 er de nesten like etter hva jeg har forstått. Mens fra 200-300 er igjen Plaid bedre. Sånn sett er LR klart et bedre kjøp enn Plaid, sier han som snart har kjøpt en Plaid :)
Det er langt fra likt uansett hastighet.
60-130 mph - 96-209 kmt:
S LR: 7.77 - https://www.youtube.com/watch?v=bka4wqlZtSQ
S Plaid: 4.71 - https://youtu.be/azBffkgb26c?t=244
Sitat fra: offpist på søndag 04. desember 2022, klokken 09:10
Noen av de historiske prisene er hentet litt fra minne, så korrekt meg gjerne om jeg tar feil.
Siden du oppfordret, så faller jeg for fristelsen...
Du har forsøkt deg på fornorsking av det engelske "correct me if i'm wrong", men på "nårsk" heter det "korriger meg...".
Sånn, nå har jeg korrigert deg!
;D 8) :police:
Sitat fra: B1 på søndag 04. desember 2022, klokken 10:17
Sitat fra: Cobos på lørdag 03. desember 2022, klokken 23:38
Utifra det jeg har sett av kvartmil videoer virker det som LR faktisk er tonet ned av Tesla på 0-100 for at avstanden skal bli større til Plaid. Fra 100-200 er de nesten like etter hva jeg har forstått. Mens fra 200-300 er igjen Plaid bedre. Sånn sett er LR klart et bedre kjøp enn Plaid, sier han som snart har kjøpt en Plaid :)
Det er langt fra likt uansett hastighet.
60-130 mph - 96-209 kmt:
S LR: 7.77 - https://www.youtube.com/watch?v=bka4wqlZtSQ
S Plaid: 4.71 - https://youtu.be/azBffkgb26c?t=244
Du har nok rett, har sett en del dragstrip videoer og fått inntrykk av at LR nok er raskere enn den virker som. Den har visst bedre 1/4 mile tider enn 0-100 tiden tilsier. LR er uansett bedre ytende enn det aller meste annet man finner på veien i Norge (med unntak av Plaid) så ingen tvil om den nok er rask nok :)
Sånn sett er det vel mer Plaid som er idiotrask :)
Sitat fra: Cobos på søndag 04. desember 2022, klokken 13:21
Sitat fra: B1 på søndag 04. desember 2022, klokken 10:17
Sitat fra: Cobos på lørdag 03. desember 2022, klokken 23:38
Utifra det jeg har sett av kvartmil videoer virker det som LR faktisk er tonet ned av Tesla på 0-100 for at avstanden skal bli større til Plaid. Fra 100-200 er de nesten like etter hva jeg har forstått. Mens fra 200-300 er igjen Plaid bedre. Sånn sett er LR klart et bedre kjøp enn Plaid, sier han som snart har kjøpt en Plaid :)
Det er langt fra likt uansett hastighet.
60-130 mph - 96-209 kmt:
S LR: 7.77 - https://www.youtube.com/watch?v=bka4wqlZtSQ
S Plaid: 4.71 - https://youtu.be/azBffkgb26c?t=244
Du har nok rett, har sett en del dragstrip videoer og fått inntrykk av at LR nok er raskere enn den virker som. Den har visst bedre 1/4 mile tider enn 0-100 tiden tilsier. LR er uansett bedre ytende enn det aller meste annet man finner på veien i Norge (med unntak av Plaid) så ingen tvil om den nok er rask nok :)
Sånn sett er det vel mer Plaid som er idiotrask :)
Absolutt. S LR er kjappere 100-200 enn en Taycan Turbo S, men ikke like rask som 992 Turbo S (bensinbil).
Helt klart en kjapp bil, men Plaid er et annet univers. 100-200 på Plaid er kjappere enn de fleste sportsbiler er fra 0-100, som vil si at man får tilsvarende "trøkk" når du gir full gass i 100 som man får med de fleste sportsbiler fra 0 kmt! - og det er moro! For S LR fra 100 kmt, blir det en fin og jevn akselerasjon selvfølgelig, men ikke noe "trøkk" som med Plaid.
Dagens LR/100D har vel rundt 4 sek på 0-100 mens nye har 0-100 på rundt 3 sek. Enorm økning og dagens LR sparker bra ved forbikjøringer allerede syns jeg. :D
Med nye dempere, og alt annet blir dette et bra kjøp. Nært Turbo S (som krever launch mode etc) til halve prisen.
