Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Hjul, dekk og felg. => Tesla => TMS Hjul, dekk og felg. => Emne startet av: Solheim på søndag 09. oktober 2022, klokken 12:33
Noen som har Plaid i bestilling som har anskaffet seg vinterfelger?
Usikker om det blir OEM eller fra annen leverandør.
Ønsker egentlig ikke staggered oppsett på vinter.
Jeg har ikke bestilt Tesla's 19' pakke til Plaid. Tenkte først å bruke de medfølgende 19' felgene til vinter, men er blitt usikker på om det er fornuftig å ha staggered på vinter. Noen som har tanker/har gjort tilsvarende?
Alternativet er kanskje 20' nye felger og dekk/like bak/fremme. Er det mer kurrant?
Personlig har jeg kjøpt et helt nytt Slipstream 19" hjulsett med Pirelli dekk.
Bytter om til blåtann trykksensorer også er det tut og kjør.
Godt under halvparten av prisen til Tesla sitt 19" hjulsett.
Enklere å få tak i dekk senere også.. og man kan rullere hjulene.
Jeg endte opp med å kjøpe Tesla sine originale vinterdekk, så har 2 sett nå. Men jeg trenger et tredje vinterdekksett, slik jeg hadde på min S85D. Der hadde jeg Pirelli Sottozero 3 som jeg var veldig fornøyd med. De var vel V merket, men ser jeg nå bør ha W merkede dekk. Ja de skal brukes i Tyskland i februar og kjøres gjennom Sverige og Danmark. Trenger dermed "sommerdekk" i Tyskland og "vinterdekk" for motorveier i Danmark/Sverige. Sottozero 3 er det beste kompromisset jeg har funnet for mitt bruk.
Problemet er at Sottozero 3 ikke finnes i 285/40/R19 dermed er originalt staggered oppsett ikke aktuelt. Jeg ser at jeg kan få de i 275/40/R19 eller i 255/45/R19 som er frontdekk dimensjonen. Tenker jeg feil hvis jeg tenker at å kjøre like 255/45/R19 i høye hastigheter (når det er tørt) og gjennom evt snø/slapse føre hvis det dukker opp, burde gå veldig fint? Det vil jo ikke se like fint ut med bakdekk som forsvinner inn i hjulbrønnen men det kan jeg vel leve med.