Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Hyundai => Emne startet av: Wiskers på tirsdag 05. juli 2022, klokken 21:22

Tittel: Utgående garantisak til ioniqen???
Skrevet av: Wiskerstirsdag 05. juli 2022, klokken 21:22
 Hei. Jeg trenger en tipps.
Jeg har en ionig, 17 model. Garantien på bilen gikk ut nå nylig. Det er et problem med dette at akurat 2 månader før den gikk ut fikk jeg noe ulyder i motor. Godkjent  Hiundai verksted konstanterte at motor må byttes. Men, de/ verksted brukte så mye tid for å ta i mot bilen at garantien gikk ut før dette ble gjennomført. Nå de nekter å bytte motor på grunn at garanti har gått ut, verksted foreslår å gjøre dette gjennom bilforsikring og de skal dekke egenandel :-\ Spøsmål, skal jeg prøve å kjempe eller bare bruke kasko til bilen? Er det værd?
Tittel: Sv: Utgående garantisak til ioniqen???
Skrevet av: RJKtirsdag 05. juli 2022, klokken 21:41
Dersom du meldte sak før garantien gikk ut, og de roter såpass at de ikke finner feil før etter garanti er gått ut, så kan ikke verkstedet påberope seg at garanti er utgått. Dette er i tilfelle det stemmer, temmelig slett oppførsel fra dem. Du har reklamert i tide.

Men du bør kanskje skifte kravet over til at de må ta dette på reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven fremfor garanti gitt at dette er et forbrukerkjøp, for da har du garantert loven på din side.
Tittel: Sv: Utgående garantisak til ioniqen???
Skrevet av: Wiskersfredag 08. juli 2022, klokken 18:03
Takk for svaret.
Jeg skrev en frekk brev til verksted ,med krav for å løse problemet, og da gav seg verksted og lovte o bytte motor for egne penger.
Tittel: Sv: Utgående garantisak til ioniqen???
Skrevet av: RJKlørdag 09. juli 2022, klokken 23:06
Så flott at det løste seg, selv om det burde vært unødvendig.

Viser bare hvor viktig det er å kunne sine rettigheter.