Sitat fra: kirky på søndag 04. desember 2022, klokken 15:52
Dagens LR/100D har vel rundt 4 sek på 0-100 mens nye har 0-100 på rundt 3 sek. Enorm økning og dagens LR sparker bra ved forbikjøringer allerede syns jeg. :D
Hadde ikke siste utgave av Raven S 0-100 på lave tretallet?
Sitat fra: turfsurf på søndag 04. desember 2022, klokken 16:24
Sitat fra: kirky på søndag 04. desember 2022, klokken 15:52
Dagens LR/100D har vel rundt 4 sek på 0-100 mens nye har 0-100 på rundt 3 sek. Enorm økning og dagens LR sparker bra ved forbikjøringer allerede syns jeg. :D
Hadde ikke siste utgave av Raven S 0-100 på lave tretallet?
Min skal på papiret gjøre det på 2,5sek.. Beste målt hitils (på 265 og 285 Pilot Sport 4S) er 2,8sek.. :)
Trenger nok trackbite el lignende for å klare de siste to tiendelene.
Det er vel Ludi, ikke LR?
Grundig gjennomgang av Autogefühl med toppfart, bykjøring osv.
https://youtu.be/EffB45ISO9M
Sitat fra: turfsurf på fredag 02. desember 2022, klokken 09:28
Klagene på yoke ratt tar jeg med en stor klype salt. Krever selvfølgelig en tilvenning. Knappene for blinklys er mye værre i mine øyne.
Byggekvalitet vil nok være variabel som det har vært fra Freemont hele tiden. Blir nok fremdeles utleveringsbingo på S og X.
Men synes S ser ut som en veldig bra bil. Få biler som har kombinasjonen enormt med plass, superbilytelse, høy komfort, lavt forbruk og suveren rekkevidde. Plaid blir bare penger ut vinduet dog. LR går mer enn godt nok for min del.
Enig. Jeg har en amerikansk kollega som har hatt bilen ei god stund (LR), og han trives veldog godt med yoke-rattet.
Ikke DN akkurst, men ser ut som Plaid kan miste tittelen som verdens raskeste serieproduserte sedan nesten før de har startet utleveringene i Europa. ::)
https://youtu.be/EyDpQpcPpuc
Man rekker vel såvidt akkurat å få skryteretten til å ha eid verdens raskeste serieproduserte sedan, og så vil det vel uansett gå en stund før Lucid leverer i Europa.
Den er ikke i produksjon enda. Før den er det, er Plaid fortsatt kongen.
Sitat fra: B1 på søndag 18. desember 2022, klokken 11:08
Den er ikke i produksjon enda. Før den er det, er Plaid fortsatt kongen.
Helt til det kommer en sving... :)
Sitat fra: Kanutten på søndag 18. desember 2022, klokken 11:41
Sitat fra: B1 på søndag 18. desember 2022, klokken 11:08
Den er ikke i produksjon enda. Før den er det, er Plaid fortsatt kongen.
Helt til det kommer en sving... :)
Nå er vel neppe Lucid Air Sapphire, med spiralfjærer og 225 kg ekstra, noe bedre enn Plaid på å kjøre svinger... :laugh:
Sitat fra: B1 på søndag 18. desember 2022, klokken 12:22
Det er en (luksus)sedan, som tilfeldigvis har masse, masse effekt. Min skal rett opp på maks comfort på understell, medium eller høy og Plaid for akselerasjon.
Tja, vil heller påstå det er mere en GT bil med plass til familie. Den er alt for spartansk til å klassifisere som en luksus sedan.
Tesla har aldri vært luksusbiler IMO. Lite overdådighet i den gården.
Sitat fra: turfsurf på søndag 18. desember 2022, klokken 13:50
Sitat fra: B1 på søndag 18. desember 2022, klokken 12:22
Det er en (luksus)sedan, som tilfeldigvis har masse, masse effekt. Min skal rett opp på maks comfort på understell, medium eller høy og Plaid for akselerasjon.
Tja, vil heller påstå det er mere en GT bil med plass til familie. Den er alt for spartansk til å klassifisere som en luksus sedan.
Tesla har aldri vært luksusbiler IMO. Lite overdådighet i den gården.
Plaid er ikke en GT heller (selv om den har mye effekt).
Det er derfor jeg satt luksus i (). Klart, den har mye finere interiør enn 3/Y - mye bedre materialer, men langt fra 7-serien. Det at den er spartansk er grunnet design (og en annen stor grunn til at jeg valgte MS). Jeg syntes tradisjonelle biler har alt for mange unødvendig knapper som tar opp plass.
De tingene jeg savnet mest i M3 er, i rekkefølge; betydelig bedre isolasjon (vei/vind), litt billige materialer (ikke designet i seg selv), skjerm foran fører, litt lav til tider, større bagasjerom. Alt det her er mye bedre på S.
Sitat fra: B1 på søndag 18. desember 2022, klokken 14:44
Plaid er ikke en GT heller (selv om den har mye effekt).
Det er derfor jeg satt luksus i (). Klart, den har mye finere interiør enn 3/Y - mye bedre materialer, men langt fra 7-serien. Det at den er spartansk er grunnet design (og en annen stor grunn til at jeg valgte MS). Jeg syntes tradisjonelle biler har alt for mange unødvendig knapper som tar opp plass.
Hvorfor er det ikke en GT bil? GT står for Granmd Tourer, og som jeg har oppfattet de opp gjennom årene, så har det vært litt større biler med gode kjøreegenskaper og kraftig motor. Typisk Ferrarier med frontmotor eller de store Aston Martin, men også billigere merker.
Luksus legger jeg mere i biler som Bentley, RR, Aston Martin osv. Der ting er desidert overdådig. Overflødighet av det meste.
TMS er dog desidert en Premium bil selv om den er spartansk designet. Spartansk er ikke negativt for meg heller, men går på tvers av luksus.
Men dette er jo alt veldig løse begreper, noen fasit finnes ikke. Vi kan vel være enige om at Plaid S er en flott bil :)
Model S er for støyete og lite luksuriøs til å være en GT. Det skal være komfortabelt å tilbakelegge lange distanser i høy fart. ;)
Sorry men du har veldig få med deg med den meningen din - blandt de som eier eller har kjørt spesielt refresh S..
Sitat fra: geear på søndag 18. desember 2022, klokken 17:24
Model S er for støyete og lite luksuriøs til å være en GT. Det skal være komfortabelt å tilbakelegge lange distanser i høy fart. ;)
Jeg har kjørt både gammel X og S og de på et annet nivå enn nye 3/Y ('22). Nye S skal være mye bedre enn forrige generasjon. Reviews jeg har sett, sier alle at S er en godt isolert bil, inkludert denne (og han har testet mye); https://www.youtube.com/watch?v=EffB45ISO9M
Er Plaiden i nærheten av like dårlig støyisolert som min 3 går den rett tilbake til Tesla, det er helt sikkert.
En GT er et stor "sportsbil". Nærmeste rivaler til Model S, om man tenker på størrelse er BMW M5 og RS6, og disse regnes som "sport executive sedans". Begge de to her fungerer bedre på det sportslige en Plaid grunnet mer aggressiv understell, bedre bremser, osv.
Sitat fra: kirky på søndag 18. desember 2022, klokken 17:51
Sorry men du har veldig få med deg med den meningen din - blandt de som eier eller har kjørt spesielt refresh S..
Denne påstanden minner meg om når 11-åringen min sier at "ALLE andre har TikTok"... :P
Det er ganske åpenbart at det ikke er enighet i tråden her om at Model S er en GT-bil, ikke bare jeg som syns det. Bentley Contintenal GT, BMW 8-serie etc. er GT-biler, luksuriøse/premium coupéer med 2+2. Model S er en familiebil, en praktisk hatchback sedan.
Sitat fra: geear på tirsdag 20. desember 2022, klokken 13:53
Sitat fra: kirky på søndag 18. desember 2022, klokken 17:51
Sorry men du har veldig få med deg med den meningen din - blandt de som eier eller har kjørt spesielt refresh S..
Denne påstanden minner meg om når 11-åringen min sier at "ALLE andre har TikTok"... :P
Det er ganske åpenbart at det ikke er enighet i tråden her om at Model S er en GT-bil, ikke bare jeg som syns det. Bentley Contintenal GT, BMW 8-serie etc. er GT-biler, luksuriøse/premium coupéer med 2+2. Model S er en familiebil, en praktisk hatchback sedan.
TMS er vel kanskje mer en heftig CC (Comfort Coupé) a lá gamle Passat CC, og tilsvarende modeller fra både MB og Audi, men hvor man definerer skillet mellom disse og GT'er, aner ikke jeg. Synes de glir veldig over i hverandre, utseendemessig.
EDIT: Og denne er både CC og GT i en. Bare for å forvirre mer...;)
https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/cc/65008/volkswagen-cc-gt-20-tdi (https://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/cc/65008/volkswagen-cc-gt-20-tdi)
(https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--X-WVjvBW--/f_auto,t_content-image-full-desktop@1/v1562255514/autoexpress/volkswagen-cc-front-three-quarters.jpg)
Sitat fra: geear på tirsdag 20. desember 2022, klokken 13:53
Sitat fra: kirky på søndag 18. desember 2022, klokken 17:51
Sorry men du har veldig få med deg med den meningen din - blandt de som eier eller har kjørt spesielt refresh S..
Denne påstanden minner meg om når 11-åringen min sier at "ALLE andre har TikTok"... :P
Det er ganske åpenbart at det ikke er enighet i tråden her om at Model S er en GT-bil, ikke bare jeg som syns det. Bentley Contintenal GT, BMW 8-serie etc. er GT-biler, luksuriøse/premium coupéer med 2+2. Model S er en familiebil, en praktisk hatchback sedan.
Jeg bryr meg lite om hva du kaller den, men du skrev det ikke var en bra langkjøringsmaskin, det var uenigheten.
Eneste som er i nærheten i Norge nå med tanke på praktikalitet, ytelse, teknologi og ja luksus er vel EQS. EQE har sedanluke. Taycan CT er trang inni og bak.
Folk får mene sitt. Vehicle virgins på YouTube som har testet det aller, aller meste, mener Model S Plaid er verdens beste daily driver. Masse plass, god komfort og masse power.
Dere må også huske at i USA er dette en dyr bil. Du får mange flotte biler i USA med bensinmotor som er billigere enn Model S. Tilsvarende bensinbil her kostet 2M.
Enig. Kjørt flere Taycan, og flotte biler men alt for trang inni (lite praktisk bil), dårlig rekkevidde og dårlig ladenettverk, som er helt nødvendig for min del.
Det som er den største luksusen med Tesla; er at den flytter på seg så veldig for og elegant, uten en sWATTetåre.
Spartansk og banebrytende avansert + 5,6,7 stjerner i sikkerhetstester.
Ang "2 skritt frem og ett tilbake softwaren" får man følelsen av og skru på en moped, bare at det er andre som gjør det for deg. Spennende på mange måter. ServiceBingoen er også spennende. :D
Nå i snøen, har det vært herlig med en bil jeg stoler 99,999% på ;) Det å heve seg over problemet(les:luftfjæring), og ferdes trygt, setter jeg stor pris på. Ville kun hatt min familie i en nyere Tesla.
Bryr meg ikke om hengerfeste eller liter pr frunketrunk. Men deilig likevel, med stor plass i trunken, når man henter noen på flyplassen. Folk setter pris på å sitte i bilen, men det er sikkert pga mine kjøreegenskaper :D
Edit: Beklager at jeg glemte poenget underveis..fart og akserelasjon må jo være vinner-kortet til Plaid. Når konkurrentene sier at 0-100 ikke er viktig, så er de i hvert fall ikke raskest..Dette med kategorier, er litt u-Tesla. Men for meg som ikke er en bilmann, så er det gøy å hørra på dokkår :+1:
Sitat fra: RJK på søndag 04. desember 2022, klokken 10:48
Sitat fra: offpist på søndag 04. desember 2022, klokken 09:10
Noen av de historiske prisene er hentet litt fra minne, så korrekt meg gjerne om jeg tar feil.
Siden du oppfordret, så faller jeg for fristelsen...
Du har forsøkt deg på fornorsking av det engelske "correct me if i'm wrong", men på "nårsk" heter det "korriger meg...".
Sånn, nå har jeg korrigert deg!
;D 8) :police:
En herlig kommentar, like snerten som en Plaid :+1:
Hjemme så prøver jeg å nå dette nivået, men ungene kaller det for pappavitser.. ???
Sitat fra: JorEl på onsdag 21. desember 2022, klokken 00:42
Sitat fra: RJK på søndag 04. desember 2022, klokken 10:48
Sitat fra: offpist på søndag 04. desember 2022, klokken 09:10
Noen av de historiske prisene er hentet litt fra minne, så korrekt meg gjerne om jeg tar feil.
Siden du oppfordret, så faller jeg for fristelsen...
Du har forsøkt deg på fornorsking av det engelske "correct me if i'm wrong", men på "nårsk" heter det "korriger meg...".
Sånn, nå har jeg korrigert deg!
;D 8) :police:
En herlig kommentar, like snerten som en Plaid :+1:
Hjemme så prøver jeg å nå dette nivået, men ungene kaller det for pappavitser.. ???
Det er en æresbenevnelse jeg setter pris på!
King of DAD-jokes! :D
Ja, datteren min har og stadig disse utbruddene, men da bare flirer jeg høyt. Jeg er stolt, og ikke flau over det.